تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه سپرى است از آفت هاى دنيا و پرده اى است از عذاب آخرت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816815201




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پيام كوتاه، سلطان قلبها


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: پيام كوتاه، سلطان قلبها
اين رسانه تاثيرگذار به حدي جاي خود را در بين مشتركان بازكرده كه اكثر كاربران ، استفاده از آن را به مكالمه و ديگر امكانات گوشي ترجيج مي دهند.
معصومه بخشي پور -سرويس پيام كوتاه (پيامك ) اگرچه مانند ديگر وسايل ارتباطي با تاخير چندساله وارد ايران شد اما بسرعت به يكي از محبوب ترين و پركاربردترين ابزار ارتباطي كاربران به ويژه جوانان تبديل گرديد.
پيام كوتاه كه در سال 1992ميلادي براي اولين بار در كشور انگلستان راه اندازي شد، در سال 81( 2003 ميلادي ) درست زماني كه در اكثر نقاط جهان بوِيژه كشورهاي توسعه يافته به عنوان يك سرويس كامل و جانبي تلفن همراه شناخته شده بود، قدم به كشور ما گذاشت و برغم موانع و مشكلات بسرعت فراگير شد.
اين رسانه تاثيرگذار و فراگير به حدي جاي خود را در بين مشتركان تلفن همراه بازكرده كه اكثر كاربران ، استفاده از آن را به مكالمه و ديگر امكانات گوشي ترجيج مي دهند.
استفاده از پيام كوتاه علاوه بر كاربرد روزمره ارتباطي به ابزاري براي بيان احساسات تبديل شده بطوريكه اغلب مشتركان ترجيح مي دهند كه در اعياد و مناسبت ها از اين سرويس ارتباطي براي تبادل احساسات خود استفاده كنند. براي مثال مشتركان اپراتور اول در فاصله زماني 36 ساعته (از ساعت 12 روز سه‌شنبه تا ساعت 24 روز عيد غدير)تعداد 194ميليون و 878 هزار و 46 پيامك ارسال كردند كه با كسر 100ميليون پيامك كه به‌طور ميانگين در بازه‌ زماني 36 ساعته مشابه مبادله مي‌شود، بيش از 94 ميليون از اين پيامك‌ها جهت تبريك عيدغدير ارسال شده است.
با احتساب ميانگين ارسال پيام كوتاه تلفن همراه و با درنظر گرفتن اينكه 70 درصد پيام ها با فونت فارسي و 30 درصد آنها نيز بصورت لاتين رد وبدل شده ، بدون شك مي توان گفت كه اپراتور اول در روز عيد غدير ، بالغ بر 5/2 ميليارد تومان درآمد كسب كرده كه حدود يك ميليارد و 280 ميليون تومان از بابت پيامك هاي لاتين و يك ميليارد و 220 ميليون تومان از طريق پيامك هاي فارسي بدست آمده است.
در همين حال مشتركان اپراتور اول در عيد قربان نيز در بازه زماني 36 ساعته، 186ميليون و 811 هزار و 619 پيامك رد و بدل كرده اند.
به اين ترتيب بي شك پيام كوتاه تلفن همراه، يكي از سودآورترين سرويس هاي تلفن همراه اپراتور اول است و 28 ميليون مشترك اين اپراتور روزانه بالغ بر 50 ميليون پيامك ارسال مي كنند كه با فرض اينكه اغلب اين پيام ها با فونت فارسي و با تعرفه 89 ريال ارسال شود، اين اپراتور روزانه بالغ بر 315 ميليون تومان بابت پيامك هاي فارسي و 330 ميليون تومان نيز بابت پيامك هاي لاتين با تعرفه 222 ريال درآمد كسب مي كند كه در مجموع اين رقم به حدود 650 ميليون تومان در روز و حدود 5/4 ميليارد تومان در هفته مي رسد.
در همين حال اعلام شده كه در شش ماهه نخست امسال همراه اول از محل پيام كوتاه 94 ميليارد تومان درآمد كسب كرده و اين در حالي است كه در سال 86 نيز در آمد يك ساله همراه اول از اين سرويس 212 ميليارد تومان اعلام شد. در اين ميان مشتركان اپراتورهاي ديگر نيز براي برقراري ارتباط از طريق رسانه پيام كوتاه همچنان در تلاشند و با وجودي كه محدوديت هاي مختلفي در ارائه ديگر خدمات ارزش افزوده تلفن همراه وجود دارد ، به نظر مي رسد اين سرويس تا سالهاي سال همچنان محبوب قلب هاي ايرانيان باشد.
با اين حال اگرچه مشتركان خواسته و ناخواسته با ارسال پيام هاي كوتاه خود به نوعي باعث درآمدزايي اپراتورهاي تلفن همراه و به تبع آن وزارت ارتباطات و دولت مي شوند اما در مقابل اين اپراتورها نتوانسته اند رضايت اين مشتركين خوب خود را در خصوص سرويس دهي مناسب و ضعف آنتن دهي سيم كارت ها و تعرفه اين سرويس ارتباطي حل كنند.
 جمعه 13 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن