تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816776333




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/آخرين گزارش سفر به سيستان وبلوچستان/‌ رييس‌جمهور در جمع خانواده‌هاي شهدا و ايثارگران: ايران پس از‌٣٠سال به دژي مستحكم و تسخيرناپذير تبديل شده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /آخرين گزارش سفر به سيستان وبلوچستان/‌ رييس‌جمهور در جمع خانواده‌هاي شهدا و ايثارگران: ايران پس از‌٣٠سال به دژي مستحكم و تسخيرناپذير تبديل شده است


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

رييس‌جمهور گفت: شرايط جهاني به سرعت به نفع جبهه حسينيان در حال تغيير است.

ايران پس از30سال به دژي مستحكم و تسخيرناپذير تبديل شده است

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) دكتر محمود احمدي‌نژاد عصر روز چهارشنبه در ادامه نخستين روز از دومين سفر استاني خود به استان سيستان و بلوچستان در جمع خانواده‌هاي شهدا و ايثارگران با تسليت فرا رسيدن ايام عزاداري امام حسين(ع) اظهار كرد: راه و مكتب امام حسين (ع) تنها راه نجات‌بخش و چراغ هدايت بشريت است.

در حالي‌كه حاضران شعار مي‌دادند "حسين حسين شعار ماست شهادت افتخار ماست" گفت: قيام امام حسين(ع) و حادثه عاشورا يك دانشگاه بزرگ براي تمام بشريت و همه كساني است كه مي‌خواهند اولا خودشان را به نقطه اوج كمال انساني و ثانيا جامعه بشري را به قله سعادت و عظمت برسانند. اين دانشگاه در طول تاريخ براي بشر است و همه مي‌توانند وارد اين دانشگاه بشوند تا بالاترين مدارج علمي را طي كنند. همه‌ زيبايي‌ها، خوبي‌ها و ارزش‌هاي انساني در اين دانشگاه تعليم داده مي‌شود.

وي ادامه داد: دانشگاه كربلا صحنه‌ تجلي همه‌ اسماء الهي است و گرچه عاشورا و كربلا در يك ظرف زماني محدود و در چند روز رخ داد، اما همين چند روز همه زمان و عالم را در خود جاي داده است و شما مي‌توانيد خلاصه‌ تاريخ انسان و بشر را در ظرف عاشورا و محرم ببينيد، عاشورا تجلي فنا شدن مردان خدا در توحيد است.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه " ‌خدا را سپاسگذارم كه ملت ايران در عصر حاضر با برافراشتن پرچم‌ حسيني، خود حسيني شده است" شرايط قبل از انقلاب اسلامي در ايران و عرصه جهان را يادآور شد و اظهار كرد: شما مي‌دانيد كه در قبل از انقلاب اسلامي، بشريت به كجا رسيده بود و امروز در چه شرايطي است. در آن زمان يك سياهي مطلق بر جهان حاكم شده بود، ولي امام خميني(ره) آمد، پرچم حسين(ع) را بالا گرفت و شما ملت غيور نيز به دعوت وي لبيك گفتيد و شاگرد مكتب امام حسين(ع) شديد. زنان و جوانان و اقشار مختلف نيز زير پرچم ولايت و امام خميني(ره) حركت كردند.

وي خاطرنشان كرد: روز اولي كه پرچم حسين(ع) بلند شد، ملت ما در مهجوريت كامل بود، در طول اين 30 سال نيز يزديان زمان، فاسدان و قلدرها متحد شدند و همه امكان و ابزار خود را براي سركوب ملت ايران مورد استفاده قرار دادند كه شايد كوچك‌ترين آن‌ هشت سال جنگ تحميلي بود، آن‌ها در طول اين سي سال فشارهاي زيادي را به ملت ايران وارد كردند، در واقع آن‌ها سنگين‌ترين فشارهاي تاريخ بشر را عليه ملت ايران به كار گرفتند؛ تحريم‌هاي سنگين اقتصادي و سياسي. همه اين فشارها به خاطر اين بود كه پرچم حسيني در اين سرزمين برافراشته شده بود و آن‌ها مي‌خواستند اين پرچم را بشكنند.

احمدي‌نژاد با اشاره به حمله رژيم صهيونيستي در دو سال قبل به لبنان و جنگ 33 روزه يادآور شد: صهيونيست‌ها پيشرفته‌ترين سلاح‌ها را عليه ملت لبنان استفاده كردند ولي چيزي جز شكست نصيب آن‌ها نشد. جوانان مومن لبناني در برابر آن‌ها ايستادند و نتيجه اين جنگ، چيزي جز پيروزي حزب‌الله و جبهه مقاومت نبود و جبهه استكبار شكست خورد.

وي خاطرنشان كرد: امروز اگر شما به جنوب لبنان سفر و با رزمندگان مقاومت صحبت كنيد و از آن‌ها بپرسيد كه الگوي شما كيست يا چيست؟ همه آن‌ها بدون استثنا مي‌گويند الگوي ما ملت ايران، شهداي انقلاب اسلامي، جانبازان و خانواده‌هاي شهدا و ايثارگران ايران هستند.

وي با اشاره به سخنان اخير اعضاي يك خانواده شهيد سرافراز لبناني در تهران نيز خاطرنشان كرد: محور همه صحبت‌هاي آن‌ها اين بود كه دل ما به ملت ايران، جمهوري اسلامي و رهبر معظم انقلاب اسلامي گرم است.

رييس‌جمهور هم‌چنين فجايع رژيم صهيونيستي در غزه را مورد اشاره قرار داد و با يادآوري مقاومت رزمندگان و مردم غزه در برابر اين جنايت‌ها گفت: وقتي از آن‌ها سوال مي‌كنيم كه الگوي شما در اين مقاومت چيست و نقطه دلگرمي شما كجاست؟ آن‌ها مي‌گويند الگوي ما ملت ايران و خانواده‌هاي شهدا هستند.

وي خطاب به خانواده‌هاي شهدا اظهار كرد: به فضل الهي و به لطف ايستادگي شما، امروز خون فرزندان شما و ايستادگي شما در حال نتيجه دادن است و شرايط جهاني به سرعت به نفع جبهه حسينيان در حال تغيير است.

وي با بيان اين‌كه " قدرت و هيمنه صهيونيست‌ها شكسته شده است" ادامه داد: كساني كه در سه سال قبل فكر مي‌كردند كه نمي‌توانند در برابر رژيم صهيونيستي ايستاد و اين رژيم شكست‌ناپذير است به اين نتيجه رسيده‌اند كه اين رژيم شكست‌پذير است. امروز تقريبا تمام ملت‌هاي عالم به اين حرف‌ها ايمان آورده‌اند و در كشورهاي گوناگون پيروان اديان غيراسلام وقتي با ما مواجه مي‌شوند، مي‌بينيم كه حرف آن‌ها نيز مانند ماست؛ به صراحت به ما مي‌گويند كه تنها راه نجات، راه ملت ايران است و ما معتقد به راه ملت ايران هستيم.

احمدي‌نژاد خطاب به خانواده‌هاي شهدا افزود: به شما بشارت مي‌دهم كه دوران مهجوريت و مظلوميت فرزندان شما در دوران دفاع مقدس امروز عوض شده و امروز نام ملت ايران، رهبر عزيز انقلاب، نام خانواده‌هاي شهدا و آزادگان در دنيا مثل يك خورشيد مي‌درخشد و نقطه‌ اميد و اتكاي ملت‌هاي عالم است و بدانيد كه به فضل الهي پيروزي نهايي نزديك است.

وي گفت: رمز پيروزي اين است كه شما راه امام حسين(ره) را انتخاب كرده‌ايد و در اين راه شكست معنايي ندارد.

وي همچنين ياد شهداي سيستان و بلوچستان را گرامي داشت و با بيان اين‌كه " بسياري از آن‌ها در مظلوميت كامل به شهادت رسيدند" خطاب به خانواده‌هاي شهدا اظهار كرد: امروز به لطف ايستادگي شما، دشمنان از دست‌اندازي به ملت ايران مايوس و ناتوان هستند و آن‌ها مي‌دانند كه در هر نقطه‌اي از جهان بخواهند به حق ملت ايران تجاوز كنند و به حريم حقوق ملت ايران وارد شوند، اين ملت مقاومت‌تر و مصمم‌تر و متحد‌تر از روز اول در برابر آن‌ها ايستاده است و دست‌هاي متجاوزين را از پايه قطع مي‌كند.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه " شما امروز پرچم‌دار عدالت‌خواهي و آزادي‌خواهي بشريت هستيد" گفت: ما بايد راه حسيني را ادامه دهيم و بدانيد كه پيروزي نهايي نزديك است.

اهداي نشان ملي ايثار به سه تن از مادران شهيد

به گزارش ايسنا در اين مراسم هم‌چنين با حضور رييس‌جمهور و دهقان رييس بنياد شهيد به سه تن از مادران شهداي استان سيستان و بلوچستان نشان ملي ايثار اهدا شد.

در اين مراسم مريم آبتين همسر شهيد و مادر دو شهيد، پري خيريه مادر سه شهيد ، حوا آخوندي مادر سه شهيد نشان ملي ايثار از سوي رييس‌جمهور گرفتند.

براي ملت ما مي‌ارزد كه محاصره‌ اقتصادي را تحمل، اما عزتش را حفظ كند

رييس‌جمهور عصر روز چهارشنبه در جريان بازديد از كارخانه‌ سيمان سيستان كه در مسير جاده زاهدان – زابل قرار گرفته، در جمع كارگران و مديران اين كارخانه سخنراني كرد.

به گزارش ايسنا احمدي‌نژاد در ابتداي سخنانش اظهاركرد: هر ملتي كه مي‌خواهد پيشرفت كند بايد به چند نكته توجه كند؛ نكته‌ي اول اين است كه اگر يك ملت همه‌ استعدادها و ذخاير را در اختيار داشته باشد ولي همدلي نداشته باشد، پيشرفت نمي‌كند.

وي نكته‌ دوم را كار و تلاش خواند و گفت: يك ملت براي اين‌كه پيشرفت كند بايد تلاش و كوشش كند و در كنار همراهي، همدلي، با تلاش و كوشش است كه پيشرفت صورت مي‌گيرد.

وي هم‌چنين با اشاره به پيشرفت كار تاسيس اين كارخانه گفت: در مقايسه با كارهاي مشابه سرعت كار بالا بوده و من از همه‌ مديران و كارگران اين كارخانه تشكر مي‌كنم و اميدوارم خداوند متعال به شما همت بلندتر عطا كند.

رييس‌جمهور هم‌چنين با بيان اين‌كه از مديران اين كارخانه خواسته در كارگروه صنعت كه چهارشنبه‌شب در مركز استان تشكيل مي‌شود حضور پيدا كنند و در مورد فعاليت كارخانه توضيح بدهند، هم‌چنين ديدگاه‌هاي خود را مطرح كنند، گفت: دولت هر مقدار كه بتواند كمك مي‌كند تا پروژه به جلو برود و ان‌شاءالله با اتمام اين پروژه، مديران و كارگران به سراغ پروژه‌هاي بعدي مي‌روند؛ در واقع بايد زمينه را براي اجراي پروژه‌ بعدي ايجاد كنند و نبايد اين‌طور باشد كه وقتي يك پروژه تمام شد ديگر كار و روند آباداني قطع شود، بلكه بايد به سراغ پروژه‌هاي بعدي رفت.

احمدي‌نژاد در ادامه به اهميت عزت يك ملت اشاره و اظهار كرد: آن چيزي كه به يك انسان شخصيت و هويت مي‌دهد و او را ماندگار مي‌كند، عزت انسان است، انسان بدون عزت مفهومي ندارد و خداوند انسان را با عزت آفريده است.

وي با بيان اين‌كه اگر عزت يك ملت مخدوش شود چيزي برايش باقي نمي‌ماند، افزود: عزت مانع از اين مي‌شود كه فرهنگ، هويت و منابع طبيعي يك كشور به غارت برود. ملتي كه عزت دارد داراي اقتدار است و پيشرفت مي‌كند، اما اگر كسي لباس ذلت بپوشد محال است پيشرفت كند.

رييس‌جمهور هم‌چنين با بيان اين‌كه اگر ملتي پاكي و پيشرفت مي‌خواهد بايد روي عزت خود پافشاري كند، اظهار كرد: حادثه‌ عاشورا تجلي‌اي از پافشاري بر عزت انسان و انسانيت بود و طبيعي است انساني كه عزت دارد تبعيت و پيروي از انسان‌هاي ذليل را نمي‌پذيرد و در واقع يك انسان موحد و پاك هيچ‌گاه تبعيت از يك انسان شراب‌خوار را نمي‌پذيرد، و حادثه‌ي عاشورا رخ داد تا عزت انسان مخدوش نشود.

احمدي‌نژاد در ادامه گفت: مشكل دشمنان با ما در قضيه هسته‌يي به خاطر مواد غني‌شده و انرژي هسته‌يي و اورانيوم نبود، گرچه انرژي هسته‌يي نيز مهم و لازم است، اما مي‌بينيد تعدادي از كشورهايي كه داراي انرژي هسته‌يي هستند، چون ذلت تبعيت از آمريكا را پذيرفته‌اند، به خاطر تبعيت به آنها كاري ندارند، علت اصلي دشمني با ما اين بود كه مي‌خواستند پرچم عزت ملت ايران را پايين بكشند، مشكل آنها انرژي هسته‌يي نبود، بلكه عزت ملت ايران بود و اگر ملت ايران تسليم مي‌شد، راه تسلط هرچه بيشتر آنها باز مي‌شد.

وي با بيان اين‌كه اگر عزت يك ملت خدشه‌دار شود چيزي براي آن ملت باقي نمي‌ماند، گفت: امروز صهيونيست‌ها ديده‌اند ملت فلسطين طالب عزت است و پرچم عزت را بالا نگه داشته است . آنها مي‌خواهند پرچم عزت مردم فلسطين را پايين بكشند، مشكل آنها با ملت فلسطين اين است كه اين ملت طالب عزت است.

احمدي‌نژاد هم‌چنين گفت: اگر آنها موفق شوند و پرچم عزت ملت فلسطين را پايين بكشند ديگر چيزي از فلسطين باقي نمي‌ماند.

رييس‌جمهور هم‌چنين گفت: متاسفانه برخي در منطقه‌ ما نمي‌دانند و نمي‌فهمند انسان يعني عزت و اگر عزت را از انسان بگيرند چيزي از آن باقي نمي‌ماند.

وي گفت: براي ملت ما مي‌ارزد كه محاصره‌ اقتصادي را تحمل كند اما عزت خود را حفظ كند. ببينيد چه چيزي گير كساني كه در اطراف، عزت خود را زير پا گذاشته‌اند، آمده است؛ چيزي جز ذلت نصيب آنها نشده است.

احمدي‌نژاد اظهار كرد: آنها در واقع فكر مي‌كردند اگر ايران را تحريم كنند موفق مي‌شوند مانع پيشرفت و آباداني آن شوند ولي اكنون بيايند اين كارخانه را ببينند.

رييس‌جمهور افزود: ملتي كه كار و تلاش و عزت خود را حفظ كند ملتي پيروز است و كسي نمي‌تواند اين ملت را بشكند.

وي گفت: ملت ايران روند پيشرفت و آباداني را در پيش گرفته و در اين مسير حركت مي‌كند.

احمدي‌نژاد بار ديگر از مديران و به‌ويژه كارگران اين كارخانه تشكر و خطاب به مديران اظهار كرد: قدر اين كارگران پرتلاش و زحمت‌كش را بدانيد.

هم‌چنين پيش از سخنان رييس‌جمهور، مدير اين كارخانه درباره‌ روند پيشرفت آن به ارائه توضيحاتي پرداخت.

اين كارخانه متعلق به بخش خصوصي است.

دكتر احمدي‌نژاد هم‌چنين به ابراز احساسات كارگران اين كارخانه پاسخ داد.

سازمان ملل،سازمان كنفرانس اسلامي و اتحاديه عرب بيدار شوند

رييس‌جمهور هم‌چنين صبح چهارشنبه در جمع پرشور مردم زاهدان با اشاره به جنايات‌هاي رژيم صهيونيستي در غزه و بيان اين كه صهيونيست‌ها به پايان راه رسيده‌اند و براي نجات خود به اين جنايت‌ها دست مي‌زنند، خطاب به سازمان ملل، سازمان كنفرانس اسلامي و اتحاديه عرب گفت‌ كه اين سازمان‌ها بايد هرچه زودتر بجنبند و اقدام عملي انجام دهند.

به گزارش خبرنگار ايسنا احمدي‌نژاد كه در جريان دومين سفر استاني به سيستان و بلوچستان سخن مي‌گفت، خطاب به اتحاديه عرب افزود: ‌اگر اتحاديه عرب امروز نخواهد كاري بكند چه موقع مي‌خواهد كاري بكند و مگر مردم فلسطين عرب نيستند، اين اتحاديه چه موقع مي‌خواهد از ظرفيتش استفاده كند؟

رييس‌جمهور خطاب به سران عضو اتحاديه‌ عرب نيز گفت: مگر شما آن زن فلسطيني را نديديد كه داد مي‌زد و مي‌گفت اعراب كجا هستيد و چرا به مردم فلسطين كمك نمي‌كنيد. صهيونيست‌هاي غاصب برادران شما را بمباران مي‌كنند.

وي افزود: ‌اتحاديه عرب بايد بجنبد و اقدام مناسب انجام دهد، سازمان كنفرانس اسلامي نيز بايد بجنبد، نمي‌شود فقط به دو سخنراني و تشكيل يك كميته اكتفا كرد. مگر نمي‌بينيد كه صهيونيست‌ها دارند جنايت مي‌كنند، نمي‌شود فرصت داد صهيونيست‌ها به جنايت‌هاي خود ادامه دهند.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه « اصل حرف من سازمان ملل و خطابم به اين سازمان است» افزود: اين سازمان ملل مربوط به كدام ملت‌ها و ملل است. آيا شوراي امنيت ابزاري است براي چند كشور كه هر غلطي كه مي‌خواهند با پوشش سازمان ملل و شوراي امنيت انجام دهند يا متعلق به تمام ملت‌هاست؟ اگر متعلق به تمام ملت‌هاست پس سازمان ملل و سران آن كجايند و چرا كاري انجام نمي‌دهند؟ چرا قطعنامه صادر نمي‌كنند؟

احمدي‌نژاد خطاب به مسوولان سازمان ملل ادامه داد: شما در برابر حق مسلم هسته‌يي ملت ايران كه همه به آن اذعان داشتند كه قانوني است، چندين قطعنامه صادر كرديد، اما در برابر رژيم صهيونيستي از يك اخم كردن هم عاجز هستيد.

رييس‌جمهور گفت: من به شما نصيحت مي‌كنم بيش از اين ته‌مانده آبرو و حيثيت خود را پيش ملت‌ها نبريد و مسووليت خود را در برابر اين جنايت‌ها انجام دهيد.

وي خطاب به دبير كل سازمان ملل متحد هم گفت: ‌آقاي دبير كل! نترسيد از اين‌كه منصبتان را بگيرند، به وظيفه‌تان عمل كنيد و اگر منصب‌ شما را گرفتند، در كنار ساير ملت‌هاي آزادي‌خواه قرار مي‌گيريد.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه آقاي دبير كل بايد وظيفه‌ خود را درست انجام دهد، افزود:‌ چطور مي‌شود در كشورهايي كه مخالف آمريكا هستند و نمي‌خواهند زير بار آمريكا و رژيم صهيونيستي بروند تا اتفاقي مي‌افتد بلافاصله مصاحبه و اعلام نظر مي‌كنيد، اما در برابر اين جنايت‌ها در غزه سكوت كرده‌ايد؟ چه كسي به شما فشار مي‌آورد؟ شما به چه كسي متعهد هستيد؟ چرا زبان در كام گرفته‌ايد و اقدامي نمي‌كنيد؟ هر روز كه مي‌گذرد تعداد بيشتري از زنان ، مردان و كودكان بي‌پناه كشته مي‌شوند و اينها جبران‌ناپذير است. من نمي‌دانم چه اتفاقي بايد در دنيا رخ دهد كه اين‌ها بيدار شوند .

رييس‌جمهور گفت: من به آنها نصيحت مي‌كنم كه بيدار شويد، وگرنه ته‌مانده اميد و اعتماد ملت‌ها به شما از بين مي‌رود و ملت‌ها منتظر شما نمي‌مانند. ملت ايران و ملت‌هاي آزادي‌خواه وظيفه‌ خود را انجام مي‌دهند.

وي هم‌چنين با اشاره به شعار مردم زاهدان كه مي‌گفتند « مرگ بر آمريكا و مرگ بر صهيونيستم» گفت: ‌دولت آمريكا بداند اين شعاري كه مردم زاهدان مي‌دهند به نمايندگي از تمام ملت ايران است كه با مشت گره كرده، عليه شما فرياد سر مي‌دهند.

رييس‌جمهور خطاب به سران رژيم صهيونيستي نيز اظهار كرد: سران بي‌آبرو و ديوانه اين رژيم بدانند اين كشتارها و جنايت‌ها آنها را نجات نمي‌دهد، بلكه آنان را به مرگ قطعي نزديك‌تر مي‌كند.

به گزارش ايسنا رييس‌جمهور در ادامه سخنانش در زاهدان خطاب به قدرت‌هاي فاسد كه از رژيم صهيونيستي حمايت مي‌كنند نيز گفت: من مي‌خواهم به شما بگويم دوران اين رژيم به پايان رسيده است.

وي ادامه داد: بدانيد اين رژيم در سراشيبي سقوط است و به فضل الهي سقوط مي‌كند و هيچ عاملي نمي‌تواند آن را از سقوط نجات دهد.

احمدي‌نژاد بار ديگر خطاب به كشورهاي حامي رژيم صهيونيستي گفت: شما چطور خيال مي‌كنيد اين رژيم مي‌تواند ادامه حيات بدهد. آنها 60 سال قبل با شعار «نيل تا فرات» آمدند، ولي اكنون كجا هستند؟ آنها امروز براي حفظ خودشان و از روي ترس دورشان ديوار مي‌كشند تا از فشار ملت‌ها در امان باشند.

رييس‌جمهور گفت: شما بايد بدانيد به فضل الهي سران رژيم صهيونيستي به زودي در دادگاهي عادل محاكمه مي‌شوند و بدانيد كه در آن دادگاه حاميان بدطينت اين رژيم نيز به محاكمه كشيده و مجازات مي‌شوند.

وي در ادامه با بيان اين كه « سخني نيز با كشورهاي منطقه و اطراف دارد و خطابش به آنهاست» اظهار كرد: وقتي با برخي از آن‌ها صحبت مي‌كنيم تصور مي‌كنند با كوتاه آمدن و سازش و سخن از صلح گفتن، مي‌توانند خوي وحشي‌گري رژيم صهيونيستي را مهار كنند؛ در صورتي كه در اشتباه هستند. سوال مي‌كنم اگر مقاومت در فلسطين نبود آيا امروز همچنان سران صهيونيستي شعار نيل تا فرات نمي‌دادند و آيا امروز اثري از مكه و مدينه ، قاهره و عمان باقي بود. اگر مقاومتي در لبنان نبود آيا اثري از كشور لبنان باقي مانده بود.

رييس‌جمهور خطاب به سران كشورهاي منطقه گفت:‌ چطور فكر مي‌كنيد با امتيازدادن به كسي كه فقط براي امتيازگرفتن آمده مي‌توانيد او را مهار كنيد و صلح و امنيت را به منطقه برگردانيد؟ اين تصور اشتباهي است.

وي افزود: ‌ديدم برخي مصاحبه و مقاومت را محكوم كرده‌اند به جاي اين‌كه صهيونيست‌ها را محكوم كنند. سوال دارم كه اگر مقاومت نبود آيا اثري از حكومت‌هاي اطراف بود؟ آيا امروز اثري از حكومت‌ها و مرزهاي سياسي اكنون در منطقه وجود داشت؟

احمدي‌نژاد ادامه داد: اين رژيم آمده و وظيفه دارد تمام منطقه را اشغال كند و در واقع خوي اشغالگري را همراه دارد .

رييس‌جمهور گفت: ‌كشورهايي كه مقاومت را مطرح كرده‌اند آيا رفتارهاي اين رژيم و جنايت‌هاي آن را نديده‌اند؟ آيا ادعاي اين رژيم را نشنيده يا فراموش كرده‌اند؟ آيا نمي‌دانند اين رژيم از اساس براي اشغال، ‌تجاوز و تصرف عليه مسلمانان و كشورهاي منطقه به وجود آمده است؟ سران برخي كشورها چطور تصور مي‌كنند با گفت‌وگو و به رسميت شناختن رژيم صهيونيستي مي توانند خوي اشغال‌گري اين رژيم را مهار كنند؟.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه « اساس اين رژيم بر تجاوزگري و اشغال است» گفت: آنها در كانادا و آمريكا به دنبال ارض موعود بودند، چرا در همان‌جا به آنان سرزميني داده نشد و چرا فلسطين را اشغال كردند و مردم آن را آواره كردند، هم‌چنين تعدادي از مردم را از اطراف دنيا آوردند و در فلسطين حاكم كردند؟

وي با بيان اين‌كه « فلسفه‌ رژيم صهيونيستي، تجاوز ، تصرف و اشغال است» گفت:‌ اگر روزي نتوانند تصرف يا تجاوز كنند آن روز روز مرگ آنهاست، آنها براي كشتار آمده‌اند و اگر روزي كشتار نكنند از بين مي‌روند؛ اين هدف و آرمان صهيونيسم و ماموريت استكبار است.

رييس‌جمهور در بخشي ديگر از سخنانش خطاب به ملت فلسطين و مردم غزه گفت: بدانيد تنها را ه عزت ايستادگي است، تنها راه پيروزي مقاومت است.

وي ادامه داد: ديديم كساني كه مسير سازش را طي كرده‌اند به كجا رسيدند، دست‌بوس صهيونيست‌ها رفتند، دست به سازش زدند، ولي باز هم بدهكار و تحقير شدند.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه « راهي كه شما در پيش گرفته‌ايد يعني راه مقاومت راه درستي است» گفت: برخي مي‌گويند فلسطيني‌ها مقاومت مي‌كنند و سودش را ملت ايران مي‌برد؛ اين اشتباه است، ملت ايران خود مركز مقاومت است و در خط مقدم مقاومت و مبارزه عليه استكبار قرار گرفته است.

رييس‌جمهور با بيان اين كه « مصلحان، صالحان و پيامبران براي اين كه به پيروزي برسند، سختي‌ها را پشت سر گذاشته‌اند» خطاب به ملت فلسطين افزود: بدانيد به فضل الهي پيروزي نزديك است و ظلم ماندني نيست.

وي هم‌چنين با بيان اين كه « دنيا بداند ملت ايران ايستاده‌ و خيال نكند با حرف‌هاي واهي مي‌تواند اين ملت را از راه درستي كه انتخاب كرده، منحرف كند» گفت: به فضل الهي رژيم صهيونيستي به پايان راه رسيده است. سه سال پيش شعار خاورميانه بزرگ را مطرح كردند، اما امروز سران اين رژيم براي نجات خود دست به جنايت مي‌زنند، در صورتي كه نجاتي در كار نيست.

رييس‌جمهور گفت: همه بايد بيدار شوند و دست به دست هم بدهند، دولت‌هاي منطقه نيز راه را براي ملت‌هاي خود باز نگه دارند و اجازه دهند اعتراض خود را نسبت به جنايت‌هاي صهيونيست‌ها ابراز كنند، ممكن است برخي دولت‌ها به خاطر قولهايي كه داده‌اند نخواهند از مقاومت حمايت كنند و در واقع در اين ارتباط رودربايستي دارند، ولي دست كم اجازه بدهند ملت‌هايشان اعتراض و راه را براي آنها باز كنند.

به گزارش ايسنا احمدي‌نژاد در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به اين‌كه « يكي از وظايف حكومت اسلامي دفاع از حق و مظلوم است» گفت: در حال حاضر شاهد دو جبهه‌ حق و باطل هستيم، در جبهه‌ حق دعوت به تقوا، پاكي ، علم ، معرفت ،‌ خدمت به انسان‌ها ، تواضع و فروتني ، تبعيت از صالحان و پيامبران ، رحمت و برادري و توحيد وجود دارد، در جبهه حق، ظلم و تبعيض، حق‌كشي، اشغال‌گري، دنياپرستي ، غفلت و فريب وجود ندارد؛ ولي در جبهه‌ باطل همه اين فعاليت‌ها بر اساس بي‌عدالتي و نافرماني از فرمان خدا و ناديده گرفتن دعوت پيامبران و صالحان و تبعيض است و اين دو جبهه هيچ گاه با هم سازگاري نداشته‌اند و ندارند.

رييس‌جمهور با بيان اين كه در جبهه‌ باطل، جان و مال ، ‌آبرو و حقوق ملت‌ها و انسان‌ها جايگاهي ندارد، و در جبهه‌ حق نيز ظلم و ظالم جايي ندارد، گفت:‌ دولت اسلامي موظف به مقابله با ظلم و ظالم و دفاع از مظلومان است. همه پيامبران الهي در اين مسير حركت‌ و همه را به راه حق و مقابله با باطل دعوت كرد‌ه‌اند و در اين مسير پيامبران و صالحان به خود ترديدي راه نداده‌اند.

وي در ادامه با اشاره به فلسفه‌ قيام امام حسين(ع) و ايستادگي ايشان در برابر ظلم و هم‌چنين دفاع از حق، اظهار كرد: امام حسين براي امر به معروف و نهي از منكر قيام كرد، صبر و مقاومت ، توكل و توحيد ، پاكي و عدالت و فلسفه حقيقي وجود انسان ، ايستادگي در برابر ظالمان و غاصبان در كربلا به نمايش گذاشته شد و در واقع حقيقت باطل افشا و معلوم شد در جبهه باطل جز جعل و دنياپرستي و تحقير ملت‌ها و انسان‌ها چيز ديگري وجود ندارد .

احمدي‌نژاد هم‌چنين با اشاره به وضعيت كنوني جهان گفت:‌ امروز در جامعه جهاني و در عرصه‌هاي گوناگون بين‌المللي سنگين‌ترين ظلم‌ها جنايت‌ها و تبعيض‌ها را شاهد هستيم كه نمونه‌ آن را در صحنه‌ فلسطين مشاهده مي‌كنيد و مي‌بينيد كه مردم در چه وضعي هستند .

رييس‌جمهور با اشاره به چگونگي تشكيل رژيم غاصب صهيونيستي و آواره شدن مردم مظلوم فلسطين گفت: ‌اين رژيم نماينده جبهه باطل و استكبار جهاني در برابر تمام ملت‌ها و جبهه‌ حق است و امروز مي‌بينيم كه از زمين و هوا به مردم مظلوم فلسطين و غزه حمله مي‌كنند و چه جنايت‌هايي را انجام مي‌دهند و اين رژيم با تمام توان نظامي خود حمله كرده است، ما بايد بدانيم اين حمله با چه هدفي صورت مي‌گيرد و هدف آن‌ها از اين جنايت‌ها چيست؟

رييس‌جمهور با بيان اين كه رژيم صهيونيستي اول شعار نيل تا فرات را مي‌داد ولي امروز به پايان خط رسيده و دور خود ديوار كشيده است، گفت: مي‌بينيد كه سران رژيم صهيونيستي ديوانه‌وار تصميم مي‌گيرند و حمله مي‌كنند و دو يا سه روز بعد خود را نمي‌بينند.

وي با بيان اين كه صهيونيست‌ها فكر مي‌كنند با شكستن غزه مي‌توانند وضعيت خود را بهبود دهند و در واقع مي‌توانند فرصتي براي تجديد قوا پيدا كنند، گفت: ‌آن‌ها در اشتباه هستند؛ چرا كه به پايان خط رسيده‌اند. آنها در جنگ 33 روزه تمام حيثيت خود را از دست دادند و در واقع در اين جنگ نشان داده شد اين رژيم شكست‌پذير است، اين رژيم در طول اين سال‌ها سعي كرده بود اين انديشه را به كشورهاي منطقه تزريق كند كه شكست‌ناپذير است، ولي در جنگ 33 روزه خلاف آن ثابت شد .

وي افزود: وقتي با كشورهاي اطراف صحبت مي‌كرديم و به آن‌ها مي‌گفتيم چرا در برابر صهيونيست‌ها مقاومت نمي‌كنيد، مي‌گفتند دليلش اين است كه رژيم صهيونيستي شكست‌ناپذير است. مبارزه فايده‌اي ندارد و ما بايد كوتاه بياييم، اما در جنگ 33 روزه اين افسانه و صحبت شكست و در واقع شيرازه‌ رژيم صهيونيستي در هم پاشيد و اين رژيم در حال حاضر با بن‌بست مواجه شده است و فكر مي‌كند با حمله و شكست غزه مي‌تواند مقاومت‌ ملت‌هاي منطقه را بشكند؛ ولي بايد بداند مثل هميشه اشتباه مي‌كند، آن‌ها به پايان راه رسيده‌اند.

رييس‌جمهور در بخش ديگر سخنانش با اشاره به اقدامات و تصميمات دولت در ارتباط با استان سيستان و بلوجستان گفت:‌ان‌شاءالله روز پنج‌شنبه در جلسه‌ هيات دولت تصميمات خوبي براي پيشرفت و آباداني هرچه بيشتر استان گرفته مي‌شود.

وي همچنين گفت: در اين استان چند منطقه‌ صنعتي ايجاد خواهد شد.

احمدي‌نژاد افزود: ‌نرخ بيكاري در استان حدود 2 درصد كاهش پيدا كرده، خط راه آهن بم به زاهدان كه بودجه آن در سفر اول به تصويب رسيده بود تا پايان امسال به بهره‌برداري مي‌رسد و زاهدان به خطوط ريلي كشور مي‌پيوندد.

رييس‌جمهور در پايان گفت: حدود 5 هزار و 600 پروژه در دور اول سفر استاني براي استان به تصويب رسيد كه 4 هزار مورد آن به پايان رسيده و بقيه در مسير اجرا هستند.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 11 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن