تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خدا قسم سه چيز حق است: هيچ ثروتى بر اثر پرداخت صدقه و زكات كم نشد، در حق هيچ كس ستم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816850070




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

Nokia E71 طعم شيرين يك تجربه


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: Nokia E71 طعم شيرين يك تجربه
نوكيا با عرضه سري‌هاي مختلف گوشي توانسته گرايشات كاربري متفاوت را به سوي خود جلب كند از اين رو به عنوان برترين شركت گوشي‌ساز در سراسر دنيا شناخته مي‌شود كه تفاوت فاحشي با ساير رقبا دارد. يكي از اين خانواده‌ها كه مورد توجه قشر خاصي از كاربران گوشي‌هاي برند نوكيا قرار گرفته است به سري E شهرت دارد. طبق رده‌بندي كه توسط شركت نوكيا صورت گرفته اين گوشي‌ها براي افرادي در نظر گرفته شده كه به كار تجارت مشغول هستند. دليل اين امر طراحي خاص اين‌گونه گوشي‌ها، سخت‌افزار و نرم‌افزارهاي به‌كار گرفته شده در آنهاست كه نيازهاي يك كاربر با اين گرايش شغلي را مرتفع مي‌كند. آخرين عضو اين خانواده كه به تازگي روانه بازارهاي بين‌المللي شده E71 نام دارد كه با برطرف كردن معايب مدل‌هاي قبلي با شكل و شمايلي كاربرپسندتر در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

طراحي
اين گوشي كه از بدنه‌اي تقريبا فلزي تشكيل شده شامل كليدهاي بسيار زيادي است كه اين گوشي را بسيار هوشمند و پيشرفته نشان مي‌دهد. روي اين مدل صفحه نمايش 36/2 اينچي ديده مي‌شود كه مانند ديگر موارد به‌كار برده شده در ساير مدل‌ها قابليت تفكيك 16 ميليون رنگ را دارد. بالاي اين صفحه‌نمايش لوگوي نوكيا قرار دارد كه در سمت راست آن نام مدل اين گوشي نوشته شده است. در مستطيل بالاي اين صفحه‌نمايش محل قرارگيري دوربين دوم براي برقراري تماس‌هاي ويدئويي و سنسور تنظيم نور به‌علاوه اسپيكر شنيدن صداي شخص تماس‌گيرنده قرار دارد. زير صفحه‌نمايش صفحه كليد كامل اين گوشي از نوع QWERTY است كه امكانات كامل يك كيبورد رايانه‌اي را در اختيار كاربر اين گوشي قرار مي‌دهد. در بالا و وسط اين صفحه كليد يك دكمه جهت‌نما گنجانده شده كه با قرارگيري 4 دكمه ميان‌بر در طرفين آن شكل زيبايي پيدا كرده است. نكته‌اي كه بايد در اينجا به آن اشاره كنيم مشكل بودن كار با اين صفحه ‌كليدها براي افرادي است كه تا پيش از اين ،سري ديگري از محصولات نوكيا را مورد توجه قرار مي‌دادند. صفحه نمايش اين گوشي در زير محافظي شيشه‌اي قرار گرفته است كه تا مرز مشترك با صفحه كليد ادامه دارد. مهمترين الماني كه در پشت اين گوشي خودنمايي مي‌كند كاور باتري است كه علاوه بر فلزي بودن با قرارگيري مستطيل‌هاي كوچك كه طرحي خاص به آن داده كاملا خودنمايي مي‌كند. در بالاي اين درب نوشته‌اي حاكي از تعلق اين مدل به سري E نوكيا ديده مي‌شود. بالاي اين كاور، دوربين 2/3 مگاپيكسلي با فوكوس اتوماتيك، فلاش و آئينه عكاسي از خود قرار دارد. اين مجموعه عكاسي همگي با قرارگيري در يك مستطيل جداكننده از كاور باتري جدا شده‌اند. پائين كاور باتري نيز محل اتصال بند E71 قرار داده شده است.
سمت راست اين گوشي نيز شاهد حضور تعدادي دكمه است. دكمه‌هاي بالايي براي تنظيم كم يا زياد بودن صدا استفاده مي‌شود اما در اين ميان دكمه‌اي قرار گرفته شده كه در ديگر محصولات نوكيا يا ديده نشده يا كليدي اختصاصي به آن تعلق نگرفته است. وظيفه اين ميان‌بر احضار نرم‌افزار اجراي دستورات صوتي است كه كاربر را قادر مي‌كند با نگه داشتن آن در صورت ذخيره دستوري صوتي با گفتن كلمه مورد نظر شاهد اجراي آن باشد. بالاي اين سه دكمه محل اتصال جك 5/3ميلي‌متري براي اتصال هدفون‌هاي استريو قرار داده شده است.پائين اين قسمت نيز يكي از پايه‌هاي جداكننده كاور باتري از بدنه وجود دارد. اما در پهلوي چپ E71 كليد خاص قرار داده نشده است اما موارد مهمي در اين قسمت به‌چشم مي‌خورد. وجود درگاه مادون قرمز، محل قرارگيري حافظه جانبي و درگاه اتصال USB از اين دست هستند. وجود يكي ديگر از پايه‌هاي جداكننده كاور نيز در اين قسمت كاملا مشهود است. بالاي اين گوشي نيز شاهد حضور اسپيكر خروجي و دكمه خاموش و روشن كردن گوشي است و در قسمت پائيني نيز جز پايه اتصال شارژر نكته خاص ديگري به‌چشم نمي‌خورد.
مشخصات
E71 در هر دونسل شبكه‌اي امكان فعاليت دارد به اين ترتيب كه در نسل دوم شبكه‌اي يعني GSM ،باندهاي فركانسي 850،900،1800 و 1900 و در نسل سوم شبكه‌اي HSDPA ، باندهاي فركانسي 900 و 2100 را پشتيباني مي‌كند البته مدل‌هايي از اين گوشي كه براي آمريكا ساخته شده‌اند از دو باند فركانسي 850 و 1900 در نسل سوم شبكه‌اي پشتيباني مي‌كند.
اين گوشي عليرغم جنس بدنه آن و با توجه به سخت‌افزارهاي استفاده شده در آن از وزن نسبتا مناسب 127 گرم بهره مي‌برد اگرچه اين وزن در مقايسه با گوشي‌هاي پيشرفته نوكيا از سري‌هاي ديگر، بيشتر است. صفحه‌نمايش استفاده شده در اين گوشي از يك نمونه قدرتمند است كه قادر است تا تصاوير را با وضوح و شفافيت هر چه تمام‌تر به نمايش بگذارد. اين نمونه 36/2 اينچي از نوع TFT بوده كه قابليت خواندن متن در زير نور مستقيم خورشيد را به كاربر مي‌دهد. از طرف ديگر اين LCD با قابليت تفكيك 16 ميليون رنگ و وضوح تصوير 240×320 پيكسل هيچ مشكلي در ارائه تصاوير نخواهد داشت.
E71 از حافظه 110 مگابايتي داخلي بهره مي‌برد كه در مقايسه با ساير محصولات نوكيا نيز رضايت‌بخش است از طرف ديگر كاربر قادر است با استفاده از درگاه قرارگيري حافظه جانبي كه از نوع MicroSD است حافظه اين مدل را تا 8 گيگابايت ارتقا دهد. حافظه اجرايي اين گوشي 128 مگابايت است كه جز در مواردي از گوشي‌هاي نوكيا، نسبت به سايرين برتري محسوسي دارد. پردازنده استفاده شده در اين مدل نيز با سرعت پردازش 369 مگاهرتز به بالا بردن راندمان فعاليت‌هاي مختلف در اين گوشي كمك شاياني مي‌كند. بررسي منوها و اجراي نرم‌افزارهاي گوناگون با سرعت بسيار خوبي در اين مدل انجام مي‌شود.
اين گوشي از امكانات شبكه‌اي مناسبي نيز بهره مي‌برد. پشتيباني از كلاس 32 GPRS كه قابليت افزايش سرعت تا 100 كيلوبايت را به كاربر مي‌دهد، HSCSD، HSDPA، EDGE و امكان استفاده ازشبكه‌هاي بي‌سيم با واسطه وجود WLAN از مهمترين اين امكانات به‌شمار مي‌روند. در حقيقت اين گوشي از تمامي امكانات شبكه‌اي حال حاضر براي پوشش نيازهاي كاربري با گرايش خاص تجاري استفاده مي‌كند. E71 از تمامي موارد اتصالي نيز بهره مي‌برد كه بلوتوث نسخه 2 با پشتيباني از پروفايل A2DP براي استفاده از هدست‌هاي بلوتوث استريو، درگاه مادون قرمز و كابل USB از نوع مايكرو از اين موارد هستند. سيستم‌عامل استفاده شده در اين مدل نيز از خانواده سيمبيان نسخه 2/9 سري 60 نسخه 1/3 است كه با بهره‌گيري از رابط كاربري جديد در بعضي موارد براي كاربراني كه با سيستم‌هاي قبلي كار كرده‌اند سردرگم‌كننده است. يكي از مهمترين قسمت‌هايي كه در اين مدل گنجانده شده دوربين 2/3 مگاپيكسلي اين مدل است. البته اهميت اين بخش به دليل وجود خود دوربين است چرا كه نوكيا اعتقاد داشت با توجه به كاربري تعريف شده براي اين گوشي‌ها نياز به دوربين بسيار كم‌رنگ خواهد بود كه با عرضه دوربيني مناسب به همراه E71 تا حدودي حرف خود را نقض كرد. اين دوربين كه قادر است تصاويري با وضوح 2048*1536پيكسل را ضبط كند از قابليت فوكوس خودكار نيز بهره مي‌برد. فلاش نيز از ديگر امكانات اين حوزه به‌شمار مي‌رود. اين دوربين قادر است تا تصاوير ويدئويي را نيز با كيفيت QVGA و سرعت 15 فريم در ثانيه ضبط كند كه يكي از مهمترين ضعف‌هاي اين دوربين محسوب مي‌شود. دوربين دومي نيز براي برقراري تماس‌هاي ويدئويي در اين گوشي گنجانده شده است. وجود تراشه موقعيت‌ياب جهاني، راديو FM و نرم‌افزارهاي آفيس نيز از ديگر امكانات اين مدل محسوب مي‌شوند. عمر باتري اين گوشي 410 ساعت به صورت استندباي و 4 ساعت و 30دقيقه به صورت مكالمه پشت سر هم است.

دوربين
نفس استفاده از يك دوربين سواي قدرت آن در مدلي كه نوكيا دوربين را جزو عناصر فرعي آن سري مي‌انگاشت خود يك حسن بزرگ به‌حساب مي‌آيد. اين موضوع زماني بيشتر خودنمايي مي‌‌كند كه نمونه استفاده شده، يك دوربين قدرتمند از نظر وضوح و قابليت‌ها باشد. دوربين استفاده شده از قدرت 2/3مگاپيكسل بهره مي‌برد و قادر است تا تصاويري با وضوح 2048*153پيكسل‌ارائه دهد. وضوح افقي و عمودي اين تصاوير برابر با 300 dpi است كه با بهره‌گرفتن از عمق رنگ 24 بيت و استفاده از دو واحد پردازش وضوح قادر است تا تصاويري بسيار خوب ارائه كند. يكي از مواردي كه در نگاه اول شايد كاربر را غافلگير كند عدم وجود فوكوس اتوماتيك با فشردن شاتر دوربين - دكمه وسط صفحه‌كليد – است. اما نكته انحرافي استفاده شده در اين گوشي فوكوس با فشردن دكمه T روي صفحه كليد است كه بدون هيچگونه نشان خاصي كاربر را كاملا گمراه مي‌كند. دليل اين موضوع مشخص نيست اما به‌نظر يكي از ضعف‌هاي حوزه عكسبرداري E71 به‌حساب مي‌آيد. فلاش اين مدل نيز عليرغم قدرت كم، پاسخگوي نياز اين قشر است. نرم‌افزار استفاده شده براي اين مدل نيز قابليت‌هاي مناسبي در اختيار كاربر قرار مي‌دهد.
1 – اختصاص دكمه‌اي غير متعارف براي فوكوس اتوماتيك باعث سردرگمي كاربر مي‌شود.
2 – سرعت فيلمبرداري اين دوربين نسبت به مدل‌هاي مشابه پائين‌تر است.
3 – فلاش از قدرت نسبتا كمي برخوردار است.
4 – دو طرف عكس گرفته شده داراي طيف كمي از رنگ قرمز است.

پردازنده
پردازنده استفاده شده در اين مدل از سري CPUهاي خانواده ARM و سري 11 آن است كه با فركانس كاري 369 مگاهرتز و با كمك حافظه اجرايي نسبتا مناسب در پردازش‌هاي سنگين و اجراي نرم‌افزارهاي چند وجهي كمك شاياني به كاربر مي‌كند.
تست سرعت RMS
1 - مقدار RMS = KB 1675212
2 - سرعت ذخيره اطلاعاتRMS =36 KB/S
3 - سرعت خواندن اطلاعاتRMS = 53 KB
تست سرعت محاسبه اعداد Fibonacci درهنگامي‌كه پردازنده 100 درصد بارگذاري شده بود:
1 - محاسبه 16000 عدد در 3 ثانيه
2 - محاسبه 32000 عدد در 7 ثانيه
3 - محاسبه 64000 عدد در 12 ثانيه
4 - محاسبه 128000 عدد در 25 ثانيه
5 - محاسبه 256000 عدد در 49 ثانيه
6 - محاسبه 512000 عدد در 97 ثانيه
7 - محاسبه 1024000 عدد در 198 ثانيه
8 - هماهنگي ميان اجزا و محاسبه 2048000 عدد در 444 ثانيه

اسپيكر
اسپيكر اين مدل در بالاي اين گوش قرار گرفته شده كه در هيچ صورتي قرارگيري دست نمي‌‌‌تواند مانعي براي خروج صدا باشد. اسپيكر استفاده شده اگر چه قدرت سري N را ندارد اما باز هم با توجه به نوع كاربري گوشي‌هاي سري E كاملا رضايت‌‌بخش است. اين گوشي از فرمت‌هاي پخش MP4، MP3 وAAC پشتيباني مي‌كند. قدرت پخش Bass اين اسپيكر نيز قابل قبول است.

صفحه نمايش
صفحه‌نمايش استفاده شده در اين مدل يك نمونه 36/2 اينچي است كه قادر است تصاويري با وضوح ×320198 پيكسل را به كاربر ارائه دهد. اين صفحه‌نمايش كه قابليت تفكيك 16 ميليون رنگ را دارا است با بهره‌گيري از اين وضوح و سنسور نوري كه شفافيت و نور آن را براساس نور محيط تنظيم مي‌كند، قادر است تا تصاويري در اوج شفافيت و وضوح از خود به‌ نمايش بگذارد.
نتايج بررسي‌هاي صفحه‌نمايش اين گوشي توسط نرم‌افزار Display Bench به اين شرح است:
گرافيك

اين گوشي از يك پردازنده گرافيكي قدرتمند بهره مي‌برد كه در پردازش‌هاي سه‌بعدي و دو‌بعدي به كمك كاربر مي‌شتابد.
اجراي بازي‌هاي سه بعدي از نوع Simbian و جاوا، كه هر يك از گرافيك و حجم بالايي برخوردار بودند نشان‌دهنده قدرت اين پردازنده گرافيكي محسوب مي‌شود كه با كمك پردازنده اصلي گوشي كاربر را در اجراي اين بازي‌ها ياري مي‌دهند. امتيازي كه توسط نرم‌افزار FPCBench به اين پردازنده تعلق گرفت 741 است.

نتيجه‌گيري
آزمايشات صورت گرفته توسط نرم‌افزارهاي مختلف روي اين گوشي نتايج زير را مشخص كرد:
1 - مهمترين ضعف در حوزه دوربين اين گوشي نبود نشانه‌اي براي استفاده از كليد T به‌عنوان دكمه فوكوس اتوماتيك است.
2 - سرعت فيلمبرداري اين گوشي نسبت به موارد مشابه پائين‌تر است.
3 - پردازنده اين گوشي نمونه قدرتمندي است.
4 - فلاش اين گوشي يك نمونه متوسط است.
5 - عكس‌هاس گرفته شده داراي هاله‌اي از طيف رنگ قرمز در دو طرف خود است.
6 - اندازه اين گوشي نسبت به مدل‌هاي قبلي بهبود پيدا كرده است.
7 - استفاده از دوربين در گوشي‌هاي سري E يك تحول محسوب مي‌شود.
8 - اثر انگشت روي بدنه اين گوشي كاملا باقي مي‌ماند.
 يکشنبه 15 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن