تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در عمل مؤمن يقين ديده مى شود و در عمل منافق شك.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819476347




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بيزينس مونيتور:اوباما با چالشهاي سياسي و اقتصادي متعددي رو به رو است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: بيزينس مونيتور:اوباما با چالشهاي سياسي و اقتصادي متعددي رو به رو است
خبرگزاري فارس : نشريه اقتصادي بيزينس مونيتور طي گزارشي از وضعيت اقتصادي آمريكا نوشت:اوباما چالشهاي سياسي و اقتصادي زيادي را فراروي خود دارد .


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از نشريه بيزينس مونيتور ، تعداد افرادي كه فكر مي كنند دولتمردان آمريكايي در مسير غلطي گام بر مي دارند چه در داخل و چه در خارج اين كشور طي ماههاي اخير به شدت افزايش داشته است .
باراك اوباما رييس جمهور منتخب آمريكا كه با شعار تغييرات در انتخابات اخير به پيروزي رسيد ، چالشهاي سياسي و اقتصادي زيادي را فراروي خود دارد .
مهمترين اولويت اوباما در داخل آمريكا رسيدگي به مشكلات و معضلات اقتصادي است . مهمترين مساله داخلي آمريكا طي ماههاي اخير بحران و ركود اقتصادي ناشي از بحران مالي و ركود بخش مسكن است . اوباما بايد به دنبال شكل دهي سيستم جديد مالي براي آمريكا باشد .
در بدترين شكل ممكن نرخ بيكاري آمريكا طي سال 2010 به بيش از 5/9 تا 10 درصد خواهد رسيد و اوباما بايد با اتخاذ سياستهاي مناسب از وقوع اين فاجعه جلوگيري كند . اوباما با مشكلات زيادي براي تامين مالي وعده هاييمواجه است كه به مردم داده است . يكي از مهمترين قولهاي اوباما به مردم افزايش مستمري بيكاري است . نجات خودروسازان از بحران مالي ، كاهش مالياتها براي اقشار كم درآمد و متوسط و اصلاح سيستم بهداشتي نيز از مهمترين اولويتها و قولهاي اوباما به شمار مي رود .
اين در حالي است كه كسري بودجه آمريكا بدون در نظر گرفتن طرح هاي نجات و طرح هاي محرك اقتصادي به بيش از 6 تا 7 درصد توليد ناخالص داخلي اين كشور مي رسد .
بر اساس اين گزارش امنيت انرژي نيز از اهميت زيادي برخوردار است. اگر اوباما بتواند بهره وري مصرف انرژي در آمريكا و كاهش وابستگي به نفت را مديريت كند ، بخشي از اهداف سياست خارجي آمريكا در مورد كاهش وابستگي به نفت خاورميانه متحقق خواهد شد . گرچه امريكا قصد دارد تا سال 2011 نيروهاي خود را از عراق خارج كند ولي واشنگتن نمي تواند منافع خود در خاورميانه را در نظر نگيرد .
اوباما بايد براي بازگرداندن ثبات و آرامش به اقتصاد جهاني ، تعامل و همكاري بيشتري با چين داشته باشد . دامن زدن به جنگهاي تجاري با چين ، هيچ نفعي براي اقتصاد آمريكا و اقتصاد جهان نخواهد داشت . اوباما بايد در خصوص نوع همكاري واشنگتن با روسيه تصميم جدي اتخاذ كند . بوش هرگز نتوانست تعادل كاملي را در نوع روابط سياسي و اقتصادي با مسكو برقرار كند . آمريكاي لاتين نيز يك فرصت بي نظير و خاص براي آمريكا است . اوباما تمايل خود را براي از سر گيري مذاكرات تجارت آزاد با كشورهاي آمريكاي لاتين و احياي قرارداد نفتا اعلام كرده است .
اقتصاد آمريكا اكنون در شكننده ترين و ضعيف ترين موقعيت خود طي 27 سال اخير قرار گرفته است . گرچه نرخ بيكاري آمريكا هنوز به ركورد 25 درصدي دهه 1930 ميلادي نرسيده ولي بيم آن مي رود كه نرخ بيكاري اين كشور تا پايان سال 2009 ، دو رقمي شود .
در تازه ترين نظرسنجي سي ان ان 93 درصد مردم آمريكا شرايط اقتصادي اين كشور را ضعيف ارزيابي مي كنند . بيش از 63 درصد پاسخگويان نيز حل مسائل و مشكلات اقتصادي را مهمترين اولويت اوباما ارزيابي مي كنند . اوباما ايجاد 3 ميليون شغل طي دو سال آينده را يكي از مهمترين اولويتهاي اقتصادي دولت جديد آمريكا اعلام كرده است .
شهروندان آمريكايي با كاهش شديد ارزش سرمايه و ثروت خود طي دو سال اخير روبرو بودند . قيمت مسكن به شدت كاهش داشت و شاخص سهام نيز با افت 40 درصدي روبرو شده است . با ادامه شرايط موجود نرخ بيكاري آمريكا طي سال 2009 به بيش از 5/9 تا 10 درصد خواهد رسيد . ميزان رشد درامد واقعي اكثر صنايع آمريكا طي سال 2008 ثابت يا منفي بوده كه اين مساله طي دو دهه اخير بي سابقه است . رشد اشتغال زايي در بخش صنعت آمريكا بسيار ضعيف و نااميد كننده بوده و اين مساله از دهه 1980 ميلادي سابقه نداشته است .
بر اساس اين گزارش دولت اوباما بايد با افزايش ميزان مستمري بيكاري ، بخشي از فشارهاي اقتصادي ناشي از بحران و ركود اخير را بر خانوارهاي آمريكايي كاهش دهد .نجات صنايع خودروسازي آمريكا نيز مي تواند در اولويت برنامه هاي اوباما باشد . كاهش ماليات بر خانوارهاي كم درآمد و متوسط و افزايش درآمد بر خانوارهاي پر درآمد نيز بايد مورد توجه قرار گيرد . اصلاح نظام بيمه هاي اجتماعي و سلامت نيز يكي از شعارهاي اصلي اوباما به شمار مي رود . بسياري از مردم آمريكا اكنون زير پوشش هيچ نوع بيمه اي نيستند . اصلاح ساختار قانوني سيستم مالي آمريكا و پايه ريزي نظام مالي جديد نيز بايد در دستور كار دولت اوباما قرار گيرد . سيستم مالي آمريكا نيازمند نظارت و كنترل قوي از سوي دولت و دستگاههاي دولتي است .
انتهاي پيام /
 جمعه 13 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 250]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن