تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر شما باد رجوع به كتاب خدا (قرآن) ... كسى كه به آن عمل كند از همه پيشى مى گيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818962578




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چكيده ديدگاههاي نامزدهاي انتخابات نهم رياست جمهوري


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: چكيده ديدگاههاي نامزدهاي انتخابات نهم رياست جمهوري
پارسينه با هدف بازخواني تاريخ معاصر كشور و بهره گيري مخاطبان و علاقه مندان سياست ايراني و شفاف تر شدن صحنه انتخابات دهم، چيكده اي از شعارها، ديدگاهها و ميثاق نامه نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري نهم (1384 شمسي) و نامزدهاي اين انتخابات" احمدي نژاد، هاشمي رفسنجاني، كروبي، قاليباف، محسن رضايي، مهرعلي زاده، علي لاريجاني، مصطفي معين" را منتشر مي كند:
چكيده ميثاق نامه وديدگاه هاى ۸ كانديداى انتخابات نهم

عهد بستن و نشستن پاى يك ميثاق با مردم سنتى است كه خاتمى پايه گذارى كرد و اكنون هر هشت كانديداى انتخابات نهم اين سنت را استمرار مى بخشند. ميثاق نامه كانديداهاى انتخابات پيش رو، نه تنها مفهومى از مفاهيم بلند اصلاح طلبى
و دموكراسى خواهى را بر پيشانى خود دارد بلكه مفاد و محورهاى مندرج در اين ميثاق نامه كانديداها بدون استثنا الهام گرفته از همان اصولى است كه خاتمى در مانيفست خودارائه كرده است زيرا كه كليد واژه هر كدام از اين ميثاق ها مردم، حقوق شهروندان و ترويج و توسعه آزادى است.

• اميد است با رأى شما ميثاقى مجدد و پيمانى دوباره ميان ما برقرار شود و فرصتى به دست آيد تا در پناه اسلام و قرآن و با كار و تلاش، براى سربلندى كشور عزيزمان ايران تحولى بزرگ را رقم بزنيم
ميثاق نامه اكبر هاشمى رفسنجانى: برنامه اى كه من در دوره جديد نامزدى رياست جمهورى عرضه كرده ام ملت ايران را برابر يك طرح گذار به توسعه دموكراتيك و پايدار قرار مى دهد.
قدرتهاى بزرگ تلاش مى كنند تا جهان جديد را در هراس از تروريسم به دامان امپرياليسم برانند، اما جمهورى اسلامى ايران مى تواند ثابت كند كه اين هردو، انحرافى برسرراه سعادت بشراست. توسعه اقتصادى كه در شعار سازندگى متبلور است و توسعه سياسى كه اصل ان بردموكراسى استوار مى گردد از دو جهت با دوگانه تروريسم و امپرياليسم در ستيزاند. سازندگى با استقرار حداقل معيشت و بسط آن به رفاه اجتماعى و عدالت، مانع از تحقيرهايى مى شود كه با كاشتن بذر نفرت و خشونت امنيت شهروندان جهان را تهديد مى كند و دموكراسى با استقرار مشروعيت و مقبوليت و ايجاد همبستگى ملى مانع از پيدايش دور جديد استعمار در جهان مى شود.
وظيفه دولت ايجاد امنيت براى رشد خلاقيتهاى فردى و جمعى و بروز استعدادها و برداشتن موانع از سرراه نوآورى، با كمترين هزينه ممكن براى كشور و مردم است. كوچك كردن دولت به معناى ضعيف كردن آن نيست. برداشتن بار سنگين دولت در حوزه تصدى هاى اقتصادى و فرهنگى عملاً به تقويت نقش آن در اعمال حاكميت، ديپلماسى فعالتر و تحقق منافع ملى حداكثر، منجر خواهد شد. همچنين تمركززدايى به شهرهاى كوچك و بزرگ دور از مركز مجال تنفس و توسعه خواهد داد و زمينه رشد نيروهايى را كه هم اكنون در حاشيه مانده اند فراهم مى سازد.
دولت مى تواند با كاستن از بار اضافى، جامعه مدنى را مستقل و آزاد سازد و خود در مقام كارگزار ملت، صرف نظر از جناح ياحزبى كه به او رأى داده است، منافع و امنيت ملى كشور را در سطح داخلى، منطقه اى و جهانى پيگيرى كند. افزون بر اين دولت ملى مى تواند با تقويت نقش خود در حوزه هايى مانند تأمين اجتماعى، آموزش و پرورش، بهداشت، منابع طبيعى و محيط زيست، درمواردى كه بيم آن مى رود خصوصى سازى اقتصاد به اقشار كم درآمد جامعه و توازن و تعادل اجتماعى آسيب برساند، همانند حامى بزرگ و نماينده وجدان عمومى كار ساز باشد. در اين رويكرد، آموزش و پژوهش كليد توسعه است و تحقيقات علمى و توسعه فناورى از مهترين منابع ملى تلقى مى شود.
آنچه به عنوان برنامه اجمالى من در انتخابات آينده رياست جمهورى عرضه مى شود، ميثاق نوين اينجانب با ملت ايران است. روشن است كه اين سند نبايد به عنوان برنامه اى جامع مورد ارزيابى قرار گيرد، زيرا رعايت اختصار را لازم مى دانستم. از سوى ديگر وجود سند چشم انداز بيست ساله و برنامه چهارم توسعه ضرورت ارائه يك برنامه جامع در اين شرايط را منتفى مى سازد. در اين مختصر، سعى كرده ام تحليلى كوتاه از مهمترين چالشها، فرصتها و مباحث اصلى اداره كشور را ارائه كنم و مؤثرترين راهبردها را براى دستيابى به اهداف توسعه ملى در چارچوب سند چشم انداز بيست ساله و برنامه پنج ساله چهارم معرفى نمايم. اين برنامه مجمل، در چهارده سرفصل تنظيم گرديده و در آن توجه ويژه اى به شش موضوع توسعه منابع انسانى، عدالت اجتماعى، امنيت ملى و فردى و اجتماعى، تداوم سازندگى كشور، كوچك كردن اندازه دولت در عين افزايش كارآمدى آن و بالاخره كسب جايگاه شايسته در جهان شده است. البته اجراى اين برنامه و اعمال راهبردهاى ذكر شده در آن، نيازمند الزاماتى است كه در موقع خود با شما مردم شريف و فهيم درميان خواهم گذاشت.
اميد است با رأى شما ميثاقى مجدد و پيمانى دوباره ميان ما برقرار شود و فرصتى به دست آيد تا در پناه اسلام و قرآن و با كار و تلاش، براى سربلندى كشور عزيزمان ايران تحولى بزرگ را رقم بزنيم. منابع انسانى: گسترش و بهبود آموزش و سلامت با هدف دسترسى به استانداردهاى جهانى، - علم و فناورى: تقويت مبانى علمى و تكنولوژيك كشور، اقتصاد و اشتغال: استقرار نظامى پويا بر اساس ايجاد فرصت مشاركت وسيع براى مردم و تعامل مثبت با جهان، تأمين اجتماعى: بهبود كيفيت و گسترش بر اساس بهره مندى اقشار كم درآمد، دولت: سياستگذار و مجرى كارآمد براى ارتقاى رضايت مندى جامعه، تمركز زدايى: اعطاى اختيارات بيشتر به مناطق و دستيابى به توازن منطقه اى، فرهنگ و هنر: زندگى سرشار از معنويت و نشاط در پرتو توسعه فرهنگ و هنر، توسعه اجتماعى: امنيت، آسودگى خاطر، همدلى جمعى و غرور شهروندى، توسعه سياسى: مشاركت مردم در امور سياسى و تعميق سازماندهى سياسى جامعه، جوانان: سرمايه ارزشمند كشور و حلقه اتصال به آينده پراميد، زنان: افزايش مشاركت و توسعه مسؤوليت پذيرى، ورزش و تربيت بدنى: زسستى كژى زايد و كاستى، محيط زيست و منابع طبيعى: تقويت و توسعه قابليتهاى طبيعى كشور، تعامل بين المللى: كسب جايگاه شايسته در جامعه جهانى

• من مهدى كروبى با ارائه اين عهدنامه به پيشگاه ملت بزرگ ايران
بر مفاد آن تعهد مى كنم و خداوند متعال را بر اين تعهد گواه و ناظر قرار
مى دهم. «و هو خير الناظرين».
مهدى كروبى با صدور ميثاق نامه اى در ۱۲ بند التزام خويش را در رسيدن به اهداف مشخص شده در اين بندها اعلام كرد و بر حق پيگيرى شعارهاى انتخاباتى توسط مردم تأكيد نمود.
من مهدى كروبى با ارائه اين عهدنامه به پيشگاه ملت بزرگ ايران بر مفاد آن تعهد مى كنم و خداوند متعال را بر اين تعهد گواه و ناظر قرار مى دهم. «و هو خير الناظرين».
۱- حقوق اساسى ملت
اجراى دقيق اصول قانون اساسى در قوه مجريه و تلاش در جهت قانونمند كردن ساير قوا و نهادها و ارائه گزارش مستمر از تخلفات احتمالى از قانون اساسى به مردم بويژه پيگيرى و اجراى اصول معطل مانده يا ناقص اجرا شده آن (نظير تربيت بدنى رايگان و آموزش رايگان در اصل ۳ و دفاع از حقوق قوميت ها و اقليت هاى مذهبى در چهارچوب اصول (۱۵ و ۱۹) و مبارزه با هرگونه تضييع حقوق شهروندى، نقض حقوق بشر، تعرض به حيثيت افراد، تفتيش عقايد، احضار و جلب غيرقانونى افراد و برگزارى محاكمات بدون هيأت منصفه و پاسدارى از آزادى هاى قانونى، فردى، آزادى قلم، مطبوعات و خبرنگاران و حقوق كليه گرايش هاى سياسى و حتى دگرانديشان و همچنين تلاش در جهت بازگرداندن مفهوم نظارت بر انتخابات به معناى حقيقى آن مورد نظر خبرگان اول قانون اساسى.
۲- اصلى ترين سياست توانمندسازى در بخش اقتصاد
۳- اجراى نظام ملى سلامت براى همه ملت ايران
۴- آموزش (يكى از پيش شرط هاى موفقيت در رقابت اقتصاد جهانى و تحقق جامعه مدنى)
۵- معاضدت حقوقى (يكى از پيش شرط هاى عدالت و جامعه مدنى)
۶- گردشگرى (محورى براى رونق اقتصادى و اشتغال)
۷- ايجاد مركز جامع مديريت و صندوق حمايت از نخبگان
۸- تأمين حقوق زنان (ضرورتى كه به آن توجه نشده است) از جمله:
الف) افزايش سهم زنان در هيأت دولت و در مديريت هاى عالى و ميانى و اقتصاد ملى از طريق ايجاد فرصت هاى برابر شغلى. ب) توسعه امكانات فرهنگى، تفريحى و ورزشى و پيش بينى فضاهايى باز و آزاد در زمينه هاى ذكر شده، مطابق با ضوابط قانونى و شؤونات جامعه. ج) توسعه كمى و كيفى بيمه هاى خاص زنان سرپرست خانوار از طريق ارائه لوايح مناسب به منظور تأمين حداقل معيشت براى آنان.
د) حمايت حقوقى از زنان به منظور جلوگيرى از تضييع حقوق آنان در دعاوى خانوادگى و تلاش در جهت اصلاح قوانين حقوقى خانواده در مواردى كه نسبت به زنان تبعيض مشاهده مى شود.
۹- توجه ويژه به جوانان (ضرورت اجتماعى جامعه امروز ايران) با هدف ارتقاى توانمندى ها و صلاحيت ها و ايجاد بسترهاى مورد نياز فعاليت جوانان در دستور كار دولت مقتدر است:
الف) تغيير جهت گيرى آموزش هاى بخش رسمى و غيررسمى متناسب با نياز بازار كار به منظور به روز كردن مهارت ها و تخصص هاى جوانان. ب) بسترسازى براى تشكيل و توسعه نهاد هاى مدنى و NGO ها با عضويت جوانان براى پيگيرى مؤثر مطالبات توسط خود آنان. ج) توسعه و تسهيل امكانات ارتباطاتى و اطلاعاتى و گسترش فرصتهاى شغلى در حوزه فناورى اطلاعات و ارتباطات و اينترنت (نظير IT و ICT). د) مبارزه شديد با شيوع مصرف مواد مخدر از طريق آگاهى بخشى به جوانان و مقابله با سوداگران مرگ به عنوان اقدامى ضربتى تا به بار نشستن برنامه هاى اقتصادى، فرهنگى و رفاهى كه حل معضلات اساسى جوانان را هدف قرار داده.
۱۰- توسعه فرهنگى و توجه به ارزش ها
۱۱- مقابله با ناكارآمدى و فساد ادارى.
۱۲- سياست خارجى.
* ترديد ندارم كه با اجرايى شدن جزئيات برنامه هايى كه شرح محورهاى دوازده گانه آن ذكر گرديد و همچنين پيگيرى اهداف چشم انداز ۲۰ ساله كه پس از تصويب در مجمع تشخيص مصلحت نظام به تصويب نهايى مقام معظم رهبرى رسيده و برنامه چهارم توسعه، نه تنها نرخ بيكارى در پايان عمر چهار ساله دولت مقتدر به ميزان قابل توجهى كاهش خواهد يافت، بلكه علائم و آثار ديگرى نيز در جامعه قابل مشاهده مى شود كه جزئيات آن در برنامه هاى تكميلى به استحضار ملت شريف خواهد رسيد.

• براى ايفاى رسالت تاريخى فرزندان ايران، بر آن هستم تا با ارائه برنامه اى واقع بينانه و همه جانبه و با استفاده از همراهى همكارانى مؤمن، توانمند، صبور و مقاوم تمام تلاش خود را براى تحقق آن به كار بنديم
برنامه پيشنهادى مصطفى معين با عنوان «اصلاحات گامى به پيش»: در اين كليات كه با شعار «مى سازمت وطن»، «شهروند توانمند - دولت كارآمد» و « توسعه دانايى محور، دموكراتيك همه جانبه و پايدار» آغاز شده، ديدگاه هاى وى در ارتباط با مسائل سياسى، اقتصادى، فرهنگى، اجتماعى و غيره بيان شده است.
** اهداف:
دموكراتيك كردن ساختار قدرت، تأمين حقوق مدنى، سياسى، اجتماعى، اقتصادى و فرهنگى همه ايرانيان بر اساس تفسير حقوق بشرى از قانون اساسى ايران و اعلاميه جهانى حقوق بشر ، حمايت همه جانبه از آزادى تأسيس نهادى مدنى و رفع موانع فعاليت آنها ، اصلاح ساختار اقتصادى، اصلاح ساختار بوروكراتيك.
** گزيده راهبردها و راهكارها:
- مقابله با نقض حقوق بشر و تأسيس معاونت حقوق بشر براى پيگيرى سازمان يافته اين موضوع.
حفظ حريم خصوصى تمام شهروندان ايرانى و عدم دخالت نهادهاى حكومتى در حوزه خصوصى جوانان.
حمايت از حقوق دگرانديشان ملتزم به رعايت قانون براى فعاليت سياسى و اجتماعى مسالمت آميز.
برگزارى انتخابات آزاد و اجراى اصل ۵۹ قانون اساسى در رابطه با همه پرسى. دفاع از آزادى بيان و مطبوعات و لغو اشكال مختلف سانسور در عرصه هاى مختلف فرهنگ و هنر.
توسعه سرمايه گذارى خارجى و داخلى براى حل مشكل بيكارى. توسعه و تقويت نظام جامع و كارآمد رفاه و تأمين اجتماعى. اصلاح قوانين تبعيض آميز درباره زنان. پذيرش اصل تبعيض مثبت درباره زنان.
دفاع از حقوق برابر همه اقوام و مذاهب كشور.
بازبينى و اصلاح نظام وظيفه و نظام ورودى آموزش عالى (كنكور).
تأسيس پارلمان معلمان.
درمان اورژانس رايگان. كاهش هزينه هاى درمانى.
تنش ز دايى، اعتمادسازى، عادى سازى روابط و پايان دادن به تخاصم تبليغاتى در عرصه بين المللى.
تغيير نگرش توطئه اى و توهمى به تعامل و گفت وگو با رقابت مسالمت آميز در عرصه سياست خارجى.
مقدمه:
با آگاهى به ۱) سابقه پرافتخار تمدن و فرهنگ پرآوازه ايران كه از همه عوامل توسعه اى برخوردار است و موقعيت ژئوپلتيكى استثنايى دارد. ۲) توسعه شگفت انگيز جهان در سايه بهره گيرى از عقلانيت، علم، انسان گرايى وجهان گرايى. ۳) جايگاه نامناسب كشور در فرآيندهاى جهانى و لزوم جبران عقب ماندگى ها. ۴) ناكامى برنامه ريزى ها، عليرغم برخوردارى از سابقه طولانى در برنامه ريزى و همچنين عدم تحقق كامل اهداف برنامه هاى توسعه.
۵) اين كه ناكامى ها بيش از آن كه حاصل عوامل نظرى و فنى باشد، معلول ساختار غيردموكراتيك قدرت و بوروكراسى ناشى از آن است كه برنامه ريزى را در كشور دشوار مى كند. ۶) ضرورت حكمرانى خوب. ۷) ضرورت استفاده از همه توانمندى هاى داخلى در كنار بهره گيرى از دانش مديريت، فناورى و سرمايه جهانى. ۸) لزوم توسعه همه جانبه و توجه به امنيت پايدار، آزادى، عدالت و رفاه. ۹) تجربه ۲۷ ساله جمهورى اسلامى ايران در اداره كشور و تجربه ارزشمند و گرانسنگ دوران اصلاحات.
****
براى ايفاى رسالت تاريخى فرزندان ايران، بر آن هستيم تا با ارائه برنامه اى منسجم، واقع بينانه و همه جانبه و با استفاده از همراهى همكارانى متخصص، مؤمن، توانمند، صبور و مقاوم تمام تلاش خود را براى تحقق آن به كار بنديم.
اساس اين برنامه ها معطوف خواهد بود به:
۱) دموكراتيك كردن ساختار قدرت ۲) اصلاح ساختار بوروكراتيك ۳) تقويت و حمايت همه جانبه از آزادى تأسيس نهادهاى مدنى و رفع موانع فعاليت آنها ۴) اصلاح ساختار اقتصادى ۵) تأمين حقوق مدنى، سياسى، اجتماعى، اقتصادى و فرهنگى همه ايرانيان بر اساس تفسير حقوق بشرى از قانون اساسى ايران و اعلاميه جهانى حقوق بشر.

• « منشور انتخاباتى من»
با جهت گيرى تأمين رفاه همگانى تنظيم شده است كه ملت بزرگوار ايران بدنبال برپا نمودن شرايطى است كه در آن رفاه، آزادى، ايمان، عشق و غرور ملى تأمين مى شود.
برنامه محسن مهرعليزاده: حكيمان گفته اند انسانهاى اصيل افرادى هستند كه براى گفته خويش دليل اقامه مى كنند و هر گاه با گفتارى مواجه شوند صرفنظر از قائل آن، دليل مطالبه مى نمايند.
بسى فرخنده و نيكو است كه امروز ملت بزرگوار ايران براى اتخاذ تصميم در خصوص ماهيت رأى خويش در نهمين دوره انتخابات رياست جمهورى از كانديداهاى اين عرصه، برنامه و استراتژى نيل به آن را طلب مى كند و اين مهم از نشانه هاى ارتقاى فكرى و تعالى فرهنگى يك ملت است.
روشن است كه مطالبه برنامه و استراتژى نيل به آن صحنه انتخابات را به ميدان رقابت انديشه ها تبديل مى كند و از اينرو، هم دامنه انتخاب ملت را فراختر مى سازد و هم فرصتى گرانقدر براى افرادى است كه ايده هاى نو، سنجيده، پرجاذبه و عملى عرضه مى كنند. در همين راستا اينجانب با تكيه بر تجارب علمى و مديريتى خود از بيست و پنج سالگى كه طيفى از مسؤوليت هاى مختلف از سطح كارشناسى، مهندسى و مديريت اجرايى فنى تا معاونت رياست جمهورى را شامل مى شودو همچنين تجربيات و ايده هاى نوين جمعى از همفكران علمى و همكاران اجرايى، موقعيت فعلى را عرصه مناسبى مى دانم تا چكيده دانش و تجربه خويش در خصوص شرايط كنونى كشور و نحوه حركت به سوى آينده اى بهتر را به حضور ملت شريف ايران عرضه كنم و از قضاوت و داورى اين ملت بزرگ كه علاوه بر برنامه و استراتژى، خواهان اقتدار قوه مجريه در فرايند اجراى برنامه ها بوده ودر صدد انتخاب يك رئيس جمهور توانمند هستند، قرار دهم تا در خصوص آنچه كه انديشيده ايم و به تجربه اندوخته ايم به نحو مطلوبى بهره جوييم.
آنچه در اين نوشتار، تحت عنوان « منشور انتخاباتى » با جهت گيرى توسعه پايدار و تأمين رفاه همگانى تقديم مى شود در واقع عصاره سالها پژوهش علمى و مديريت اجرايى است و با ايمان به اين امر تنظيم شده است كه ملت بزرگوار ايران بدنبال برپا نمودن شرايطى است كه در آن رفاه، آزادى، عقلانيت، ايمان، عشق، امنيت و غرور ملى دركنار يكديگر تأمين مى شود.
اطمينان دارم كه با كمك ايزد توانا، دست دردست هم، آرمان ملت بزرگ ايران را در عرصه كشور پهناور و زرخيزمان تحقق خواهيم بخشيد.
موانع تحقق اهداف و مقاصد برنامه ها:
الف - كاستى هاى نظرى ب- ضعف هاى نظام مديريت ج - شقاقهاى سياسى و عدم شكل گيرى احزاب و فعاليتهاى حزبى
«دولت رفاه» به منزله نظريه بهبود شرايط: چارچوب فكرى كه در اين برنامه براى غلبه بر مشكل كاستى هاى نظرى انديشيده شده است، «نظريه دولت رفاه» است. اين نظريه ظرفيت آن را داردكه در مقطع فعلى براى رسيدن به آرمانهاى بلند ملت ايران، كمك شايان توجهى بنمايد و ابزار مناسبى براى پاسخگويى به مقتضيات فرهنگى و اجتماعى كشور فراهم آورد. اگر دولت رفاه را از منظرى هدف گرا مورد تحليل قرار دهيم، مى توان در ادوار مختلف تاريخ حكومت هايى را يافت كه به نوعى اهداف اجتماعى و اقتصادى را پيگيرى مى كردند.
اهداف و برنامه هاى دولت رفاه:
بررسى اجمالى مسائل عمده كشور و نگاهى كلى بر خط مشى و سياستهاى كارگزاران نظام در ۲۶ سال گذشته و ارزيابى كلى روشهاى مختلف علمى براى تدوين راه حل مناسب براى غلبه بر مشكلات فرا راه توسعه نظام جمهورى اسلامى ايران حاكى از آن است كه مسائل كشور داراى ابعاد گسترده، پيچيده و متنوع است و هرگونه برخورد انتزاعى و مجرد با امور كشور داراى پيامد هاى ناگوارى است كه كند شدن فرآيند توسعه كشور را در پى دارد.
تأكيد بر رشد اقتصادى صرف يا عمده نمودن توسعه سياسى بصورت يك بعدى و بدون توجه جدى به ديگر عرصه هاى نظام سبب مى شود فرآيند تعميق توسعه به كندى پيش رود و فرصتهاى موجود از دسترس خارج شود كه پيامد عمده آن كاهش اعتماد مردم به توانايى نظام مديريتى كشور براى حل مسائل است.
۱ - فرهنگى ۲ - اجتماعى۳ - سياست داخلى ۴ - اقتصادى ۵ - سياست خارجى
مديريت در دولت رفاه:
الف - كارآمد نمودن نظام مديريت ب - اصلاح ساختار ادارى
گسترش اقتدار دولت از طريق فرآيندهاى مردم سالار: الف - توسعه فرهنگ عمل بر اساس رأى مردم ب - دست يابى به اجماع در حوزه هاى مورد اختلاف ج - توسعه ادبيات وفاق و هماهنگى

 چهارشنبه 18 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن