تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شب و روز بر هر كس بگذرد، او را ادب مى‏كند، فرسوده‏اش مى‏نمايد و به مرگ نزديكش مى‏س...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799201005




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خاموشي؛ گريبانگير فريضه امر به معروف و نهي از منكر


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: خاموشي؛ گريبانگير فريضه امر به معروف و نهي از منكر
بوشهر - خبرگزاري مهر: ارزش هاي اسلامي نقش اساسي و محوري در رشد، كمال و بالندگي و سلامت جامعه دارند و چنانچه اين محوريت و نقش آفريني تداوم يابد و زمينه هاي حضور ارزش ها در عرصه و صحنه هاي گوناگون حيات فرد و جامعه مهيا شود، پويايي و سعادت جامعه تضمين مي شود.

در نقطه مقابل، چنانچه ارزش هاي اسلامي رنگ ببازند و از نقش محوري آنها كاسته شود و در رفتار و سلوك و عملكردهاي مختلف فردي، اجتماعي، سياسي، اخلاقي، اقتصادي و فرهنگي به تجلي در نيايد، انحطاط و سكون به وجود آمده و فساد و تباهي رخ مي نمايد و جامعه را در سراشيبي سقوط قرار مي دهند.

با پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي ايران و تاسي از قيام امام حسين (ع) كه فلسفه اصلي آن احياء امر به معروف و نهي از منكر بود خوشبختانه اين فريضه مهم الهي در جامعه ما جايگاه ويژه اي داشته و آحاد جامعه از گذشته دور خودشان را به انجام اين امر مكلف مي دانستند.

بدون شك يكي از عواملي كه رژيم شاه سرنگون شد و انقلاب اسلامي ايران تداوم پيدا كرد عمل كردن به همين فريضه الهي بوده، متاسفانه با گذشت زمان و برنامه ريزي دشمنان انقلاب در ابعاد گوناگون از قبيل جنگ تحميلي، محاصره اقتصادي، جنگ رواني و چالش ها و ناهنجاري هاي متعددي كه به وجود آمد رفته رفته زمينه اجراي امر به معروف و نهي از منكر كمرنگ شد به نحوي كه كساني كه از روي تكليف قصد اجراي آن را دارند با گستاخي برخي افراد مواجه مي شوند، در واقع مردم مسلمان و انقلابي ما در اجراي اين فريضه الهي در بلاتكليفي به سر مي برند.

در سال هاي قبل دست اندركاران و مسئولين راهكارهايي براي انجام اين كار اجرا كردند كه با موفقيت توام نبوده است. اين در حاليست كه مي دانيم اگر بخواهيم تمام احكام و دستورات و قوانين اسلام در جنبه ها و جلوه هاي عبادي معنوي، اخلاقي، تربيتي، سياسي و اجتماعي به طور صحيح و شايسته در جامعه به مرحله عمل درآيد بايد امر به معروف و نهي از منكر در جامعه اسلامي اجرا شود و تا اين قانون الهي به ظهور و عينيت نرسد ممكن نيست احكام و قوانين اسلام در ابعاد مختلف به مرحله عمل در آيد.

در همين خصوص نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر با تاكيد بر فراهم شدن زيرساخت‌هاي انجام فريضه امر به معروف و نهي از منكر در جامعه، گفت: اگر زيرساخت‌هاي لازم در ارتباط با فريضه امر به معروف و نهي از منكر فراهم نشود احساس مسئوليت در قبال امر به معروف به بي‌تفاوتي تبديل مي‌شود.

آيت‌الله اسدالله ايماني افزود: تكليف امر به معروف و نهي از منكر در مرحله اول همان تذكر لساني است كه اين كار بايد در جامعه توسعه و گسترش يابد و احساس مسئوليت و همگرايي در جامعه به وجود بيايد و جامعه از بي‌تفاوتي خارج شود.

استاندار بوشهر نيز با بيان اينكه فريضه امر به معروف و نهي از منكر يك فريضه عمومي است و بايد يك نگاه عمومي به اين امر صورت گيرد، گفت: با توجه به اينكه اين فريضه يك امر عمومي است بايد راهكار همگاني كردن آن را شناسايي كنيم.

ابوطالب شفقت با اشاره به اينكه آموزش و پرورش و صدا و سيما نقش مهمي در فريضه امر به معروف و نهي از منكر دارند، تاكيد كرد: مراكز آموزش عالي، ادارات، اصناف، جامعه و خانواده از اقشار مهم تاثيرگذار در همگاني كردن فريضه امر به معروف و نهي از منكر هستند.

وي با اشاره به اينكه مسئولان هنوز به يك راهكار واحد براي اجرايي كردن اين فريضه نرسيده اند، گفت: مسئولان و مديران اجرايي هنوز به انسجام جريان يافته در فريضه امر به معروف و نهي از منكر دست نيافته اند.

شفقت با بيان اينكه راه و روش اجرايي كردن فريضه امر به معروف و نهي از منكر به يك كار پژوهشي نياز دارد، ادامه داد: يك تيم كارشناسي از حوزه علميه، دانشگاه و آموزش و پرورش بايد نسبت به انجام اين امر اقدام كنند.

به هرحال لطف و رحمت الهي تا زماني با ما همراه است كه مراقب گفتار و عملكرد خودمان در جامعه باشيم و با بهره گيري از تقواي الهي پاسدار حريم ارزش هاي ديني، قرآني و احكام باشيم.

در جامعه كنوني ما ارزش هاي اسلامي در همه ابعاد در جلوه هاي خود نقش حياتي در رشد، كمال، سلامت، پويايي و بالندگي ايفا مي كند و بايد همواره اين جايگاه و نقش بنيادين صيانت و پاسداري شود.

بنابراين فريضه امر به معروف و نهي از منكر در جوامع مسلمان جايگاهي والا و نقشي بنيادين و تعيين كننده دارد و از همين رو بايد نويسندگان، پژوهشگران، عالمان و متفكران اسلامي، بينش افراد را در سطح جامعه نسبت به تاثيرگذاري و بسترسازي ها و زمينه هايي كه اين قانون والاي الهي براي تحقق احكام و تعاليم آن در جامعه نياز دارد، آشنا سازند.

در يك جمله انقلاب اسلامي ما يك انقلاب ارزشي و برگرفته از قيام عاشورا است و نبايد در اثر غفلت و تسامع، به خود مشغولي، سياسي كاري و فراموش كردن آرمانها و مقصدها بر ارزش هاي مقدس اسلام چشم فرو ببنديم و با گسستن پيوند بين فرهنگ انقلاب و عاشورا به جامعه جاهلي رجعت كنيم و ثمره همه مجاهدت هاي ديرپا و خون مطهر شهيدان را در مسير طوفان هاي سهمگين نفساني فردي و گروهي قرار دهيم .
 چهارشنبه 18 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 253]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن