تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هنگام بى نيازى شكر مى گزارد و منافق هرگاه بى نياز شود طغيان مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816588997




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با هدف جلوگيرى از قطع جريان گاز صورت گرفت بهره بردارى از بزرگترين خط انتقال گاز شمالغرب كشور


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: با هدف جلوگيرى از قطع جريان گاز صورت گرفت بهره بردارى از بزرگترين خط انتقال گاز شمالغرب كشور
تبريز- خبرنگار «ايران»: با هدف جلوگيرى از افت فشار و قطع جريان گاز استان هاى شمالغرب، بزرگترين خط انتقال گاز اين منطقه از كشور در تبريز به بهره بردارى رسيد.
با بهره بردارى از اين خط لوله، علاوه بر رفع مشكلات افت فشار و قطع گاز مصرفى خانوارهاى ساكن در شمالغرب ايران بويژه در فصول سرد سال، امكان توسعه زيرساخت هاى اقتصادى و صنعتى اين منطقه از كشور فراهم شده و مازاد گاز توليد شده نيز به خارج از كشور صادر خواهد شد.
مجتبى فوقى مديرعامل شركت گاز آذربايجان شرقى درباره اهميت اين خط لوله گفت: با توجه به قرار گرفتن استان هاى شمالغرب كشور در انتهاى خط لوله گاز، ميزان مصرف گاز كشور در فصول سرد سال به بالاترين حد خود رسيده و بدين ترتيب به دليل افت فشار، گاز اين منطقه قطع مى شود.
وى ادامه داد: با ساخت خط لوله انتقال گاز ۳۶ اينچى مياندوآب- تبريز، ظرفيت توليد گاز اين منطقه به ميزان ۱۰ ميليون متر مكعب افزايش مى يابد.
مهندس فوقى همچنين اظهار داشت: خط لوله ياد شده به طول حدود ۱۶۱ كيلومتر و با اعتبارى بالغ بر يكهزار ميليارد ريال به اجرا رسيد.مديرعامل شركت گاز آذربايجان شرقى با تأكيد بر حجم بالاى طرح تصريح كرد: در اين پروژه بيش از ۱۳ هزار لوله انتقال گاز به وزن ۵۳ هزار تن توسط ۶ هزار و ۷۰۰ تريلى به منطقه حمل و بدون هيچ گونه حادثه اى نصب شده است.
فوقى همچنين افزود: عمليات جوشكارى و راديوگرافى در اين خط لوله نيز به ميران ۷۰۰ كيليومتر معادل ۴‎/۵ برابر طول خط انتقال انجام شده است.
وى با بيان اينكه خط لوله مياندوآب- تبريز از سال ۸۳ آغاز شده و به دليل مشكلات مالى متوقف شده بود افزود: با توجه به تأكيد دولت نهم براى اتمام طرح هاى مهم و زيربنايى، اين پروژه در عرض ۶ ماه گذشته تسريع يافته و به اتمام رسيد.
مهندس فوقى اظهار داشت: اجراى اين پروژه با توجه به حجم زياد و اهميت ويژه خط لوله براى آذربايجان با همكارى گسترده سازمان ها و مسئولان ارشد محلى صورت گرفته است.
وى همچنين بر ايمنى بالاى خط لوله مياندوآب-تبريز تأكيد كرد و ادامه داد: به منظور زنگ زدايى، جلوگيرى از يخ زدگى و هرگونه مشكلات و خطاهاى احتمالى، اين خط لوله ضمن هيدرو استاتيك توسط ۱۰۵ ميليون ليتر آب، براى نخستين بار توسط متانول شستشو شده است.
ساخت ۲ خط لوله انتقال گاز در يكسال
با توجه به عزم دولت خدمتگذار براى رفع مشكلات ناشى از افت فشار و قطع گاز در آذربايجان شرقى، ۲ خط لوله مهم و حياتى انتقال گاز در عرض يكسال در اين استان به بهره بردارى رسيد.مهندس لقمانى مديرعامل منطقه ۸ عمليات انتقال گاز شركت ملى گاز ايران با بيان اين مطلب افزود: اجراى ۲ خط لوله حياتى گاز در اين خطه از ميهن اسلامى در جبران مشكلات ناشى از افت فشار و قطع گاز مصرفى شهروندان منطقه بسيار تأثيرگذار خواهد بود.
وى با اشاره به اين كه خط لوله انتقال گاز اهر-دوزدوزان چندى پيش به بهره بردارى رسيده است گفت: با گشايش اين خط ۲۰ اينچى به طول ۵۸ كيلومتر شهرستان هاى هريس، اهر، ورزقان و كليبر كه از سردسير ترين مناطق آذربايجان شرقى هستند تأثيرات نامطلوب ناشى از افت فشار به حداقل مى رسد.لقمانى در ادامه ضمن تشريح اهميت خط لوله مياندوآب- تبريز اظهار داشت: اين خط لوله نيز ظرفيت انتقال گاز خط سراسرى سوم آذربايجان شرقى را به ميزان قابل توجهى افزايش داده و گاز مناطق غربى استان را به طور مستمر تأمين خواهد كرد.
مديرعامل منطقه ۸ عمليات انتقال گاز شركت ملى گاز ايران همچنين از تأثيرات مطلوب اجراى اين خط لوله بر ديگر استان هاى همجوار نيز خبر داد و گفت: با بهره بردارى از اين خط ضمن ايجاد امكان توسعه صادرات گاز در مواقع كاهش ميزان مصرف، امكان انتقال گاز به بخش هاى غيربرخوردار در استان هاى اردبيل و آذربايجان غربى نيز فراهم مى شود.
 يکشنبه 15 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 193]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن