تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه بگيريد تا تندرست باشيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816793499




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شمارش معكوس حماس و اسرائيل براي جنگ زميني


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: شمارش معكوس حماس و اسرائيل براي جنگ زميني


خبرگزاري ها: در حالي كه روزنامه الاهرام ديروز به نقل از شبكه دو تلويزيون اسرائيل خبر داد كه فرماندهان ارتش اسرائيل تصميم دارند عمليات زميني عليه نوار غزه را آغاز كنند، منابع سياسي به اين شبكه گفتند، قرار بود عمليات زميني اسرائيل به نوار غزه پنجشنبه صورت گيرد كه اعمال فشارهاي بين المللي براي توقف عمليات و پذيرش آتش بس با حماس موجب تاخير در اجراي عمليات شد. از سوي ديگر اخبار رسيده از منابع فلسطيني حكايت از آن دارد كه شمارش معكوس براي نبرد زميني و تن به تن آغاز شده است چرا كه هم اكنون نيروهاي جبهه دموكراتيك فرماندهي كل، جبهه خلق براي آزادي فلسطين، جهاد اسلامي و حماس به سوي مرزهاي غزه رفته تا در صورت آغاز عمليات زميني تانك هاي اسرائيلي به مقابله با آنها بپردازند.

خونبارترين هفته طي 41 سال اشغال

مركز حقوقي فلسطين اعلام كرد، هفته پاياني ماه دسامبر خونبارترين ماه از زمان آغاز اشغالگري اسرائيل از 41 سال گذشته محسوب مي شود. مركز حقوقي فلسطين اعلام كرد، عمليات اخير اسرائيل عليه نوار غزه به علت تعداد بي شمار كشته ها و زخمي ها و نابودي منازل، بي سابقه بوده است و هفته پاياني ماه دسامبر گذشته خونبارترين ماه از زمان اشغالگري اسرائيل محسوب مي شود. اين مركز همچنين اعلام كرد، حملات اسرائيل موجب كوچ و مهاجرت اجباري ساكنان نوار غزه شده است. اين در حالي است كه جنگنده هاي اسرائيل روز پنجشنبه مقر شوراي قانونگذاري فلسطين را در خيابان عمرالمختار در مركز نوار غزه هدف قرار دادند. در اين حملات ساختمان وزارت آموزش و حمل ونقل نيز به طور كامل ويران شده است. همچنين جنگنده هاي اسرائيل صبح جمعه دو حمله هوايي را به جنوب و مركز نوار غزه صورت دادند كه در اين حملات دو زن زخمي شده اند.
جنگنده هاي رژيم صهيونيستي در حمله اي ديگر به منزلي در اردوگاه البريج در مركز نوار غزه اين منزل را ويران كردند.
اين در حالي است كه تعداد شهيدان فلسطيني در هفتمين روز تهاجم اسرائيل به غزه به 428 و زخمي ها به 2200 تن افزايش يافته است.

طرح دو مرحله اي تركيه

نخست وزير تركيه اظهار داشت، «كشورش طرح دو مرحله اي را براي حل بحران غزه و توقف حملات اسرائيل پيشنهاد كرده است.» به گزارش رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه، طي نشستي با حسني مبارك رئيس جمهور مصر در شرم الشيخ در يك كنفرانس خبري از اسرائيل خواست حملاتش را به غزه متوقف كند. وي همچنين جنبش حماس را به توقف حملات راكتي اش فراخواند. به گزارش خبرگزاري كويت، رجب طيب اردوغان بر ضرورت توقف تبادل آتش و شكستن محاصره و اجازه عبور كمك هاي انساني و سوخت به نوار غزه تاكيد كرد. نخست وزير تركيه پيش از سفر به مصر در ديدار با بشار اسد رئيس جمهور سوريه در دمشق با هشدار نسبت به ادامه جنگ خصمانه اسرائيل عليه نوار غزه اعلام كرد، اين جنگ پيامدهاي بسيار خطرناكي براي امنيت و ثبات منطقه دربرخواهد داشت. قرار است اردوغان پس از ديدار با رئيس جمهور مصر راهي رياض شود تا با ملك عبدالله، پادشاه عربستان نيز ديدار و گفت وگو كند. هدف اصلي اردوغان از انجام اين ديدارها دستيابي به توافق و اجماع بر طرح آنكارا است كه بر اساس پيشنهاد اروپا تدوين شده است..
طرح آنكارا شامل برقراري آتش بس موقت جهت حل بحران انساني در نوار غزه و دستيابي به تفاهم و توافق از سوي شوراي امنيت جهت رسيدن به آتش بس دائم است كه در راستاي آن نيروهاي موقت راهي نوار غزه جهت حفظ امنيت در اين منطقه خواهند شد از سوي ديگر سولانا مسوول سياست خارجي اتحاديه اروپا به همراه تني چند از مقامات اين اتحاديه براي بررسي اوضاع غزه به خاورميانه مي آيد.
به گزارش آسوشيتدپرس، هياتي از نمايندگان اتحاديه اروپا امروز براي بررسي اوضاع غزه به منطقه خاورميانه مي آيند.
سفر اين مقامات كه علاوه بر خاوير سولانا، وزيران امور خارجه كشورهاي فرانسه، سوئد و جمهوري چك در آن حضور دارند سه روزه خواهد بود.
همچنين تزيپي ليوني وزير امور خارجه اسرائيل در پاريس عنوان داشت: «دولت اسرائيل در دو مسير حركت مي كند؛ نخست نابودي جنبش حماس و دوم ياري به تشكيلات خودگردان فلسطين در رام الله.» سايت اينترنتي شبكه الجزيره گزارش داد: «ليوني به مقامات فرانسه ابلاغ كرد كه اسرائيل مخالف آتش بس موقتي است كه برنار كوشنه وزير امور خارجه فرانسه مطرح كرده است.» همچنين پادشاه عربستان برگزاري تظاهرات عليه اسرائيل و اعلام همبستگي با مردم غزه را در اين كشور ممنوع اعلام كرد.در همين حال احمد ابوالغيط در گفت وگو با شبكه تلويزيوني «العربيه» اظهار داشت: «نبايد درباره شرايط غزه به صورت نامتوازن سخن گفت و تنها اسرائيل را به خاطر حملات به غزه سرزنش كرد.» وي تاكيد كرد: «حتي اگر قطعنامه اي صادر شود كه تنها يك پاراگراف داشته باشد و خواستار پايان عمليات نظامي اسرائيل و موشك پراكني فلسطينيان شود و از دو طرف بخواهد به اين موضع پايبند باشند به نظر من بسيار بهتر است پيش نويسي تهيه شود كه تنها حملات اسرائيل را محكوم كند.»
ابوالغيط در ادامه خواستار شد: «كشورهايي غير از كشورهاي عربي و حتي برخي كشورهاي عربي از دخالت در موضوع فلسطين دست بردارند.»همچنين معاون نخست وزير مستعفي اسرائيل اعلام كرد اسرائيل خواهان سرنگوني حماس و نابودي تمامي رهبران آن است.به گزارش پايگاه خبري النشره لبنان، «حاييم رامون» معاون نخست وزير مستعفي اسرائيل تاكيد كرد، اسرائيل در حمله به نوار غزه خواهان نابودي تمامي رهبران حماس است. از سوي ديگر صبح ديروز دو فروند هواپيماي روسيه براي انتقال اتباع روسي ساكن غزه از منطقه عازم اردن شده و ظهر ديروز نيز دو فروند هواپيما حامل كمك هاي انسان دوستانه براي مردم نوار غزه، عازم مصر شد.
 شنبه 14 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن