تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): هر كس باطل را يارى كند، به حق ستم كرده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816505816




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شش فناوري تاثيرگذار 2008


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: شش فناوري تاثيرگذار 2008
حدود يك سال قبل همه كارشناسان و كاربران بر اين باور بودند كه اپل با سرويس ويژه خود موسوم به Apple TV گوي سبقت را از رقبا خواهد ربود .
ميثم لطفي : از تلفن هاي همراه گرفته تا خدمات اينترنتي و نرم افزارها و سخت افزارهاي كاربردي، 2008 سالي بود كه شاهد تغيير و تحولات فراوان اين فناوري ها بوديم كه هر كدام از آنها توانستند تا اندازه اي نيازهاي روزمره زندگي را برطرف كنند و نقش خود را در دنياي پرهياهوي هزاره سوم تقويت سازند. در اين ميان برخي فناوري ها اثرات بيشتري در زندگي ما برجا گذاشتند.اگر چه تعداد اين قبيل فناوري هاي كاربردي و موثر در سال 2008 بسيار زياد بود اما شش فناوري برتر كه توانست اثرات چشمگيري را در اين سال برجا بگذارد، در اين گزارش مورد بررسي قرار مي گيرد.
1- سرويس اينترنتي Netflix مخصوص فيلم هاي ويدئويي
حدود يك سال قبل همه كارشناسان و كاربران بر اين باور بودند كه اپل با سرويس ويژه خود موسوم به Apple TV گوي سبقت را از رقبا خواهد ربود و به حاكم دنياي تصاوير ويدئويي و برنامه هاي تلويزيوني در دنياي اينترنت تبديل خواهد شد اما آنچه بررسي هاي كنوني نشان مي دهد، اين تفكر كاملاً اشتباه بوده است چرا كه در طول سال 2008 سرويس Watch It Now شركت Netflix باعث شد تعداد زيادي از كاربران در سراسر دنيا براي هميشه خطوط كابلي را كنار بگذارند و فقط از اين سرويس براي تماشاي برنامه هاي تلويزيوني و فيلم هاي ويدئويي مورد علاقه خود استفاده كنند اما آنچه مسوولان Netflix اعلام كرده اند، راز اين سرويس در يك فرمول خلاصه مي شد: ارتباط گسترده و فراگير اين سرويس با تمامي دستگاه هاي ديجيتالي كه قابليت پخش برنامه هاي تلويزيوني را داشتند. در برخي مواقع اين دستگاه ها قيمت اندكي داشتند كه از جمله آنها مي توان به سيستم Roku Netflix Player اشاره كرد كه با قيمت 100 دلار فروخته مي شود. در شرايط ديگر كاربران از اين سرويس روي كنسول بازي خود نظير360 Xbox استفاده مي كردند. شركت Netflix كه در ابتداي راه اندازي اين سرويس پيش بيني موفقيت آن را تا اين اندازه نمي كرد، هم اكنون روز به روز بر قابليت هاي آن مي افزايد و مشتركان بيشتري را به سمت خود جلب مي كند. برخلاف اپل كه به ازاي هر فيلم يا برنامه تلويزيوني مبلغ مشخصي را از كاربران و مشتركان خود دريافت مي كند، سرويس اينترنتي Netflix براي مشتركان اين شركت كاملاً رايگان است و شامل هيچ هزينه اي نمي شود. كارشناسان پيش بيني مي كنند اين سرويس در سال 2009 نيز موفقيت هاي فراواني را به دست آورد.
2- دستگاه هاي ديجيتالي جيبي ارزان
از جمله دستگاه هاي ديجيتالي و الكترونيكي كه در سال 2008 بر محبوبيت آنها به طور قابل ملاحظه افزوده شد، نوت بوك و دوربين هاي ديجيتالي جيبي بود. بدون شك اين دو محصول در سال گذشته ميلادي بيش از ديگر تجهيزات و دستگاه هاي الكترونيكي كاربران را به سمت خود جلب كردند اما براي آنكه توليدكنندگان اين محصولات بتوانند موفقيت خود را تضمين كنند، يك فرمول ساده را دنبال كردند؛ سادگي، قابل حمل بودن و ارزان بودن. در سال گذشته توليدكنندگان نوت بوك ها دريافتند كه مي توانند كامپيوترهاي قابل حمل را با حذف تجهيزات گران و اضافي با قيمت كمتر از 400 دلار به دست مشتري برسانند و اين مساله باعث شد تا فروش نوت بوك ها افزايش يابد از جمله امكاناتي كه با حذف آن قيمت نوت بوك ها كاهش يافت، عدم استفاده از درايوهاي نوري، نمايشگرهاي بزرگ و سيستم هاي عامل بود. توليدكنندگان دوربين هاي ديجيتالي جيبي نظير Pure Digital Technologies كه دوربين محبوب و پرفروش Flip را توليد مي كند نيز به نتيجه اي مشابه رسيدند و با حذف تزئينات اضافي از روي دوربين هاي ديجيتالي و رعايت اصل سادگي در آن توانستند موفقيت هاي فراواني را در اين زمينه كسب كنند در ادامه اين جريان، دوربين ديجيتالي Flip HD Mino توانست با قيمت 230 دلار به يكي از پرفروش ترين دوربين هاي ديجيتالي جهان تبديل شود. امروزه كاربران ترجيح مي دهند،ابزارهاي كاربردي و مورد نياز خود را با قيمت كمتر در اختيار داشته باشند و البته بايد به اين نكته توجه كرد كه علاقه كاربران به ابزارهاي ديجيتالي جيبي و قابل حمل بسيار افزايش يافته است. با شرايط اقتصادي بدي كه اين روزها بر تمام كشورهاي جهان حاكم شده است رعايت اصل سادگي و ارزان بودن كالاهاي ديجيتالي مساله اي خواهد بود كه مي تواند توليدكنندگان بزرگ را از خطر ورشكستگي نجات دهد.
3- ابزارهاي مخصوص تلفن همراه
تمامي كاربران، كارشناسان و فعالان دنياي فناوري به اين مساله معترف هستند كه تلفن هاي همراه محبوب ترين و پرفروش ترين محصول در دنياي سخت افزارها محسوب مي شوند، اين محبوبيت نبردي را بين توليدكنندگان تلفن همراه آغاز كرده است تا با كاهش ميليمتري ضخامت گوشي و افزايش كاربردها و كارايي هاي آن بتوانند مخاطبان بيشتري را به سمت خود جلب كنند. همين مساله باعث شده است اين روزها گوشي هاي هوشمند محبوبيت بيشتري كسب كنند و به ابزاري براي اجراي تمامي ابزارها و نرم افزارهاي كاربردي تبديل شوند. اين ابزارها و نرم افزارها امروزه به عرصه رقابت شركت ها مبدل شده و در حجم وسيع و گسترده به بازار عرضه مي شوند. از جمله موفق ترين مراكزي كه در سال 2008 ابزارهاي كاربردي تلفن هاي همراه رادر اختيار كاربران گذاشتند، App Store مخصوص گوشي ,iPhone اپل و Android Market گوگل بودند. در اين ميان، ديگران بازيگران اين صحنه نيز بيكار نبودند كه از جمله آنها مي توان به شركت Palm و گوشي هاي Blackberry ساخت شركت RIM اشاره كرد كه هر كدام از آنها مراكز اختصاصي عرضه ابزارهاي كاربردي را داشتند. با توجه به اينكه اين ابزارها از جانب شركت هاي مختلف و با كارايي هاي متفاوت ساخته مي شوند، كاربران در بين آنها مي توانند ابزار مورد نياز خود را پيدا كرده و از آن لذت ببرند.
4- سينماي سه بعدي
فيلم سينمايي « سفر به مركز زمين » كه سال گذشته توليد شد، موفقيت چنداني را در پي نداشت و نتوانست به يكي از پرفروش ترين فيلم هاي سال تبديل شود اما از برخي جوانب اين فيلم توانست نظر صاحبان دنياي فناوري را به خود جلب كند. نكته اولي كه توجه همگان را در مورد اين فيلم به خود جلب كرد، فضاي سه بعدي حاكم در آن بود كه فرد را با خود همراه مي كرد و او را در صحنه فيلم قرار مي داد. نكته دوم، درآمد فراواني بود كه براي اين فيلم به دست آمد. اگرچه همه كاربران قابليت تماشاي اين فيلم به صورت سه بعدي را نداشتند و تنها درصد كمي از علاقه مندان به سينما موفق به تماشاي اين فيلم شدند اما صاحبان اين فيلم توانستند با همين نمايش درآمدي بيش از ميزان پيش بيني شده را به دست بياورند كه همين مساله گوياي محبوبيت سينماي سه بعدي بين كاربران است. كارشناسان پيش بيني مي كنند كه در سال 2009 سينماي سه بعدي در سراسر جهان ارتقا يابد و بر قابليت هاي آن افزوده شود. اين جريان كه امروزه محبوبيت فراواني كسب كرده است در سال جديد ميلادي با استانداردهاي هاليوود هماهنگ خواهد شد. برخي از بزرگان هاليوود نظير « پيتر جكسون»، « استيون اسپيلبرگ»، « رابرت رادرينگز» و « جيمز كامرون» هم اكنون توليد فيلم هاي سه بعدي را آغاز كرده يا قصد توليد آن را در سال جديد ميلادي دارند. « جيمز كامرون » پس از موفقيت جهاني خود در سايت فيلم Titanic، ساخت فيلم سه بعدي جديدي را با نام Avatar آغاز كرده كه قرار است اواخر 2009 اكران شود.
5- سرويس هاي مبتني بر محل سكونت كاربر
با نصب يك برنامه كاربردي باز روي گوشي و هماهنگي آن با سيستم مسيرياب ماهواره اي GPS شما به راحتي مي توانيد اطلاعات و خدمات مورد نظر خود را براساس محل اقامت تان در اختيار بگيريد. برنامه هاي مبتني بر محل قرارگيري كاربر طي سال گذشته به صورت چشمگير گسترده شدند و بر محبوبيت آنها افزوده شد. از جمله ابزارهايي كه توانست بر موفقيت اين سرويس ها در سال 2008 بيفزايد، گوشي iPhone بود. براي اين گوشي در سال گذشته ميلادي ده ها سرويس مختلف ارائه شد كه بر حسب موقعيت جغرافيايي كاربر خدمات خود را عرضه مي كردند. براي مثال ابزاري كه با نام Urbanspoon براي اين گوشي عرضه شد، به كاربران امكان مي داد تا ضمن حضور در شبكه هاي اجتماعي به راحتي بتوانند نزديك ترين رستوران ها به خود را پيدا كنند. برنامه هايي نظير Loopt نيز اين امكان را براي كاربر فراهم مي كنند تا بتواند از موقعيت فيزيكي دوستان و اطرافيان در نزديك خود مطلع شود.
6- سرويس هاي اينترنتي ميكروبلاگ
سايت Twitter محبوب ترين پايگاه اينترنتي براي ميكروبلاگ يا وبلاگ نويسي كوچك و مختصر محسوب مي شود و مشتركان فراواني دارد اما صاحبان اين سايت بايد از اين پس رقباي فراواني را پيش روي خود ببينند. از جمله شركت هايي كه اين روزها به صورت گسترده به سمت سرويس ميكروبلاگ روي آورده، Facebook است. ميليون ها كاربر اين روزها با به روز كردن بخش Status در شبكه اجتماعي Facebook، دوستان و اطرافيان را در جريان آخرين وضعيت خود قرار مي دهند و در اين وبلاگ كوچك از روحيات و احساسات خود صحبت مي كنند.
سرويس ميكروبلاگ كه در اصل يك وبلاگ كوچك است و به كاربر امكان مي دهد تا در هر بخش، چند جمله كوتاه را بنويسد، طي سال 2008 به صورت فزاينده اي مورد استفاده قرار گرفت و برخي مسائل نظير بمب گذاري شهر بمبئي هند بر محبوبيت آن بين كاربران افزود تا از اين طريق مردم بتوانند اخبار مورد نظر خود را در اختيار ديگر كاربران قرار دهند.
 جمعه 13 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 217]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن