تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خانه اى كه در آن قرآن فراوان خوانده شود، خير آن بسيار گردد و به اهل آن وسعت داده ش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820768143




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

امام جمعه كاشمر:عاشورا ريشه و اساس همه انقلابهاي آزادي بخش اسلام است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: امام جمعه كاشمر:عاشورا ريشه و اساس همه انقلابهاي آزادي بخش اسلام است
مشهد - خبرگزاري مهر: حجت الاسلام سيد قاسم يعقوبي گفت: عاشورا مادر و ريشه و اساس همه انقلاب هاي آزادي بخش جهان اسلام و زمينه ساز انقلاب جهاني حضرت ولي عصر (عج) بوده و هست.

به گزارش خبرنگار مهر امام جمعه كاشمر صبح امروز در گردهمايي بزرگ مسئولان هيئات مذهبي و مداحان شهرستانهاي كاشمر و خليل آباد افزود: عاشورا قلب تاريخ است و عاشورا نيز هم گذشته خود را سيراب كرده و به حركت درآورده است و هم آيندگان را و از اين جهت تمام انبياء به عاشورا توجه داشتند و بعد از اين حادثه نيز همه اوليا و اوصيا به آن اهميت مي داده اند.

امام جمعه كاشمر افزود: عاشورا حادثه اي است كه معماري و طراحي آن به دست خداوند متعال انجام شده، گرچه مجري و عوامل پياده كننده اش امام حسين (ع) و اصحابش بودند.

وي با بيان اينكه خداوند در نظام عالم و در هندسه معنوي بشر، امام حسين (ع) را چراغ هدايت و كشتي نجات قرار داده است، خاطرنشان كرد: چراغ وقتي عامل هدايت است كه انسان در گمراهي و ظلمات باشد و چيزي را گم كرده باشد و كشتي نيز وقتي عامل نجات است كه انسان در طوفان ها قرار گرفته باشد و لذا همه كساني كه در ظلمات جهل و انحراف و ناداني هستند به امام حسين (ع) محتاجند.

امام جمعه كاشمر با بيان اينكه ما به عنوان شيعيان امام حسين (ع) ماموريم و مسئوليم كه اين چراغ هدايت و كشتي نجات را به طوفانزده ها و كساني كه در حال غرق شدن هستند معرفي كنيم، خطاب به مسئولين هيئات و مداحان گفت: شما دست اندكاران هيئات عزاداري، كساني هستيد كه بايد مراقبت كنيد كه اين چراغ گرد و غبار نگيرد و پرده ها مانعش نشود.

وي افزود: اين چراغ خاموش نمي شود زيرا خداوند آن را روشن كرده است، اما ما موظفيم پرده هاي غفلت از آن را كنار بزنيم.

يعقوبي وظايف مداحان و وعاظ را سنگين خواند و تصريح كرد: متاسفانه در دنياي اسلام خيلي تلاش مي شود كه نام اهل بيت (ع) برده نشود و آنها را مثل ساير صحابه و ياران پيامبر عادي جلوه دهند و لذا ما وظيفه داريم كه اهل بيت (ع) و عظمت آنها را معرفي كنيم.

وي با بيان اينكه هر حسينيه بايد يك پايگاه نيروسازي براي امام زمان (عج) و دنياي اسلام باشد، گفت: بسياري از مراسمات عزاداري در واقع جاذبه اي است براي تجمع مردم كه سپس فلسفه عاشورا براي آنان تبيين گردد.

وي به مداحان توصيه كرد با استفاده از اشعار پند آموز و اخلاقي، احاديث و معارف اهل بيت (ع) را منتقل كنند.

وي يكي از ايرادات مهم جهان اسلام را بي تفاوتي در قبال مسائلي كه بر مسلمين مي گذرد دانست و خاطر نشان كرد: يكي از اسرار عاشورا اين بود كه امام مي فرمود من نمي توانم ببينم كه باطل جولان بدهد و من بي تفاوت بمانم.

امام جمعه كاشمر با بيان اينكه امام حسين (ع) بالاترين جهاد را فرياد انسان در برابر ظلم معرفي كرده اند، اظهار داشت: امام راحل (ره) يكي از فرزندان صالح و بيدار عاشوراست كه نسبت به آينده نگران بود.

وي افزود: در مطالعه اي كه در آثار امام (ره) شده است هيچ جا ايشان از دشمن خارجي نترسيده اند بلكه نگراني ايشان از سه موضوع بوده است.

يعقوبي سه نگراني حضرت امام خميني (ره) را به وجود آمدن اختلاف در بين ملت، مشغول شدن مردم به زندگي روزمره و كم شدن حساسيتشان نسبت به اسلام و نيز گرفتاري مردم به رفاه زدگي و تجمل گرايي عنوان كرد.

وي با بيان اينكه بايد مسائل را درست تحليل كنيم و از سطحي نگري بپرهيزيم، تصريح كرد: مسلمان اگر سطحي نگر باشد مانند خوارج نهروان اگر رئيسش علي (ع) هم باشد سقوط مي كند و حادثه عاشورا هم در اثر سطحي نگري مردم كوفه به وقوع پيوست.

وي با تاكيد بر اينكه هيئات بايد به سمتي بروند كه تبديل به كلاس و آموزش بشوند، خاطرنشان كرد: در هيئات مذهبي بايد كار فرهنگي انجام شود و مسئولين نيز بايد به نيروهاي فرهنگي ميدان بدهند.

يعقوبي تاكيد كرد كه هيئات نبايد از روحاني جدا باشند و خطاب به مسئولين هيئات گفت: اسلام منهاي روحاني اسلام نيست زيرا امام عصر (عج) فرموده اند در دوران غيبت، راويان احاديث در ميان شما حجت هستند.

وي از مسئولين هيئات خواست از برخي مسائلي كه در شان مجالس اهل بيت (ع) نيست دوري كنند و همچنين اجازه ندهند خرافات در برگزاري مجالس مذهبي نفوذ كند.

رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان كاشمر هم در اين گردهمايي، با اعلام اينكه بيش از 120 مورد از هيئات مذهبي در شهرستان هاي كاشمر و خليل آباد كد شناسايي دريافت كرده اند از باقي هيئات خواست كه براي دريافت كدشناسايي اقدام نمايند.

حجت الاسلام سيد كاظم سالاري همچنين به دو اتفاق مثبت در ارتباط با امور هيئات عزاداري در چند سال اخير اشاره كرد و گفت: تشكيل شوراي هيئات مذهبي و نيز تشكيل مجمع مداحان كه با انتخاب خود مسئولان هيئات و مداحان شكل گرفته است از امور مثبتي است كه باعث واگذاري امورات به خود هيئات و پيگيري بهتر امور مي شود.

وي با تاكيد بر اينكه نبايد در هيئات مذهبي به گونه اي عمل شود كه موجب تفرق شود، تصريح كرد: از ايجاد تفرقه و اختلاف فقط دشمنان سود مي برند.

سالاري با اشاره به ضرورت برگزاري باشكوه نماز ظهر عاشورا به كمك دولت به هيئات مذهبي هم اشاره كرد و گفت: تا كنون اقلامي در اختيار هيئات قرار مي گرفته است و امسال نيز طبق سهميه هر ساله اين اقلام به هيئات واگذار خواهد شد كه البته برنامه كلان دولت اين است كه طي سال هاي آينده كمك به هيئات مذهبي را به صورت نقدي انجام دهد.
 چهارشنبه 11 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن