تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن زود خشنود و دير ناراحت مى شود و منافق زود ناراحت و دير خشنود مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803717415




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خواب زمستاني در بازار خودرو


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: خواب زمستاني در بازار خودرو
پس از گذشت سه ماه از ركود بازار خودرو و با گذشت حدود دو هفته از فصل زمستان به نظر مي رسد كه هنوز گشايشي در اين بازار به وجود نيامده است.
بازار خودرو حدود سه ماه زودتر از آغاز فصل زمستان به خواب زمستاني فرو رفت و امسال بازار خودرو در حال گذار از شرايط استثناييست.
درحالي كه وزارت صنايع و معادن تاكيد بسياري بر ثبات قيمت خودرو دارد ولي شرايط بازار از سياست هاي اين وزارتخانه تبعيت نمي كند و هر هفته قيمت ها در سراشيبي افت قيمت با شيب تندتري قرار مي گيرد.
با اين حال و در شرايطي كه بازار قيمت هاي پايين بي سابقه اي را تجربه مي كند خريد و فروش خودرو نيز كاهش يافته است و به نظر مي رسد ركود جهاني كه باعث كاهش فروش خودروسازان جهاني شده و موجبات تعديل نيرو و تعطيلي بسياري از كارخانجات آنها شده در بازار خودرو ايران نمود پيدا كرده است. هر چند كه خودروسازان ما معتقدند كه شرايط بحران آنها به ايران نخواهد رسيد.
با اين حال نگاهي به قيمت هاي اين هفته بيانگر شرايط ركودي بازار و افت بي سابقه قيمت هاست.
به گزارش ايسنا، اين هفته نيز زانتيا، پژوپارس، ريو، سورن، پژو 206 و ماكسيما هر كدام سهمي قابل توجه در بازار بي رونق خودرو داشتند. به طوري كه پژو پارس و زانتيا ركورد جديدي در كاهش قيمت ها ثبت و به كمترين قيمت هاي امسال خود دست يافتند. حتي ماكسيما اين محصول تقريبا لوكس نيز حدود يك ميليون و 850 هزار تومان زيرقيمت كارخانه اي خود يعني 38 ميليون تومان به فروش مي رسد.
به گزارش ايسنا، اين هفته بازار خودروهاي سايپا بيش از هفته هاي گذشته شاهد كاهش قيمت بود به طوري كه بنا به شرايط ياد شده زانتيا 29 ميليون و 500 هزار تومان به فروش رفت كه كاهش نيم ميليون توماني را نشان مي دهد. ريو نيز كه از شرايط بازار پيروي مي كند اين هفته 13.5 ميليون تومان فروخته شد كه اين قيمت نيز نسبت به هفته گذشته200 هزار توماني را نشان مي دهد.
اما در حالي كه پرايد در بازار در مدل صباي بنزيني به هفت ميليون و 900 هزار تومان رسيده است كه قيمت كارخانه اي اين خودرو با فرمان هيدروليك حدود هفت ميليون و 925 هزار تومان است. پرايد 132 و 141 نيز هر كدام با قيمت هشت ميليون و 100 هزار تومان معامله شده اند.
اگر يك كيلومتر عقب تر برگرديم اين بحران قيمت خودروهاي ايران خودرو نيز مشهود است.
ايران خودرو كه فروش هاي نقدي دي ماه خود را با قيمت بالاتر از قيمت بازار و با عنوان سفارشي در حال انجام است و كمتر خودرويي را بدون تجهيزات سفارشي و به صورت معمولي به فروش نقدي مي گذارد، اين هفته اين كاهش قيمت را در خودروهايي مثل پارس بنزيني، 405 و پژو 206 تجربه كرد.
طي آذر ماه ميزان توليد پژو پارس و پژو 206 اين شركت كاهش يافته بود و گمان مي رفت كه قيمت بازار اين خودروها افزايش يابد كه اين اتفاق نيافتاد. اين درحالي است كه خريداران عمده اين محصولات ايران خودرو كه روي آنها دلالي قابل توجهي انجام مي دهند با خريد اين خودروها و عدم فروش آنها قصد افزايش قيمت پارس و 206 تيپ «2» را داشتند كه با توجه به شرايط بازار هنوز موفق به سرانجام رساندن هدف خود نشده اند.
به طوريكه برخلاف تصورات قيمت پژو 206 تيپ «2» 150 هزار تومان و پژو پارس 250 هزار تومان كاهش يافت و به ترتيب 14 ميليون و 150 هزار تومان و 17 ميليون و 100 هزار تومان معامله شدند و آرزو به دل دلالان باقي ماند!
تيپ «6» پژو 206 نيز 18 ميليون و 800 هزار تومان مدلv02 آنكه داراي صندوق عقب نيز هست 15 ميليون تومان وv9 نيز 19 ميليون و 200 هزار تومان معامله شدند.
پژو 405 كه بدل سفارشي آن يعنيSLX504 با قيمت نهايي 14 ميليون و 150 هزار تومان پيش فروش شد به دليل اينكه هنوز به مردم عرضه نشده، از اين ركود در امان است، اما504 GLX اين هفته در مدل بنزيني با لمس اين ركود 100 هزار تومان ارزان و 13 ميليون و 400 هزار تومان به فروش رفته است اما سمند در مدل بنزيني ثبات قيمت 13 ميليون و 600 هزار توماني خود را حفظ كرد. ولي هر دو خودرو اخير در مدل دوگانه سوز در مرز 14 ميليون تومان به فروش رفتند.
مدل هاي سفارشي سمند يعنيLX و سورن نيز اين هفته با كاهش قيمت به ترتيب 15.5 و 16 ميليون و 700 تا 800 هزار تومان فروخته شدند.
پژو روآ نيز در حالي كه قرار است روآي سال با موتور پايه گاز سوز سال آينده جايگزين آن شود در مدل بنزيني 8 ميليون و 300 هزار تومان و در مدل گاز سوز 8 ميليون و 600 تا 700 هزار تومان معامله شد.
ولي اگر نيم نگاهي به بازار خودروهاي وارداتي داشته باشيم متوجه ركودي كه در اين بازار به وجود آمده هم مي شويم. در حال حاضر و با توجه به تعرفه بيش از 100 درصدي كه از يك خودرو وارداتي گرفته مي شود، بازار اين خودروها در مقايسه با خودروهاي داخلي در شرايط بدتري به لحاظ تقاضاست به طوري كه طي آذر ماه تنها 544 دستگاه از اين خودروهاي سواري از گمرك ترخيص شده است. هرچند عنوان مي شود كه خودروهاي بسياري در حال حاضر در گمرك درحال خاك خوردن هستند اما نمايشگاه داران از وضعيت به وجود آمده به تنگ آمده و اعلام مي كنند كه وضعيت خريد و فروش به حدي شرايط ركودي را پشت سر مي گذارد كه حتي براي چند ماه نيز فروشي نداشته اند.
در حال حاضر براي محصولات هيوندا كه در بازار ايران نفوذ بيشتري داشته اند نيز اين شرايط قابل مشاهده است به طوري كه هيونداي آزرا 51.5 ميليون تومان، سوناتا 41 ميليون و 800 هزار تومان، سانتافه 53 ميليون تومان فرئخته مي شود. دو محصول هيوندا يعني ورنا و آوانته نيز 19.5 و 28 ميليون تومان فروخته شدند.
براساس اين گزارش، تويوتا كمريGL با حجم موتور 2400 سي سي 41 ميليون تومان پرادو دو درب 2700 سي سي و چهار درب 400 سي سي به ترتيب 61 و 78 ميليون فروخته شدند و كرولاGLI دنده اي نيز حدود 40 ميليو تومان به فروش رفته است.
 جمعه 13 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 194]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن