تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):داناترين مردم كسى است كه دانش ديگران را به دانش خود بيفزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817478133




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سليماني از راه اندازي شبكه علمي كشور در دهه فجر خبر داد


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: سليماني از راه اندازي شبكه علمي كشور در دهه فجر خبر داد
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات از راه اندازي شبكه علمي كشور همزمان با دهه فجر و سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي خبر داد .
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات از راه اندازي شبكه علمي كشور همزمان با دهه فجر و سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي خبر داد و گفت: ايجاد اين شبكه در تهران مراحل نهايي خود را طي مي كند و پايلوت آن در استانهاي قم و كرمان راه اندازي شده است.
دكتر محمد سليماني روز گذشته در جمع خبرنگاران ارتباط وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات را با دانشگاهها در 30 ساله اخير مناسب ارزيابي كرد و گفت: در اوايل سال قرارداد همكاري 180 ميليارد توماني ميان وزرات ارتباطات و فناوري اطلاعات و حدود 20 دانشگاه كشور منعقد شد كه همه آنها پروژه محور بوده است.
وي آمادگي اين وزارتخانه را براي حمايت از پروژه هاي ملي دانشگاهها در حوزه ICT اعلام كرد و افزود: هر كدام از دانشگاه هاي كشور كه يك پروژه ملي را در حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات تعريف كند طي عقد قراردادي تامين اعتبار مي شود مشروط بر اينكه اين پروژه ها ملي باشند و در درون دانشگاهها تحولات علمي در جهت توليد علم و دانش فراهم كرده و منجر به تامين نيروي انساني متخصص در دانشگاهها شوند.

پرداخت هزينه فرصتهاي مطالعاتي دانشجويان و اساتيد مرتبط با ICT
سليماني پرداخت هزينه فرصتهاي مطالعاتي استادان و دانشجويان دوره دكتري رشته هاي مرتبط با ICT را از ديگر اقدامات حمايتي اين وزارتخانه ذكر كرد و گفت: هر استاد و يا دانشجوي دوره دكتري كه مايل باشد فرصت مطالعاتي خود را در خارج كشور بگذراند، هزينه آن خارج از نوبت از سوي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات تامين مي شود. اين هزينه ها در صورتي پرداخت مي شود كه در رشته هاي مورد نياز باشد.
وزير ارتباطات از حمايتهاي اين وزارتخانه از پروژه هاي دانشجويي دوره هاي دكتري و ارشد در سراسر كشور خبر داد و اضافه كرد: از پايان نامه هايي كه در حوزه فناوري ارتباطات تدوين شوند حمايت مي كنيم. در اين زمينه كليه دانشگاهها مي توانند پروژه هاي مصوب خود را به مركز تحقيقات مخابرات ارائه دهند تا مورد حمايت مالي و پشتيباني اين مركز قرار گيرند.
سليماني ايجاد آزمايشگاههاي تخصصي براي تاييد نمونه را از ديگر خدمات اين وزارتخانه دانست و ادامه داد: ارائه اين خدمات در بيش از 20 دانشگاه تعريف و در حال اجرا است. در عين حال اگر دانشگاهها زمينه خاصي را تعريف كنند مورد بررسي قرار مي گيرند زيرا اين آمادگي وجود دارد كه سرمايه گذاريهاي لازم در زمينه هاي جديد صورت گيرد.

فيبر نوري براي دانشگاهها
به گزارش مهر، وزير ارتباطات و فتناوري اطلاعات در ادامه با اشاره به تهيه فيبر نوري براي دانشگاهها گفت: شركت مخابرات در اين زمينه سرمايه گذاريهاي كلاني را كرده به طوري كه براي 340 دانشگاه و مركز تحقيقاتي و آموزشي كشور فيبر نوري كشيده است.
سليماني با تاكيد بر اينكه دانشگاهها بايد از اين بستر ايجاد شده استفاده كنند، اظهار داشت: از اين طريق دانشگاهها مي توانند از خدمات شبكه هاي علمي و اطلاعاتي كه اقيانوس دانش هستند بهره مند شوند و در اختيار دانشجويان نيز قرار دهند تا تحولي در دانشگاهها ايجاد شود.
وي با ابراز تاسف از اينكه در حال حاضر بعضي از دانشگاهها در اين زمينه اقدام نكرده اند، تاكيد كرد: برخي از دانشگاهها پهناي باندي كه گرفتند بسيار كم است و نظر ما اين است كه دانشگاهها هر پهناي باندي كه دارند استفاده كنند و براي 10 برابر كردن پهناي باند اقدام كنند زيرا ما اين آمادگي داريم كه خدمات و سرويسهاي لازم را به آنها ارائه دهيم.

راه اندازي شبكه علمي
سليماني با تاكيد بر اينكه شبكه علمي كشور در تهران مراحل نهايي خود را طي مي كند، گفت: اين شبكه چون يك شبكه جديد است حساسيت زيادي دارد چرا كه بايد دانشگاهها را با سرعت چند گيگابيت بر ثانيه به هم متصل كند كه در اين زمينه طرحهايي اجرا شده و تجهيزات لازم نيز نصب شده است.
وي با بيان اينكه اميدوار است اين شبكه تا دهه فجر راه اندازي شود، گفت: در استانهاي قم و كرمان پايلوت هايي براي شبكه زير ساختهاي اطلاعاتي استانها و شبكه علمي تعريف كرديم كه در حال اجرا هستند.

اولويتهاي پژوهشي وزارت ارتباطات
وزير ارتباطات تلفن سيار، شبكه هاي نسل جديد، شبكه هاي بي سيم، سوئيچ هاي پرظرفيت (سخت افزاري و نرم افزاري)، ايجاد مراكز توليد صورت حساب براي دستگاههاي اجرايي، هسته اصلي بانك در حوزه فناوري اطلاعات، توسعه امنيت شبكه هاي ملي، دولت الكترونيكي و خدمات رساني دستگاهها و گسترده كردن خدمات در 90 حوزه خدمتي كه دولت اعلام كرده است را از اولويتهاي پژوهشي اين وزارتخانه ذكر كرد و گفت: با توجه به اينكه اين پروژه ها زمينه هاي مهمي در حوزه ICT هستند لازم است پرو‍ژه هاي ملي براي آنها تعريف شود.
سليماني تاكيد كرد: با اجراي اين اولويتها مي توان در زمينه بومي سازي فناوريها، تربيت نيروي انساني و به دست آوردن تكنولوژيهاي جديد جهش ملي در دانشگاهها ايجاد شود.
 چهارشنبه 11 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن