تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):به امام سجّاد عليه‏السلام عرض كردم: مرا از تمام دستورهاى دين آگاه كنيد، امام عليه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817061926




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بازخواني جريانات حامي برخي نامزدهاي رياست جمهوري نهم همه مردان كانديداها


واضح آرشیو وب فارسی:ابتکار: بازخواني جريانات حامي برخي نامزدهاي رياست جمهوري نهم همه مردان كانديداها
ستادهاي تبليغاتي نامزدها در همه انتخابات از جمله انتخابات رياست جمهوري داراي يك هدف خاص و كاركرد موقت هستند كه پس از پايان انتخابات، فلسفه وجودي خود را از دست داده و منحل مي شوند. اين نوع ستادهاي موقت از ويژگي انتخابات كشورهايي است كه در آن احزاب گروهي و سازمانهاي مدني قدرتمند و با نفوذ وجود ندارند، لذا تركيب نيروي انساني اين ستادها، ناهمگون و متشكل از كساني است كه با انگيزه هاي شخصي مادي و يا معنوي دور يكديگر جمع شده و كمك مي كنند تا يك نفر را به قدرت برسانند. حال اگر آنها در رسيدن به اين هدف موفق شوند مي توانند در بخشي از پست هاي قدرت جايگزين شده و به حيات سياسي اجتماعي و اقتصادي خود در مرحله بالاتري ادامه دهند و اگر موفق به كسب قدرت سياسي نشوند طبعا به پايان كار خود نزديك شده و در بهترين شرايط مي توانند به دوران قبل از ورود به ستاد انتخاباتي برگردند و در بدترين حالت نيز ممكن است ناچار به پرداخت هزينه كمك به رقباي سياسي كساني شوند كه قدرت را به دست گرفته اند.
احمدي نژاد: حركت در چارچوبهاي ارزشي
محمود احمدي نژاد شهردارسابق تهران تنها كانديداي اين دوره از انتخابات بود كه سابقه رسمي فعاليت در احزاب سياسي را دارد. او رسما عضو شوراي مركزي دو حزب اصولگرا يعني جامعه اسلامي مهندسين و جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي است. با اين همه هيچكدام از اين دو تشكل از او حمايت نكرده اند. جامعه اسلامي مهندسين با عضويت در شوراي هماهنگي حامي لاريجاني است. جمعيت ايثارگران هم كه در ابتدا كانديداي خاص خود را احمدي نژاد اعلام كرده بود با بررسي نظرسنجي ها چنانچه كه پيشتر اعلام كردند در نهايت محمدباقر قاليباف را به عنوان كانديداي نهايي خود اعلام نمودند.ستاد دكتر احمدي نژاد را كه ابتدا عنوان ستادهاي مردمي دعوت از كانديداتوري دكتر احمدي نژاد نام داشت، اعضاي موثر جمعيت ايثارگران پايه گذاري كردند كه ازجمله آنها علي دارابي، عباس درويش توانگر، علي يوسف پور، ابوالحسن فقيه و علي ذبيحي بودند ولي با تغيير نظر جمعيت ايثارگران، يوسف پور به حاميان لاريجاني پيوست و ستاد احمدي نژاد را ترك كرد و هم اكنون معاون پارلماني وزير نيرو است. آقايان دارابي و توانگر به حمايت از قاليباف اقدام نمودند و فقيه و ذبيحي در ستاد باقي ماندند. ازجمله ديگر حاميان دكتر احمدي نژاد بخشي از مجموعه آ بادگران بود. آبادگران شامل اعضاي منتخب شوراي شهر دوم تهران بود كه عمدتا از كانديداتوري او حمايت مي كردند. از همين رو مهندس مسعود زريبافان كه عضويت شوراي شهر را برعهده داشت و نيز عضو شوراي مركزي جمعيت ايثارگران است رياست ستاد دكتر احمدي نژاد را برعهده گرفت. حبيب كاشاني نيز مسئول ستاد تهران و دكتر زياري عضو فعال ديگر شورا در ستاد احمدي نژاد بودند. افراد ستاد احمدي نژاد عمدتا كساني بودند كه سابقه همكاري با وي در شهرداري را برعهده داشته اند. فقيه در سمت قائم مقام روابط عمومي شهرداري تهران مشغول بوده است. دكتر جوانفكر كه مسئول كميته رسانه ها و مطبوعات ستاد احمدي نژاد را برعهده داشت در شهرداري مشاور مطبوعاتي او بوده است و مهرداد بذرپاش كه سابقا رئيس فرهنگسراي جوان بود و مسئول گروه مشاوران جوان شهردار، مسئوليت كميته اقشار و تشكل ها را برعهده داشت و مجموعه جوانان و دانشجويي ستاد نيز از حوزه اختيارات اوبود. او پيشتر مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه شريف بوده است و به اين ترتيب ارتباط مناسبي با اعضاي بسيج دانشجويي در دانشگاه هاي تهران دارد.عليرضا سجادپور فيلم نامه نويس و مسئول فرهنگسراي هنر مسئول كميته تبليغات و امور هنري ستاد را برعهده داشت. او با داشتن مسئوليت هيات اسلامي هنرمندان توانسته رابطه لازم را بين هنرمندان متدين و ستاد برقرار كند. مسئول دفتر سياسي ستاد را هم ميثم نيلي از مسئولين جامعه اسلامي دانشجويان برعهده داشت.
لاريجاني:پاسخگويي توام با تفكر و حفظ ارزشهاي اخلاقي
ساختمان شيشه اي ستاد مركزي حمايت از علي لاريجاني كانديداي شوراي هماهنگي كه در خيابان مطهري نبش كوچه گلريز قرار داشت. 25 كميته و 4 واحد عملياتي را رهبري و پشتيباني مي كرد. مهمترين كميته هاي فعال ستاد علي لاريجاني كه كميته زنان، كارگران و دانشجويان،ورزشكاران و هنرمندان را تشكيل مي داد در ساختمان ستاد تهران اين كانديداي نهمين دوره رياست جمهوري قرار داشت كه روبروي هتل بزرگ تهران واقع شده به سازمان دهي تبليغاتي اين كانديدا مي پرداخت. لاريجاني داراي يك سايت تبليغاتي ستادي و 3 سايت حمايتي بودكه مسئولان ستاد او مدعي بودند به صورت خودجوش و مردمي اداره مي شوند و به حمايت لاريجاني مي پردازند.از سوي ديگر آنچه كه در ستاد انتخاباتي علي لاريجاني جلب توجه مي نمود حضور عناصر باسابقه فرهنگي سياسي در اين ستاد بود. علاوه بر حضور تعداد قابل توجهي از چهره هاي مهم مجلس هفتم نظير باهنر، متكي، فرهنگي، كوهكن و اكثريت اعضاي مركزي شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب (همان هايي كه پيروزي در انتخابات شوراي دوم و مجلس هفتم را رقم زدند)، تعداد قابل توجهي از استادان و اعضاي هيات علمي دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي و... به چشم مي خورد. اظهارنظرهاي جنجالي، پروپاگانديسم، بهره برداري از ادبيات ژورناليستي ويژه مطبوعات زرد و نظاير آن در ستاد انتخاباتي لاريجاني چندان به چشم نمي خورد. اما در استانها در كنار اين ستادها دفاتر شوراهاي هماهنگي نيروهاي انقلاب همراه با شعب گروههاي سياسي با سابقه اي كه شبكه كشوري داشت مانند موتلفه، جامعه اسلامي مهندسين و جامعه اصناف و بازار به عنوان حاميان لاريجاني در شوراي هماهنگي فعاليت مي كردند.مواضع رسمي ستاد لاريجاني از سوي «دكتر فرهنگي» سخنگوي رسمي اين ستاد مطرح مي شد.در تبليغات پرحجم و پردامنه اي كه سراسر شهرها و حتي روستاها را پوشانده، سهم دكتر لاريجاني، زياد نبود.لاريجاني با چاپ 2 نوع پوستر دست به تبليغات بصري براي جلب نظر مخاطبان زده بود.
رضايي:به سوي اجماع اصولگرايان
اواسط خيابان شريعتي در مجاورت سينما سروش آپارتماني واقع در طبقه سوم يك ساختمان قديمي، ستاد انتخابات رضايي بود كه رفت و آمد چنداني در آن مشاهده نمي شد; گويا همه تلاش ها در اين ستاد در اين جهت است كه بالاخره اصولگرايان به يك دولت ائتلافي برسند و همانگونه كه رضايي در همان روزهااظهار داشت حركتي را درجهت اجماع اصول گرايان آغاز كرده است. ستاد رضايي براساس انتخاب شعار خود در استفاده از جوانان تلاش زيادي داشت. كانون مشاوران جوان در اين ستاد يكي از علائم اين تلاش بود. برخي از چهره هاي اصلي ستاد خلوت و ساكت آقاي رضايي دوستان و همكاران دوران سپاه وي بودند.سخنگوي اين ستاد را علي احمدي نماينده مجلس و عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي بر عهده داشت كه فارغ التحصيل دانشگاه امام حسين(ع) مي باشد و در كنار عنصر فعال ستاد يعني برادر آقاي رضايي (اميدوار رضايي) و طلائي نيك نماينده كبودرآهنگ و يكي از معاونين سابق فرماندهي بسيج امور را رتق و فتق مي نمود.اميرعلي اميري قائم مقام قبلي قاليباف در نيروي انتظامي دبيري ستاد را برعهده داشت.در كنار همرزمان و همكاران سابق رضايي برخي چهره هاي معروف ايثارگران از جمله روح الاميني هم حضور داشتند، شايد حضور چهره اي همچون دكتر روح الاميني اين تصور را ايجاد مي كرد كه ايثارگران به سمت رضايي گرايش پيدا كنند، اما عملا اينطور نشد و ايثارگران فرمانده سابق نيروي انتظامي را بر فرمانده سابق سپاه ترجيح دادند.
قاليباف:حضور نسل جديد
ساختمان سابق معاونت فرهنگي وزارت ارشاد واقع در خيابان شهيد بهشتي، ميدان تختي پس از تعطيلات نوروزي به عنوان اولين ستاد انتخاباتي قاليباف با شورايي كه اكثريت آنها را مشهدي ها در اختيار داشتند به رياست نماينده طرقبه و چناران فعاليتهاي خود را آغاز كرد. حضور دو ديدگاه متضاد در اين شورا كه از چپ هاي مشاركتي تا اصولگراهاي جناح راست را دربر مي گرفت، اين امكان را فراهم مي ساخت تا ستاد بتواند براساس اين دو نگاه فعاليت هاي خود را توجيه نمايد.به زودي در نقاط مختلف ستادهاي ديگري قد علم كرده و با حمايت لايه اي از ايثارگران كه با ورود قاليباف و حضور احمدي نژاد و لاريجاني به سه بخش تقسيم شده بود به آبادگران هم كشيده شد و اين انشعاب زاكاني نماينده تهران را كه از مجموعه آبادگران بود به رياست ستاد انتخاباتي قاليباف رساند و جمعيت ايثارگران كه از عناصر محوري شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب به شمار مي آيد و به علت تشكل و شبكه اي عمل كردن در سراسر كشور، در پيروزي اصولگرايان در انتخابات مجلس هفتم نيز نقش موثري داشت، پس از اين پيروزي و در زمان تصميم گيري براي انتخابات رياست جمهوري مخالفت خود را با جريانهاي قديمي اصولگرايان مانند جامعه اسلامي مهندسين و موتلفه بروز داد و به بهانه جوانگرايي باعث شد تا شوراي هماهنگي نتواند زودتر به جمع بندي روي يك كانديدا برسد و حتي با معرفي دكتر لاريجاني كه از نظر سني و فكري با معيارهاي ايثارگران مناسب بود مخالفت نمود. اين جمعيت ابتدا براي نامزدي دكتر احمدي نژاد تلاش آشكاري را داشت و اصولا موضوع اختلافاتش با شورا، همين بود ليكن از فروردين ماه همان سال اين جمعيت به تدريج نظر خود را عوض كرد و به بهانه بهتربودن وضعيت سردار قاليباف در افكار عمومي حمايت خود را از احمدي نژاد سلب كرد و به سوي قاليباف ميل نمود. اين گروه بخش مهمي از ستاد قاليباف را تشكيل مي داد. گرچه همين امر موجب شد كه اختلافات درون سازماني در ميان ايشان بوجود آيد و مخالفان قاليباف در شوراي مركزي و بدنه اين جمعيت به سمت لاريجاني و احمدي نژاد بروند.(بازتاب آنلاين)
 جمعه 20 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابتکار]
[مشاهده در: www.ebtekarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن