تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مبادا جز حق، با تو اُنس بگيرد و جز باطل، از تو بهراسد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817219059




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سهم معدن در توليد ناخالص داخلي به 5 درصد رسيد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: سهم معدن در توليد ناخالص داخلي به 5 درصد رسيد
معاون وزير صنايع و معادن اعلام كرد: سهم معادن كشور در توليد ناخالص داخلي از 5 دهم درصد در سالهاي گذشته به 5 درصد افزايش يافته است.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از روابط عمومي سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران ( ايميدرو)، محمد مسعود سميعي نژاد ، معاون امور معادن و صنايع معدني وزارت صنايع ومعادن گفت: بخش معدن و صنايع معدني در سالهاي اخير توسعه قابل توجهي داشته و اكنون رتبه اول را در سرمايه گذاري و رشد داشته است.

سميعي نژاد همچنين به تشريح سياستهاي كلان وزارت صنايع و معادن در بخش معدن و صنايع معدني پرداخت و اظهار داشت: در جلسه اخير گروه D8 مقرر شد تا مركز تحقيقات فرآوري مواد معدني ايران به عنوان مركز مطالعات فرآوري كشورهاي عضو گروه D8 قرار گيرد كه اين نكته مي تواند در تبادل اطلاعات معدني اعضا اين گروه ارزشمند تلقي شود.

معاون وزير صنايع ومعادن خاطرنشان كرد: در يك سال اخير بخش معدن كشور شكوفا شده و دولت هم اكنون به اين يقين رسيده كه زيربناي توسعه كشور، توسعه و سرمايه گذاري در بخش معدن است.

سميعي نژاد دانش محوري و اصلاح قانون معادن را مهمترين برنامه هاي معاونت امور معادن و صنايع معدني خواند و گفت: در قانون معادن قبلي هر شخص حقيقي و حقوقي مي توانست نسبت به بهره برداري از معادن كشور اقدام كند اما در قانون معادن جديد تنها به فارغ التحصيلان معدن اجازه استخراج از معادن داده مي شود كه اين مسئله سبب خواهد شد تا فارغ التحصيلان بعد از پايان تحصيلات، صاحب معدن شوند.

وي به اقدامات مهم وزارت صنايع و معادن براي فعال كردن معادن اشاره كرد و افزود: به صاحبان معادن غير فعال تا پايان سال مهلت داده شده است در صورتي كه معادنشان را فعال نكنند از ادامه فعاليت سلب صلاحيت شوند و همچنين در قانون معادن جديد آمده است كه پروانه معدن به افرادي ارائه مي شود كه صلاحيت فني آنها محرز شود.

سميعي نژاد توسعه فولاد و سيمان را ركن هاي مهم توسعه بخش معدن خواند و گفت: در سه سال اخير سالانه 8 ميليون تن به ظرفيت سيمان كشور افزوده شده است.

وي توليد سنگ آهن و زغال سنگ را براي توسعه صنعت فولاد كشور مهم خواند و گفت: امسال توليد سنگ آهن كشور به 25 ميليون خواهد رسيد و با توجه به برنامه ريزيهاي صورت گرفته تا سال 1392 اين رقم به 55 ميليون تن مي رسد . همچنين امسال براي نخستين بار توليد زغال سنگ كشور در واحدهاي تحت پوشش دولت از يك ميليون تن به دو ميليون تن خواهد رسيد.

معاون وزير صنايع و معادن در ادامه گفت: بخش معدن در استفاده از تسهيلات ارزي محروم بود، اما بر اساس مصوبه جديد به اين بخش تسهيلات ارزي با بهره پايين تعلق مي گيرد.

وي گفت: امسال 42 طرح معدني و صنايع معدني با سرمايه گذاري 5 هزار و 500 ميليارد تومان راه اندازي مي شود كه از ميان آنها 20 طرح تاكنون افتتاح شده و يا آماده راه اندازي است.

سميعي نژاد در ادامه گفت: دربخش معدن و صنايع معدني در سال 88 حدود 10 طرح با سرمايه گذاري 523 ميليارد تومان، در سال 89 حدود 42 طرح با سرمايه گذاري 7 هزار و 269 ميليارد تومان و در سال 1390 حدود 49 طرح با سرمايه گذاري 12 هزار و 784 ميليارد توماني افتتاح و راه اندازي مي شود.

وي افزود: با راه اندازي طرحهاي فوق توليد سنگ آهن به 52 ميليون تن ، توليد زغال سنگ به سه ميليون تن، توليد مس به 450 هزار تن و توليد آلومينيوم به 900 هزار تن مي رسد.
 يکشنبه 15 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن