تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى‏لله‏ عليه ‏و ‏آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820606621




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عجيب‌ترين ويروس‌هاي رايانه‌اي در سال 2008


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: عجيب‌ترين ويروس‌هاي رايانه‌اي در سال 2008
بر اساس يك گزارش امنيتي، فهرست عجيب‌ترين ويروس‌هاي رايانه‌اي در سال 2008 ميلادي منتشر شد.
بر اساس يك گزارش امنيتي، فهرست عجيب‌ترين ويروس‌هاي رايانه‌اي در سال 2008 ميلادي منتشر شد.
بنا بر اعلام شركت امنيتي Panda Security، تمامي اين كدهاي مخرب داراي نوع ساختار، روش انتشار و يا عملكردهاي خاصي بوده‌اند كه به نحوي موجب افزايش وسعت و ريسك تخريب و يا ايجاد جذابيت در روش عملياتي آنها شده است. علاوه بر اين، روش‌هاي عجيب و نامتعارف در طراحي، توليد و انتشار كدهاي مخرب همواره مورد توجه خرابكاران اينترنتي قرار داشته است. زيرا استفاده از اين روش‌ها، علاوه بر اين افزايش محبوبيت و شهرت آنها در ميان همكاران زيرزميني‌شان،‌ كاربران اينترنت را نيز به انجام فعاليت‌هاي پرخطر و غير ايمن در وب ترغيب مي‌كند.
كارشناسان امنيتي پاندا بر اين عقيده‌اند كه خلاقيت مجرمان اينترنتي در طراحي روش‌هاي عجيب تخريب بي‌تأثير نيست. اما علاوه بر اين عامل مهم، تأثير اتفاقات سياسي، اقتصادي و اجتماعي بزرگ مانند بحران جهاني اقتصاد و نيز روانشناسي فردي اجتماعي كاربران و همينطور سوءاستفاده از علايق، سلايق و موضوعات مورد توجه كاربران چندان دور از نظر نبوده است. لطفا به شيوه تخريبي اين كدهاي مخرب توجه كنيد:

P2Pshared.U، كرم رايانه‌اي در منوي غذاهاي آماده!
با انتشار اين كرم در اوايل دسامبر 2008، شركت امريكايي مك دونالد، بزرگترين رستوران زنجيره‌اي غذاهاي آماده، مورد استفاده ابزاري در طراحي حملات وسيع اينترنتي قرار گرفت. اين كرم به صورت ضميمه يك نامه با موضوع تبريك سال نو ميلادي به كاربران ارسال مي‌شود. در اين نامه به شما گفته مي‌شود كه يك بن تخفيف برايتان در نظر گرفته شده كه مي‌توانيد در هنگام مراجعه به هر كدام از رستوران‌هاي مك دونالد از آنها استفاده كنيد. اما اين بن تخفيف، چيزي نيست به جز يك كرم رايانه‌اي كه با كليك بر روي آن، رايانه شما با آلودگي نسبتا شديدي مواجه خواهد شد.

Agent.JEN، پستچي قلابي
تصور كنيد كه يك پستچي به درب منزل شما مراجعه مي‌كند تا يك بسته پستي را به شما تحويل دهد اما به محض اين كه شما درب خانه را باز كرديد، لشكري از مجرمان و جنايتكاران مسلح آماده‌اند تا به خانه شما سرازير شوند و تا جايي كه قدرت دارند آن را زير و رو و حتي به طور كامل ويران كنند. اين تروژان و به دنبال آن دسته‌اي از كدهاي مخرب ريز و درشت در پس نامه‌اي مخفي شده‌اند كه شايد شما هم آن را در صندوق پست الكترونيك خود پيدا كنيد. به هر حال اين نامه از يكي از ادارات محلي يا مركزي پست به شما ارسال شده‌اند كه اگر به هر دليل فايل ضميمه آن را اجرا كنيد، شاهد يك فاجعه ديجيتال خواهيد بود.
Banbrd.FXT، به هر حال شما بي‌گناه نيستيد (قسمت اول)! اين كرم خطرناك هم در نامه‌هاي الكترونيك مخفي مي‌شود، اما براي انتشار از روش بسيار جالبي استفاده مي‌كند. در اين نامه‌ها كه به ظاهر از طرف اداره محلي پليس و يا يك مركز امنيتي به كاربر ارسال مي‌شوند، وي متهم به مشاركت در جرم‌هاي رايانه‌اي و اينترنتي شده و IP وي توسط ماموران امنيتي رديابي و ثبت گرديده است. سپس از وي خواسته مي‌شود كه گزارش اتهام خود را با كليك بر روي ضميمه نامه دريافت كند، اما اين فايل متني هم چيزي نيست به جز نسخه‌اي از يك بدافزار كه با نصب خود در سيستم رمزهاي عبور و شماره‌هاي حساب بانكي شما را در حين اتصال به بانك‌هاي آنلاين، سرقت مي‌كند.

Sinowal.VTJ، پيش‌دستي فوق‌العاده
اين كد مخرب يكي از عجيب‌ترين و منحصر بفردترين ويروس‌هاي منتشر شده در سال 2008 ميلادي بوده است. ابتدا نامه‌اي را در صندوق پستي خود مشاهده مي‌كنيد كه از طرف شخصي ناشناس برايتان ارسال شده. آن را باز مي‌كنيد ... شخص ناشناس به شما گفته است كه تا كنون چندين بار از آدرس شما براي وي ويروس‌هاي خطرناكي ارسال شده است و اين كه وي به عمدي يا غيرعمدي بودن اين مسئله اهميتي نمي‌دهد؛ اما در صورت تكرار، اين مسئله را با مستندات موجود به پليس اطلاع خواهد داد. مستندات موجود براي اطلاع شما نيز به نامه ضميمه شده‌اند... اما دستپاچگي و سپس كليك بر روي اين فايل، رايانه خود را در معرض حمله كرم Sinowal.VTJ قرار خواهيد داد كه يكي از مخرب‌ترين و سمج‌ترين ويروس‌هاي رايانه‌اي است.

Bat.Gen.D آشپز بي‌مزه
اگر به فايلي مشكوك برخورد كرديد كه نام آن «دستور پخت انواع كيك به شيوه اسپانيايي» بود روي آن كليك نكنيد. البته اگر هم روي آن كليك كنيد اتفاق خاصي نمي‌افتد؛ چون در ابتدا همه چيز خوب پيش مي‌رود. اين فايل خود را دستورالعمل كامل آشپزي و پخت شيريني معرفي مي‌كند. اما پس از مدتي مي‌فهميد كه در حقيقت اين كد، ابزاري را در رايانه شما نصب كرده كه خود يك موتور ساخت و توليد ويروس‌هاي رايانه‌اي است. از اين به بعد داستان را خودتان حدس بزنيد!

Aidreder.A، اين يكي را اصلا جدي نگيريد
تاكنون ويروس‌هاي زيادي توليد شده‌اند كه با موضوع پيشگويي آينده و فال‌بيني، كاربران را به دانلود فايل‌هاي آلوده تحريك كرده‌اند، اما بي‌شك اين ويروس سمج، عجيب‌ترين آنهاست؛ چون پس از نفوذ در سيستم، پيغام‌هايي را به صورت پي در پي به شما نمايش مي‌دهد مبني بر اين كه شما به زودي كشته خواهيد شد يا به نحو مرموزي خواهيد مرد! تصور كنيد كه اين پيغام‌ها به صورت پي در پي و آزارنده‌اي نيز براي شما نمايش داده شوند. مضاف بر اين اگر شما گزينه OK را كه در زير اين پيغام قرار داده شده كليك نكنيد، پنجره حاوي آن روي صفحه نمايش شما باقي خواهد ماند. شايد منتشر كننده اين ويروس فكر كرده اين يعني اين كه شما با مرگ خود در آينده‌اي نزديك موافقيد!!

Banker.LLN، همه خرابكاري‌هاي رئيس‌جمهور!
اگر با يك فايل با تصوير پرچم ايالات متحده برخورد كرديد، حتما به آن شك كنيد. به احتمال زياد اين فايل، به يك كرم رايانه‌اي آلوده است كه از طريق حافظه‌هاي جانبي، صندوق‌هاي پست الكترونيك و يا از طريق كنجكاوي شما براي مشاهده يك فيلم اينترنتي جذاب از انتخابات اخير ايالات متحده در رايانه شما وارد شده است. رمزهاي عبور و اطلاعات بانكي شما هدف اصلي اين كرم محسوب مي‌شوند. پس يا از ضدويروس‌هاي به روز استفاده كنيد و يا هفته‌اي يكبار تمام اطلاعات بانكي خود را تغيير دهيد!

Banbra.GDB به هر حال شما بي‌گناه نيستيد (قسمت دوم)!
اگر روزي پليس به منزل شما مراجعه كند، شايد در را به روي او باز كنيد و وي را به منزل خود راه دهيد و شايد از او درخواست مدارك شناسايي كنيد. در مورد انتشار كرم Banbra.GDB نيز دقيقا همين شرايط حاكم است. اين بدافزار خود را به عنوان يك اطلاعيه پليسي جا مي‌زند و به كاربر اعلام مي‌كند كه متأسفانه از رايانه وي در يك حمله خرابكارانه اينترنتي استفاده شده و از وي مي‌خواهد كه اطلاعات مفصل را با مراجعه به لينك زير دريافت نمايد. به محض اين كه كاربر براي درخواست اطلاعات بيشتر، روي لينك موجود در پايين نامه كليك مي‌كند يك كرم اينترنتي به شكل نامحسوس در رايانه وي نصب مي‌شود و به سرقت اطلاعات شخصي وي مي‌پردازد.
بر اساس اعلام PandaLabs، لابراتوارهاي امنيتي پاندا، با توجه به منسوخ شدن بسياري از روش‌هاي فريبكارانه كه كاربران را به دانلود فايل‌هاي آلوده يا كليك بر روي لينك‌هاي مخرب تحريك مي‌كنند، بكارگيري روش‌هاي جديد مانند استفاده از كدهايي به نام ترس‌افزار يا Shockware مورد توجه خرابكاران اينترنتي قرار گرفته است. اين نوع بدافزار كه نمونه‌هايي از آنها را در همين گزارش ملاحظه فرموديد، با دستپاچه كردن كاربران و ايجاد ترس و دلهره آنها را به انجام عملكردهاي سريع و ناآگاهانه كه معمولا بسيار ناايمن هستند، وادار مي‌كند.
براي اطمينان از عدم وجود كدهاي مخرب در سيستم ها و شبكه‌هاي رايانه‌اي مي‌توانيد به ترتيب از برنامه‌هاي آنلاين و رايگان Panda ActiveScan و Panda MalwareRadar به آدرس www.infectedornot.com استفاده فرماييد.
 دوشنبه 16 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 168]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن