تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 1 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):دوست ندارم جوانى از شما [شيعيان] را جز بر دو گونه ببينم: دانشمند يا دانشجو.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1807466920




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دشمن با بهره گيري از اينترنت در صدد آسيب رساني به نظام است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: دشمن با بهره گيري از اينترنت در صدد آسيب رساني به نظام است
كرمانشاه - خبرگزاري مهر: معاون سياسي و امنيتي استانداري كرمانشاه گفت: دشمن قصد دارد با بهره گيري از سيستم هاي مختلف كارآمدي كشور را دچار خدشه كنند كه يكي از آنها فضاي اينترنتي و مجازي است.

به گزارش خبرنگار مهر در كرمانشاه، حجت الله دمياد پيش از ظهر پنج شنبه در همايش توجيهي و اطلاع رساني نحوه بهره گيري از شبكه ارتباطي اينترنت كه با حضور مدير كل امور زيربنايي وزارت فن آوري ارتباطات و اطلاعات ، معاونت مركز راهبردي امنيت فضاي تبادل اطلاعات كشور در سالن شداي دولت استاندار كرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: استفاده از فضاي اينترنتي مانند ساير علوم داراي نكات مثبت و منفي مي باشد و براي تسلط بيشتر به تكنولوژيهاي برتر بايد خود را مجهز به بهره گيري از علوم جديد نمائيم.

وي به ورود فضاي اينترنتي و مجازي به زندگي مردم اشاره كرد و با بيان اينكه بهره گيري از فضاهاي كامپيوتري و اينترنتي در تمامي جوامع جزو لاينفك زندگي مردم شده است، گفت: اين سيستم كه تكنولوژي و علم نوين را به همراه خود دارد ضرورتي براي تمامي زندگي انسانها شده است و كشورهايي كه تسلط بيشتري بر اين علوم و تكنولوژي داشته باشند قطعاً پيشروتر و پيشتارتر خواهند بود و كشورهايي كه به هر ميزان از فضاي اينترنتي فاصله بگيرند به همان اندازه از علوم و تكنولوژي هاي جديد دنيا نيزعقب خواهند افتاد.

معاون سياسي و امنيتي استانداري كرمانشاه تصريح كرد: پيشرفت كشور در زمينه تكنولوژيهاي روز دنيا منجر به تسلط و تجهيز بيشتر آن بر پيشرفت ها و علوم جديد خواهد شد.

دمياد خاطرنشان كرد: سرعت، دقت و گستره دايره اطلاعاتي كه در فضاي اينترنت و مجازي وجود دارد همه را وادار به ورود به اين حوزه مي نمايد و تسلطي كه اين حوزه بر ساير حوزه ها دارد از هيچ كس پوشيده نيست.

وي با بيان اينكه وابستگي آحاد مختلف جامعه به اين علم روز به روز بيشتر مي شود گفت: اين علم و تكنولوژي كه مورد استفاده همه ارگانها و سازمانهاي دولتي و خصوصي قرار مي گيرد مانند ساير علوم هم داراي نكات مثبت و هم منفي مي باشد.

معاون سياسي و امنيتي استانداري با اشاره به فن آوري هسته اي در جهان خاطرنشان ساخت: متاسفانه بعضي از كشورها به خصوص كشورهاي زورگو در جهان از اين فن آوري علمي استفاده منفي داشته اند و آنرا به سلاحهاي هسته اي تبديل كرده اند تا به جامعه بشري آسيب وارد كنند بنابراين چنانچه از علوم جديد و فضاي اينترنتي و مجازي به درستي استفاده نشود اين علوم نيز به جامعه بشري آسيب وارد خواهد كرد.

وي ادامه داد: بهره برداريهايي كه بسياري از دستگاههاي اطلاعاتي و امنيتي مولد اين علوم براي كنكاش و جستجو در خصوص اطلاعات ساير كشورها مي كنند نوع تهديد استفاده از فضاي اينترنتي و مجازي در جهان محسوب مي گردد.

دمياد تخليه حسابهاي بانكي اشخاص حقيقي و حقوقي ، مختل كردن برخي از خدمات عمومي توسط بعضي از كشورها، قطع شدن سيستم برق يك مجموعه يا يك شهر يا يك كشور، بهره برداري از اسناد و مدارك سازمانهاي مختلف، اختلال در شبكه هاي رايانه اي، پاك كردن بعضي از اطلاعات و دهها نمونه ديگر را از مصاديقي عنوان كرد كه در فضاي منفي در بهره برداري از اين علم پيشرفته و جديد به چشم مي خورد.

وي بيان داشت: ضروري است اقداماتي كه براي حفاظت از اسناد و مدارك در فضاي غيرمجازي صورت مي گيرد در فضاي مجازي هم مورد توجه قرار گيرد و سندها و مداركي كه در فايلهاي مخصوص و ويژه حفظ و حراست مي گردند در فضاي رايانه اي و اينترنتي نيز بصورت دقيق حفاظت شوند.

معاون سياسي و امنيتي استانداري تصريح كرد: چنانچه بي دقتي و كم توجهي در اين خصوص صورت گيرد نظم و انضباط يك سازمان يا يك ارگان بهم خواهد ريخت.

وي در پايان سخنان خود به دشمني ها و توطئه هاي دشمنان عليه نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران اشاره كرد و گفت: به لحاظ اينكه كشور ايران داراي ويژگيها و فضاي خاصي است همواره مورد توجه دشمنان قرار دارد و آنها درصدد هستند كه با استفاده از سيستم هاي مختلف كارآمدي كشور را دچار خدشه كنند كه يكي از آنها مي تواند فضاي اينترنتي و مجازي باشد لذا مديران بايد با دقت در جهت ايمن سازي شبكه ها برنامه ريزي داشته باشند.

در ادامه سيد هادي سجادي معاون مركز راهبردي امنيت فضاي تبادل اطلاعات كشور نيز در خصوص راههاي پيشگيري از جاسوسي اينترنتي در ادارات دولتي و امنيت شبكه سخناني ايراد كرد و گفت: امنيت پديده اي است كه براي سازه هاي زنده اهميت دارد و سازه زنده نيز داراي مولفه هايي از جمله وجود ، حيات، منابع، اعتبار و توان ، عمل و ثمرات و نتايج مي باشد.

به گفته وي هركدام از اين ابعاد مورد تهديد قرار گيرد امنيت آن سازه زنده نيز مخدوش خواهد شد.

همچنين دكتر علي ناصري مدير كل زيربنايي وزارت فن آوري ارتباطات و اطلاعات نيز در اين همايش گفت: راهها و اقدامات امنيتي براي پيشگيري از جاسوسي اينترنتي وجود دارد كه ميزباني اطلاعات در داخل كشور، استقرار نظام مقابله با حوادث رايانه اي ملي، استقرار مديريت امنيت اطلاعات در كليه دستگاهها ومهاجرت از نرم افزارهاي متن بسته به نرم افزارهاي آزاد از آن جمله مي باشد.

همايش يكروزه توجيهي و اطلاع رساني نحوه بهره گيري از شبكه ارتباطي اينترنت با حضورمدير كل دفتر امنيتي و انتظامي استانداري، فرماندهان نظامي و انتظامي، فرمانداران و جمعي از مديران دستگاه هاي اجرايي ،و مديران رسانه هاي مختلف استان صبح امروز در سالن شهداي دولت استانداري كرمانشاه برگزار شد.
 پنجشنبه 12 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن