تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيّت ها فاسد باشد، بركت از ميان مى رود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820681459




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وحشت مبارك از كودتاتصفيه گسترده در ارتش مصر


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: وحشت مبارك از كودتاتصفيه گسترده در ارتش مصر


در پي فرخوان بزرگ سيدحسن نصرالله از نظاميان مصر براي كمك به مردم غزه، منابع خبري از افزايش موج بازداشت افسران بلندپايه مصري و آماده باش در قاهره خبر دادند.

به گزارش خبرگزاري فارس، منابع آگاه ديپلماتيك نيروهاي امنيتي نظامي مصر روز چهارشنبه، شماري از فرماندهان بلند پايه ارتش را دستگير كردند.اين منابع همچنين از اعلام حالت آماده باش كامل در داخل تشكيلات ارتش مصر خبر مي دهند كه از موضع سياسي حسني مبارك، رئيس جمهور اين كشور به ستوه آمده اند.

اين منابع تاكيد كردند كه افسران مصري به تشكيل سازمان هاي سري در داخل نيروهاي مسلح متهم شده اند كه با نيروهاي سياسي خارجي مخالف نظام رسمي مصر در ارتباط بوده اند.

اين منابع به شمار افراد دستگير شده و نيز اسامي آنها اشاره نكرد ولي اين منابع به پايگاه خبري «دينانيوز» گفتند: طي دو روز آينده شاهد تحولات علني آشكار در موضع سياسي مصر خواهيم بود و صحنه سياسي مصر نيز به طور اساسي تغيير خواهد كرد.

به گفته منابع ديپلماتيك قاهره سه شنبه شب شاهد بزرگترين حضور امنيتي در مناطق حساس قاهره و در نزديكي منازل فرماندهان رده بالاي حزب حاكم بوده است.همچنين ديدارها و برنامه هاي رئيس جمهور مصر به كمترين حد ممكن رسيد و هيچ خبري از اين موضوع در رسانه هاي اين كشور درز نكرده است.

دستگيري ده ها تظاهر كننده مصري در قاهره

پليس مصر روز چهارشنبه با يورش به تظاهرات ضد اسرائيلي مردم قاهره، ده ها نفر از آنها را دستگير كرد.

به گزارش خبرگزاري رويتر، شاهدان عيني گفتند كه پليس مصر روز چهارشنبه، ده ها نفر از تظاهركنندگان در ميدان التحرير (آزادي) را دستگير كرد، اما يك رهبر اخوان المسلمين مصر تعداد دستگير شدگان را صدها نفر اعلام كرد.

شاهدان عيني افزودند: درگيري شديدي بين تظاهركنندگان و پليس در خيابان هاي اطراف مقر اتحاديه عرب در مركز قاهره روي داد و تظاهركنندگان كه بر ضد اسرائيل و حسني مبارك شعار مي دادند با پرتاب سنگ و چوب با پليس در خيابان هاي قاهره مقابله كردند.

تظاهركنندگان شعار مي دادند كه «فلسطين، فلسطين ما سكوت نكرده ايم» و «ميليون ها نفري به سوي غزه خواهيم رفت» و «اي ننگ بر ما كه مصر در محاصره شركت مي كند».

روزنامه «المصري اليوم» روز چهارشنبه در سايت اينترنتي خود با اين تيتر به حوادث غزه پرداخت و نوشت: آتش بازي اسرائيل به گذرگاه رفح رسيد و ارتش صهيونيستي براي حمله زميني منتظر چراغ سبز است.

المصري اليوم نوشت: تظاهرات دانشجويان و استادان دانشگاه هاي مصر در اعتراض به تجاوز اسرائيل همچنان ادامه دارد و نيروهاي امنيتي شهر «طنطا» و «المحله بزرگ» را از ترس گسترش تظاهرات كه گسترده ترين تظاهرات در نوع خود پس از تجاوز اسرائيل است، در روز سه شنبه محاصره كردند. در اين تظاهرات چهار تن از نمايندگان پارلمان مصر نيز شركت داشتند و شعارهاي ضد مبارك سر داده شد.

اهالي شهر «البحيره» نيز در اعتراض به احتمال بازديد 300 به اصطلاح جهانگرد اسرائيلي از زيارتگاه «ابو حصيره» در روستاي «دميتوه» در مقابل مسجد آن تجمع كرده و عهد كردند كه از ورود آنها به منطقه جلوگيري خواهند كرد.

در اين تظاهرات صدها دانش آموز و ساكنان منطقه حضور داشتند و پرچم اسرائيل را نيز به آتش كشيدند.خبرگزاري رويتر نيز گزارش داد، «محمدالعمده» نماينده پارلمان مصر روز سه شنبه در «شهر كوم امبو» در استان اسوان در جنوب مصر، در تظاهرات گسترده اي بر ضد حسني مبارك و تجاوز اسرائيل به غزه شركت كرد و شعار داد.
 پنجشنبه 12 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن