تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بسم اللّه‏، شفاى هر دردى و يارى كننده هر دارويى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821122431




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نخستين همايش علمي واقعه عاشورا از ديدگاه اهل سنت در بندرعباس برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: نخستين همايش علمي واقعه عاشورا از ديدگاه اهل سنت در بندرعباس برگزار شد
بندرعباس ـ خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي : نخستين همايش علمي واقعه عاشورا از ديدگاه اهل سنت در بندرعباس برگزار شد.
در اين همايش آيت الله نعيم آبادي امام جمعه بندرعباس در سخناني گفت : جامعه بدون الهام از عاشورا و كربلا ره به جايي نخواهد برد.
وي افزود : هيچ عاملي جز الهام از عاشوراي حسيني (ع ) نمي تواند اسرائيل را نابود كند و بشريت هم با الهام از مكتب امام حسين (ع ) مي تواند از چنگال قدرت ها نجات پيدا كند.
وي بااشاره به برگزاري اين همايش اظهار داشت : اين همايش ما را با انديشه هاي جامعه اهل سنت درخصوص واقعه عاشورا آشنا مي كند و بسياري از بزرگان و شعراي اهل سنت درخصوص قيام امام حسين (ع ) و زندگي اهل بيت كتاب ها نوشته و شعرهايي سروده اند.
در ادامه همايش آقاي بهشتي استاد حوزه و دانشگاه در سخناني گفت : عاشورا در بين كشورهاي اسلامي و غيراسلامي يك مكتب است كه همه را تحت الشعاع قرار داده است و عاشورا يك پرچم است كه مي تواند همه مسلمين جهان را گرد خود جمع كند.
وي اضافه كرد : نهضت عاشورا توانسته است سليقه هاي مختلف را جذب كند و انتظارات مختلفي كه در رشد انسانيت تعالي انسانيت و تكامل انسانيت نقش دارد در مكتب عاشورا به طور كامل جلوه كرده است .
اگر از عرفان بگويم عالي ترين عرفان در اين مكتب متجلي است و عالي ترين درجه ايثار در اين مكتب به نمايش درآمده است و عالي ترين درجه شجاعت هم در اين مكتب تجلي پيدا كرده است .
وي تصريح كرد : عاشورا براي بشريت است و امام حسين (ع ) مسلمانان را زنده كرد و به حركت درآورد.
حجت الاسلام محمد عبادي زاده مديركل اوقاف و امور خيريه استان هرمزگان نيز در سخناني گفت : عاشورا يك فرهنگ و يك حقيقت مسلم است . روحيه همبستگي در جامعه با قيام عاشورا زنده شد و قيام امام حسين (ع ) سرمشق جامعه بشري شده است و عاشورا توانست مفاهيم جديدي در اخلاق معنا كند عاشورا توانست مفهوم جهاد شهادت ايثار و ظلم ستيزي و شجاعت و اخلاق را در جامعه زنده كند.
وي اضافه كرد : بازگشت محبوبيت آل علي (ع ) به جامعه يكي از دستاوردهاي قيام عاشورا است .
وي از ظهور چهره انقلابي شيعه به عنوان دستاورد ديگر عاشورا ياد كرد و گفت : اين مساله در قيام هاي بعد از عاشورا ديده مي شود.
در اين همايش حجت الاسلام محمد مديري قائم مقام نماينده ولي فقيه در امور اهل سنت هرمزگان نيز گفت : حركت امام حسين در جهت پيراستن اسلام و آموزه هاي دين خدا از زوايل و بدعت ها بوده است .
دبير اين همايش افزود : پس از فراخوان برگزاري همايش 25 مقاله از علماي شيعه و اهل سنت درخصوص موضوعات مختلف مرتبط با واقعه عاشورا از ديدگاه اهل سنت به دبيرخانه همايش رسيد كه 15 مقاله برگزيده شد .
وي هدف از برگزاري همايش را شناسايي اهداف عاشورا و تاكيد بر مشتركات بين اهل سنت و شيعه عنوان نمود.
در اين همايش همچنين يعقوب شمس و شيخ عبدالباعث قتالي امام جمعه اهل سنت كيش و بندرعباس در سخناني اعلام كردند واقعه عاشورا در ميان علماي اهل سنت از جايگاه ويژه اي برخوردار است .
در پايان همايش از پديدآورندگان مقالات برتر تقدير گرديد و به آنان هدايائي اهدا شد.
 پنجشنبه 12 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 322]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن