تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس زياد شوخى كند، نادان شمرده مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816596103




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/پي‌گيري روند اجراي مصوبات استاني در كرمانشاه/ بازديد خبرنگاران از پروژه مسكن اجاره به شرط تمليك استاندار: كار ساخت كارخانه خودروسازي را با جديت دنبال مي‌كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /پي‌گيري روند اجراي مصوبات استاني در كرمانشاه/ بازديد خبرنگاران از پروژه مسكن اجاره به شرط تمليك استاندار: كار ساخت كارخانه خودروسازي را با جديت دنبال مي‌كنيم
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

در ادامه روند پي‌گيري مصوبات استاني خبرنگاران از پروژه ساخت تعاوني مسكن بيستون بازديد كردند.

به گزارش خبرنگار ايسنا الماسي معاون مسكن و شهرسازي استان كرمانشاه درباره مصوبات بخش مسكن و شهرسازي در دور اول سفرهاي رييس‌جمهور در جمع خبرنگاران گفت:‌ سه هزار و 400 مسكن اجاره‌اي در قالب سه مصوبه در سفر اول به تصويب رسيد كه در اين راستا بخش تعاوني مسكن بيستون از منابع بانكي استفاده مي‌كند و اقساط اول و دوم خود را نيز دريافت كرده است. هم‌چنين در كنار اين واحدهاي مسكوني تعاوني مسكن پتروشيمي نيز در حال ساخت است.

خبرنگاران در ادامه از پروژه ساخت 132 واحد مسكوني اجاره به شرط تمليك بازديد كردند.

الماسي قرارداد ساخت اين واحدهاي مسكوني را 5 ميليون تومان عنوان كرد و گفت: 600 واحد براي اين طرح طراحي شده كه 132 واحد آن با اعتبار دولتي و مابقي اعتبارات از بخش خصوصي پرداخت مي‌شود. تابستان 88 نيز به بهره‌برداري مي‌رسد.

به گزارش ايسنا، خبرنگاران در ادامه از دهكده المپيك كرمانشاه بازديد كردند.

رفعتي يكي از مسوولان سازمان تربيت بدني استان درباره اين دهكده گفت: زمين دهكده 120 هكتار است و در حال انجام مطالعات و برآورد و رديف بودجه درباره آن هستيم كه بعد از تعيين اين كارها ساخت مجموعه‌ ورزشي هم شروع مي‌شود .

وي هم‌چنين درباره استخر قهرماني اين دهكده گفت: اين استخر با زيربناي 11 هزار متر مربع و برآورد اوليه 66 ميليارد ريال از سال 86 عمليات اجرايي خود را شروع كرده و تا كنون 40 ميليارد ريال براي آن هزينه شده است و 60 درصد نيز پيشرفت فيزيكي دارد كه نمونه آن در ايران وجود ندارد و در سال 88 به اتمام مي‌رسد.

وي هم‌چنين درباره آغاز عمليات اجرايي دهكده المپيك گفت: بعد از انجام مطالعات تقريبا از سال 89 عمليات اجرايي شروع مي‌شود.

به گزارش ايسنا خبرنگاران در ادامه از بيمارستان دكتر محمد كرمانشاهي بازديد كردند.

وي تصريح كرد: در دولت نهم يكي از مصوباتي كه بارقه‌ اميد در دل مردم كرمانشاه ايجاد كرد، آغاز به كار اين پروژه بود كه كار آن از سال 85 شروع شد و در سال 86 و 87 شش ميليارد تومان بودجه گرفت، تا كنون نيز 65 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است و پيش‌بيني مي‌شود در هفته دولت سال 88 به مردم تحويل شود.

به گفته وي اين بيمارستان 100 تخت خوابي و با زيربناي 12 هزار متر مركز تخصصي كودكان خواهد بود.

به گزارش ايسنا، خبرنگاران پس از بازديد از پروژه‌هاي چند شهرستان در استان كرمانشاه در كنفرانس خبري استاندار كرمانشاه شركت كردند.

در ابتداي اين جلسه اميريان مسئول پيگيري مصوبات استان كرمانشاه گزارشي از بازديد خبرنگاران به غفوري استاندار كرمانشاه ارائه كرد.

در ادامه استاندار كرمانشاه در پاسخ به خبرنگاري درباره مصوبه ساخت خودرو و قرارداد آن با شركت ايران خودرو گفت: جلسه‌اي در اين رابطه گذاشته شد و چون قرار است درصدي از اعتبار اين كارخانه توسط سازمان تامين اجتماعي پرداخت شود، نوع خودرويي كه ايران خودرو پيشنهاد كرد مورد قبول سازمان تامين اجتماعي قرار نگرفت، چون معتقد بود بايد بيشترين سرمايه‌گذاري را انجام دهد؛ لذا عنوان شد بايد نوع خودرو مورد پذيرش ما نيز قرار گيرد.

تقريبا يك سال و نيم طول كشيد تا ايران خودرو مجاب شد خودروي ون را براي اين كارخانه در نظر بگيرد.

استاندار كرمانشاه گفت: ميزان سرمايه‌گذاري ايران خودرو براي اين كارخانه 49 درصد و سازمان تامين اجتماعي 51 درصد بوده و بعد از دو سال محل ساخت كارخانه مشخص شد، زميني هم با حدود 50 هكتار در اختيار آن قرار داده شد و كار در حد ساخت سوله و كارخانه و سايت كارخانه شروع شد، ولي بار ديگر با مشكل مواجه شد. در همين رابطه جلسه‌اي در تهران با وزير صنايع داشتيم تا اختلاف سازمان تامين اجتماعي و ايران خودرو را به اين وسيله حل كنند.

غفوري ادامه داد: در صورت ساخت اين كارخانه 200 نفر مشغول كار مي‌شوند.

وي با بيان اين كه ساخت اين كارخانه را با جديت دنبال مي‌كنيم، گفت: حتي حاضر شديم از نظر تسهيلات هر آنچه مورد نياز است در اختيار ايران خودرو قرار دهيم.

وي درباره ساخت قطار شهري كرمانشاه به عنوان يكي از مصوبات هيات دولت نيز گفت: هيات مديره و مديرعامل اين پروژه مشخص شده و اعتبار اوليه آن نيز 8 ميليارد تومان بوده است. كريدور آن نيز از طاق بستان شروع و به سمت ميدان فردوسي با طول 13 كيلومتر حفر مي‌شود. مطالعات فاز اول آن هم تمام شده و اميد است تا پايان امسال كار آن شروع شود.

غفوري گفت: پيشنهاد ما احداث منوريل بوده كه مورد پذيرش نيز قرار گرفته است.

وي در پاسخ به پرسش ديگري درباره تامين آب كرمانشاه از سد گاوميشان گفت: اين پروژه نيز در دست اقدام است و به صورت لايحه براي سال 88 تصويب شده، 10 ميليون تومان نيز رديف بودجه گرفته و مطالعات آن تمام شده است.

استاندار كرمانشاه درباره 7 سد مصوب سفر اول هيات دولت نيز گفت: سد قشلاق اعتبار خود را گرفته و امسال 500 ميليون تومان براي شروع كار قرار داده شده. مطالعات فاز دوم آن هم به اتمام رسيده و قرار است سال آينده 4 ميليارد تومان براي آن در نظر گرفته شود. هم‌چنين مطالعات سد گاوميشان و كبوترلانه به اتمام رسيده و رديف بودجه‌اي هم تعيين شده و قطعا براي سال آينده به آنها رديف داده مي‌شود. هم‌چنين مطالعات 4 سد هواسان، كلكش، كيلان بر و شرف شان در حال انجام است.

غفوري در پاسخ به خبرنگار ديگري درباره ميزان تاثير حضور خبرنگاران در پي‌گيري مصوبات استان‌ها گفت: تصويب طرح‌ها 5 درصد كار است و 95 درصد ديگر پيگيري است، پيگيري نيز كار سنگين، انرژي‌بر و سختي است.

وي تصريح كرد:‌ با توجه به اين كه 6 هزار و 500 ميليارد تومان براي مصوبات استان كرمانشاه گذاشته شد، اين مقدار پول بايد در چرخه كار مي‌آمد، ولي اين سوال پيش مي‌آيد كه كشش دستگاه‌هاي ما چقدر است. همه دستگاه‌هاي ما كارهايي در اين زمينه انجام مي‌دهند و بودجه‌ها را گرفته و پيشرفت كار آنها هم بسيار خوب است و در همين رابطه به صورت هفته‌اي جلساتي با مسوولان هر دستگاه برگزار مي‌شود.

وي با بيان اين كه هر كس بتواند در اين قضيه كاري انجام دهد خوب است، گفت: هر اقدامي مي‌تواند ما را به حركت وادارد و هر اهرم و عاملي ما را به حركت در آورد خوب است. ما خوشحال مي‌شويم ببينيم خبرنگاران در جريان كارها هستند و به مردم و مسوولان پيشرفت كار را اطلاع مي‌دهند.

استاندار كرمانشاه حضور خبرنگاران را موجب خير و بركت استان دانست و افزود: ‌اين حركت خبرنگاران نيز يك اهرم فشار است كه ما را به حركت وا مي‌دارد، اما اين فشارها بايد به بدنه همه دستگاه‌ها از جمله دستگاه‌هاي مركزي و استاني نيز وارد شود تا كارها جلو بيفتد.

غفوري هم‌چنين درباره اين كه تا چه ميزان به قرارگرفتن كرمانشاه به عنوان قطب كشاورزي اعتقاد داريد گفت: استان ما از قديم استاني بوده كه روي آن كار شده است. از ده سال گذشته نيز بحث ساخت سدها خوب شروع شده و در اين مدت در دست مطالعه اجرا و بهره‌برداري داريم.

وي ادامه داد: بارندگي ما نيز در سال 450 ميلي متر است، در حالي كه ميزان بارندگي كشور 250 ميليمتر است. ما 800 هزار هكتار خاك مناسب براي كشاورزي داريم كه اگر از آن‌ها درست استفاده كنيم مي‌توانيم ده درصد غذاي كشور را تهيه كنيم.

وي با اشاره به صنعتي شدن كشاورزي گفت: در اين قضيه نبايد صنايع را از كشاورزي جدا بدانيم. به اين كه قطب كشاورزي شويم معتقديم، ولي از اين جهت نگران بوديم كه به خاطر اين بحث صنعت از ما گرفته شود كه خوشبختانه در استان كرمانشاه صنايع بزرگ و مهمي مانند پالايشگاه و نيروگاه و دو كارخانه سيمان در حال كار كردن هستند و ان‌شاءالله يك سال ديگر 20 ميليون متر مربع كاشي توليد خواهيم كرد كه در نوع خود بي‌نظير است.

غفوري ادامه داد: در زمينه فرآورده‌هاي كشاورزي منطقه‌ ويژه ما در اسلام‌آباد غرب اگر به تصويب برسد مي‌توانيم به اين وسيله كارخانه فرآورده‌هاي كشاورزي را راه بيندازيم. هم‌چنين در بخش ذوب آهن روزانه 2 هزار تن توليد داريم و در مجموع 730 واحد صنعتي در استان مشغول به كار هستند، منتهي پتانسيل كشاورزي ما بيشتر است.

وي در پايان درباره موضوع بنگاه‌هاي زودبازده نيز گفت: وقتي بحث سيستم بنگاه‌هاي زودبازده مطرح شد در كارگروهي تلاش كرديم اين طرح را به مردم در قالب جلسات مختلف و حتي از طريق صدا و سيما بشناسانيم. يك و نيم سال طول كشيد تا مردم متوجه شدند اين طرح فرصتي است كه از آن استفاده كنند و به محض اين كه كار قرار بود آغاز شود با بروز موانعي در اختصاص اعتبارات بنگاه‌هاي زودبازده ما نيز با مشكل مواجه شديم در حالي كه مردم تازه جرات پيدا كردند و شركت‌هاي مشاوري نيز در اين جا راه افتاد كه اين حركت بانك مركزي خيلي به ما ضربه زد؛ ولي با اين حال بخش‌هاي بزرگ از تسهيلات بنگاه‌هاي زودبازده استفاده كردند و اشتغال‌زايي خوبي نيز در اين راستا داشته‌ايم.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 11 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 177]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن