تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به نيازمند كمك مالى كند و با مردم منصفانه رفتار نمايد چنين كسى مؤمن حقيقى اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818890106




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پروفسور مولانا: اسرائيل با بحران هويت و مشروعيت روبه روست


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: پروفسور مولانا: اسرائيل با بحران هويت و مشروعيت روبه روست
اجتماعي. مولانا. غزه
مشاور رييس جمهور گفت: اسرائيل با بحران هويت و مشروعيت روبه رو است و اين بحران رو به افزايش است.

به گزارش روز شنبه ايرنا، پرفسور حميد مولانا كه در سالن شهيد مطهري دانشگاه امام صادق(ع) در خصوص بحران غزه ظرفيت‌هاي رسانه‌اي جهان اسلام سخن مي‌گفت، افزود: اسرائيل نمي‌تواند هويت يهود و صهيونيست را ادغام كند ، از زمان تاسيس اسرائيل اين رژيم سه مشكل اصلي و اساسي داشته كه در يك كلمه خلاصه مي‌شود و آن هم بحران هويت است هويتي كه در سه مشكل يهوديت، اسرائيل و صهيونيست خلاصه مي‌شود.

وي با بيان اينكه اسرائيل براي مشروعيت خود به دنبال دو چيز است، افزود:
يكي اينكه مي‌خواهد همه يهوديان به اسرائيل بيايند و دوم اينكه اسرائيل براي همه شناخته شده باشد.

مولانا ادامه داد: در تاريخ مدرن ملت - دولت اينكه همه يهوديان بايد برگردند به اسرائيل مشكل بزرگي بوده است، وقتي تاريخ يهوديت، صهيونيست و اسرائيل را در مدت ‪ ۶۰‬سال گذشته بررسي مي‌كنيم، مي‌بينيم كه بحران مشروعيت و هويت آن بيشتر شده است اسرائيلي‌ها در دهه اول حكومت خود موفق شدند با تكيه بر مسائل نظامي و در غيبت جامعه بزرگ بين‌المللي با حمايت دول اروپايي به ويژه آمريكا خود را به عنوان نماينده يهود مدرن معرفي كند اما از جنگ ‪ ۱۹۶۷)‬جنگ شسش روزه) وقتي زمين‌هاي بيشتري را اشغال كرد، ادعاي آن‌ها نيز بيشتر شد.

وي با اشاره به اينكه از طرفي نا امني فكري و بحران هويت و مشروعيت آن ها نيز بيشتر و بيشتر شده است، اظهار داشت: جامعه بين‌المللي سعي كرد يهود و حتي صهيونيست و نظام اسرائيلي را به نوعي در اين سرزمين نگه دارد كه اسرائيلي‌ها و صهيونيست‌ها حاضر نشدند كه اين اتفاق بيافتد.

اين استاد دانشگاه افزود: اگر ادبيات صهيونيت و يهوديت را مطالعه كنيد، متوجه مي‌شويد كه صهيونيست و بهود و حتي خود سيستم اسرائيل از يكپارچگي خارج شده است و اختلافات شديد بين يهود از نظر مذهبي و كيش به نهايت رسيده است و اين بحران و مشكلات هويتي و مشروعيتي اخيرا تشديد شده است.

مولانا ادامه داد: برخي از نويسندگان صهيونيست، به نظام امروزي اسرائيل، عنوان دموكراسي قومي را به كار مي‌برند در حالي كه ما دموكراسي بين يك ملت را شنيده بوديم اما دموكراسي قومي را نه ، دليل اينكه يهوديت به عنوان يك آيين و قوم و مذهب نتوانسته است خود را به ايده صهيونيست نزديك كند در واقع همان گستردگي يهوديت در دنيا است.

وي با اشاره به اينكه مشكل بزرگ امروز صهيونيست مشكل داخلي خودشان است و اين مسئله سبب رنج ان‌ها شده است، گفت: اسرائيل با رفتارهاي غير بشري دنيا را متوجه خود كرده است و تنها كشوري كه در دنيا مي‌شناسيم كه عضو سازمان ملل متحد است و كسي نمي‌تواند به ان‌ها حرفي بزند، اسرائيل است.

مولانا افزود: حملات اخير اسرائيل به غزه آغاز تحولات و تغييرات بزرگ در آينده است يعني فروپاشي رژيم صهيونيست نه به معناي از بين رفتن موسسات فيزيكي بلكه به معناي از بين رفتن هويت و نظام صهيونيستي.

مولانا تاكيد كرد: خيلي از يهوديها و حتي خيلي از صهيونيست‌ها هويت جديد يهودي را قبول مي‌كنند كه هويتي سكولار، عليه سلطه قديمي يهودي باشد در واقع هويتي باشد كه خود را در دنياي مدرن نشان دهد و بتواند خود را در تاريخ چه از نظر جغرافيايي و چه از نظر سياسي جايگزين كند.

وي گفت: كساني كه اسرائيل را تاسيس كردند يك حزب بيشتبر نبودند و آن سوال اصلي كه يهود درك مي‌كند اين است كه آيا آن عده‌اي كه آمدند و اسرائيل را تاسيس كردند نماينده ما هستند؟ عده‌اي از يهوديها صهيونيست‌ها را قبول دارند حتي اسرائيل نيز مخالفتي نمي‌كند اما آن چند صد هزار نفري كه در كشورهاي ديگر از جمله كشورهاي اروپايي ساكن هستند، حاضر نيستند كشورهايي را كه در ان ساكن‌اند رها كنند و اسرائيل را قبول كنند.

مولانا در پاسخ به سوالي يكي از دانشجويان در خصوص عملكرد رسانه‌ها براي بازتاب جنايات رژيم صهيوينستي گفت: اسرائيل آمادگي برخورد با اين فاجعه را از نظر رسانه‌اي نداشته است اما پوشش خبري اين واقعه در اين سه روز از طريق شبكه الجزيره به زبان عربي بسيار خوب بوده است اما رسانه‌هاي ديگر در اين مورد يكسان عمل كرده اند.

وي افزود: انعكاس تنفر از سوي رسانه‌ها بسيار بوده است اما انعكاس و پوشش خبري متفاوت از انعكاس تنفر است ، بنابراين انعكاس اين تنفر از سوي رسانه‌ها خوب منعكس شده اما متاسفانه پوشش خبري خوبي نداشته اند.

وي تصريح كرد: البته نمي‌توان انتظار داشت كه شبكه‌هاي بي‌بي‌سي، سي ان ان و رسانه‌هاي غربي به انعكاس اين وقايع بپردازند.
 يکشنبه 15 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن