تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خدا را خالصانه ياد كنيد تا بهترين زندگى را داشته باشيد و با آن راه نجات و رستگارى را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816883197




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شايعه خريد جنرال موتورز و كرايسلر توسط شركت چري


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: شايعه خريد جنرال موتورز و كرايسلر توسط شركت چري
مونا رجبي‌مشهدي - حدود سي سال پيش‌‌‌، صنعت خودروسازي چين تنها توان توليد 5 هزار دستگاه خودرو در سال را داشت و صنعت خودروسازي اين كشور نه تنها براي مصرف‌‌كنندگان خارجي بلكه براي مصرف‌‌كنندگان داخلي هم توليدات قابل قبولي عرضه نمي‌‌‌كرد‌‌.


در آن سالها چين يكي از مصرف محور ترين اقتصاد‌‌‌هاي دنيا بود و توليد و فعاليت صنعتي در اين كشور فقير و پهناور آسيايي رويايي بيش نبود‌‌.
اما با گذشت سي سال از آن زمان و تغيرات عمده در سياست‌‌‌هاي اقتصادي اين كشور توانسته است با بهره گيري از سرمايه‌‌‌‌‌‌هاي كلان كشور‌‌‌هاي صنعتي و تكنولوژي‌‌‌‌‌‌هاي پيشرفته دنيا به دومين بازار خودروي دنيا تبديل شود كه نه تنها سطح مصرف بالايي دارد بلكه توليد هم در اين كشور بسيار زياد است‌‌.
مهم‌تر اينكه در ماه‌‌‌هاي اخير شايعاتي در مورد خريد تمامي ‌‌‌شركت‌‌هاي كرايسلر و حتي جنرال موتورز و بعضا خريد بيش از 50 درصد از سهام آنها و مشاركت با اين شركت‌‌هاي آمريكايي توسط كشور چين به گوش رسيد‌‌‌‌.
شايعاتي كه به حقيقت نپيوست ولي مطرح شدن آن نشان دهنده قدرت و اقتدار صنعت خودروسازي اين كشور بود‌‌. در مورد زمان مطرح شدن اين اخبار مي‌‌‌توان به نيمه دوم سال قبل اشاره كرد‌‌. ماه‌هايي كه اقتصاد صنعت خودروسازي آمريكا با بحران مواجه بود و به دليل عدم حمايت مالي دولت اين شركت‌‌ها براي تامين نياز‌‌‌هاي مالي خود به دنبال يافتن راه چاره بودند.
در ماه‌‌‌هاي مذكور شركت‌‌هاي آمريكايي به دنبال شركايي در كشور‌‌‌هاي مختلف دنيا بودند تا از بار مالي خود بكاهند و در اين زمان شركت چري چين يكي از گزينه‌‌‌‌‌‌هاي بسيار مناسب بود‌‌. اين شركت با سرعت زيادي در سال‌‌‌هاي اخير رشد كرده بود و پشتوانه مالي خوبي داشت‌‌.
از طرف ديگر با انعقاد قرار داد با چري، خودروسازان آمريكايي مي‌‌‌توانستند راحت‌تر وارد دومين بازار دنيا يعني چين شوند و سطح فروش خود را بيشتر كنند‌‌. ولي مساله مشاركت اين دو شركت در فاصله چند ماه كاملا محو شد‌‌. زيرا توليدات چري استاندارد‌‌‌هاي لازم براي ورود به بازار آمريكا را نداشت و انعقاد قرار داد مشاركت بين اين دو شركت امكان پذير نبود. ولي همچنان ورود به بازار چين براي آمريكايي‌‌ها يكي از راه‌‌‌هاي نجات بود تا اينكه اخباري در مورد كاهش فروش خودرو در چين به گوش رسيد‌‌.
مطالعات نشان مي‌‌‌دهد از آغاز قرن حاضر تا ابتداي سه ماه آخر سال فروش خودرو در كشور چين با نرخي دو رقمي‌‌‌رشد كرد ولي به تدريج اين نرخ رشد كاهش يافت‌‌. تحليل گران بازار خودرو پيش بيني مي‌‌‌كنند در سال 2009 ميلادي فروش خودرو در چين با نرخي يك رقمي‌‌‌رشد كند.
كاهش تقاضا براي بازاري كه همواره نقطه اميد خودروسازان بوده است چندان مطلوب نيست. به عنوان مثال شركت خودروسازي چري يكي از بزرگترين شركت‌‌هاي خودروسازي چين به دولت انتقاد كرد كه حمايت‌‌‌هاي مالي لازم را از خودروسازان به عمل نمي‌‌آورد.
اين انتقادها سبب شد تا دولت چين نيز همچون دولت آمريكا بسته‌‌اي براي نجات صنعت خودروسازي اين كشور تخصيص دهد كه علاوه بر مبلغي براي كمك به صنعت خودروسازي بخش‌‌‌هاي ديگري را نيز در برداشت‌‌.
بخش‌هايي از قبيل امكان دريافت تسهيلات بانكي بدون بهره توسط شركت‌‌‌هاي خودروسازي از بانك‌ها، معافيت مالياتي، ارايه كمك مالي به دارندگان خودرو‌‌‌هاي فرسوده براي خريد خودروي تازه و در نهايت تامين بودجه لازم براي توليد خودرو‌‌‌هاي كم مصرف يا هيبريدي در چين‌‌‌‌. به دنبال آن چري 46/1‌‌ميليارد دلار از بانك صادرات و واردات چين وام گرفت و آن را براي توسعه بازار توليداتش در خارج از مرز‌‌‌هاي كشور سرمايه گذاري كرد.
مطالعات نشان مي‌‌‌دهد چري در ده ماه اول سال 2008 ميلادي 125 هزار دستگاه خودرو صادر كرد و در نظر دارد ميزان صادرات خود را تا سال 2010 ميلادي به 400 هزار دستگاه برساند‌‌.
اين شركت در سال 2008 ميلادي شاهد كاهش فروش خود در بازار داخل بود‌‌. بر طبق برآورد‌‌‌هاي انجام شده مجموع فروش توليدات چري در بازار چين برابر با 360 هزار دستگاه خواهد بود در حالي‌كه پيش از اين انتظار مي‌‌‌رفت 380 هزار دستگاه خودرو در چين فروخته شود‌‌.
 يکشنبه 15 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 145]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن