تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):با احمق مشورت نکن و از دروغگو یارى مجو و به دوستى زمامداران اعتماد مکن.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814668969




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مصوبه شوراي امنيت براي جبران ناكامي هاي رژيم صهيونيستي; كارشناسان: شكست اسرائيل قطعي است


واضح آرشیو وب فارسی:ابتکار: مصوبه شوراي امنيت براي جبران ناكامي هاي رژيم صهيونيستي; كارشناسان: شكست اسرائيل قطعي است
مقاومت اسلامي فلسطين در مقابل تهاجمات رژيم صهيونيستي از يك سو و همچنين اشتباه استراتژيك نيروهاي رژيم صهيونيستي در حملات زميني به غزه و بمباران مناطق جنوب لبنان باعث شده تا اين رژيم روزهاي سختي را در باريكه غزه پشت سر بگذارند و توسط نيروهاي حماس زمين گير شوند. اين در حالي است كه تا كنون هيچيك از رايزني ها و تلاش هاي بين المللي براي توقف حملات اين رژيم تاكنون نتيجه نداده است و شمار شهدا و زخمي ها هم چنان روبه افزايش است. تاكنون حدود 4000 تن در اين 14 روز شهيد و زخمي شده اند. اگرچه شوراي امنيت سازمان ملل سرانجام پس از چندين دور نشست بي نتيجه، پنجشنبه شب و به رغم راي ممتنع آمريكا با صدور قطعنامه 1860 خواستار آتش بس فوري در نوار غزه شد; اما رژيم صهيونيستي با ناديده گرفتن اين قطعنامه ديروز ني به حملاتش شدت بخشيد. شوراي امنيت سازمان ملل متحد با تصويب قطعنامه اي با 14 راي مثبت، بدون راي منفي و راي ممتنع آمريكا، خواستار آتش بس فوري و پايدار ميان حماس و رژيم صهيونيستي در غزه شد. ديويد ميليبند وزير امور خارجه انگلستان، پس از تصويب اين قطعنامه گفت: همه ما مي دانيم كه صلح در ميدان جنگ روي مي دهد. در حالي كه قطعنامه ها در سازمان ملل نوشته مي شوند. كاندوليزا رايس وزير امور خارجه آمريكا نيز اعلام كرد: آمريكا كاملا از اين قطعنامه حمايت مي كند، اما بدين دليل راي ممتنع داد كه نتايج ميانجي گري مصر ميان اسراييل و حماس براي رسيدن به آتش بس براي ما مهم است. وي گفت: طرح مصر و فرانسه را نبايد فقط تشويق كرد، بلكه بايد حمايت نيز كرد. رايس با اظهار اين كه آمريكا نبايد قطعنامه را بلوكه كند، افزود: شوراي امنيت براي يك صلح پايدار در غزه يك نقشه راه تهيه كرده است. در قطعنامه مصوب شورا بر ضرورت يك آتش بس فوري و پايدار كه به خروج كامل نيروهاي اسراييل از غزه منجر گردد، تاكيد شده است. با وجود اين درخواست نيروهاي اسراييلي تا زمان وجود يك آتش بس پايدار مجبور نخواهند بود از نوار غزه خارج شوند. البته بسياري از كارشناسان معتقدند اين قطعنامه شوراي امنيت بيشتر از آن كه براي آتش بس باشد، براي رسيدن رژيم صهيونيستي به اهداف خود بود، آنچنان كه حماس و جهاد اسلامي اعلام كردند كه درمورد اين قطعنامه با آنها مشورت نشده و نيز اين قطعنامه بري رژيم صهيونيستي الزام آور نيست. همچنين ساعاتي پس از صدور قطعنامه ، در حملات رژيم صهيونيستي به مناطق مختلف غزه از صبح امروز دست كم 25 فلسطيني شهيد شدند كه تعدادي از آنها زن و كودك بودند. تجاوزگري هاي رژيم صهيونيستي تنها به منطقه نوار غزه محدود نيست و اشغالگران صهيونيست ديروز با بستن كامل كرانه باختري تدابير امنيتي شديدي را در بيت المقدس همزمان با برگزاري نماز جمعه در اين شهر اتخاذ كردند.
تاكيد رژيم صهيونيستي بر ادامه حملات به غزه
اگرچه بنا به اذعان مقامات رژيم صهيونيستي، اين رژيم در حملات زميني اش به نوار غزه نتوانسته به اهداف خود دست يابد; اما وزير امور خارجه اين رژيم مخالفتش را با امضاي هرگونه توافقنامه با جنبش حماس اعلام كرد.تزيپي ليوني وزير امور خارجه رژيم صهيونيستي، در اظهاراتي در تل آويو تاكيد كرد: دولت اسراييل با امضاي هرگونه توافقنامه با جنبش حماس مخالف است، اما در عين حال آماده مذاكره با گروه هاي ميانه روي فلسطين است.اين در حالي است كه هياتي از رژيم صهيونيستي براي ديدار با رهبران مصري جهت بررسي مساله آتش بس در نوار غزه به قاهره رفته است. همچنين قرار است امروز هياتي از جنبش حماس براي بررسي اين موضوع به قاهره سفر كند. ايهود المرت نيز در مراسم بازديد از پايگاه هاي نظامي اسراييل در مناطق جنوبي اظهار داشت: اوضاع حاكم بر مناطق جنوبي تغييري نكرده است لذا عمليات نظامي ادامه خواهد يافت.
حمايت آشكار سناي آمريكا از صهيونيست ها
در اين ميان، سناي آمريكا طي قطعنامه اي غير الزام آور حمايت خود را از اقدامات رژيم صهيونيستي در نوار غزه اعلام كرد. سناتور هري ريد، رهبر اكثريت دموكرات ها در سنا گفت: زماني كه ما اين قطعنامه را تصويب كرديم، سناي آمريكا اين اجازه را به ما داد تا بر حق مسلم اسراييل در دفاع از خود در برابر حملات از سوي غزه تاكيد كنيم. ما همچنين از روند صلح ميان اسراييل -فلسطين حمايت مي كنيم! اما در ديگر سو خاوير سولانا رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا كه به آنكارا سفر كرده است، پس از ديدار با عبدالله گل رئيس جمهور تركيه و رجب طيب اردوغان نخست وزير اين كشور، در يك كنفرانس خبري اظهار داشت: اتحاديه اروپا معتقد است با توجه به اوضاع انساني نوار غزه كه به شرايط خطرناك رسيده است، ايجاد آتش بس بين طرف هاي درگير در اين منطقه ضروري است. سولانا خاطرنشان كرد: اتحاديه اروپا از توقف فوري حملات و درگيري ها در غزه حمايت مي كند و آماده است در صورت وجود تضمين هاي لازم كمك هاي ضروري را به غزه ارسال كند. از سوي ديگر، نيكولا ساركوزي رئيس جمهور فرانسه در ديدار با آنگلا مركل صدراعظم آلمان در پاريس، توقف جنگ غزه را مستلزم ارائه تضمين هاي امنيتي به رژيم صهيونيستي مبني بر توقف حملات موشكي گروه هاي فلسطيني به سرزمين هاي اشغالي دانست! توني بلر نماينده ويژه كميته چهار جانبه صلح نيز در گفت وگو با يك شبكه راديويي اروپا حمايت از طرح پيشنهادي مصر براي ايجاد آتش بس در غزه را خواستار شد. بشار اسد رئيس جمهور سوريه نيز معتقد است: چنانچه اسراييل حملاتش را به غزه متوقف سازد، حماس آماده حصول توافق است. رئيس جمهور سوريه، تصريح كرد: چنانچه پاريس بتواند اسراييل را نسبت به توقف حملات به غزه و بازگشايي گذرگاه هاي اين منطقه قانع سازد، سوريه نيز مي تواند نقش موثري را در قانع ساختن حماس نسبت به پذيرش آتش بس ايفا كند. اسد در ادامه افزود: حمايت سوريه از جنبش حماس فراتر از مسائل سياسي نيست و دمشق معتقد است حماس همچنان آماده امضاي توافقنامه آتش بس است.
تبادل آتش بين اسرائيل و لبنان
اما اين تحولات در حالي رخ مي دهد كه صبح پنج شنبه منابع پليس اسرائيل اعلام كرد: "دست كم سه موشك شليك شده از جنوب لبنان به حوالي شهر «نهاريا» در شمال اسرائيل اصابت كرد."اين در حالي است كه ارتش اسرائيل نيز همزمان از حملات توپخانه اي و شليك 5 موشك به جنوب لبنان خبر مي دهد.به گفته مقامات اسرائيلي در جريان حملات موشكي از جنوب لبنان دو صهيونيست مجروح شده اند.هيچ گروه لبناني تاكنون مسئوليت حملات موشكي به اسرائيل را برعهده نگرفته است برخي منابع خبري احتمال مي دهند جبهه شعبي وابسته به احمد جبرئيل، رئيس جبهه خلق براي آزادي فلسطين -كه يك گروه فلسطيني مستقر در لبنان است -عامل اين حملات باشد.اين در حالي است كه مقامات اين گروه جهادي فلسطين در گفت و گو با شبكه الجزيره ضمن خودداري از رد يا تكذيب اين مساله اعلام كردند: "از هيچ تلاشي براي ضربه زدن به رژيم صهيونيستي فروگذار نخواهند كرد."همچنين حزب الله از هرگونه اظهار نظر در اين رابطه خودداري كرده است.ارتش لبنان نيز با صدور بيانيه اي اعلام كرد: "اين حملات از جانب يك «گروه ناشناخته» صورت گرفته و در مقابل حملات توپخانه اي اسرائيل به جنوب لبنان هيچ خسارت يا تلفاتي برجا نگذاشته است." از سوي ديگر خبرها از تشديد درگيري ها در غزه حكايت مي كند به نحوي كه جدال تانك هاي اسرائيلي با نيروهاي مقاومت در دروازه هاي ورودي شهرهاي غزه تشديد شده و تانك هاي جنگي اسرائيل آرايش نظامي ورود به شهرها را به خود گرفته اند. اين وضعيت در رفح مشهودتر از ساير نقاط غزه است. جنبش مقاومت اسلامي فلسطين نيز شليك موشك از جنوب لبنان به شمال سرزمين هاي اشغالي را تكذيب كرد.رافت مره، سخنگوي حماس در لبنان تاكيد كرد: ما نمي توانيم هيچكدام از گروه هاي فلسطيني را مقصر بدانيم و نمي دانيم چه گروهي اين راكت ها را شليك كرده است. اما با اين حال جنگنده هاي رژيم صهيونيستي به طور گسترده بر فراز مناطق مرزي جنوب لبنان به پرواز درآمدند و بار ديگر قطعنامه 1701 شوراي امنيت سازمان ملل را نقض كردند. شبكه تلويزيوني المنار نيز در همين راستا اعلام كرد كه اشغالگران پنج فروند گلوله خمپاره 120 ميلي متري به دشت شهرك "الضهيره" در عمق 3 كيلومتري جنوب لبنان شليك كردند.بهر حال اين حمله انجام گرديد و ممكن است در مرزهاي كرانه باختري رود اردن، مرزهاي اردن و مصر يا مرز هاي دريايي و يا حتي آبهاي بين المللي اين حملات تكرار شوندو موشك هاي رزمندگان اسلام قلب اسرائيل را هدف قرار دهند. ممكن است اين حملات از طرف دولت ها يا گروه هاي شناخته شده نباشد و گروه هاي خود جوش كه از حمايت مردمي برخوردار هستند باز هم دست به اين اقدامات بزنند و اسرائيلي ها را مورد حمله قرار دهند. چنانچه چنين جبهه هايي باز شود اين گروه هاي خود جوش مجبورند مظلومانه در دو جبهه بجنگند يكي با دولتهاي اين كشورها و ديگري با دشمن صهيونيست كه در اين صورت سرنوشت بسياري از اين رزمندگان جز شهادت نخواهد بود لذا اگر اين افراد با وجود علم به فرجام اقدام خود به حملات و مبارزات خود ادامه دهند نشانگر آن است كه در اين شرايط هيچ چاره اي جز اين براي دفاع از نواميس مسلمين در غزه نيافته اند و اين تنها راه پيش روي آنها است.در همين حال وزيرخارجه ايران از مصر درخواست كرده است كه با برقراري يك بيمارستان صحرايي در بخش مصري گذرگاه «رفح» موافقت كند. مصرهنوز به اين درخواست پاسخي نداده است.
 جمعه 20 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابتکار]
[مشاهده در: www.ebtekarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 270]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن