تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):خداوند اجابت دعاى مؤمن را به شوق (شنيدن) دعايش به تأخير مى اندازد و مى گويد: «صداي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802408722




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

؛واكنش ايران به حمله زميني رژيم صهيونيستي به غزه


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: ؛واكنش ايران به حمله زميني رژيم صهيونيستي به غزه
؛ جليلي درباره تحولات غزه با سيدحسن نصرا... ديدار و گفت وگو كرد
؛بيهقي-مقام هاي كشورمان در واكنش به حمله زميني رژيم صهيونيستي به غزه كه از شنبه شب گذشته به صورت رسمي آغاز شد بر شكست اين رژيم در غزه تاكيد كردند. علي لاريجاني، رئيس مجلس شوراي اسلامي روز گذشته در صحن علني مجلس تاكيد كرد كه غزه گورستاني براي سربازان صهيونيست خواهد شد. سردار جعفري، فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي نيز اعلام كرد كه با توجه به روحيه سلحشوري مردم غزه به نظر مي رسد كه تا چند روز ديگر شاهد شكست اسرائيل در غزه باشيم. فرمانده كل سپاه همچنين تصريح كرد: مدل جنگ و مقاومت مردم غزه نيازي به كمك ساير كشورها از نظر نظامي، نيرو و امكانات ندارد. همچنين دكتر علي اكبر ولايتي، مشاور مقام معظم رهبري در امور بين الملل در اين باره اظهار كرد: قطعا صهيونيست ها در جنگ غزه شكست خواهند خورد و به اهداف خود در اين جنگ دست نخواهند يافت. تقريبا هم زمان با آغاز حمله زميني رژيم صهيونيستي به غزه، دكتر سعيدجليلي، دبيرشوراي عالي امنيت ملي با سيدحسن نصرا...، دبيركل حزب ا... لبنان ديدار و درباره آخرين تحولات غزه گفت وگو كرد. جليلي در بيروت با ميشل سليمان، فوادسنيوره و نبيه بري، رئيس جمهور، نخست وزير و رئيس مجلس لبنان هم ديدار و درباره بحران غزه گفت وگو كرد. جليلي در ديدار با سليمان حمله زميني اسرائيل به غزه را نشانه به بن بست رسيدن اين رژيم دانست. قرار بود وي پس از اين ديدارها بار ديگر عازم دمشق شود. پيش از اين اعلام شده بود كه علي لاريجاني، رئيس مجلس امروز براي شركت در اجلاس روساي مجالس ايران، اندونزي و سوريه به دمشق سفر مي كند اما حسين سبحاني نيا نايب رئيس دوم كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در گفت وگو با خراسان اعلام كرد كه سفر لاريجاني به دمشق به تعويق افتاده زيرا براي رئيس مجلس اندونزي امكان حضور در اين اجلاس در تاريخ اعلام شده وجود نداشت. سبحاني نيا افزود: مجلس با سفر چهارشنبه هفته آينده لاريجاني به تركيه براي شركت در نشست اتحاديه بين المجالس اسلامي در استانبول عزم خود را براي دفاع از مردم غزه در مجامع بين المللي جزم كرده و به اين روند ادامه مي دهد.

؛لاريجاني: غزه گورستاني براي صهيونيست ها خواهد شد
؛فارس گزارش داد: در پي آغاز رسمي حمله زميني رژيم صهيونيستي به غزه علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در ابتداي جلسه علني روز گذشته مجلس با اشاره به تحركات ٢٤ساعت اخير رژيم صهيونيستي در حمله زميني و هوايي به نوارغزه گفت: اين حركات در ٢٤ ساعت اخير شكل جديدي به خود گرفته است و علاوه بر آن رفتارهاي سبعانه اي كه از طريق بمباران هاي هوايي نسبت به غزه داشته اند كه سپهر اين اقدامات مراكز عبادي، برخي امدادرسانان و مراكز بيمارستان ها را دربرگرفت و اين مصداق واقعي يك جنايت عليه بشريت است. لاريجاني اظهار داشت: رژيم منفور صهيونيستي از شب گذشته حمله زميني خود را به غزه آغاز كرده و خوشبختانه با دفاع جانانه فلسطيني هاي غيور مواجه شده است و ضربات بسياري به آن ها وارد شده و به نظر مي رسد كه فلسطين شجاع اين را يك دفاع سرنوشت براي خود تصوير كرده و صهيونيست ها بايد بدانند كه غزه گورستاني براي آن ها خواهد شد.

؛فرمانده سپاه: تا چند روز ديگر شاهد شكست اسرائيل در غزه خواهيم بود
؛به گزارش ايسنا، هم زمان فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با اشاره به درگيري هاي اخير در غزه گفت: به نظر مي رسد اسرائيل بازهم شكست بزرگ ديگري را در پيش دارد. سردار سرلشكر جعفري در حاشيه مراسم چهاردهمين سالگرد شهيدستاري در جمع خبرنگاران اظهار كرد: با توجه به سابقه اي كه از ملت غزه وجود دارد و اين كه در سختي ها رشد كرده اند و نيز با توجه به روحيه سلحشوري آن ها به نظر مي رسد كه تا چند روز ديگر شاهد شكست اسرائيل در منطقه غزه باشيم. وي با بيان اين كه مدل جنگ و مقاومت مردم غزه نيازي به كمك ساير كشورها از نظر نظامي، نيرو و امكانات ندارد افزود: غزه در طول تاريخ مقاوم بوده است و مردماني بسيار با روحيه مقاوم دارد و وضعيت جغرافيايي آن منطقه نيز به شكلي به آن ها اجازه مي دهد مقاومت خود را ادامه دهند. جعفري ادامه داد: با توجه به تلاش ها براي ساخت سلاح و موشك هاي دست ساز، همين براي آن ها كفايت مي كند و بيشترين نيروي دفاعي را براي مقاومت به آن ها مي دهد. به نظر مي رسد آن ها سلاح هاي اوليه اي را كه براي دفاع از يك شهر و منطقه نياز است دراختيار دارند و احتياجي به كمك كشورهاي ديگر ندارند. فرمانده كل سپاه با اشاره به واكنش برخي كشورهاي عربي در قبال مسئله غزه گفت: متاسفانه ملت هاي مسلمان چنين انتظاري از اين حركت برخي سران دولت هاي عربي نداشتند كه آن ها به تجاوز دشمنان اسلام به بخشي از منطقه فلسطين چراغ سبز نشان بدهند.

؛ولايتي: قطعا صهيونيست ها به اهداف خود در غزه نخواهند رسيد
؛همچنين، مشاور مقام معظم رهبري در امور بين الملل اظهار داشت: قطعا صهيونيست ها در جنگ غزه شكست خواهند خورد و به اهداف خود در اين جنگ دست نخواهند يافت. به گزارش ايرنا، دكتر علي اكبر ولايتي گفت: صهيونيست ها تلاش مي كنند امتيازي را كه در گذشته به فلسطينيان با خروج از غزه داده اند، بازپس بگيرند. ولايتي در پاسخ به اين سوال كه آيا به نظر شما جنگ غزه به لبنان يا سوريه يا ديگر كشورها كشيده خواهد شد، گفت: نمي دانيم و پيش بيني آن هم دقيق نيست اما بالاخره صهيونيست ها براي پيشبرد اهداف خود به هر كاري ممكن است دست بزنند.ولايتي گفت: موضوع رابطه با مصر يا ديگر كشورها فرع قضيه كلي فلسطين و رودررويي جهان غرب با جهان اسلام به شمار مي رود. مشاور مقام معظم رهبري در امور بين الملل افزود: در شرايط كنوني، آن چه مهم است اين است كه انسان به مطالب اساسي بپردازد. ما نبايد مباني راهبردي سياست جمهوري اسلامي را فداي رابطه با مصر كنيم.

؛بررسي تحولات غزه در ديدار جليلي با نصرا... و ميشل سليمان
؛ تقريبا هم زمان با آغاز حمله زميني رژيم صهيونيستي به نوار غزه، سعيد جليلي، نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي با سيد حسن نصرا... دبيركل حزب ا... لبنان ديدار و گفت و گو كرد. به گزارش ايسنا در اين ديدار آخرين تحولات غزه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. روزنامه النهار با اشاره به گفت و گوي دبيرشوراي عالي امنيت ملي كشورمان با ميشل سليمان، رئيس جمهور لبنان تصريح كرد: ميشل سليمان بر اهميت برپايي كنفرانس فوق العاده كشورهاي عربي براي ايجاد موضع متحد كشورهاي عربي در حمايت از فلسطيني ها تاكيد و به اهميت اتحاد ميان فلسطيني ها و كشورهاي عربي اشاره كرد. جليلي نيز اظهار كرد: جمهوري اسلامي ايران به طور رسمي و صراحتا اعلام مي كند كه آمادگي كامل را براي همكاري با جامعه جهاني براي پايان دادن به فجايع و تلاش براي ايجاد راه حلي براي بحران غزه دارد.

؛جليلي: حملات زميني اسرائيل بيانگر حالت ياس و نااميدي آن ها است
؛وي در باره آغاز عمليات زميني رژيم صهيونيستي در غزه گفت: حملات نظامي زميني اسرائيل بيانگر حالت ياس و نااميدي اسرائيل است و اين رفتارها نشان دهنده آن است كه اين رژيم به بن بست رسيده است. جليلي هم چنين به همراه حسين شيخ الاسلام، معاون وزير خارجه و محمدرضا شيباني، سفير ايران در بيروت با نبيه بري، رئيس مجلس لبنان ديدار و گفت و گو كرد.

؛ديدار جليلي با فواد سنيوره
؛دبير شوراي عالي امنيت ملي همچنين در ديدار با نخست وزير لبنان، آخرين تحولات غزه و روابط دو جانبه را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد. سعيد جليلي با اشاره به استمرار كشتار مردم بي دفاع غزه توسط ماشين جنگي رژيم صهيونيستي گفت: همه كشورها بايد با استفاده از ابزارها و توانمندي هاي سياسي خود، براي متوقف كردن فوري كشتار و رفع حصر از مردم غزه اقدام كنند. فواد سنيوره نيز در اين ديدار با اشاره به تاريخ طولاني روابط ٢ كشور و منافع مشترك خواستار گسترش مناسبات ميان بيروت و تهران شد.

؛متكي: ورود نيروي زميني رژيم صهيونيستي به غزه يك اشتباه استراتژيك است
؛در اين ميان، وزير خارجه كشورمان در تماس هاي تلفني با وزيران خارجه اسپانيا، پرتغال، سوييس و چك، در مورد فجايع جاري غزه اظهار كرد: در حالي كه بخش هاي عظيمي از جهان سال نو ميلادي را جشن مي گيرند، متاسفانه مردم مسلمان غزه در خونين ترين نسل كشي قرن قرار دارند. منوچهر متكي گفت: بايد از جنگ ٣٣ روزه لبنان درس گرفته شود؛ رژيم صهيونيستي در اين جنگ نتوانست به هدف خودش كه نابودي حزب ا... بود نايل آيد. او ورود نيروي زميني رژيم صهيونيستي به غزه را يك اشتباه استراتژيك خواند و گفت: هر گونه آتش بس يعني توقف كامل حملات هوايي، تجاوز و محاصره نظامي غزه و اين اولين اقدام خواهد بود.

؛جلالي: لاريجاني به تركيه سفر مي كند
؛از سوي ديگر، مخبر كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي از سفر رئيس مجلس به تركيه براي شركت در اتحاديه بين المجالس اسلامي خبر داد.به گزارش مهر كاظم جلالي در جمع خبرنگاران درباره گزارش روز گذشته خود در مورد مسائل غزه در جلسه غيرعلني مجلس اظهار داشت: صبح ديروز در مورد تحركات پارلماني و اقدامات مجلس گزارشي به نمايندگان ارائه شد كه از آن جمله، تشكيل جلسه اتحاديه بين المجالس اسلامي در سطح روساي مجالس كشورهاي اسلامي عضو كميته اجرايي در چهارشنبه هفته آينده در تركيه است كه لاريجاني در اين جلسه حضور خواهد يافت.وي با بيان اين كه ٩ كشور عضو كميته اجرايي اتحاديه بين المجالس اسلامي هستند، اظهار داشت: تركيه، ايران و آذربايجان ٣ كشور آسيايي عضو، عربستان، مصر و الجزاير ٣ كشور عربي و چاد، بنين و مالي ٣ كشور آفريقايي عضو اين كميته هستند و البته اين جلسه قرار است به صورت باز برگزار شود يعني روساي مجالس ساير كشورهاي عضو اتحاديه المجالس اسلامي نيز براي شركت در جلسه دعوت خواهند شد.جلالي با اشاره به رايزني هاي رئيس مجلس شوراي اسلامي با روساي مجالس كشورها گفت: هدف از اين رايزني ها استفاده از ظرفيت مجالس كشورهاي آسيايي و اسلامي براي فشار به رژيم صهيونيستي است.
 جمعه 20 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 228]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن