تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):صدقه بجا، نيكوكارى، نيكى به پدر و مادر و صله رحم، بدبختى را به خوش بختى تبديل و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812727167




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تازه ها


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: تازه ها
ايجاد محدويت براي عزاداران امام حسين (ع ) در كويت
به نوشته روزنامه كويتي « القبس » وزارت كشور كويت برگزاري هرگونه مراسم عزاداري امام حسين عليه السلام را خارج از حسينيه ها ممنوع اعلام كرد. اين روزنامه به نقل از يك منبع امنيتي نوشت : وزارت كشور كويت دستور داده است ماموران امنيتي با هرگونه مراسم عزاداري امام حسين عليه السلام كه خارج از حسينيه برگزار شود برخورد نمايند. براساس اين دستور مراسم عزاداري سيدالشهدا عليه السلام تنها بايد در داخل حسينيه ها و در زمان معيني برگزار و پايان يابد. وزارت كشور كويت همچنين دستور داد كه زمان پايان مراسم عزاداري به كليه مراكز امنيتي مخابره شود. از سوي ديگر القبس به نقل از يك منبع امنيتي آگاه اعلام كرد كه وزارت كشور كويت از مسئولان وزارت اوقاف و امور اسلامي اين كشور خواسته است با دقت خطبه هاي نمازجمعه را پيگيري نمايند.
افول يكجانبه گرايي آمريكا و پايان دوران « قدرت سخت »
يك روزنامه انگليسي با تاكيد بر افول يكجانبه گرايي آمريكا و ضرورت چندجانبه گرايي براي مديريت جهان سياستهاي ضعيف و ناكارآمد دولت بوش را عامل مخدوش شدن وجهه آمريكا در جهان دانست . روزنامه فايننشال تايمز نوشت : باراك اوباما اعلام كرده كه خواستار بهبود وجهه آمريكا در جهان است . به طور كلي اوباما براي همكاري بين المللي حس بيش تري در قبال فرصتها نسبت به جرج بوش دارد. در موضوعاتي همچون تغييرات جوي حس اقدام مشترك ممكن است نتايج واقعي در پي داشته باشد. نويسنده خاطر نشان كرده است : اوباما آسيبي را كه زندان گوانتانامو و رفتار با مظنونان تروريستي به اعتبار كشورش در جهان وارد كرده درك مي كند. از اين رو به خاطر نظر مساعد كشورهاي ديگر اين سياستها تغيير خواهد كرد. در ادامه اين مطلب آمده است : با اين حال منافع آمريكا و كشورهاي ديگر همواره به موازات يكديگر نبوده است . اروپاييها كه انتظار دارند اوباما منافع آمريكا را تابع نظر آنها براي جهان كند نااميد خواهند شد. زيرا ممكن است وي به اين نتيجه برسد كه اين دو در تضاد با هم هستند. نويسنده تاكيد كرده است : سياستهاي بوش در زمينه تغييرات جوي دادگاه بين المللي جنايي و ديگر موضوعات با ديدگاه جهان مغايرت داشته و از اين رو رهبري آمريكا را بي اعتبار كرده است . مسلما بوش درسي را به آمريكا در زمينه محدوديت قدرت يكجانبه آموخته است . آمريكا به هم پيمانان و اگر نه دست كم به دوستاني نياز دارد. فايننشال تايمز افزوده است : اما اروپا نبايد انتظار داشته باشد كه آمريكا مسئوليت كامل رهبري جهان را بر عهده بگيرد به طور مثال اگر اروپا مي خواهد همكاري برابر در زمينه امنيت بين المللي داشته باشد بايد تعهد برابري نيز در زمينه تجهيزات نظامي داشته باشد. در پايان اين مطلب آمده است : احياي وجهه آمريكا در جهان نيازمند تطبيقات و سازشهايي از جانب هر دو طرف است . اگر اوباما سهم خود را ايفا كند كشورهاي ديگر نيز بايد سهم خود را ايفا كنند. همكاري كارساز خواهد افتاد.
تسخير دو ساعته باغ سفارت انگليس در تهران
سي سال پس از تسخير سفارت آمريكا در سيزدهم آبان ماه 1358 دانشجويان خشمگين از حملات اسرائيل به غزه با حمله به باغ سفارت انگليس در تهران اين مكان ديپلماتيك را براي ساعاتي به تصرف در آورده و پرچم انگليس را پايين كشيدند. به گزارش شهاب نيوز; دانشجويان اصولگرا شامگاه سه شنبه در يك رويداد بي سابقه به باغ سفارت انگليس در تهران (مشهور به باغ قلهك ) حمله كرده پرچم سفارت انگليس را پايين كشيده و اين مكان را براي ساعاتي در تصرف گرفتند. حمله اين دانشجويان به باغ سفارت انگليس در حالي رخ داد كه به گفته شاهدان عيني ; نيروهاي انتظامي و امنيتي از اين اقدام غيرمنتظره كاملا " غافلگير شده و براي لحظاتي در شوك فرو رفته بودند. يورش غيرمنتظره دانشجويان به باغ سفارت انگليس البته با واكنش شديد نيروهاي انتظامي و گارد ضد شورش كه به سرعت در محل حاضر شدند مواجه گشت . در جريان اين يورش چند تير هوايي و هشدار جهت ممانعت از ورود دانشجويان به باغ قلهك شليك شد و درگيري هايي نيز ميان تعدادي از دانشجويان و عوامل انتظامي رخ داد. همچنين بسياري از شيشه هاي ساختمان هاي واقع در باغ قلهك شكسته شد و يك خودروي ديپلماتيك آسيب ديد . گفته مي شود حداقل 15 دانشجو نيز در جريان اين درگيري ها آسيب ديده اند. دانشجويان پس از ورود به محوطه باغ قلهك پرچم انگليس را پايين كشيده پرچم فلسطين را بالا برده پرچم آمريكا و اسرائيل را آتش زده و به سردادن شعارهايي عليه اسرائيل آمريكا انگليس و اعراب مشغول شدند. اين در حالي بود كه حضور پرشمار نيروهاي ضد شورش تجمع مردم و عابران در اطراف باغ قلهك حضور چندين آمبولانس براي انتقال مصدومان و صداي آژير ماشين هاي امدادي و پليس باعث ملتهب شدن مناطق اطراف اين مكان ديپلماتيك شده بود.
حمايت جان بولتون از كشتار مسلمانان غزه و حمله نظامي به ايران
جان بولتون سفير سابق آمريكا در سازمان ملل خواستار حمله نظامي به تاسيسات هسته اي ايران براي آنچه كه خطر دست يابي ايران به سلاح هسته اي خوانده شد. اين سياستمدار نومحافظه كار آمريكايي كه سال هاست مدافع ايده حمله به ايران است در مصاحبه با شبكه خبري نومحافظه كاران فاكس نيوز در پاسخ به سئوالي مبني بر اينكه اگر در جايگاه تصميم گيري درباره سياست آمريكا در قبال برنامه اتمي ايران مي بود چه مي كرد گفت : من قطعا و حتما از گزينه حمله نظامي به تاسيسات هسته اي ايران استفاده مي كردم . چرا كه معتقدم جهان با دست يابي ايران به سلاح هسته اي در معرض تهديد جدي خواهد بود. اين تهديد نه صرفا به خاطر استفاده احتمالي حكومت ايران از سلاح هسته اي بلكه به دليل اين خواهد بود كه بسياري ديگر از كشورهاي منطقه نيز راه ايران را خواهند پيمود و اين امر يعني پاياني بر سياست منع اشاعه سلاح هاي هسته اي . جان بولتون كه درباره بحران غزه با شبكه فاكس نيوز مصاحبه مي كرد با اتخاذ موضعي جانبدارانه از اسراييل هر نوع سخن گفتن از آتش بس در مقطع كنوني را به ضرر اسراييل و به مفهوم پايان حملات اسراييل و جلوگيري از سركوب و نابودي حماس به دست اسراييل دانست و با آن مخالفت كرد. بولتون در پاسخ به سوالي درباره احتمال حمله نظامي اسراييل به تاسيسات هسته اي ايران و امكان و مطلوبيت چنين حمله اي گفت : « قطعا گزينه نظامي يك گزينه مطلوب نيست و ممكن است ايران در برابر حمله واكنش هايي نشان دهد. بنابراين از اين منظر حمله نظامي يك گزينه بسيار ريسك پذير و غير جذاب است . اما بايد به اين واقعيت ! توجه داشت كه دست يابي ايران به سلاح هسته اي به مراتب وحشتناك تر و خطرناك تر از هر گزينه ديگري است . حمله نظامي اسراييل به تاسيسات هسته اي ايران مي تواند سه يا چهار سال دست يابي ايران به سلاح هسته اي را به تاخير اندازد و اين زمان فرصت مناسبي خواهد بود تا ما روي يك گزينه بلند مدت و اساسي براي مهار حكومت ايران برنامه ريزي كنيم .
سكوت تركمنستان در برابر وقايع غزه
عشق آباد ـ درحاليكه رسانه ها و مقامات كشورهاي مختلف به وقايع اخير در نسل كشي مردم مظلوم غزه واكنش نشان مي دهند مقامات و رسانه هاي تركمنستان سكوت خبري محض را در دستور كار خود قرار داده اند. اين درحاليست كه تركمنستان با رژيم صهيونيستي روابط اقتصادي گسترده دارد و اين كشور و رژيم اسراييل داراي سفراي آكرديته در پايتخت هاي يكديگر هستند. عشق آباد هم اكنون غرق در برگزاري جشن هاي سال نو ميلادي است و رسانه هاي اين كشور مسلمان آسياي مركزي تنها برنامه هاي شاد و مفرح را پخش مي كنند. مردم تركمنستان تنها از طريق رسانه هاي ديداري و شنيداري ماهواره اي روس زبان منطقه از وقايع تحولات خاورميانه بويژه نسل كشي مردم غزه در جريان قرار مي گيرند.
بيانيه شرم آور شوراي همكاري خليج فارس
سران كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس كه در شهر مسقط پايتخت عمان تشكيل جلسه داده بودند به سخنان ديپلماتيك درباره غزه بسنده كردند. شبكه تلويزيوني الجزيره با اعلام اين مطلب افزود : سران شورا در پايان اجلاس خود در عمان صرفا خواستار انجام تحركي براي متوقف كردن حملات هوايي اسرائيل عليه نوار غزه شدند. اين در حاليست كه بر خلاف عادت و عرف اجلاس سران كشورهاي شوراي همكاري بدون قرائت بيانيه پاياني در جلسه اختتاميه به كار خود پايان داد. سلطان قابوس بن سعيد سلطان عمان كه ميزبان اجلاس بود در جلسه اختتاميه به تشكر از سران كشورهاي عضو شورا و اعلام توافق بر سر تصميماتي كه در خدمت ملت هاي منطقه خليج فارس است مانند تصويب سند اتحاد پولي بسنده كرد. آنان فقط از جامعه جهاني خواستند با حمله وحشيانه عليه ملت فلسطين مقابله كند.
يك تحليلگر برجسته روس : آمريكا در سال آينده فرو مي پاشد
يك استاد دانشگاه و تحليلگر برجسته روسيه پيش بيني كرد كه آمريكا در سال آينده به واسطه يك جنگ داخلي فرو مي پاشد. به گزارش روزنامه آمريكايي وال استريت ژورنال « ايگور پانارين » استاد دانشگاه روسيه پيش بيني كرد كه آمريكا در سال 2010 به واسطه جنگ داخلي فرو مي پاشد. براساس پيش بيني اين استاد دانشگاه روس فروپاشي اقتصادي و انحطاط اخلاقي در آمريكا به يك جنگ داخلي منجر مي شود كه در نهايت به انحلال احتمالي آمريكا منتهي خواهد شد . پانارين 50 ساله يكي از كارشناسان و اساتيد صاحب نام در روسيه بوده و در گذشته به عنوان تحليلگر « ك گ ب » مشغول فعاليت بوده است . وي اكنون رئيس دانشگاه وزارت خارجه روسيه براي ديپلمات هاي آينده اين كشور است . اين استاد دانشگاه روس معمولا به مهماني هاي كرملين دعوت شده و در كنفرانس هاي بسياري سخنراني مي كند. وي تاكنون چندين كتاب را به رشته تحرير درآورده و به طور معمول در رسانه هاي روسيه به عنوان كارشناس و تحليلگر مسائل سياسي حاضر مي شود. پانارين دكتراي علوم سياسي دارد و سال هاست كه به مطالعه در زمينه اقتصاد آمريكا مشغول است .
درخواست مصر از رژيم صهيونيستي براي حذف حزب الله لبنان
روزنامه لبناني « الاخبار » نوشت : ليوني وزيرامورخارجه رژيم صهيونيستي گفته است مصري ها خواستار يكسره شدن كار حزب الله هستند. اين روزنامه در اين باره افزود : ليوني اين موضوع را پس از ديداري با مقام هاي مصري پيش از حمله به غزه عنوان كرده است . به نوشته الاخبار مقام هاي مصري در جريان ديدار ليوني با آنان گفته اند مايل هستند در صورت پيروزي حزب كاديما در انتخابات آتي پارلمان اسراييل « شاول موفاز » يكي از افراطي ترين مقام هاي رژيم صهيونيستي به عنوان وزير جنگ اسراييل انتخاب شود تا قضيه حزب الله را يكسره كند. به نوشته اين روزنامه ليوني پس از سفر به قاهره به مقام هاي حزب كاديما گفته است با « حسني مبارك » رييس جمهور « احمد ابولغيط » وزير امور خارجه و « عمر سليمان » مسئول سازمان امنيتي و اطلاعاتي مصر در باره تصميم اسراييل براي حمله به غزه سخن گفته است . رژيم صهيونيستي در سال 85 تلاش كرد تا حزب الله لبنان را حذف كند اما پس از يك جنگ 33 روزه با شكست مواجه شد.
وجود 666 سايت شيطان پرستي به زبان فارسي در كشور
يك آسيب شناس اجتماعي در مورد راههاي جلوگيري از فعاليت گروههاي شيطان پرستي گفت : آگاهي رساني به نسل جوان و آموزش آنها درباره سرانجام شوم اين حركت ضد فرهنگي از طريق رسانه ها مي تواند از گسترش حركت آنها جلوگيري كرده و در صورت تداوم آنها را ريشه كن كند. يك متخصص علوم رفتاري و آسيب شناس اجتماعي با بيان اين مطلب گفت : با توجه به گسترش روزافزون فعاليتهاي گروههاي شيطان پرست در كشورهاي اسلامي به ويژه ايران خطر اين گروهها از نظر فرهنگي و اخلاقي به مرحله بحران رسيده است . چندي پيش يك گروه تحقيقاتي نسبت به گسترش شيطان پرستي در جامعه هشدار و خبر داده بود كه اكنون بيش از 70 فرقه شيطان پرستي در كشور فعال هستند. براساس نتايج اين تحقيق موقعيت جغرافيايي فعاليت اين جريان مخرب و ويرانگر اخلاقي برخي ازشهرهاي نقاط مركزي و جنوب غربي ايران است و خشونت خونخواري و آدم زدايي از ويژگيهاي آن به شمار مي رود به گونه اي كه برخي از جوانان هوادار اين جريانها با آسيب رساندن به خود و ديگران درصدد ارتقاي جايگاه خويش در گروه هستند. تعداد شيطان پرستان شايد به يكهزار نفر نيز نرسد اما گروهي از روي كنجكاوي و يا به خاطر مسائل ضد اخلاقي و بي بند و باري جنسي به سوي آنها كشيده مي شوند. شيطان پرستان استفاده از مواد مخدر روانگردان و آزادي بي بند و باري جنسي را جزو مراسم هفتگي خود قرار داده و با توجه به اينكه شيطان را مظهر مقاومت در برابر آدم قلمداد مي كنند مخالف هر صفت انساني بوده و اخلاق و امور اخلاقي را بر خلاف باورهاي خود مي دانند . ستاره 5 پر انگشترها و گردنبندهاي با چهره هاي وحشتناك و ... از جمله علايم شيطان پرستان است و عدد مقدسشان نيز 666 است كه به همين تعداد نيز سايت زبان فارسي را فعال كرده اند .
رژيم مبارك چند تن از فرماندهان ارتش مصر را بازداشت كرد
درپي فراخوان بزرگ سيد حسن نصرالله از نظاميان مصري براي كمك به ساكنان غزه منابع خبري از افزايش بازداشت افسران بلندپايه ارتش مصر و نيز اعلام حالت آماده باش كامل در قاهره خبر مي دهند. به گزارش خبرگزاري فارس منابع آگاه ديپلماتيك همزمان با اعلام خبر سكته خفيف قلبي حسني مبارك رئيس جمهور اعلام كردند نيروهاي امنيتي نظامي مصر ديروز شمار محدودي از فرماندهان بلندپايه ارتش دستگير كردند. اين منابع همچنين از اعلام حالت آماده باش كامل در داخل تشكيلات ارتش مصر خبر مي دهند كه از موضع سياسي حسني مبارك رئيس جمهور اين كشور به ستوه آمده اند. اين منابع تاكيد كردند كه افسران مصري به تشكيل سازمان هاي سري در داخل نيروهاي مسلح متهم شده و همچنين متهم شده اند كه با نيروهاي سياسي خارجي مخالف نظام رسمي مصر در ارتباط بوده اند. اين منابع به شمار افراد دستگير شده و نيز اسامي آنها اشاره اي نكرده ولي اين منابع به پايگاه خبري « دنيا نيوز » گفتند : طي دو روز آتي شاهد تحولات علني آشكار در موضع سياسي مصر خواهيم بود و صحنه سياسي مصر نيز به طور اساسي تغيير خواهد كرد و رهبران مصري بر اين باور رسيده اند كه از سوي آمريكا و اسرائيل به بازي گرفته شده و در حمله اسرائيل به حماس قرباني شده اند.
سپاه تكذيب كرد
سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در اطلاعيه اي اقدام شيطنت آميز « بي .بي .سي » در انتساب اتفاقات پيش آمده در باغ قلهك تهران به سخنان فرمانده كل سپاه را به شدت محكوم كرد. در بخشي از اين اطلاعيه آمده است : اقدام اعتراض آميز تعدادي از دانشجويان درخصوص ورود به باغ قلهك هيچگونه ارتباطي به سپاه نداشته و اين حركت به صورت خودجوش و در اعتراض به عملكرد دولت انگليس در قبال جنايات وحشيانه رژيم صهيونيستي و حمايت از مقاومت اسلامي مردم مظلوم و بيدفاع غزه صورت پذيرفته است . اين اطلاعيه بااشاره به عمليات رواني و تبليغات مسموم برخي رسانه هاي غربي در انتساب اين حادثه به سخنان اخير فرمانده كل سپاه پاسداران در جمع مسئولان بسيج دانشجويي كشور تاكيد كرده است : ظلم ستيزي و برخورد هوشمندانه عالمانه و انقلابي با سياست ها و رفتارهاي استكباري و ضدبشري ازجمله آنچه هم اكنون جهانيان در فلسطين و غزه شاهد آن هستند از خصلت هاي ذاتي انقلاب اسلامي و ويژگي هاي بارز ملت رشيد ايران به شمار مي رود.
رئيس جمهور مصر در يك قدمي مرگ
منابع آگاه از اعلام كردند « حسني مبارك » ديكتاتور مصر دچار سكته خفيف شد و در يك قدمي مرگ قرار گرفت . منابع آگاه مصري در ادامه گفتند : سازمان اطلاعات و امنيت به تمام رسانه ها و مطبوعات طي نامه اي محرمانه دستور داده اند كه به هيچ وجه خبري در اين مورد پوشش داده نشود. گفتني است پزشكان همراه ديكتاتور مصر به اين منابع آگاه اعلام كرده اند كه استرس و فشار كاري بسيار عصبي بسيار زياد موجب اين سكته شد. در همين حال كارشناسان مسائل سياسي مصر پيش بيني كرده اند درصورت مرگ « حسني مبارك » در زمان فعلي ميان « جمال مبارك » فرزند ديكتاتور فعلي و « عمر سليمان » رئيس سازمان اطلاعات و امنيت مصر كه دو نامزد اصلي براي جانشيني « حسني مبارك » هستند نبرد واقعي براي رسيدن به كرسي قدرت آغاز خواهد شد.
 پنجشنبه 12 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 466]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن