تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشبخت كسى است كه سراى باقى را كه نعمتش پايدار است بر سراى فانى كه عذابش بى‏پاي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817039363




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

210 مصوبه حاصل سفر دوم دولت به سيستان و بلوچستان


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: 210 مصوبه حاصل سفر دوم دولت به سيستان و بلوچستان
گروه استان‌ها - رييس‌جمهور و هيات دولت اواخر هفته گذشته در دور دوم سفرهاي استاني و در پنجاهمين سفر، ميهمان مردم استان سيستان و بلوچستان شدند تا ضمن بررسي مصوبات دور اول سفرهاي استاني، مصوبات جديدي را براي پيشرفت و آباداني اين استان به تصويب برسانند.


بر اساس اين گزارش، رييس‌جمهور در فرودگاه شهرستان زاهدان مورد استقبال مقامات محلي استان سيستان و بلوچستان قرار گرفت و در بدو ورود به تشريح اهداف سفر خود و برنامه‌هاي سفر به استان سيستان و بلوچستان پرداخت.
دكتر محمود احمدي‌نژاد در ابتدا با ابراز خرسندي از سفر به سيستان و بلوچستان اظهار كرد: خدا را سپاسگزارم كه اين توفيق را يافتيم كه سفر دوم دولت به اين استان انجام شود.
وي جايگاه استان سيستان و بلوچستان را رفيع دانست و با اشاره به خصوصيت مردم اين استان گفت: مردان و زنان سيستا‌ن‌وبلوچستان افرادي پرتلاش، مقاوم و قهرمان هستند.
استاندار سيستان و بلوچستان نيز گفت: اين استان با دارا بودن مجموعه كم‌نظير از قابليت‌ها و ظرفيت‌ها از جمله طولاني بودن مرز آبي و خاكي، معادن، بستر مناسبي براي توسعه و پيشرفت را داراست.
وي گفت: اكثر مصوبات دور نخست سفر هيات دولت به استان اجرايي شده و بخش عظيمي نيز به بهره‌برداري رسيده و اين طرح‌ها سرمنشا تحولات بسيار خوبي در منطقه شده است.
علي محمد آزاد در جمع مردم در ورزشگاه 17 شهريور زاهدان افزود: دولت در سفر اول به استان براي شكوفايي پتانسيل‌هاي اين مرزوبوم مصوبات ارزشمندي را به دنبال داشت كه مي‌توان به بخش‌هاي زيربنايي اقتصاد، امنيتي، تسريع در راه آهن بم – زاهدان، انتقال گاز، حذف مدارس كپري، توسعه آموزش عالي و... اشاره كرد.
وي گفت: مردم انتظار دارند در سفر دوم رييس‌جمهور به استان نيز با تصويب طرح‌هاي جديد براي عمران و آبادي منطقه تصميمات مهمي اتخاذ شود.
210 مصوبه
بر اساس اين گزارش، دومين سفر استاني هيات دولت به سيستان و بلوچستان نيز با 210 مصوبه براي شتاب بخشيدن به روند توسعه و آباداني بيش از پيش اين استان همراه شد.
در اين جلسه كه به رياست دكتر محمود احمدي نژاد و با حضور اعضاي هيات دولت در محل استانداري شهر زاهدان به مدت بيش از 6 ساعت برگزارشد، طرح‌هاي مهمي براي افزايش سطح رفاه، توسعه، امنيت و آباداني استان سيستان و بلوچستان به تصويب رسيد.
محمود احمدي‌نژاد، رييس‌جمهوري در جمع خبرنگاران زاهداني بعد از جلسه هيات دولت اظهار كرد: عمده اين طرح‌ها در زمينه‌هاي اشتغال، صنعت و معدن، صنعت خدمات و گردشگر بوده است.
وي با بيان معافيت 10 ساله سرمايه‌گذاران استان در بخش خدمات و گردشگري افزود: 39 طرح صنعتي با اعتبار 400ميليارد تومان، اجرايي شدن راه آهن چابهار ـ زاهدان و مشهد، اعطاي 60 دستگاه اتوبوس به بخش حمل‌ونقل عمومي كه 5/82درصد قيمت آن يارانه دولت است، 150 دستگاه تاكسي، 160 دستگاه ون و 40 ميني‌بوس از مصوبات مهم اين دور از سفر رياست جمهوري به استان سيستان و بلوچستان است.
وي ادامه داد: در بخش آب و كشاورزي نيز ساخت چند اسكله و موج‌شكن، آبياري 10هزار هكتار از زمين‌هاي كشاورزي به صورت آبياري تحت فشار، در بخش اقتصادي 270ميليارد تومان براي بنگاه‌هاي زودبازده، در بخش فرهنگي احداث پرديس سينمايي در زاهدان نيز جزو ديگر مصوبات جلسه هيات دولت بود.
وي با اشاره به بخش گردشگري بيان كرد: در بخش گردشگري نيز شناسايي و تصويب 54 منطقه نمونه گردشگري در استان نيز از مصوبات ديگر جلسه هيات دولت بود.
براساس اين گزارش برخي از طرح‌هاي اين استان با حضور رييس‌جمهور و برخي ديگر از آنها با حضور وزرا و معاونين وي افتتاح شدند كه به برخي از آنها اشاره مي‌شود:
افتتاح 10 فضاي آموزشي
همزمان با سفر استاني هيات دولت به سيستان و بلوچستان و با حضور وزير علوم، تحقيقات و فناوري، 10 فضاي آموزشي در شهرستان خاش به بهره‌برداري رسيد.
اين فضاهاي آموزشي شامل 48 كلاس درس است كه با اعتبار 33ميليارد ريال مورد بهره‌برداري قرار گرفتند.
شيرخوارگاه حضرت علي اصغر (ع) زاهدان
با حضور وزير رفاه و تامين اجتماعي كشور نيز شيرخوارگاه حضرت علي اصغر (ع) وابسته به بهزيستي سيستان و بلوچستان و بخش مراقبت‌هاي ويژه نوزادان و ماموگرافي بيمارستان تامين اجتماعي افتتاح شد.
رييس شوراي هماهنگي رفاه و تامين اجتماعي استان در اين مراسم استقرار نظام جامع و فراگير تامين اجتماعي را يكي از اهداف اصلي نظام مقدس جمهوري اسلامي عنوان و اظهار كرد : طرح‌هاي نظام جمهوري اسلامي الزامات افزايش توسعه اقتصادي را در كشور موجب شد.
دكتر محمد صفدري گفت: در اين راستا سازمان تامين اجتماعي، بهزيستي، بيمه خدمات درماني، هلال احمر، كميته امداد، بيمه تامين اجتماعي و نيروهاي مسلح به‌عنوان اعضاي شوراي هماهنگي رفاه استان هستند .
سد چاه‌ نيمه چهارم منطقه سيستان
سد چاه نيمه چهارم نيز با حضور وزير نيرو در منطقه سيستان آبگيري شد.
پرويز فتاح، وزير نيرو كه به نمايندگي از رييس‌جمهور در دور دوم سفر هيات دولت به استان سيستان و بلوچستان به شهرستان زهك سفر كرده است، در مراسم افتتاح اين طرح گفت: اعتبار هزينه شده براي تكميل اين سد هزار ميليارد و 700 ميليون ريال است.
رييس اداره آب و خاك شهرستان زهك نيز در اين مراسم عنوان كرد: اين سد به طول 800 كيلومتر و حجم ذخيره‌سازي 16 ميليون مترمكعب رقمي حيرت‌آور براي كمك به توسعه زير بنايي سيستان و بلوچستان به حساب مي آيد.
۲۰۰ طرح راديو تلويزيوني
همزمان با دومين سفر رييس جمهور و هيات دولت به سيستان و بلوچستان همچنين از ۲۰۰ طرح راديويي تلويزيوني در اين استان با حضور معاون فن‌آوري و توسعه رسانه سازمان صدا و سيما بهره‌برداري شد.
معاون فن‌آوري و توسعه‌ رسانه سازمان صدا و سيما در مراسم افتتاح اين طرح‌ها اظهار كرد: براي احداث و راه‌اندازي اين طرح‌ها كه از نظر تعداد و هزينه در استان كم‌سابقه است، ۱۰۰ ميليارد ريال هزينه شده است.
علي عسكري افزود: اين طرح‌ها شامل فرستنده‌ پرقدرت هزار كيلو وات راديويي و ۴۰۰ كيلووات راديويي در چابهار، فرستنده ۶۰۰ كيلووات راديو سراسري و صداي استاني، ۳۰۰ كيلووات ايرانشهر و فرستنده‌ ۲۰۰ كيلو وات زابل و ۱۰ كيلووات سراوان و همچنين ۱۶۰ فرستنده‌ تلويزيوني و متوسط و كم قدرت و فرستنده‌هاي تلويزيوني، ۱۰ كيلو وات شبكه استاني در زابل ۵ كيلو وات شبكه خبر در بيرك زابلي، فرستنده ۵ كيلو وات شبكه استاني در قصرقند و فرستنده ۲ كيلو وات شبكه استاني در زاهدان است.
 شنبه 14 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن