تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم میراث گرانبهائی است و ادب لباس فاخر و زینتی است و فکر آئینه ای است صاف.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820457693




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

محكوميت جنايات رژيم صهيونيستي در غزه از سوي تشكل‌هاي سياسي و اجتماعي كشورمان


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: محكوميت جنايات رژيم صهيونيستي در غزه از سوي تشكل‌هاي سياسي و اجتماعي كشورمان


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي خارجي - ايران

در چند روز گذشته گروه‌ها و تشكل‌هاي مردمي كشورمان جنايات صهيونيست‌ها در غزه را در بيانيه‌هاي جداگانه محكوم كردند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مشروح اين بيانيه‌ها به اين شرح است:

بيانيه شوراهاي اسلامي سراسر كشور به مناسبت فاجعه غزه

شوراهاي اسلامي سراسر كشور طي بيانيه‌اي حملات ددمنشانه رژيم صهيونيستي اسرائيل را محكوم كردند.

در اين بيانيه آمده است: « اعمال تروريسم دولتي و ارتكاب شديدترين و وقيحانه ترين رفتارهاي غير انساني به وسيله رژيم غاصب صهيونيستي در سرزمين‌هاي اشغالي فلسطين و در مورد ساكنان بي‌دفاع غزه در عصري كه داعيه حمايت از حقوق بشر به دغدغه اصلي قدرت‌هاي بزرگ در ساختار سازمان ملل متحد تبديل شده و همه ساله‌ در مورد جزئي‌ترين مسائل كشورها قطعنامه‌هايي را صادر مي‌كنند موجبات حيرت افكار عمومي بين‌المللي را فراهم آورده است.

اين وضعيت در حالي است كه آمريكا و دولت‌هاي اروپايي حامي صهيونيسم با پيوند زدن مسائل غير مرتبط از جمله حق مسلم دستيابي به فناوري هسته‌اي صلح آميز به وسيله كشور جمهوري اسلامي ايران و برخي ديگر از كشورها با حقوق بشر و صلح و امنيت بين‌المللي قطعنامه‌هاي متعددي را در قالب شوراي امنيت براي ممانعت از اين حقوق به تصويب رسانده‌اند. يقينا وجدان‌هاي بيدار و انسان‌هاي آزاده و مسلمان در سراسر جهان هرگز وقايع تلخ و تاسف‌بار كشتار زنان و كودكان و برنامه‌هاي از پيش طراحي شده براي پاكسازي نژادي يك ملت كه پيشينه ننگين آن جنايت دير ياسين و اردوگاه‌هاي صبرا و شتيلا مي‌باشد را نخواهند پذيرفت و سردمداران فاسد دولت‌هاي حامي تفكر مخرب صهيونيسم و سران بي مايه و محافظه كار عرب را كه بر بخش اعظمي از امت رسول‌الله حكمراني مي‌كنند را به محاكمه خواهند كشيد.

اگرچه در شرايط حاضر امپرياليسم خبري غرب در پرتو حمايت‌هاي فراوان مالي و تداركاتي بنگاه‌هاي اقتصادي وابسته به لابي صهيونيست‌ها در صدد كم رنگ جلوه دادن عمق فاجعه و داغ مظلوميت مردم فلسطين كه نيم قرن در دفاع از آرمان خود ايستادگي كرده‌اند، مي‌باشد ولي حمايت امروز غزه مصداق اين سخن گهربار است كه «خون بر شمشير پيروز است». چرا كه ماندگاري و انتقال پيام اسلام ناب محمدي (ص) به نسل‌هاي امروز حاصل آن فداكاري و از خودگذشتگي و ايثار و شهادت طلبي بود كه امام حسين (ع) در مبارزه با طاغوت زمان از خود نشان داد. لذا ما، اعضاي شوراهاي اسلامي سراسر كشور با تاسي به رهنمودهاي مقام معظم رهبري در مورد اين مصيبت هولناك ضمن ابراز همدردي با مردم ستمديده فلسطين اقدامات ددمنشانه رژيم صهيونيستي اسرائيل را محكوم و اطاعت خود را از فرامين رهبر فرزانه انقلاب در اين راستا اعلام مي‌كنيم.»

بيانيه انجمن حمايت از قربانيان سلاح‌هاي شيميايي و موزه صلح تهران در محكوميت جنايات غزه

انجمن حمايت از قربانيان سلاح‌هاي شيميايي به همراه موزه صلح تهران در بيانيه‌اي مشترك ضمن ابراز خشم خود از نقض آشكار اصول بنيادين حقوق بشردوستانه و جنايات رژيم اسراييل در غزه، خواستار توقف اين جنايت شدند و بر لزوم اقدام سازمان‌هاي بين‌المللي مسوول تاكيد كردند.

به گزارش ايسنا در اين بيانيه آمده است: « چگونه مي‌توان نظاره كرد و از صلح سخن گفت، در حالي كه دشمنان صلح و انسانيت هم اينك باران بمب و گلوله بر سر مردان و زنان و كودكان بي‌گناه فلسطيني در غزه فرو مي‌ريزند و دشنه بر قلب صلح فرو مي‌كنند.

سخن گفتن از حقوق بشردوستانه و محافظت از غيرنظاميان براساس كنوانسيون‌هاي "ژنو" و "اصل عدم توسل به روز" در مناسبات بين‌المللي چه معنايي دارد آن گاه كه در غزه تمام معاهدات بين‌المللي و قوانين حقوق بشر دوستانه و منشور ملل متحد هتك حرمت مي‌شوند و اين همه جنايت عليه بشريت يكجا رخ مي‌دهد و سازمان‌هاي بين‌المللي مسوول كام بر نمي‌آوردند؟

ما به عنوان اعضاي تشكل‌هاي مردمي صلح‌طلب ايران با قلب‌هايي مالامال از حزن و اندوه از محاصره و كشتار مردم فلسطين در غزه و ابراز خشم از نقض آشكار اصول بنيادين حقوق بشردوستانه و جنايت عليه بشريت توسط رژيم اسراييل كه به هيچ يك از معاهدات بين‌المللي پايبند نيست، بر خود لازم مي‌دانيم تا ضمن همدردي با مردم مظلوم فلسطين خواستار توقف اين جنايت و اقدام سازمان‌هاي بين‌المللي مسوول باشيم.

با اميد صلح.»

بيانيه انجمن‌ اسلامي بانوان واحد علوم و تحقيقات درباره جنايات غزه

انجمن اسلامي بانوان واحد علوم و تحقيقات (ابداع) با انتشار بيانيه‌اي جنايت‌هاي رژيم صهيونيستي عليه مردم مظلوم و بي‌دفاع غزه را محكوم كرد.

به گزارش ايسنا، در اين بيانيه آمده است:

« بسم رب الشهدا و الصدقين

حملات وحشيانه تروريستي رژيم اشغالگر قدس و فلسطين و به خاك و خون كشيدن مردم بي دفاع و ستمديده غزه بار ديگر چهره شيطاني و خون آشام صهيونيست‌هاي غاصب را به صورت علني و رسمي آشكار ساخته و پنجه‌هاي گرگ صهيونيست در كشتار زنان و كودكان و جوانان غيور و بي دفاع فلسطين را در معرض ديد جهانيان گذاشته است.

ما دانشجويان عضو انجمن اسلامي بانوان دانشگاه آزاد اسلامي واحد علوم و تحقيقات ضمن محكوم كردن رژيم غاصب اسرائيل و حاميان آنان از جمله دولت نژادپرست آمريكا و سركردگي جورج بوش از همه دانشجويان، استادان، مدافعان حقوق بشر و كليه مسلمين در ايران و سراسر جهان مي‌خواهيم كه در ياري رساندن به خواهران و برادران فلسطيني در غزه به هر طريق دريغ نكنند.»

انتهاي پيام
 جمعه 20 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 186]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن