تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر بنده‏اى بخواهد چيزى بخواند يا كارى انجام دهد و بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821013376




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/گزارش آخرين روزسفر به سيستان‌وبلوچستان/ ‌٢١٠مصوبه،ديدار با معتمدان‌وروحانيون،ديدار چهره‌به‌چهره ـ رييس‌جمهور:امروز جهان نيازمند فرهنگ عاشوراست


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /گزارش آخرين روزسفر به سيستان‌وبلوچستان/ ‌٢١٠مصوبه،ديدار با معتمدان‌وروحانيون،ديدار چهره‌به‌چهره ـ رييس‌جمهور:امروز جهان نيازمند فرهنگ عاشوراست


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

رييس‌جمهور در دومين روز از دور دوم سفر استاني هيات دولت به استان سيستان و بلوچستان روز پنج‌شنبه با معتمدان اين استان ديدار كرد، هم‌چنين در جمع علما و روحانيون سخنراني كرد. ديدار چهره‌به‌چهره با مردم و تشكيل كارگروه‌هاي تخصصي از ديگر برنامه‌هاي اين سفر بود. سفر هيات دولت پس از تشكيل جلسه شش ساعته هيات دولت در استانداري زاهدان و تشريح نتايج سفر از سوي رييس‌جمهور در جمع خبرنگاران پايان يافت.

سازماندهي مردمي با حضور معتمدان

رييس‌جمهور ساختن همه جاي ايران با سرعت و به طور كامل و منتشر كردن پيام دوستي، عدالت و خداپرستي در جهان را از مهم‌ترين ماموريت‌هاي ملت ايران در زمان حاضر برشمرد و گفت: معتمدان نقشي مهم و تاثيرگذار در ايجاد همدلي، ساختن كشور و افزايش شور و نشاط دارند.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) دكتر محمود احمدي‌نژاد پنج‌شنبه شب در ديدار معتمدان استان سيستان و بلوچستان با بيان اين‌كه " از نگاه اسلام عرصه‌هاي مختلف جامعه بايد از سوي مردم اداره شود" اظهار كرد: بهترين سازماندهي براي كمك كردن مردم به اداره كشور سازماندهي مردمي با حضور معتمدان است.

وي با اشاره به اين‌كه " ملت ايران در طول تاريخ به يك ملت باتجربه و توانمند و صيقل يافته تبديل شده است" گفت: امروز ملت ايران مي‌تواند رسالت‌هاي پيامبر عزيز اسلام (ص) مبني بر دعوت به خداپرستي، عدالت، پاكي و صداقت را دنبال و در جهان نهادينه كند.

وي با بيان اين‌كه " نظام‌هاي مبتني بر پايه‌هاي دروغين در جهان در حال فروريختن است" تاكيد كرد: با اضمحلال فرهنگ مادي و سرمايه‌داري، عدالت، پاكي و خداپرستي بايد جايگزين شود و امروز همه دنيا ملت ايران را پرچمدار خداپرستي، عدالت و پاكي مي‌دانند.

رييس قوه مجريه ملت ايران را يك خانواده و گلستان بزرگ توصيف و خاطرنشان كرد: امروز در ايران اسلامي همه عزيز هستند و روحيه برادري و همدلي به عنوان زمينه‌ساز برقراري آرامش در جامعه موج مي‌زند.

وي ريشه مشكلات بشر در دوران كنوني را بت‌پرستي و عدالت‌گريزي برخي قدرتمندان از جمله سران آمريكا و رژيم صهيونيستي دانست و تاكيد كرد: اگر عدالت در جهان بود به محض ورود بوش به عراق دست قدرتمند عدالت پاي بوش را قلم مي‌كرد و يك ميليون انسان كشته نمي‌شدند، رژيم صهيونيستي هم گرگ صفتي نمي‌كرد و زن‌ها و كودكان از طريق زمين و هوا و دريا كشته نمي‌شدند.

احمدي‌نژاد خاطرنشان كرد: امروز بشريت به آموزه‌هاي پيامبر اسلام مبني بر خداپرستي و عدالت و دوستي بيش از گذشته نياز دارد.

وي در پايان اظهار كرد: ملت ايران همواره قدرشناس مرزبانان نجيب و غيور خود در استان سيستان و بلوچستان خواهد بود.

رييس جمهور در جمع علما و روحانيون استان سيستان و بلوچستان/آرش خاموشي-ايسنا

امروز جهان نيازمند فرهنگ عاشوراست

رييس‌جمهور عصر پنج‌شنبه نيز در دومين روز سفر خود به استان سيستان و بلوچستان در جمع علما و روحانيون اين استان اظهاركرد: امروز جهان نيازمند فرهنگ عاشورا و فرهنگ حسيني است.

به گزارش ايسنا احمدي‌نژاد در ابتداي سخنانش با سپاسگذاري از خداوند به دليل توفيق حضور در جمع شما علما و روحانيون گفت: اعتقاد ما اين است كه علما همه براي خدا، دين خدا و براي صينات از احكام خدا و براي دفاع از عزت، كرامت و شرف مومنان و پيروان پيامبران خدا تلاش مي‌كنند و باور ما اين است كه علما كساني هستند كه خود را وقف اسلام و ترويج دين پيامبر خدا و احكام نوراني اسلام كرده‌اند و به همين دليل شان و جايگاه علما بالاست. علما يك ذخيره و خط راهنما براي مردم و بندگان خدا هستند.

وي در بخش ديگر صحبت‌هاي خود با بيان اين‌كه " لازمه‌ صيانت از عزت و دين خدا وحدت است" ادامه داد: لازمه دفاع از حقوق مسلمانان كرامت مسلمانان و دفاع از استقلال كشور وحدت است و در واقع وحدت عنصر اساسي در جامعه اسلامي است.

وي با طرح اين پرسش كه " براي دست‌يابي به وحدت عميق و پايدار بايد چه كنيم؟" در اين ارتباط عوامل گوناگوني را قابل توجه كدانست و در اشاره به دو عامل اصلي اظهار كرد: عامل اول ايمان عميق به خداوند متعال است و اگر ايمان به خدا، اخلاص و كار براي خدا نباشد، وحدتي رخ نمي‌دهد.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه " لازمه‌ كار براي خدا و ايمان به خدا، شناخت خداوند است" تصريح كرد: تنها راه شناخت اسماء الهي شناخت انسان كامل است؛ چراكه انسان كامل تجلي اسماء الهي است.

وي بار ديگر با تاكيد بر اين‌كه " براي وحدت بايد ايمان به خدا داشته باشيم و براي خدا كار كنيم" گفت: لازمه‌ اين كار شناخت خداوند است و براي شناخت خدا بايد انسان كامل را شناخت؛ چراكه انسان كامل تجلي اسماء الهي است.

رييس جمهور در جمع علما و روحانيون استان سيستان و بلوچستان/آرش خاموشي-ايسنا

وي عامل دوم در امر وحدت را وجود رهبر واحد به عنوان محور وحدت عنوان كرد و افزود: بهترين حالت اين است كه رهبري در اختيار انسان كامل باشد. انساني كه نقص و عيب نداشته باشد.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه " كساني كه از ظلم حمايت و در برابر جنايت‌ها سكوت مي‌كنند در واقع راه پيامبر(ص) را نشناخته‌اند" گفت: كساني كه به جاي محكوم كردن جنايت‌هاي رژيم صهيونيستي مقاومت را محكوم مي‌كنند و در واقع از مظلوم دفاع نمي‌كنند آن‌ها راه پيامبر(ص) را نشناخته‌اند.

وي خطاب به اين افراد اظهار كرد: چرا در برابر اين جنايت‌ها سكوت كرده‌ايد و چرا فريادي نمي‌زنيد؟

در حالي كه حاضران با شعار "مرگ بر اسراييل" سخنان رييس‌جمهور را تاييد كردند، وي ادامه داد: چطور يك عده اسم‌شان را مسلمان گذاشتند ولي از مظلوم دفاع نمي‌كنند و در برابر جنايت‌ها سكوت كرده‌اند. آن‌ها راه پيامبر(ص) را نشناخته‌اند.

وي با بيان اين‌كه " اگر راه درست را انتخاب كنيم تفرقه‌اي در دنياي اسلام وجود نخواهد داشت" اظافه كرد: در ايران به خاطر نعمت ولايت همه با هم برادر و متحد و در استان سيستان و بلوچستان نيز همه با يكديگر برادر ديني، متحد و همدل هستند و ما از اين بابت خدا را شاكر و سپاسگذاريم.

احمدي‌نژاد بار ديگر به حوادث غزه اشاره كرد و گفت: مصاحبه كرده‌اند و گفته‌اند اين جنايت‌ها و حملات به مردم مظلوم فلسطين براي دفاع از ارزش‌هاست؛ در صورتي كه من به آن‌ها مي‌گويم ارزش‌هاي شما آدم‌كشي، قتل و غارت و جنايت است.

وي خطاب به علما اظهار كرد: امروز مسووليت شما سنگين است. جهان اگر بخواهد اصلاح شود جز تبعيت از انديشه پيامبران و انسان كامل راهي ندارد.

وي با بيان اين‌كه " امروز وظيفه ترويج اسلام ناب يك وظيفه عمومي است" بار ديگر خطاب به علما تصريح كرد: امروز مسووليت علما سنگين است و هيچ عذري پذيرفته نيست و نبايد مشغول به مسائل پيش پا افتاده و مسائلي كه موجب اختلاف مي‌شود، بود. امروز بايد از سراسر ايران فرياد بلند دفاع از مظلومان شنيده شود. فرياد بلند دعوت به حق و پيامبر خدا. ما بايد اين فرهنگ را به دنيا معرفي كنيم؛ چراكه تنها راه نجات بشريت است.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه " اگر عاشورا نبود اثري از اسلام نبود" گفت: امام حسين(ع) چراغ هدايت و عاشورا تجلي نور، هدايت، ‌غيرت، جرات، شجاعت و عزت است.

وي تاكيد كرد: امروز جهان نيازمند فرهنگ عاشورا و فرهنگ حسيني است. اگر فرهنگ حسيني حاكم بود اين فجايا رخ نمي‌داد و اين ظلم‌ها و ستم‌ها به بشريت تحميل نمي‌شد. اگر فرهنگ حسيني حاكم بود دولت آمريكا نمي‌توانست با اين همه سروصدا به افغانستان و عراق لشگركشي كند و اين همه جنايت انجام دهد. به قاتلان و جنايتكاران جايزه صلح داده نمي‌شد و عزت انسان لگد مال نمي‌شد.

وي با بيان اين‌كه " ما خدا را سپاسگذاريم كه ملت ايران دلداده‌ اهل بيت(ع) و امام حسين(ع) هستند" بار ديگر تاكيد كرد كه امروز جهان نيازمند فرهنگ عاشوراست.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه " ما موافق هستيم كه دانشكده مذاهب اسلامي در استان سيستان و بلوچستان ايجاد شود" گفت: شما در اين ارتباط طرح دهيد و نظرات خود را بگوييد، دولت تا آن‌جا كه توان داشته باشد، حمايت خواهد كرد.

وي با بيان اين‌كه " ستمگران و قدرت‌هاي زورگو در درون خودشان داراي تفرقه و با هم مثل گرگ هستند" تصريح كرد: اما سر كشتن ما و تسلط بر ما با هم متحد مي‌شوند و آن‌ها در واقع نمايش وحدت مي‌دهند، ولي در داخل‌شان تفرقه است و ميلياردها دلار خرج مي‌كنند كه در دنياي اسلام تفرقه ايجاد كنند. من به آن‌ها مي‌گويم كه علما و مردم ايران در كنار هم متحد و هم‌دل هستند و به فضل الهي در مسير اسلام ناب حركت مي‌كنند و آرزوي شما را به گور خواهند فرستاد. شما هنوز قدرت اسلام را نديده‌ايد؛ قدرت اسلام قدرت صلح، فرهنگ و وحدت است.

وي در بخش پاياني صحبت‌هاي خود خطاب به علما گفت: عزيزان براي تحقق كامل اسلام ما هنوز در ابتداي راه هستيم و بايد در اين ارتباط دست به دست هم بدهيم و همت كنيم. ماموريت بزرگ و سنگيني بر عهده‌ ماست كه بايد به نحو احسن اين ماموريت‌ها را انجام داد و علما در اين ارتباط نقش مهم و تاثيرگذاري دارند.

ديدار چهره به چهره رييس جمهور با مردم سيستان و بلوچستان/آرش خاموشي ايسنا

ديدار چهره‌به‌چهره رييس‌جمهور با برخي از قشار مختلف مردم

ديدار چهره‌به‌چهره رييس‌جمهور با برخي از اقشار مختلف مردم سيستان‌وبلوچستان نيز بخشي ديگر از برنامه‌هاي اين سفر بود.

ديدار چهره به چهره رييس جمهور با مردم سيستان و بلوچستان/آرش خاموشي ايسنا

به گزارش ايسنا در اين ديدار كه در محل استانداري سيستان ‌و بلوچستان برگزار شد، تعدادي از مردم به‌صورت مستقيم با رييس‌جمهور صحبت كردند و مشكلات و ديدگاه‌هاي خود را با وي درميان ‌گذاردند و رييس‌جمهور نيز دستور لازم را براي حل و پيگيري اين مشكلات صادر كرد.

ديدار چهره به چهره رييس جمهور با مردم سيستان و بلوچستان/آرش خاموشي ايسنا

هم‌چنين در اتاق‌هاي جداگانه‌اي نيز تعدادي از معاونان و مشاوران رييس‌جمهور با تعدادي از قشرهاي مردم سيستان و بلوچستان ديدار و به مشكلات آنان رسيدگي كردند.

جلسه استاني هيات دولت در سيستان و بلوچستان/آرش خاموشي ايسنا

دومين جلسه استاني هيات دولت در استان سيستان و بلوچستان

به گزارش ايسنا دومين جلسه‌ي استاني هيات دولت در استان سيستان و بلوچستان در محل استانداري به رياست دكتر محمود احمدي‌نژاد، رييس‌جمهور كشورمان صبح پنج‌شنبه برگزار شد.

جلسه استاني هيات دولجلسه استاني هيات دولت در سيستان و بلوچستان/آرش خاموشي ايسنا

در اين جلسه علاوه بر رييس‌جمهور و اعضاي هيات دولت، تعدادي از مقامات محلي استان سيستان و بلوچستان نيز حضور داشتند و در آن تصميم‌هاي جديدي براي پيشرفت و آباداني هرچه بيشتر اين استان گرفته شد.

جلسه استاني هيات دولت در سيستان و بلوچستان/آرش خاموشي ايسنا

دولت با همراهي مردم گام‌هاي بلندي در جهت پيشرفت سيستان و بلوچستان بر مي‌دارد

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه " ايستادگي و حضور مردم سيستان و بلوچستان در صحنه‌هاي دفاع از آرمان‌هاي انقلاب مسووليت دولت را در انجام وظيفه و خدمت‌رساني مضاعف كرده است" تصريح كرد: به فضل الهي دولت با همراهي مردم گام‌هاي بلندي در راستاي پيشرفت و آباداني استان سيستان و بلوچستان بر مي‌دارد.

به گزارش ايسنا احمدي‌نژاد در آغاز جلسه استاني در سيستان و بلوچستان نيز با بيان اين‌كه " مردم به خصوص جوانان سيستان و بلوچستان همواره ميدان‌دار صحنه‌هاي اصلي و مهم بوده‌اند" اظهار كرد: خشم مردم زاهدان در اجتماع عظيم مردمي نمادي از خشم ملت ايران و ملت‌هاي جهان نسبت به جنايات رژيم صهيونيستي در غزه بود.

جلسه استاني هيات دولت در سيستان و بلوچستان/آرش خاموشي ايسنا

وي تاكيد كرد: فريادهاي بلند مردم در دفاع از ملت مظلوم غزه و محكوم كردن جنايات صهيونيست‌ها نشان‌دهنده هوشمندي و بيداري ملت ايرا ن و همه ملت‌هاي آزاده است.

وي استان سيستان و بلوچستان را ديار يلان، قهرمانان، مجاهدان، مرزداران و انسان‌هاي سخت كوش و پرثمر دانست و گفت: مردم سيستان و بلوچستان در طول تاريخ مرزداراني امين و شجاع براي ايران و در جهت صيانت از فرهنگ و تمدن ايراني بوده‌اند.

رييس‌جمهور با اشاره به دو هزار شهيد و بيش از چهار هزار جانباز و آزاده استان سيستان و بلوچستان، خاطرنشان كرد: شهادت‌ها و ايثارگري‌ها نشاني از ايستادگي، ايمان و مقاومت مردم سيستان و بلوچستان در دفاع از انقلاب و آرمان‌هاي آن است.

جلسه استاني هيات دولت در سيستان و بلوچستان/آرش خاموشي ايسنا

وي هم‌چنين از لطف اقشار مختلف مردم سيستان و بلوچستان نسبت به خادمان خود در دولت نهم به خصوص در استقبال و اجتماع مردمي قدرداني و تاكيد كرد: دولت با قدرت و قوت بيشتري حركت خود در مسير پيشرفت و آباداني استان سيستان و بلوچستان را ادامه مي‌دهد.

ملت‌هاي جهان براي كمك به مردم غزه از هر راهكاري استفاده كنند

رييس‌جمهوري اسلامي ايران هم‌چنين پس از ارايه گزارشي درباره آخرين اوضاع غزه از سوي وزير امور خارجه تصريح كرد: ملت‌ها بايد براي ارايه كمك به مردم مظلوم غزه و جلوگيري از ادامه جنايات رژيم صهيونيستي از هر راهكاري استفاده كنند.

به گزارش ايسنا احمدي‌نژاد، ظهر پنج‌شنبه در جلسه استاني هيات دولت در سيستان و بلوچستان، جنايات رژيم صهيونيستي را كم سابقه دانست و اظهار كرد: امروز جلوي چشم همه دنيا مردم غزه از زمين، هوا و دريا مورد هجوم قرار گرفته‌اند و صهيونيست‌ها نيز با گستاخي از ادامه اقدامات خود خبر مي‌دهند.

رييس‌جمهوري اسلامي ايران با بيان اين‌كه " اكثر كشته‌شدگان در حملات رژيم صهيونيستي غيرنظامي و زن و كودك هستند" گفت: كمك‌هاي دارويي، غذايي و درماني از هر راه ممكن بايد به غزه ارسال شود و جمهوري اسلامي ايران آماده هرگونه اقدامي است.

پس از 6 ساعت بحث و بررسي جلسه استاني هيات دولت به پايان رسيد

جلسه استاني هيات دولت در سيستان و بلوچستان پس از 6 ساعت فعاليت به رياست دكتر محمود احمدي‌نژاد به پايان رسيد.

جلسه استاني هيات دولت در سيستان و بلوچستان/آرش خاموشي ايسنا

به گزارش ايسنا در اين جلسه با حضور برخي از مقامات محلي اين استان و وزيران در محل استانداري شهر زاهدان طرح‌ها و پروژه‌هاي مهمي براي افزايش سطح رفاه، توسعه، امنيت و آباداني استان اتخاذ شد.

دومين سفر استاني هيات دولت به سرزمين دليران و مرزبانان غيور سيستان و بلوچستان با 210 مصوبه براي شتاب بخشيدن به روند توسعه و آباداني بيش از پيش اين استان همراه شد.

كارگروه‌هاي اشتغال و صنعت و معدن

كارگروه‌هاي تخصصي اشتغال و صنعت و معدن استان سيستان و بلوچستان چهارشنبه شب با حضور رييس‌جمهور تشكيل جلسه داد.

به گزارش ايسنا در اين جلسه كه با حضور وزيران مربوطه، مديران استاني و نمايندگان و فعالان بخش خصوصي برگزار شد، روند پيشرفت استان در بخش‌هاي اشتغال و صنعت و معدن بررسي و تصميم‌هاي مناسبي براي مطرح شدن در جلسه استاني هيات دولت اتخاذ شد.

در جلسه كارگروه‌هاي تخصصي اشتغال و صنعت و معدن، وزيران كار و صنايع و معادن گزارشي از اوضاع استان سيستان و بلوچستان در حوزه‌هاي مربوطه ارائه و سپس مديران استاني آخرين برنامه‌ها و اقدامات خود در راستاي پيشرفت استان را بيان كردند.

احمدي‌نژاد در اين جلسه توانمندي‌ها و استعدادهاي استان سيستان و بلوچستان در عرصه‌هاي گوناگون را فراوان دانست و تاكيد كرد: بايد با تسريع در ارائه تسهيلات در راستاي افزايش سرمايه‌گذاري و حركت رو به جلوي استان گام برداشت.

رييس‌جمهور با اشاره به معادن غني و فراوان استان گفت: سيستان و بلوچستان با توجه به ظرفيت‌هاي فراوان مي‌تواند به قطبي صنعتي تبديل شود.

وي با تاكيد بر لزوم تلاش شبانه‌روزي همه مسوولان در خدمت به مردم عزيز سيستان و بلوچستان اظهار كرد: بانك‌هاي استان بايد به سرعت تسهيلات بانكي را در اختيار مردم و اقشار ضعيف قرار دهند.

مشاركت منطقه آزاد براي اجراي طرح‌هاي عمراني و فرهنگي در سطح استان، بخشودگي جرائم ناشي از اجراي قانون تجميع عوارض در سنوات گذشته بنگاه‌هاي توليدي استان، معافيت طرح‌هاي گردشگري مناطق محروم توسعه نيافته استان از پرداخت ماليات، ايجاد بنگاه توسعه ماشين‌آلات معدني استان، تامين زيربناهاي بخش معدن استان و تهيه نقشه‌هاي پايه زمين‌شناسي 125هزار در سطح استان از جمله موارد بررسي شده در كارگروه‌هاي تخصصي اشتغال و صنعت و معدن بود كه براي تصميم‌گيري نهايي به جلسه استان هيات دولت ويژه استان سيستان و بلوچستان موكول شد.

كارگروه‌هاي آب، كشاورزي، مسكن و زيربنايي

هم‌چنين جلسه كارگروه‌هاي تخصصي آب، كشاورزي، مسكن و زيربنايي استان سيستان و بلوچستان چهارشنبه شب با حضور رييس‌جمهور برگزار شد.

به گزارش ايسنا در اين جلسه كه با حضور وزيران مربوطه، مديران استاني و نمايندگان استان در مجلس شوراي اسلامي و فعالان بخش خصوصي برگزار شد، وضعيت استان سيستان و بلوچستان در بخش‌هاي آب، كشاورزي، مسكن مورد بررسي قرار گرفت و مواردي براي تصميم‌گيري نهايي به جلسه استاني هيات دولت ويژه سيستان و بلوچستان موكول شد.

در جلسه كارگروه‌هاي تخصصي آب، كشاورزي، مسكن و زيربنايي، وزيران نيرو و مسكن و شهرسازي، رييس‌كل بانك مركزي و معاون وزير جهاد كشاورزي گزارشي از آخرين اوضاع و پيشرفت‌هاي استان سيستان و بلوچستان در حوزه‌هاي مربوطه ارائه كردند.

هم‌چنين مديران استاني، نمايندگان مردم استان در مجلس شوراي اسلامي و نمايندگان و فعالان بخش خصوصي برخي ديدگاه‌ها، دغدغه‌ها و راهكارهاي خود را به منظور تسريع در پيشرفت استان در بخش‌هاي آب، كشاورزي، مسكن بيان كردند.

احمدي‌نژاد در اين جلسه با تاكيد بر ضرورت تامين مسكن براي مردم استان به خصوص از طريق اجراي طرح مسكن مهر، تصريح كرد: بانك‌هاي استان بايد با تسريع در ارائه تسهيلات در راستاي افزايش سرعت به‌سازي و بازسازي مسكن روستايي و خدمت به مردم اقدام كنند.

رييس‌جمهور خاطرنشان كرد: افزايش تراكم پايه و تامين زمين از جمله راهكارهايي است كه مي‌تواند به تسريع در خانه‌دار شدن مردم استان سيستان و بلوچستان كمك كند.

وي مديريت صحيح منابع آب استان را ضروري دانست و اظهار كرد: طرح‌هاي حوزه آب بايد با اولويت تامين آب شرب اجرا شود.

تثبيت شن‌هاي روان در مناطق بحراني استان، تكميل تاسيسات زيربنايي و پشتيباني در مراكز صيد و صيادي و آبزي‌پروري در جنوب استان، ساختن مركز تحقيقات خشكسالي جنوب شرقي استان، به‌سازي و نوسازي بافت‌هاي فرسوده استان و اجراي طرح‌هاي هادي روستاهاي بالاي 100 خانوار از جمله موارد بررسي شده در كارگروه‌هاي تخصصي آب،كشاورزي، مسكن و زيربنايي استان سيستان و بلوچستان بود كه براي تصميم‌گيري نهايي به جلسه استاني هيات دولت موكول شد.

حضور باشكوه مردم مسووليت ما را مضاعف مي‌كند

رييس‌جمهور هم‌چنين در پايان دومين سفر استاني خود به سيستان و بلوچستان در جمع خبرنگاران به تشريح نتايج سفر و مصوبات هيات دولت در اين استان پرداخت و در مورد مسائل غزه نيز صحبت كرد.

به گزارش ايسنا احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه " دردناك‌ترين حوادث در غزه در حال صورت گرفتن است و رژيم صهيونيستي جنايت‌هاي بي‌شرمانه‌اي عليه مردم فلسطين در غزه انجام مي‌دهد" گفت: فكر نمي‌كنم هيچ انسان سالم النفسي در دنيا پيدا شود كه غصه‌دار غزه نباشد و دل آن به خاطر اين جنايت‌ها توسط سران بي‌فرهنگ رژيم صهيونيستي مجروح نباشد.

جلسه استاني هيات دولت در سيستان و بلوچستان/آرش خاموشي ايسنا

وي ادامه داد: حمله به غزه مثل حملات قبلي صهيونيست‌هاي بي‌فرهنگ با يك بهانه‌تراشي شروع شد و شما ببنيد كه در چه مقطع زماني اين جنايت‌ها را شروع كردند؛ در آستانه‌ شروع سال نو ميلادي كه مقارن شد با آغاز سال نو قمري. در آغاز دو سال نو؛ در آغاز سال نو قريب به اتفاق ملت‌هاي عالم در حال رفت و آمد، شادي، استراحت و جشن‌ هستند، در اين شرايط اين‌ها به مردم مظلوم غزه حمله و زندگي را بر مردم غزه تلخ كردند. معنايش اين است كه براي صهيونيست‌ها هيچ ارزش انساني وجود و اعتبار ندارد و در واقع آن‌ها به هيچ ارزش انساني پايبند نيستند، فقط بت صهيونيست‌ را مي‌پرستند و منافع صهيونيست‌ها براي آن‌ها مهم است.

وي با اشاره به سخنان يكي از مقامات رژيم صهيونيستي كه گفته ما براي ارزش‌هاي جهان آزاد مبارزه مي‌كنيم و اين جنگ به خاطر ارزش‌هاي جهان آزاد است، پرسيد: آيا كشتن زنان و كودكان بي‌پناه ارزش محسوب مي‌شود؟ ‌آن‌ها مي‌گويند كه ما از ارزش‌هاي جهان آزاد دفاع مي‌كنيم اين جهان آزاد كجاست؟ اگر به آمريكا برويد و نظرسنجي كنيد بيشتر مردم آمريكا و اروپا با اين جنايت‌ها مخالف هستند، يك اقليت صهيونيست و آدمكش دور هم جمع مي‌شوند و خود گويند و خود خندند و خود را تاييد مي‌كنند.

رييس‌جمهور بار ديگر با تاكيد بر اين‌كه " صهيونيست‌ها به هيچ ارزش و ديني پايبند نيستند" گفت: آن‌ها دروغ مي‌گويند كه حضرت موسي را قبول دارند. اگر موسي در حال حاضر بود، اولين كساني كه محاكمه مي‌كرد همين صهيونيست‌هاي بي‌فرهنگ بودند، آن‌ها بدتر از فرعون عمل مي‌كنند.

وي افزود: اين صهيونيست‌ها به ارزش‌هاي اخلاقي پايبند نيستند و متعلق به جبهه‌ شيطان و باطل هستند، در جبهه‌ شيطان از پاكي، مظلوميت ،‌عشق و انسانيت خبري نيست.

استقبال مردم زاهدان از رييس جمهور /روح‌اله وحدتي ايسنا

به گزارش ايسنا وي هم‌چنين از ابراز خرسندي به دليل توفيق سفر دوم دولت به استان سيستان و بلوچستان از اين استان به عنوان يكي از بهترين استان‌هاي كشور ياد كرد و با اشاره به چارچوب برنامه‌هاي دور دوم سفرها خاطرنشان كرد كه اين سفر براي عرض ارادت به مردم استان انجام شده است.

وي در عين حال به برنامه‌هاي انجام شده در طول اين سفر از جمله برگزاري كارگروه‌هاي تخصصي، ديدار با مردم زاهدان، ديدار با علما، ‌خانواده‌هاي شهدا، افتتاح چند پروژه و تشكيل جلسه‌ هيات دولت در استان اشاره كرد و با بيان اين‌كه " نقطه اوج تصميم‌گيري در سفر استاني جلسه‌ دولت است" ادامه داد: بيش از شش ساعت جلسه‌ هيات دولت در استان سيستان و بلوچستان طول كشيد و تصميمات مهمي در قالب 210 بند گرفته شد.

احمدي‌نژاد در تشريح برخي از اين بندها با بيان اين‌كه " مصوبات هيات دولت و آن‌چه كه در اين جلسه تصويب شده حق مردم و مسووليت كارگزاران و مسوولان است خاطرنشان كرد: تصميمات خوبي در زمينه اشتغال در اين استان اتخاذ شد.

وي به ايجاد 39 طرح بزرگ صنعتي در اين استان با بيش از 400 ميليارد تومان تسهيلات اشاره كرد و گفت: اين طرح‌ها در شهرستان‌هاي استان براساس طرح آمايش صنعت كشور اجرا مي‌شود.

وي همچنين با اشاره به مطالعاتي در ارتباط با ايجاد خط راه‌آهن چابهار، زاهدان و مشهد ابراز اميدواري كرد كه به زودي شاهد آغاز اجراي اين پروژه باشيم و از آن به عنوان يكي از بزرگترين پروژه‌ها در كشور در بخش زيربنايي ياد كرد.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه " بودجه‌ خيلي خوبي براي آبخيزداري در اين استان در نظر گرفته شد" گفت: ‌قرار شد طرح جامع مديريت آب استان نيز به اجرا درآيد. در زمينه‌ انرژي نيز تصميمات خوبي در جلسات دولت گرفته و قرار شد كه اگر بخش خصوصي بخواهد پالايشگاهي در اين استان ايجاد كند وزارت نفت خوراك آن را تامين كند.

وي همچنين به تصميمات هيات دولت در ارتباط با حمل و نقل در اين استان اشاره كرد و گفت: براي توسعه‌ شبكه‌هاي راديو و تلويزيوني در استان تصميمات خاصي گرفته شد و در بخش درمان نيز تلاش شد كه تمام نيازهاي استان در نظر گرفته شده و پوشش داده شود.

وي همچنين به تصميمات دولت در ارتباط با آموزش اشاره كرد و گفت:‌ قرار شد 800 كلاس درس در استان مقاوم‌سازي و نوسازي و چهار اردوگاه فرهنگي و تربيتي نيز ايجاد شود.

احمدي‌نژاد به تصميمات دولت جهت ايجاد يك پارك علمي و فناوري در اين استان اشاره كرد و گفت: قرار شد با الويت مدارس دخترانه سالن‌هاي ورزشي در مدارس اين استان ساخته شود و با توجه به آمارها سرانه‌ ورزش استان در اين چند سال رشد چشمگيري پيدا كرده است.

استقبال مردم زاهدان از رييس جمهور /روح‌اله وحدتي ايسنا

وي در ادامه با تشكر از مردم سيستان و بلوچستان و حضور باشكوه‌شان در مراسم استقبال با بيان اين‌كه " اين حضور باشكوه مسووليت ما را در انجام وظايف مضاعف مي‌كند" از قشرهاي مختلف مردم اين استان از جمله‌ علما، روحانيون و به خصوص جوانان تشكر كرد و گفت: جوانان استان صحنه‌گردان ميدان‌هاي اصلي و سرنوشت‌ساز هستند.

وي همچنين با تشكر از مسوولان استاني سيستان و بلوچستان در عين حال آن‌ها را خادمان مردم در استان دانست و به آن‌ها توصيه كرد كه كارها را جدي‌تر پيگيري كنند و افزود: در ارتباط با مصوبات دور اول سفرهاي استاني اقدامات خوبي انجام شده بود. در ارتباط با مصوبات دور دوم نيز مسوولان بايد جدي‌تر كار را پيگيري كنند. اتخاذ تصميم مصوبات 5 درصد كار است و 95 درصد كار فعاليت‌هاي بعدي است كه در ارتباط با پيگيري و اجراي اين مصوبات صورت مي‌گيرد.

رييس‌جمهور از نمايندگان استان به خاطر حضور دلسوزانه‌ در كارگروه‌هاي تخصصي و جلسه‌ دولت نيز قدرداني و اظهار اميدواري كرد كه آن‌ها نيز كمك كنند كه اين مصوبات به نحو احسن و كامل اجرا شود.

وي همچنين با تشكر از رسانه‌ها خطاب به اهالي رسانه‌هاي محلي اين استان گفت: استان شما جزو بهترين استان‌ها و سرشار از استعدادهاي طبيعي و انساني است. استان شما داراي سابقه طولاني تاريخي است و مردم شما نيز جزو بهترين مردم هستند. اين استان بايد جايگاه واقعي خود را پيدا كند و براي رسيدن به اين نقطه عوامل آن بايد فراهم شود، شما اهالي رسانه در اين ارتباط نقش مهم و تاثيرگذار داريد. شما بايد فضاي وحدت و همدلي را در استان بيش از پيش تقويت كنيد. خوشبختانه استان شما از وحدت كم‌نظيري برخوردار است.

وي همچنين با بيان اين‌كه " رسانه‌ها بايد نقد كنند" گفت:‌ اين نقدها بايد به نحوي باشد كه منجر به پيشرفت بيشتر و برطرف كردن مشكلات باشد نه اينكه منجر به ركود و توقف شود.

انتهاي پيام
 جمعه 13 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن