تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):چیزى را بر زبان نیاورید که از ارزش شما بکاهد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820474784




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار كوتاه شهرستانها


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: اخبار كوتاه شهرستانها
تجمع 400 دانشجو در فرودگاه كرمان‌

كرمان -خبرنگار اطلاعات: بيش از 400 تن از دانشجويان داوطلب استشهادي كرمان در حمايت از پيام مقام معظم رهبري و مردم بي‌گناه غزه در فرودگاه اين شهر تجمع كردند.

دبير ستاد مردمي حمايت از قدس شريف در اين باره گفت: جنايات رژيم غاصب صهيونيستي از 50 سال گذشته ادامه دارد و درحال حاضر به نقطه‌ اوج خود رسيده است و با توجه به بيانات مقام معظم رهبري مبني بر اين كه تمامي مسلمانان و مجاهدان موظف به حمايت و دفاع از زنان و مردان بي‌دفاع غزه هستند و هر كس در اين راه كشته شود، شهيد محسوب مي‌شود، در انتظار اذن ايشان براي دفاع از مردم غزه هستيم.

سيدداود احمدي مطلق دانشجويان را پيشقراولان جامعه دانست و افزود: ما نيز بر حسب وظيفه خود تصميم گرفتيم ضمن لبيك به بيانات مقام معظم رهبري، در هر زمان و مكاني كه ايشان بگويند جان خود را در اين راه بگذاريم.

تشييع پيكرهاي پاك 8 شهيد

زرين‌شهر خبرنگار اطلاعات: پيكرهاي شهداي حادثه انفجار در صنايع دفاع شهرستان لنجان برروي دستان مردم زرين‌شهر تشييع و سپس به زادگاهشان منتقل شد.اين پيكرها با حضور كلانتري، معاون وزير دفاع در زرين‌شهر تشييع و سپس به زادگاهشان انتقال داده شد.

در حادثه‌اي كه شنبه هشتم دي ساعت 55/23 رخ داد هشت نفر به نامهاي فيض‌الله معيني از سده لنجان، محمد تقي كريميان از كليشاد رخ، تيمور مختاري كرچگاني از روستاي كرچگان لنجان، ابراهيم جعفري دهاقاني از دهاقان، حسن ملك محمدي فرادنبه از روستاي فرادنبه، مسعود جليلي قمشه، مسعود بوروني و مرتضي بيگدلي هر سه از اصفهان جان خودرا از دست دادند.

بهره‌برداري از واريانت چالانچولان در لرستان‌

خرم‌آباد خبرنگار اطلاعات: واريانت (كنارگذر) چالانچولان به طول 5/3 كيلومتر و با هدف اعتباري در حدود 27 ميليارد ريال در مراسمي در استان لرستان به بهره‌برداري رسيد.

مديركل راه و ترابري استان لرستان در اين مراسم با اشاره به اين كه طرح ساخت واريانت چالانچولان در راستاي رفع نقاط پرحادثه محور خرم‌آباد - بروجرد صورت گرفته است، گفت: اين پروژه از اواخر سال 84 آغاز شده و به صورت چهار خطه با عرض 24 متر طراحي شده است كه باتوجه به تفكيك باندهاي رفت و برگشت در اين محور، ايمني مناسب در مسير ايجاد مي‌شود.

مهندس رضايي تصريح كرد: با ساخت اين واريانت و انتقال ترافيك، محور ترانزيتي خرم‌آباد - بروجرد به خارج از مناطق مسكوني واقع در مسير (منطقه چالانچولان و روستاي گاراژ)، شاهد كاهش تصادفهاي رانندگي در اين مناطق خواهيم بود.

افزايش ازدواج در لرستان‌

* مديركل ثبت احوال استان لرستان گفت: ازدواج در اين استان در 9 ماهه سال جاري نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2/12 درصد افزايش داشته است.

شلال‌نژاد افزود: در اين مدت بيش از 20 هزار و 360 مورد ازدواج در لرستان به ثبت رسيده است.

وي تصريح كرد: در همين مدت 1657 مورد طلاق در استان به ثبت رسيده كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2/4 درصد افزايش داشته است.

وي با اشاره به ميزان مواليد در استان لرستان افزود: در 9 ماهه سال جاري همچنين 25 هزار و 842 مورد ولادت در استان به ثبت رسيده است كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3/0 درصد كاهش نشان مي‌دهد.

شلال‌نژاد با اشاره به آمار فوت‌هاي ثبت شده در لرستان افزود: در اين مدت 794 مورد فوت در استان ثبت شده كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3/0 درصد كاهش داشته است.

دانشجويان لرستان از كانون اصلاح و تربيت خرم‌آباد ديدن كردند

* دانشجويان رشته اصلاح و تربيت مركز جامع علمي كاربردي بهزيستي لرستان از كانون اصلاح و تربيت خرم‌آباد ديدن كردند.

در اين ديدار كه به همت واحد پژوهش مركز جامع علمي كاربردي و توسط انجمن علمي دانشجويي اصلاح تربيت برگزار شد، دانشجويان از بخش‌هاي مختلف كانون ديدن كردند و با توضيحات كارشناسان و مسئولان كانون با برنامه‌هاي مربوط آشنا شدند.

رئيس مركز آموزش علمي كاربردي استان لرستان در اين ديدار درباره كانون اصلاح و تربيت كه ارتباط مستمر با رشته دانشجويان دارد سخناني بيان كرد.

‌صدور پروانه كسب براي واحدهاي صنفي لنگرود

لنگرود - خبرنگار اطلاعات: تمامي واحدهاي تجاري بدون پروانه لنگرود تا پايان امسال شناسايي و پس از گذراندن مراحل اداري صاحب پروانه كسب خواهند شد.

رئيس مجمع امور صنفي مشترك لنگرود با اعلام اين خبر گفت: از نوزدهم خرداد ماه امسال تاكنون 500 واحد صنفي در لنگرود داراي پروانه كسب شده‌اند.

شهداب لنگرودي، با اشاره به اينكه 1200 واحد صنفي در اين شهرستان فعاليت مي‌كنند، گفت: تا پايان امسال تمامي واحدهاي بدون پروانه صاحب پروانه كسب مي‌شوند.

وي با اشاره به اينكه درحال حاضر 54 واحد تجاري غيرمجاز در سطح شهرستان تعطيل شده‌اند، افزود: واحدهاي صنفي بدون پروانه نسبت به كسب اين مجوز اقدام كنند.

اعزام بيش از 1000 مبلغ ديني به استان همدان‌

همدان - خبرنگار اطلاعات:‌بيش از 1000 مبلغ ديني به مناسبت ماه محرم به مناطق تبليغي در استان همدان اعزام شدند.‌

كارشناس امور مبلغان اداره كل تبليغات اسلامي استان همدان با بيان اين مطلب گفت: اين روحانيون از دفتر تبليغات اسلامي قم و حوزه‌هاي علميه اين استان به هيأتهاي مذهبي مناطق تبليغي شهري و روستايي استان راهي شدند.

حجت‌الاسلام موسوي افزود: همچنين به همين منظور نزديك به 150 نفر از بانوان مبلغه نيز براي مراسم‌هاي ويژه بانوان اعزام شدند.‌

وي تصريح كرد: مبلغان اعزامي در مدت 12 روز حضور خود در مناطق تبليغي، علاوه بر سخنراني و پاسخگويي به پرسشهاي مردم و حضور مؤثر در مراسم‌هاي عزاداري نسبت به اجراي برنامه‌هاي آموزش قرآن و احكام نيز اقدام مي‌كنند.‌

كمك 10 ميليارد ريالي به هيأتهاي عزاداري آذربايجان غربي‌

اروميه - خبرنگار اطلاعات: استاندار آذربايجان غربي گفت: امسال 10 ميليارد ريال از سوي استانداري به هيأت‌هاي عزاداري مساجد و حوزه‌هاي استان كمك مي‌شود.

قرباني كه در جلسه شوراي فرهنگ استان سخن مي‌گفت، افزود: ميزان اين كمكها همه ساله بيشتر مي‌شود.‌

وي با اشاره به اين كه در برنامه‌هاي مردمي عزاداري ايام محرم در استان موارد بسيار كم و ناچيزي از اقدامهاي خرافي چون قمه‌زني ديده مي‌شود، گفت: لازم است با اقدامهاي سنجيده و مناسب اين حداقل‌ها نيز به صفر برسد.گفتني است كه قمه‌زني، گهواره گرداني، برنامه شبيه‌خواني و... از مصاديق فعاليتهاي ناپسند و نكوهيده در مراسم عزاداري سالار شهيدان اعلام شده است.‌

پرورش ماهي خاوياري در مزرعه‌

اردبيل - خبرنگار اطلاعات: 10 هزار قطعه بچه‌ماهي خاوياري در مزارع پرورش ماهي شهرستانهاي خلخال و مشكين‌شهر رهاسازي مي‌شود.

ميرآرمان واعظي مدير امور آبزيان سازمان جهادكشاورزي استان اردبيل گفت: به منظور پرورش ماهيان خاوياري تعداد 10 هزار قطعه ماهي خاوياري در مزارع انتخابي حاشيه قزل‌اوزن در خلخال و مزارع مشكين‌شهر رهاسازي مي‌شود.

وي از مكان‌يابي پرورش ماهيان گرم‌آبي در حاشيه قزل‌اوزن خبر داد و گفت: مجتمع 180 هكتاري پرورش ماهيان آبي در حاشيه قزل‌اوزن مكان‌يابي شده و روند اجرايي آن دردست اقدام است.

تكثير و پرورش در نايبندان طبس‌

يزد - خبرنگار اطلاعات: سرپرست اداره كل حفاظت محيط‌زيست يزد، از تكثير و پرورش گونه كمياب ، در سايت واقع در پناهگاه حيات‌وحش طبس خبر داد.‌

سيدحسين سادات موسوي افزود: عمليات زنده‌گيري و انتقال هفت راس ، از سايت شير احمد سبزوار به سايت آبنار، با موفقيت انجام شد.

وي خاطرنشان كرد: اين گونه كه از جنس آهوسانان است، در گذشته در بسياري از دشتهاي كشور، پراكنده بود، امّا توسعه سكونتگاهها، ايجاد راههاي جديد، خشكسالي، شكار بي‌رويه و تخريب زيستگاهها، جمعيت طبيعي آن را كاهش داده است.سايت آبنار با 38 هكتار مساحت، از محل اعتبارات سفر رئيس جمهوري فنس‌كشي شده است.

انتصاب جديد در آذرشهر

آذرشهر - خبرنگار اطلاعات: طي حكمي از سوي مديركل بانك‌هاي استان آذربايجان شرقي آقاي بيوك بادامچي به سمت رئيس بانك‌هاي شعبه‌ شهرستان آذرشهر منصوب و مشغول به كار شد.




 شنبه 14 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 394]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن