تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):سخن نیک را از هر کسی ، هر چند به آن عمل نکند ، فرا گیرید .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816905934




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مردان 2008


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاين: مردان 2008


جامعه > جهان - سايت بي‌بي‌سي به معرفي تعدادي از مرداني پرداخته كه در سال 2008، خبرها را ساختند؛ چه به نيك‌نامي و چه به بدنامي

در عكس فوق، هركدام از اين چهره‌ها به ترتيب از چپ به راست آمده‌اند. اين‌جا مي‌توانيد زنان سال 2008 را به انتخاب همين مجله بشناسيد.

1. رادوان كارادزيچ
رهبر صرب سابق بوسني كه بالاخره پس از دوازده سال تعقيب و گريز دستگير شد. وي در دادگاه بين المللي لاهه به يازده فقره جنايت در رابطه با كشور يوگوسلاوي سابق متهم شده است. اين جنايت‏ها شامل دستور قتل عام ده‏ها هزار بوسنيايي در خلال جنگ داخلي بوسني مي شود كه بيشتر آنها را مسلمان تشكيل مي‏دادند. اين جنگ در سال 1995 به پايان رسيد.

كارادزيچ پيش از اين توانسته بود با مخفي شدن در ميان طرفدارانش و مخفي شدن در جاهاي مختلف، از مزارع گرفته تا صومعه‏ها و غارها، از دست قانون فرار كند. او از ترس رديابي شدن توسط نيروي اطلاعاتي امريكا، هرگز از تلفن همراه استفاده نمي‏كرده است.

بعدها او با موهاي سفيد بلند، به يك درمانگر مدرن تغيير چهره داد و با نام مستعار دراگان دابيك به زندگي خود ادامه داد. او در اتوبوسي در بلگراد دستگير شد.

2. جان سرجانت
سرجانت خيلي ساده، آدمي است كه نمي تواند برقصد و مسلماً اين مسئله باعث بروز مشكل بزرگي خواهد شد وقتي كه به برنامه معروف تلويزيون بي بي سي، بياييد جداً برقصيم، بپيوندد. هر هفته داوران او را به خاطر حركات بي روح و ناهماهنگش به باد انتقاد و تمسخر مي‏گرفتند. هر هفته مردم به او راي مي‏دادند تا در اين برنامه باقي بماند و اين براي بقيه استعدادهاي شركت كننده در اين برنامه گران تمام مي شد. بحث‏ها بالا گرفت و اين سوال پيش آمده بود كه آيا اين يك برنامه و مسابقه رقص است يا صرفاً نمايشي براي سرگرمي مردم. در ميانه برنامه سرجانت از شركت در برنامه انصراف داد و گفت: «واقعاً شانس اين را داشتم كه برنده شوم و اين برنامه واقعاً تبديل به يك جوك شده است.»

كريستينا رايان هوف، يار رقصنده او، ادعا كرده است كه داوران، جان را مجبور به ترك برنامه كرده اند. كريگ ريول هاروود، از داوران مسابقه، اين ادعا را رد كرد و سرجانت را به «ترسو» بودن متهم نمود.

3. جوزف فريتزل
جوزف فريتزل، مهندس بازنشستۀ الكترونيك، به خاطر جرمي دستگير شد كه دنيا را شگفت زده كرد. او اعتراف كرد كه دخترش اليزابت را به مدت 24 سال در انبار بزرگي در زيرزمين، در شهر اتريشي آمشتتن، اسير كرده بود. او مرتباً به دخترش تجاوز مي‏كرده و هفت فرزند از او دارد. اين جريان زماني فاش شد كه يكي از بچه‏هاي آقاي فريتزل براي مراقبت‏هاي پزشكي به بيمارستان رفت. او در ماه نوامبر رسماً به قتل، تجاوز، بهره كشي، زناي با محارم، شكنجه روحي و حبس كردن غيرقانوني متهم شد.

اتهام قتل مربوط به تعدادي از بچه‏هايي است كه از دخترش داشته و در كودكي مرده بودند. آقاي فريتزل به پليس گفته است كه جسد بچه‏ها را در تنوري سوزانده است. سه تن از اين كودكان اجازه يافته بودند تا به صورت عادي در طبقه بالا با آقاي فريتزل و همسرش زندگي كنند و بقيه پيش مادرشان زندگي مي كرده اند.

4. اوسين بولت
اوسين بولت، قهرمان ديو سرعت اهل جامائيكا، در حالي المپيك پكن را ترك كرد كه در دو 100 متر، 200 متر و چهار در 100 متر امدادي مقام اول را كسب كرده بود. سال 1984 كارل لوئيس نيز موفق به كسب چنين مقامي شده بود. همچنين او تنها كسي بود كه ركورد اين رشته ها را نيز در يك المپيك افزايش مي داد. جالب اين‏جاست كه اگر در دوي 100 متر قبل از پايان مسابقه براي پيروزيش شادماني نمي كرد شايد ركورد 9.62 ثانيه اش بهتر هم مي شد. پس از آن در دوي 200 متر ركورد مايكل جانسون را بعد از 12 سال ، با 19.3 ثانيه درهم شكست.

در آخر او و تيم سه نفره ي جامائيكايي اش طلاي دوي امدادي را با 37.10 ثانيه از رقيبان خود ربودند. تعجبي ندارد كه لقب «بولت آذرخش» را به او داده اند.

5. جان كاورد
برعكس نام فاميلش كه به معناي ترسوست، جان كاورد تنها چيزي كه نيست ترسوست. او خلبان بوئينگ 777 خط هوايي بريتانيا بود كه از پكن به لندن پرواز مي كرد. قبل از فرود در فرودگاه هيترو، ناگهان موتور هواپيما از كار افتاد. او بعدها گفت: «پيش خودم گفتم اين از آن سقوط‏هاي فاجعه بار خواهد بود.»

اما آقاي كاورد موفق شد كه نوك هواپيما را بالا نگه دارد و تعادل هواپيما را حفظ كند تا بالاخره با ارتعاشات زياد آن را روي باند بنشاند. ماموران تحقيق بر اين باورند كه يخ، جريان سوخت هواپيما را مختل كرده بوده است. يكي از كاركنان فرودگاه درباره جان كاورد مي گويد: «بايد به اين مرد مدالي به اندازه يك ماهيتابه داد.»

6. رافائل نادال
رافائل نادال - ملقب به رافا- در فينال مسابقات مردان تنيس ويمبلدون، راجر فدرر را شكست داد. اين بازيكن اسپانيايي، ماه ها بود كه براي رقيب سوئيسي اش تهديدي جدي محسوب مي شد. اما طريقه قهرمان شدن او تمام طرفداران را بهت زده كرد. پنج ست طاقت فرسايي كه بعد از تاريكي هوا به پايان رسيد، يكي از ستون نويس هاي ورزشي را بر آن داشت كه اينگونه تفسير خودش را بنويسد: «بزرگ ترين مسابقه ورزشي بود كه من شاهد آن بودم.»

حتي جان مك انور هم با اين مطلب موافق بود كه اين مسابقه، بازي حماسي او و بيورنگ بورگ را در فينال 1980 به حاشيه برده است. او با حركات موجدار، فورهندهاي قوي و روحيه تسليم ناپذيرش يكي از بهترين تنيس بازان دوران خود، يعني فدرر را شكست داد. نادال مدال طلاي المپيك پكن را نيز كسب كرد اما مشكلات زانو، او را از اين كار بازداشت تا بتواند در ديگر مسابقات موفق شود.

7. هنري كانوي
او پسر درك كانوي، نماينده حزب محافظه كار مجلس بريتانيا بود كه رسوايي به بار آورد. نخستين بار كه توجه عموم را به خودش جلب كرد، زماني بود كه اعلام كرد ساليانه 32 هزار پوند از محل درآمدهاي ماليات مردم را به عنوان دستيار كارهاي تحقيقاتي پدرش دريافت مي كند. البته در اصل تحقيقات بسيار اندكي انجام گرفته بود. پس از فاش شدن اين رسوايي، پدر و برادر هنري زياد آفتابي نشدند.

با وجود اين جنجال ها او با داستان رسوايي خود به سادگي كنار آمد؛ به دنياي مد پناه برد و خودش را كوئين سلون خواند. نگراني‏هايش را به كناري گذاشت و با لباس هاي پر زرق و برقش به گشت و گذار در نايت كلاب ها پرداخت. او مجبور به ترك سمت‏هاي سياسي خود شد و حالا به طراحي داخلي مشغول است.

8. ديويد ايكسل رُد
ديويد ايكسل رُد، ملقب به اِيكس (به معناي تبر)، مغز متفكر پشت پرده كمپين باراك اوباما بود كه براي پيروزي او در مقابل جان مك كين در رقابت‏هاي رياست جمهوري آمريكا فعاليت مي كرد. او پيش از اين در انتخاب اوباما به عنوان سناتور ايلنوي موثر بوده است و همچنين پيروزي اوباما بر هيلاري كلينتون، رقيب دموكرات او در انتخابات مقدماتي رياست جمهوري امريكا.

روزنامه نگار سابق شيكاگو تريبيون كه امروز مشاور سياسي شده است، 53 سال دارد و اولين بار در ثبت نام انتخاباتي سال 1992 با اوباما ملاقات كرد و بدين صورت دوستان صميمي شدند. آنها با گفتن مداوم شعار «تغيير»، مطالعه و تحليل راي دهندگان و استفاده بهينه از اينترنت در كمپين انتخاباتي خود توانستند مردم امريكا را ترغيب كنند تا به نخستين رئيس جمهور سياه پوست خود راي دهند. رويدادي كه اكثر آفريقايي- امريكائيان معتقد بودند هرگز اتفاق نمي افتد.

9. ناتانيل روچايلد
رعايت نكردن ادب، باعث حضور ناتانيل روتچايلد در ميان عناوين خبري بود. قضيه از اين قرارست كه زماني كه در يك مهماني روي يك كرجي، دوست قديمي دانشگاهي او، جورج آزبورن، به طور خصوصي بعضي از نقل قول‏هاي پيتر مندلسون را درباره رابرت گوردن نخست وزير انگلستان به گوش او رساند، او بسيار خشمگين شد. به نظر او، آقاي آزبورن يكي از اصول دوستي را با اين خبرچيني زير پا گذاشته بود.

او در تلافي، نامه اي به روزنامه تايمز نوشت و اعلام كرد كه آقاي آزبورن در همان روز مهماني، در مورد كمك مالي ميزبان روسي شان به نام اولگ دريپاسكا به حزب محافظه كار صحبت كرده است. كمك مالي يك غير انگليسي به احزاب مخالف قوانين انتخاباتي در اين كشور است.

در نهايت، آقاي آزبورن اظهار كرد كه مرتكب اشتباه شده كه در مورد احتمال اهداي مالي وارد چنين بحثي شده است. البته احتمالاً پس از اين بيانات اسم ناتانيل روتچايلد را هم از ليست مهمان‏هاي كريسمس پاك كرده است.

10. مكس موسلي
مكس موسلي، رئيس فدراسيون بين المللي اتومبيل راني، هم آبرويش را بر باد داد. در وب سايتي كه اخبار مربوط به فدراسيون را مي گذارند، قطعه فيلمي از صحنه هاي مستهجني گذاشته بودند كه مكس موسلي هم در آن حضور داشت.

اما موسلي عليه تجاوز به حريم خصوصي اش شكايت كرد و 60 هزار پوند غرامت گرفت. آقاي موسلي فرزند اوسوالد موسلي از مقامات فاشيست پيشين بريتانيا بود. اين اتفاق دوباره به بحث آزادي مطبوعات دامن زد.

11. جي زي
وقتي جي زي (Jay-Z) به عنوان ميهمان جشنواره موسيقي گلاستون بري انتخاب شد، رگبار انتقادات بود كه بر سر مسئولان جشنواره باريدن گرفت. بسياري، جي زي خواننده رپ امريكايي با نام واقعي «شون كارتر» را بزرگ‏ترين هنرمند هيپ هاپ دنيا مي دانند. نوئل گالاگر خواننده گروه موسيقي اواسيس اعتراضش را اينگونه بيان مي كند: «جي زي؟ به هيچ وجه!»

از نظر گالاگر جشنواره گلاستون بري يك جشنواره ستني گيتار است. او ادامه مي دهد: «من حضور جي زي را در اين جشنواره نمي پذيرم. اين كار غلط است.» وقتي در ابتدا تعداد كمي از بليت‏هاي جشنواره فروخته شد، سرزنش ها شدت يافت اما در نهايت تمام بليت ها فروش رفت. وقتي جي زي در جشنواره روي صحنه رفت، روي صفحه بزرگ تلويزيوني، ويدئويي از انتقادات گالاگر را پخش كردند و جي زي به طعنه قسمتي از آهنگ واندروال گروه اواسيس را اجرا كرد كه تماشاچيان استقبال زيادي از آن كردند.

12. داميان گرين
نشر اطلاعات محرمانه باعث معروفيت داميان گري شد. او كه سخنگوي بخش مهاجرت حزب محافظه كار است در ماه نوامبر به علت نشر اطلاعات محرمانه از دفتر اصلي كه به مدت دوسال اتفاق افتاده بود، دستگير شد. پليس تحقيقات خودش را انجام داد تا معلوم شود كه آيا نشر اين اطلاعات با دخالت آقاي گرين انجام شده يا خير. و پس از چندي او را به قيد ضمانت آزاد كردند اما پيش از آن، پليس ضد تروريست خانه او و نزديكانش را به طور كامل جستجو كردند و حتي كامپيوتر شخصي او را نيز مورد بررسي قرار دادند.

سياستمداران حزب محافظه كار از اين اقدامات خشمگين شدند. به عقيده آنها اين حق هر عضو مجلس است كه بتواند سوءرفتارها و سرپوش گذاشتن‏هاي دولت را آشكار كند و به نظر آنها پليس در مورد اين پرونده زياده روي كرده است.

مجله بي‌بي‌سي، دسامبر 2008 - ترجمه: آزاده پارساپور

Print چاپ مطلب
 دوشنبه 16 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاين]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 329]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن