تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):اعتماد به خدا بهاى هر چیز گرانبها است و نردبانى به سوى هر بلندایى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813170002




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نمايش سه فيلم با موضوع انقلاب در جشنواره بيست و هفتم؛«يك گزارش واقعي»، «كيميا و خاك» و «بيداري» فيلم‌هاي انقلابي فارابي


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نمايش سه فيلم با موضوع انقلاب در جشنواره بيست و هفتم؛«يك گزارش واقعي»، «كيميا و خاك» و «بيداري» فيلم‌هاي انقلابي فارابي
خبرگزاي فارس: «گزارش واقعي»،«كيميا و خاك» و «بيداري» سه فيلمي هستند با موضوع انقلاب اسلامي ايران در حال حاضر توسط بنياد سينمايي فارابي در دست تهيه است و قرار است در بيست و هفتمين جشنواره فيلم فجر به نمايش در آيند.


به گزارش خبرنگار سينمايي فارس، بنياد سينمايي فارابي به مناسبت تقارن بيست و هفتمين دوره جشنواره بين المللي فيلم فجر به سي‌امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي اقدام به توليد آثاري با محوريت انقلاب است كه در همين ارتباط سه فيلم «يك گزارش واقعي»،«كيميا و خاك» و «بيداري» كه در مراحل مختلف توليد هستند قرار است در جشنواره فجر به نمايش درآيند.
بر اساي اين گزارش ،تاكنون بيست درصد از فيلمبرداري فيلم «بيداري» به كارگرداني «فرزاد موتمن» در نقاط مختلف تهران انجام شده و در حال حاضر گروه مشغول فيلمبرداري در لوكيشن پارك آرارات است.
در حال حاضر سينك صداي اين فيلم در استوديو سبحان فيلم آغاز شده و مقدمات تدوين اين فيلم هم در حال آماده سازي در همين استوديو است.
گروه فيلمبرداري«بيداري»قصد دارد تا پايان هفته اول بهمن فيلمبرداري اين فيلم را به پايان برساند تا «بيداري»در جشنواره فيلم فجر امسال حاضر شود.
فيلمنامه «بيداري» را كريم هاتفي‌نيا و سعيد حاجي ميري به نگارش درآورده‌اند كه مضموني مرتبط با سي سال انقلاب اسلامي ايران دارد. اين فيلم با دوربين ديجيتال SI-2K ساخته مي شود و براي رسيدن به جشنواره فجر، مراحل تدوين، صداگذاري و ساخت موسيقي آن به صورت همزمان در استوديو سبحان انجام خواهد شد.
«بيداري» داستان زني به نام زهرا است كه حافظه اش از زماني كه براي آخرين بار دختر 6 ساله اش ياسمن را ديده، متوقف شده است. اكنون پس از گذشت 24 سال از آن اتفاق، حافظه زهرا بازگشته و او قصد دارد دختر گمشده‌اش را بيابد اما همه نشاني‌هايي كه به ياد دارد به كلي تغيير كرده است...
نيره فراهاني، كيهان ملكي، هوشنگ قوانلو، مريم كاوياني، مهوش وقاري، افسانه ناصري، حسين محب اهري، رويا جاويدنيا، فلور نظري، فرحناز منافي ظاهر، رضا نوروزي، شيوا خنياگر، رويا مير علمي، مريم رهبري، پروين ميكده، حبيب اللهياري، عليرضا رياحي، سعيد عراقي و اميرحسين صديق ساير بازيگران فيلم مؤتمن محسوب مي‌شوند.
به گزارش خبرنگار فارس، فيلم سينمايي «كيميا و خاك» نيز كه كارگرداني آنرا «عباس رافعي» بر عهده دارد كار فيلمبردارش اش را به زودي با خضور جمعي از حرفه‌اي ترين‌هاي سينما آغاز كرد و تاكنون حضور محمد آلادپوش (مدير فيلمبرداري)، اصغرنژاد ايماني (طراح صحنه و لباس)، ‌نازنين مفخم (تدوين‌كننده)، محمد قومي (طراح چهره‌پردازي)، ‌عباس رستگارپور (صدابردار همزمان)،‌امير حسين قاسمي (صداگذاري و ميكس)، مجيدصباغ‌بهروز(عكاس) و مرتضي متولي (مدير توليد) قطعي شده است.
فيلمنامه «كيميا و خاك» توسط عباس رافعي و بهرام صحيحي به نگارش درآمده و قصه آن درباره 5 نفر است كه در فضاي ملتهب آبان ماه سال 1357 درصدد هستند تا به آخرين پروازي كه از ايران خارج مي‌شود، برسند اما در ادامه ماجرايي سرنوشت اين افرادي را به همديگر پيوند مي‌زند.
به گزارش فارس، «داريوش فرهنگ» نيز كه آخرين بار فيلم «رز زرد» را در سال 81 كارگرداني كرده است پس از شش سال دوري از سينما با كارگرداني فيلم سينمايي «يك گزارش واقعي» را در جشنواره فجر حاضر خواهد شد كه 12 آذر پروانه ساخت فيلمنامه «يك گزارش واقعي» و به تهيه‌كنندگي منوچهر شاهسواري از سوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي صادر شده بود.
تاكنون حضور «جمشيد مشايخي» به عنوان بازيگر در اين پروژه قطعي شده است و با انتخاب ساير عوامل فرهنگ به زودي دهمين فيلم بلند سينمايي خود را كليد خواهد زد.«مشايخي» 22 سال پيش در اولين فيلم بلند سينمايي «داريوش فرهنگ» با نام «طلسم» بازي كرده بود و 14 سال پيش نيز در «راه افتخار» با اين كارگردان همكاري كرد.
داريوش فرهنگ كه در سالهاي اخير بيشتر مشغول كارگرداني مجموعه‌هاي تلويزيوني بوده است، در كارنامه كاري خود كارگرداني آثاري چون،«طلسم»،« دو فيلم با يك بليط»،«بهترين باباي دنيا»،«راه افتخار»،«ديپلمات»، «رواني»،«شب‌هاي تهران»،«تكيه بر باد» و «رز زرد» را دارد.
«راه شب» آخرين مجموعه تلويزيوني است كه فرهنگ كارگرداني كرده است، همچنين اين روزها مجموعه تلويزيوني «بي‌گناهان» ساخته احمد اميني كه فرهنگ در آن به ايفاي نقش پرداخته، روي آنتن تلويزيون رفته است.اين كارگردان و بازيگر در تله فيلم «حرفه‌اي‌ها» كاري از پوران درخشنده نيز حضور يافته كه احتمال شركت آن در جشنواره فيلم فجر وجود دارد.
گزارش خبرنگار سينمايي فارس حاكيست، اين سه فيلم به دليل اينكه در فضاي انقلاب قرار دارند در چنين روزهايي كليد خورده است تا گروه‌هاي توليد بتوانند به راحتي فضا و حس حال روزهاي انقلاب را به‌دست بياورند كه بنا بر اعلام منابع آگاه در بنياد سينمايي فارابي به طور قطع اين سه فيلم در جشنواره بيست و هفتم فيلم فجر به نمايش درخواهند آمد.
انتهاي پيام/ا
 يکشنبه 22 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن