تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خوشا به سعادت كسیكه عمل، علم، دوستى، دشمنى، گرفتن، رها كردن، سخن،سكوت ،كردار و گفتارش ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816409561




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رزمندگان فلسطينى با تحميل ۵۰ كشته و زخمى و اسارت ۳ نظامى راه ارتش صهيونيستى را سد كردند تلفات سنگين اسرائيل در يورش به غزه


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رزمندگان فلسطينى با تحميل ۵۰ كشته و زخمى و اسارت ۳ نظامى راه ارتش صهيونيستى را سد كردند تلفات سنگين اسرائيل در يورش به غزه
تلفات اولين روز جنگ زمينى در غزه

405765.jpg

نظاميان رژيم صهيونيستى پس از برخورد
با سد دفاعى مدافعان غزه متوقف شدند

مركز ثقل جنگ در نخستين روز نبرد در شمال و جنوب غزه متمركز بود.
- استراتژى حمله زمينى صهيونيست ها بر اساس تقسيم غزه به سه ناحيه استواربود. در روز شروع جنگ زمينى در غزه ۱۰ صهيونيست به هلاكت رسيده و ۹۰ تن از آنان زخمى شده اند كه حال ۴ تن وخيم است. در اين ميان يكى از فرماندهان تيپ گولانى اسرائيل به هلاكت رسيد.
- گردان هاى عزالدين القسام شاخه نظامى جنبش مقاومت اسلامى فلسطين «حماس» اعلام كردند كه ۳ نظامى صهيونيست از جمله يك فرمانده ارشد ارتش اسرائيل را به اسارت گرفته اند.
اين نظامى ارشد اسرائيل به همراه دو سرباز به اسارت نيروهاى مقاومت در آمده است. صهيونيست ها اعتراف كردند كه يك بالگرد اين رژيم مورد اصابت سلاح هاى حماس قرار گرفت.طى اين حملات ۲۳ نفر از فلسطينيان به شهادت رسيدند كه ۱۷ تن از آنان را غيرنظاميان تشكيل مى دهند.
- از آغازين روز حمله اسرائيل به نوار غزه تاكنون ۵۰۷ نفر شهيد شده اند كه از اين تعداد ۸۰ نفر كودك بوده اند. همچنين ۲۵۰۰ تن از مردم بى دفاع اين منطقه در اين حملات زخمى شده اند.
- گردان هاى القسام اعلام كردند كه نيروهاى مقاومت بشدت با نيروهاى رژيم صهيونيستى در نزديكى منطقه جبل الريس در شرق غزه مبارزه كردند.
- صهيونيست ها چندين بار منطقه الشيما در شمال نوار غزه را بمباران كردند.
- درساعات اوليه يورش زمينى رژيم صهيونيستى به غزه، مقاومت حماس يك فروند هلى كوپتر و ۷ دستگاه تانك اين رژيم را با گلوله پى ۲۹ هدف قرار داد و منهدم ساخت. همچنين سيستم مخابرات بى سيمى ارتش اسرائيل را مختل كردند.
- شاهدان اعلام كردند نظاميان صهيونيست راه هاى اصلى منتهى به مركز اصلى شهر غزه را تخريب كرده و غيرنظاميان را دستگير مى كنند.
- به گفته شاهدان رزمندگان حماس با شليك خمپاره و انفجار بمب هاى كنار جاده اى از پيشروى نيروهاى اسرائيلى جلوگيرى مى كنند. حماس همچنين پايگاه نظامى التسيلم در دورترين نقطه اسرائيل را هدف موشك قرار داد.
- از طرفى در حالى كه اسرائيل طى چند روز اخير براى بشردوست جلوه دادن خود، به طور محدود اجازه ورود برخى كمك هاى انسانى به غزه را داده بود اعلام كرد تمامى گذرگاه هاى منتهى به غزه بسته است.

گروه بين الملل - پس از يك هفته ترديد و سردرگمى، ارتش صهيونيستى وارد جنگ زمينى با جنبش مقاومت اسلامى (حماس) شد. واحدهاى نظامى صهيونيست ها در نخستين روز جنگ از ۵ محور و از زمين، دريا و هوا غزه را زير آتش قرار دادند.
جنگ زمينى صهيونيست ها دومين رويارويى اين رژيم با مقاومت پس از جنگ ۳۳ روزه است. با شروع جنگ زمينى، جنبش حماس نيز نخستين تاكتيك هاى مبارزاتى و رزمى خويش را به نمايش گذاشت.
انقلابيون حماس در حالى كه پيش از اين فقط به موشكباران بسنده مى كردند در نخستين روز جنگ تانك ها، كماندوها و حتى هلى كوپترهاى ارتش صهيونيستى را هدف قرار دادند.
برپايه گزارش ناظران خبرى، نبرد صهيونيست ها و جنبش حماس اكنون در آستانه تبديل به يك جنگ تمام عيار است و تل آويو واحدهاى ذخيره خويش را به كمك فراخوانده است.
اغلب كارشناسان از جنگ زمينى غزه به عنوان نبرد سرنوشت ساز و ششمين جنگ بزرگ صهيونيست ها در خاورميانه ياد كرده اند. ايهود باراك وزير جنگ رژيم صهيونيستى اعلام كرد ارتش اسرائيل هزاران تن از نيروهاى ذخيره خود را به خدمت فراخواند.
دفتر باراك اعلام كرد اين نيروها به سوى منطقه غزه اعزام خواهند شد.
از طرفى سخنگوى ايهود اولمرت نخست وزير موقت رژيم صهيونيستى درباره دليل روى آوردن اين رژيم به حملات زمينى به غزه ادعا كرد: اين حملات با هدف ادامه فشارها به حماس است تا كادر رهبرى حماس درك كند بايد به شليك راكت به سوى اسرائيل پايان دهد.
مارك رگيو افزود: به محض اين كه شليك راكت از سوى حماس به اسرائيل متوقف شود، عمليات اسرائيل پايان مى يابد. هدف ما اشغال دوباره غزه نيست ما در سال ۲۰۰۵ با اين هدف غزه را ترك نكرديم كه دوباره آن را در سال ۲۰۰۹ اشغال كنيم.
به گفته رهبران حماس جنگ زمينى صهيونيست ها با چراغ سبز امريكا و برخى دولت هاى عربى منطقه آغاز شده است.
شبكه تلويزيونى سى. ان. ان در گزارشى گفت: «هر چند مقامات كاخ سفيد تاكنون درباره حمله زمينى اسرائيل به غزه واكنشى بروز نداده اند اما مقامات ارشد نظامى امريكا اعلام كردند ژنرال گابى اشكنازى رئيس ستاد ارتش اسرائيل، ژنرال مايك مولن رئيس ستاد مشترك ارتش امريكا را از شروع حمله زمينى به غزه مطلع كرده است.

405726.jpg

همچنين منابع آگاه عربى با اشاره به همدستى مقامات قاهره با اسرائيل فاش كردند: رژيم صهيونيستى و مصر هماهنگى هايى با يكديگر براى اشغال نوار مرزى غزه به موازات گذرگاه رفح داشته اند تا قاهره از فشارها به دليل بستن گذرگاه رفح نجات يابد.
منابع مذكور همچنين خاطرنشان كردند: در صورت اشغال نوار مرزى غزه و گذرگاه رفح، فشارهاى وارده بر مبارك برداشته مى شود و به اين ترتيب غزه كاملاً در اشغال اسرائيلى ها قرار مى گيرد بدون آنكه در آينده حسنى مبارك به علت محاصره غزه متهم شود. اين درحالى است كه گزارش هايى از منابع اروپايى كه هفته گذشته فاش شد؛ از همدستى و همراهى عربستان، مصر و اردن با دشمن صهيونيست و چراغ سبز نشان دادن اين سه كشور براى حمله اسرائيل به غزه با هدف از بين بردن حماس خبر داد.
تحركات جبهه حاميان صهيونيسم در حالى است كه رهبران مقاومت فلسطين در نخستين روز شروع جنگ بر آمادگى كامل نيروهاى مقاومت در نبرد با دشمن صهيونيستى تأكيد كردند.
موسى ابومرزوق معاون دفتر سياسى حماس گفت: «درگيرى ميان نيروهاى دشمن صهيونيستى و نيروهاى مقاومت در سه محور در شمال نوار غزه در جريان است و دشمن صهيونيستى تاكنون نتوانسته هيچ يك از اهداف خود را محقق سازد و ما به ملت خود اطمينان مى دهيم كه براى سد كردن راه دشمن صهيونيستى در آمادگى كامل به سر مى بريم و گردان هاى قسام شمار تلفات اسرائيل را اعلام خواهند كرد.»
ابومرزوق گفت: «ما هيچ طرح آتش بس واقعى را دريافت نكرده ايم و تمامى سخنان در اين زمينه در حد رسانه اى است و طرحى وجود ندارد و ما با تمامى طرف ها در حال گفت وگو هستيم و براساس توقف حملات اسرائيل، لغو محاصره نوار غزه و بازگشايى گذرگاه ها گفت وگو خواهيم كرد.»
وى تأكيد كرد ما آمادگى و همكارى كامل داريم كه با همه گروه ها گفت وگو كنيم و در برابر حملات دشمن صهيونيستى مقاومت كنيم و تمامى مسئولان تشكيلات خودگردان بايد تلاش خود را براى توقف اين حملات به كار گيرند.
جنبش مقاومت اسلامى حماس نيز با صدور بيانيه اى با ستايش از پايدارى فلسطينيان در نوار غزه اعلام كرد: به يارى خداوند، پيروزى نزديك است.
اين بيانيه افزود: دشمن با پرتاب بيانيه هايى از طريق هواپيما از مردم خواسته خانه هاى خود را ترك كنند تا ترس و وحشت را بين آنها منتشر كند اما هدف آنها شناختن مكان حضور افراد مقاومت است.
خبرهاى ديگر حاكى است كه با شدت گرفتن نبرد در غزه مرز بين كرانه باخترى، بيت المقدس و لبنان نيز وضعيت فوق العاده به خود گرفت.
خبرهاى رسيده از مناطق مرزى جنوب لبنان حاكى از تدابير نظامى تازه ارتش رژيم صهيونيستى در خطوط مرزى است كه در اين چارچوب رفت و آمد شهرك نشينان صهيونيست در شهرك هاى مرزى كاهش يافته و نظاميان صهيونيست تدابير نظامى خود را تشديد كرده اند.
صحنه هاى شگفت جنبش جهانى حمايت از غزه
با كشيده شدن جنگ به داخل غزه و آغاز نبرد زمينى، ديروز اتفاقات مهمى در صحنه سياسى كشورها رخ داد.
در تظاهرات و تحصن هاى حمايت از غزه در برخى كشورهاى اسلامى و غربى، جمعيت بى سابقه اى حضور پيدا كردند به گونه اى كه شهرهاى مهم كشورهايى مثل تركيه، انگليس، مراكش، مصر، امريكا، استراليا و فرانسه مملو از جمعيت بود و تظاهركنندگان حتى براى شكستن سكوت به سفارتخانه هاى امريكا و اسرائيل هجوم آوردند.
در تركيه ده ها هزار نفر مقابل دفتر ديپلماتيك رژيم صهيونيستى و سازمان ملل در استانبول و آنكارا تجمع كرده و اعتراض شديد خود را درباره تهاجم رژيم صهيونيستى به غزه اعلام كردند.
بنابر اين گزارش، اين تظاهرات تحت تدابير شديد امنيتى از سوى پليس ضدشورش تركيه برگزار شد.
در امريكا همزمان با برپايى تظاهرات عظيمى در نيويورك، عمده شهرهاى امريكا نيز شاهد برپايى تظاهراتى در حمايت از مردم مظلوم غزه و اعتراض به نسل كشى اسرائيل شد.
در جورجيا، شيكاگو و لس آنجلس تظاهركنندگان اقدامات اسرائيل در غزه را هولوكاست واقعى خوانده و از جهانيان خواستند به سكوت خود در برابر اين فاجعه انسانى پايان دهند.
پاريس هم شاهد بزرگ ترين اجتماع حمايت از فلسطين بود. بيش از صد هزار نفر از مردم فرانسه در پاريس و بيش تر شهرهاى مهم فرانسه حملات جنايتكارانه نظاميان صهيونيست به مردم فلسطين را محكوم كرده و خواستار محاكمه سران رژيم صهيونيستى و پايان دادن به تجاوزات آنان شدند.
همزمان با پاريس، در لندن و شهرهاى مهم انگليس ده ها هزار نفر از مردم با راهپيمايى در خيابان هاى اصلى اين شهرها، تجاوزات رژيم صهيونيستى به غزه را محكوم كردند.
مردم كشورهاى نروژ، سوئد، ونزوئلا و كوبا نيز با برپايى تظاهرات به جنايات رژيم صهيونيستى در نوار غزه اعتراض كردند.
در آلمان تظاهراتى با حضور ۱۵ هزار نفر برگزار شد كه در آن مردم سكوت مجامع بين المللى در برابر اين كشتارها را محكوم كردند.
مصر در اولين روز از جنگ زمينى بار ديگر صحنه رويارويى نيروهاى امنيتى و تظاهركنندگان خشمگين بود. گسترده ترين تظاهرات ضد صهيونيستى در رباط مراكش برگزار شد.
همچنين در اردن و كويت و ديگر كشورهاى عربى نيز تجمع هاى مشابه برگزار شده است.
مردم كويت هم در اعتراض به كشتار وحشيانه رژيم صهيونيستى در غزه، تظاهرات كرده و جنايات اين رژيم و سكوت مجامع جهانى بويژه كشورهاى عربى را محكوم كردند.
در اين تظاهرات كه با حضور شمارى از نمايندگان مجلس، اساتيد دانشگاه، رهبران گروه هاى سياسى و اقشار مختلف مردم كويت و برخى اتباع خارجى مقيم اين كشور برگزار شد، هزاران نفر با سر دادن شعارهايى در محكوميت رژيم صهيونيستى و دفاع از مردم غزه، تلاش فورى مجامع جهانى براى توقف حملات و بازگشايى گذرگاه رفح براى كمك رسانى به مردم غزه را خواستار شدند.
موج همبستگى جهانى با غزه در حالى است كه امريكا بار ديگر با حمايت از جنايات رژيم صهيونيستى مانع از تصويب پيش نويس قطعنامه شوراى امنيت درباره توقف حملات نظامى در غزه شد. جان موريس ريبير، سفير فرانسه در سازمان ملل پس از رايزنى هاى چهار ساعته در شوراى امنيت در جمع خبرنگاران گفت: توافقى بين اعضاى شوراى امنيت درباره توقف عمليات نظامى در غزه ايجاد نشده است.
مگويل ديسكوتو، رئيس مجمع عمومى سازمان ملل با انتقاد از ناكامى شوراى امنيت در توقف حملات نظامى اسرائيل در غزه گفت: اين مسئله چهره سازمان ملل و شوراى امنيت را خدشه دار مى كند.
جمهورى چك نيز كه براى يك دوره ۶ ماهه رياست اتحاديه اروپا را برعهده دارد، شامگاه شنبه از آغاز تهاجم زمينى ارتش اسرائيل به مردم غزه حمايت كرد!
همچنين وزارت امور خارجه فرانسه با انتشار بيانيه اى جهت دار، حمله نيروهاى زمينى ارتش اسرائيل به نوار غزه و همزمان آنچه را كه شليك راكت هاى حماس توصيف مى كرد، محكوم كرد.
 دوشنبه 16 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 144]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن