تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 24 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در عمل مؤمن يقين ديده مى شود و در عمل منافق شك.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1829204778




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

به قلم حجت‌الاسلام دعوتي:پايان كار صهيونيسم از نگاه آيات قرآن


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: به قلم حجت‌الاسلام دعوتي:پايان كار صهيونيسم از نگاه آيات قرآن
گروه سياسي: قرآن كريم در سوره اسراء كه در بيان پايان كار يهود است مي‌فرمايد ما به بني‌اسرائيل اعلام كرديم بعد از آن دو فساد عظيم و پس از آن دو هلاكت و اخراج از ارض مقدس كه هرگاه اگر بار ديگر وارد اين سرزمين بشويد، و به فساد و تباهي گذشته روي بياوريد، البته كه ما خودمان خواهيم آمد به عذاب و تنبيه نهايي شما.
پايان كار اسرائيل را چگونه مي‌بينيد، آيا از لحاظ قرآني اشاراتي را مي‌توان در اين خصوص يافت؟

ــ البته از آنجا كه قرآن تبيان هر آن چيز است، بنابراين لازم است كه در مورد پايان كار يهود و سرنوشت نهائي امت اسلام نيز رهنمودهايي در اين كلام وحي تعبيه شده باشد و تعبيه هم شده است.

ببينيد قرآن كريم مي‌فرمايد ما به بني اسراييل تكليف كرديم كه در اين سرزمين مقدس ساكن بشوند و در آنجا عبادت خدا و مدارا با مردم را پيشه خود سازند، و البته كه مقدمات كار را براي آنان فراهم ساختيم.

آنگاه قرآن كريم يادآور مي‌شود كه ولكن اينان نقض پيمان كردند و پيامبران الهي را يا تكذيب كردند و يا كشتند و قدرت و مكنتي را كه ما به ايشان داديم، آنان در راه فساد و ظلم و طغيان در اين سرزمين به كار گرفتند و به فسادي عظيم و استكباري شديد روي آوردند.

بعد قرآن كريم يادآور مي‌شود كه

«وَقَضَيْنَا إِلَى بَنِي إِسْرَائِيلَ فِي الْكِتَابِ لَتُفْسِدُنَّ فِي الأَرْضِ مَرَّتَيْنِ وَلَتَعْلُنَّ عُلُوًّا كَبِيرًا» سوره اسراء_3

ما اعلام كرديم به بني اسراييل كه شما دو نوبت در اين سرزمين به فساد خواهيم پرداخت و حاكميت و قدرتي را كه خداوند به شما داده است در راه ظلم و علو و طفيان به كار خواهيد گرفت و به جاي عبادت خداوند به عبادت طاغوت و دوستي با سمتگران روي خواهيد آورد.

كه قوم يهود همين راه را در پيش گرفتند و حكومت سليمان و داود را به انحراف كشاندند و از پادشاهان ستمگر و بي‌دين پيروي كردند و به عبارت بت‌هاي اردن و بابل و آشور و مصر روي آوردند و از احكام حضرت موسي و از جانشينان حضرت داود و سليمان بريدند و به ظلم و ستم روي آوردند.

آنگاه قرآن كريم مي‌فرمايد كه اينان مورد لعنت پيامبرانشان قرار گرفتند و ما در نهايت دشمنان جبار بني اسرائيل را بر آنان مسلط ساختيم. و به آنان سخت‌ترين عذاب‌ها را چشانيدم به جهت اينكه كافران و بت‌پرستان را اولياء خود قرار دادند.

«وَكَانَ وَعْدًا مَّفْعُولًا»

و اين وعده الهي به انجام رسيد

آنگاه خداوند رحمان مي‌فرمايد كه ما يك بار ديگر به بني اسراييل مهلت داديم و آنان را به سرزمين داود و سليمان باز گردانديم و به ايشان حكومت و كتاب و قبله و مسجد را بازگردانديم، باشد كه متوجه بشوند كه دوستي با كافران و بريدن از شريعت سودي به حال آنان ندارد و آنان را گرفتار همان جباران خواهد ساخت چنانكه مي‌فرمايد:

«ثُمَّ رَدَدْنَا لَكُمُ الْكَرَّةَ عَلَيْهِمْ»

آنگاه ما به شما رجعت داديم و حاكميت را به شما بازگردانديم باشد كه پند بگيريد و توبه كنيد و اصلاح بشويد، كه اين لطف و عنايت و رجعت توسط كورش، پادشاه ايران انجام گرفت و خداوند بني‌اسرائيل را به سرزمين اورشليم بازگرداند در حاليكه ضعيف و ناتوان بودند و توسط ملت ايران به آنان ترحم كرد، و اين يك نكته مهم دارد و مثالش اين است كه اگر اينان بار ديگر به فساد روي بياروند، تنبيه آنان به دست همين ملت خواهد بود، و آنان به طبق تورات منتظر بازگشت حادثه «خميني» يعني هخامنش هستند، و امروز اين هخامنش و خميني در چهره خميني و خامنه‌اي ظاهر شده است و لكن يهوديان هنوز متوجه نشده‌اند و به زودي متوجه خواهند شد.

در هر حال بني‌اسرائيل يك بار ديگر پس از اين لطف و عنايت و توبه الهي باز هم به سراغ مشركان رفتند و اين بار طاغوت مردم و يونان را خدا و معبود و حاكم خود قرار دادند و «عبده طاغوت» شدند.

در اين هنگام حضرت عيسي بر آنان مبعوث شد و آنان را به توبه و بازگشت و عدالت و عطوفت با خودشان و با مردم دعوت كرد و آنان حضرت عيسي را تكذيب كردند و قيام به قتل آن حضرت نمودند و توسط حضرت عيسي لعنت شدند و مورد غضب اين سرزمين قرار گرفتند.

قرآن كريم به اين دو مورد اشاره مي‌فرمايد و مي‌گويد:

«لُعِنَ الَّذِينَ كَفَرُواْ مِن بَنِي إِسْرَائِيلَ عَلَى لِسَانِ دَاوُودَ وَعِيسَى ابْنِ مَرْيَمَ »

آنگاه اين لعنت شدگان و كفار و اشرار يهود، به دنبال لعنت حضرت عيسي(ع) گرفتار، حمله و عذاب طيطوس اميراطور روم شدند و طيطوس ايشان را براي بار دوم از اورشليم و از فلسطين اخراج كرد و شهر اورشليم را خراب كرد و معبد سليمان را ويران ساخت و به جاي آن معبد زئوس را ساخت و در مكان اورشليم تنديسه بت‌هاي روميان را بنا نهاد و همانطور كه حضرت عيسي يهوديان را لعنت كرد، يهوديان بعد از واقعه طيطوس كه به سال 70 ميلادي واقع شد، ديگر هرگز وارد اورشليم نشدند و اورشليم زمين لعنت و عذاب آنان شد به جهت ظلم و فسادي كه در آن برپا كردند.

آنگاه از آن پس اورشليم به دست پيروان مسيح افتاد و آنان هرگز اجازه ندادند احدي از يهوديان وارد خاك اورشليم شوند و به هنگام فتح بيت‌المقدس در زمان عمر بن خطاب خليفه دوم اسقف مسيحيان در حالي كه كليد شهر را تسليم عمر بن خطاب مي‌نمود با عمر شرط كرد كه مسلمانان هرگز اجازه ندهند كه يهوديان كه قاتلان حضرت عيسي هستند در اين شهر ساكن شوند.

وعده الهي

نكته مهم اين است كه قرآن كريم در سوره اسراء كه در بيان پايان كار يهود است مي‌فرمايد ما به بني‌اسرائيل اعلام كرديم بعد از آن دو فساد عظيم و پس از آن دو هلاكت و اخراج از ارض مقدس كه هرگاه اگر بار ديگر وارد اين سرزمين بشويد، و به فساد و تباهي گذشته روي بياوريد، البته كه ما خودمان خواهيم آمد به عذاب و تنبيه نهايي شما. چنانكه مي‌فرمايد:

«وَإِنْ عُدتُّمْ عُدْنَا »

هرگاه باز آييد به اين سرزمين

ما نيز باز مي‌آييم به تبيه و عذاب و اخراج شما

در واقع اين وعده قرآن است درباره پايان كار بني اسراييل و در عاقبت روزگار يهود، كه آنان برخلاف فرموده و توبيخ حضرت عيسي و داود پيامبر يك بار ديگر وارد اين سرزمين خواهند شد و اين ديگر پايان كار ايشان است.

در قرآن كريم در همين سوره اسراء آيه 104 مي‌فرمايد

«فَإِذَا جَاء وَعْدُ الآخِرَةِ جِئْنَا بِكُمْ لَفِيفًا »

هنگامي كه وعده نهايي شما فرا برسد، شما را براي دريافت هلاكت وارد اين سرزمين خواهيم ساخت.

يعني سرزمين موعود در نهايت در اثر كفر و طفيان و كفران قوم يهود تبديل به ارض هلاكت خواهد شد.

اينكه در اخبار آمده است كه در آخرالزمان دجال ساكن بيت‌القمدس خواهد شد اين ترجمه همين آيه است كه مي‌فرمايد: خداوند در آخرالزمان يهوديان را براي هلاكت نهايي در اين سرزمين جمع خواهد كرد.

و اينكه مي‌فرمايد

«ان عدتم عدنا»

اگر بياييد ما هم مي‌آييم.

اعلام وعده الهي

امروزه و در كار زار بايد به امت اسلام اعلام شود: اولا پايان كار يهود و عذاب نهايي و هلاكت آنان در همين سرزمين قدس واقع خواهد شد.

ثانياً منظور از دجال يعني حاكميت فريب و نيرنگ‌ها نا ظهور يهود و تأسيس دولت يهود در بيت المقدس است.

ثالثاً جباران ارض و منافقان و كافران و ستمگران عالم همراه و همگام دجال يهودي مي‌باشند و به تعبير ديگر سفيانيان عالم به همراه يهود وارد اورشليم خواهند شد و دجال به همراه سفياني قيام خواهد كرد.

رابعاً به دنبال اين ظهور دولت نيرنگ و فريب، عود و رجعت امت اسلام و حزب الله و جنود الرحمان تحقق پيدا خواهد كرد.

خامساً رجعت يهود مقدمه رجعت و بازگشت و قدرت و وحدت امت اسلام است.

سادساً قرآن كريم مي‌فرمايد، گروهي از مسلمانان در اين رجعت مادي يهودي مسيحي همراه كافران و همچنان دجال و سفياني خواهند بود.

«فَتَرَى الَّذِينَ فِي قُلُوبِهِم مَّرَضٌ يُسَارِعُونَ فِيهِمْ »

مي‌بيني كه آن گروه از مسلمانان كه دلهايشان مريض است و ايمان در قلوبشان جائي ندارد، همراهي با يهود و نصاري مي‌كنند.

سابعاً در اين نبرد آخر الزمان پيروزي از آن حزب الله است.

ثامناً منافقاني كه دل به يهود و نصاري دادند و تكيه به ستمگران نمودند، همراه كافران هلاك خواهند شد.

در واقع، مقدمه است كه وحدت و عزت امت اسلام، از درون ظلمات طاغوت ظهور كند، آن طور كه انقلاب مقدس اسلامي ايران از درون ظلمات رژيم پهلوي بيرون آمد، و آنطور كه خورشيد اسلام از درون ظلمات جاهليت طلوع نمود.

ما امروز در آستانه اين طلوع و ظهور مبارك قرار داريم و در اين ظهور مبارك بار ديگر حزب ايمان پيروز خواهد شد و سران خائن و مزدور عرب به همراه رجال يهود به آنجا خواهند رفت كه صدام رفت و شاه خائن رفت و صناديد قريش رفتند.

«اليس الصبح بقريب»
 دوشنبه 16 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 247]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن