تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرکس نماز را سبک بشمارد ، بشفاعت ما دست نخواهد یافت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820984334




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نطق پيش از دستورنماينده مريوان و سروآباد: مجامع بين‌المللي در قبال جنايات رژيم صهيونيستي سكوت نكنند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: نطق پيش از دستورنماينده مريوان و سروآباد: مجامع بين‌المللي در قبال جنايات رژيم صهيونيستي سكوت نكنند
نماينده مردم مريوان و سروآباد بيانيه نمايندگان اهل سنت مجلس در محكوميت جنايات رژيم صهيونيستي در غزه را قرائت كرد و از مجامع بين‌المللي و دول و ملل جهان درخواست كرد كه در قبال اين جنايات سكوت ننمايند.
به گزارش خانه ملت، متن نطق "اقبال محمدي" چهارمين ناطق پيش از دستور جلسه علني روز چهارشنبه مجلس شوراي اسلامي به اين شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم

«و لا تحسبن الذين قتلوا في سبيل الله امواتاً‌ بل احياء عند ربهم يرزقون»

با عرض سلام و ادب به پيشگاه ملت شريف و شما نمايندگان شجاع و آگاه مردم ايران.

سلام و تشكري ويژه دارم از مردم شريف و متدين كردستان و بالاخص مردم شهرستانهاي مريوان و سروآباد بخاطر اعلام همدردي با مردم مظلوم فلسطين و لبيك به پيام رهبر معظم انقلاب، ماه محرم و شهادت سالار شهيدان حضرت امام حسين (عليه السلام) را تسليت عرض مي‌نمايم.

حمله وحشيانه رژيم صهيونيستي به غزه و كشتار مردم بيگناه را محكوم و از مجامع بين‌المللي و دول و ملل جهان درخواست دارم كه در قبال اين جنايت سكوت ننمايند. ما نمايندگان اهل سنت در مجلس هشتم بيانيه‌اي به همين مناسبت تدوين كه در مقدمه نطق پنج دقيقه‌اي خودم قرائت مي‌نمايم.

"«من سمع رجلاً ينادي يا للمسلمين فلم يجبه فليس بمسلم»

ملت شريف ايران، آزاديخواهان جهان! امروز كسي نيست كه شاهد جنايات وحشيانه صهيونيستهاي غاصب و كشتار زنان و كودكان و سالخوردگان و افراد بي‌دفاع و تحت محاصره ملت مظلوم فلسطين نباشد. سالهاست كه جهانيان شاهد جنايات اسرائيل غاصب و خيانت سران كشورهاي اسلامي و عربي و همدستي با اين اشغالگران است و كشورهاي بظاهر مدافع دموكراسي و حقوق بشر با سكوت خود اين رژيم را حمايت و كمك مي‌نمايند.

مگر ملت فلسطين چه مي‌خواهد؟ جز اين كه مانند ديگر ملتها خواستار استقلال و داشتن يك كشور و داشتن يك حكومت غيروابسته و برگشتن همه آوارگان و آزادي زندانيان و اسيران است.

كدام وجدان بيدار كشتن كودكان را در گهواره‌ها، در مدارس و بيماران را در بيمارستانها تأييد مي‌نمايد؟ كدام شخص آزاده نسل‌كشي ملتي را با شيوه‌هاي غيرانساني و قرون‌وسطايي مي‌پذيرد؟ ما مجمع نمايندگان اهل سنت چنين جناياتي را كه ناشي از حمايت قدرتهاي بزرگ جهاني و سكوت حكومتهاي منطقه است محكوم مي‌نماييم.

ضمن تشكر از مقام معظم رهبري كه يك روز را بعنوان عزاي عمومي اعلام كردند از همه هموطنان اهل سنت مي‌خواهيم در حمايت مادي و معنوي از مردم محروم فلسطين از هيچگونه اقدامي دريغ نكنند. اميدوارم خداوند صلاح‌الدين ديگري را براي رهايي اين ملت برانگيزاند و فلسطينيان در بند را نجات دهد. براي شهداء اين حمله وحشيانه بهشت برين و براي مجروحان شفاي عاجل و براي بازماندگان شهداء بردباري و براي مجاهدان فلسطين استقامت و ايستادگي را تا رسيدن به هدف والا كه آزادي فلسطين است خواستاريم.

ملت ايران بيدارند از اسرائيل بيزارند"

ارقام، آمار و اطلاعات زيادي را در رابطه با مشكلات راه‌هاي ارتباطي كشور تهيه كه بخاطر ضيق وقت به گزيده‌اي از آن بسنده و مطالب را به مسؤولين جهت رسيدگي و رسانه‌ها جهت چاپ و انتشار تقديم مي‌نمايم.

در ايران سالانه حدود 27 هزار نفر بر اثر تصادف جان خود را از دست مي‌دهند بطوري كه در هر شبانه‌روز حدود 80 نفر و در هر 25 دقيقه يك نفر قرباني تصادف جاده‌اي مي‌شود. در سال 1386 در ايران بالغ بر 245 هزار و 481 نفر زخمي بر اثر تصادف داشتيم كه اين آمار 20 برابر ميانگين جهاني را نشان مي‌دهد.

ساليانه حدود 22 ميليارد تومان صرف نگهداري زندانيان مقصر در جريان حوادث رانندگي مي‌شود. بررسي آمارها نشان مي‌دهد كه 65 درصد تصادف برونشهري، 27 درصد درونشهري و 7 درصد در جاده‌هاي روستايي رخ داده است. نظر به اين كه جاده‌هاي كردستان در دهه چهل ساخته و براي افق بيست‌ ساله ترسيم شده‌اند، امروزه ديگر با توجه به عبور كاميونهاي سنگين و ترانزيتي و روند روزافزون ماشينهاي سبك‌، ميزان بهره‌برداري از اين راهها با حجم ترافيك آن مناسب نيست.

سال 1386 در استان كردستان بالغ بر 2000 تصادف حدود 400 كشته و 4200 نفر زخمي ناشي از تصادف داشته‌ايم. براي نمونه در يك تصادف چهار نفر دانشجوي فوق‌ليسانس و ليسانس كشته‌ شده‌اند كه دو نفر از آنها برادر و تنها فرزندان يك پدر و مادر فقير بودند كه با كارگري و هزاران زحمت آنها بزرگ و به دانشگاه فرستاده‌اند.

خدايا چنان كن سرانجام كار تو خشنود باشي و ما رستگار
 شنبه 14 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 203]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن