تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دورترین مردم ار خداوند عزّو جل در روز قیامت سرکشانِ متکبّر هستند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804731309




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جديدترين خبرها از اسكار 2009


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: جديدترين خبرها از اسكار 2009
باتوجه به نزديك شدن به مراسم اسكار سال 2009 جديدترين خبرهاي اسكار را تقديم حضورتان مي كنيم. لازم به ذكر است مطلب مذكور از خبرگزاري هاي مهر، فارس، ايسنا و سايت سينماي ما، جمع آوري شده است. با ما همراه باشيد.

10 فيلم بخت دريافت اسكار بهترين فيلم 2009 را دارد
پس از ماه ها نمايش فيلم هاي متوسط و غير جذاب در هاليوود، به تازگي موجي از فيلم هاي اسكاري از راه رسيده كه بسياري از آن ها بلند پروازانه و چالش برانگيز است. نيوزويك اعلام كرد خيلي ها درباره اين مسئله كه جوايز اسكار روي فروش فيلم ها، اعتبار و حتي ماندگاري آن ها تاثير مي گذارد، ترديد دارند، اما انگار گوش هيچ استوديويي به اين حرف ها بدهكار نيست، چرا كه رقابت براي رسيدن به تنديس طلايي هم چنان ادامه دارد.

1-چه: فيلم چهار ساعت و نيم استيون سودربرگ درباره ارنستو چه گوارا، دكتر و بعدها مبارز آرژانتيني با بازي بنيچيو دل تورو است و خود دل تورو در بخش اسكار بازيگري يك مدعي است. اين فيلم دسامبر امسال در نيويورك و لس آنجلس اكران مي شود و بعد در قالب 2 فيلم آرژانتين و چريك به نمايش عمومي در مي آيد.

چه فيلمي تو در تو و سياسي است و هر چند فيدل كاسترو هنوز زنده است، وقايع به تصوير در آمده در فيلم آن قدر قديمي است كه اعضاي آكادمي علوم و هنرهاي سينمايي را از توجه به جنجال هاي سياسي دور نگه دارد. ضمن اين كه چه بايد فيلمي بهتر از فيلم چه! توليد سال 1969 با بازي عمر شريف در نقش اصلي و جك پالانس به نقش كاسترو باشد.

2-مورد عجيب بنجامين باتن: تنها چند نفر از دست اندركاران هاليوود توانسته اند فيلم جديد ديويد فينچر را ببينند كه فيلمي رومانتيك است. برادپيت در اين فيلم نقش مردي را بازي مي كند كه با گذشت زمان جوان تر مي شود و به جايي مي رسد كه خوشبختي را تنها با بودن در كنار شخصيت كيت بلانشت پيدا مي كند. مورد عجيب بنجامين باتن بر مبناي داستاني از اسكات فيتزجرالد ساخته شده و تيلدا سوئينتن ديگر بازيگر آن است. اگر اين فيلم حتي به اندازه نيمي از آنونس بحث انگيز خود جذاب باشد، مي تواند به فهرست 5 نامزد نهايي راه يابد.

3-شواليه تاريكي: تا پيش از سال 2001 اصلا فكرش را مي كرديد كه روزي فيلمي اقتباس شده از رمان جي. آر. آر. تولكين بتواند در بخش اسكار بهترين فيلم نامزد شود؟ يادمان نرود آكادمي بدش نمي آيد هرچند وقت يك بار از منطقه امن خود خارج شود و از فيلم هايي تقدير كند كه كلي پول درآورده است.

نامزدي روح در سال 1990 يادتان هست يا حس ششم در 1999؟ اين درست كه بتمن در اين بخش در نماي دور قرار دارد، اما اگر مهاجم نقاب دار به فهرست 5 فيلم آخر راه پيدا كرد، تعجب نكنيد.

4-فراست / نيكسن: اين فيلم و درام تاريخي ترديد 2 اقتباس سينمايي مطرح اين فصل است كه براي جوايز اسكار رقابت مي كند، اما پس از واكنش هاي آرام به نمايش اخير ترديد با بازي مريل استريپ در افتتاحيه جشنواره موسسه فيلم آمريكا، به نظر مي رسد ستاره اقبال فراست / نيكسن در حال ظهور باشد. اين فيلم بر مبناي نمايش نامه اي از پيتر مورگان ساخته شده و درباره گفت وگوهاي تلويزيوني معروف ديويد فراست، مجري بريتانيايي با ريچارد نيكسن است. اين گفت وگوها سال 1977 و 2 سال پس از كناره گيري رئيس جمهور پيشين آمريكا در پي رسوايي واترگيت انجام شد. نقش آفريني قوي فرانك لانجلا و مايكل شين، حضور يك كارگردان محبوب اسكار مانند ران هوارد و تصويري واقعي از يك رئيس جمهور آمريكا كه آمار موافقان او از هر آنچه فكرش را بكنيد كمتر است، از ويژگي هاي اين فيلم است.

5-گران تورينو: كلينت ايستوود به نظر در همان موقعيتي است كه چند سال پيش داشت؛ زماني كه پرچم هاي پدران ما چندان مورد توجه منتقدان قرار نگرفت.

اما او نامه هايي از ايوو جيما را هم داشت كه در بخش بهترين فيلم نامزد اسكار شد. بچه عوضي ايستوود كه اولين بار امسال در كن اكران شد، با واكنش متفاوت منتقدان روبه رو شده است كه همين مسئله گران تورينو را در مركز توجه قرار مي دهد. ايستوود در نقش يك جنتلمن سال خورده بازي مي كند كه وقتي يكي از اعضا يك گروه تبهكار آسيايي مي كوشد خودرو فورد گران تورينو مدل 1973 او را بدزد، با اين گروه درگير مي شود. هري كثيف يكي از چهره هاي هميشگي اسكار است، پس امسال هم روي فرش قرمز منتظر او باشيد.

6-ميلك: داستان زندگي سياستمدار مقتول سان فرانسيسكويي با بازي شان پن مي تواند براي اعضاي آكادمي جذاب باشد. هاروي ميلك در سال 1978 به قتل رسيد.

7-خواننده: كيت وينسلت به نقش يك نازي در اين فيلم ايفاي نقش مي كند. اعضاي آكادمي نمي توانند در برابر بازي خوب وي مقاومت كنند. رالف فاينس، الكساندرا ماريا لارا و برونو گانتس ديگر بازيگران فيلم جديد استفن دالدري بريتانيايي هستند كه براي 2 فيلم بيلي اليوت و ساعت ها نامزد اسكار بهترين كارگردان شد.

8-مسير انقلابي: باز هم وينسلت، اين بار در كنار لئوناردو دي كاپريو هم بازي خود در تايتانيك و در فيلمي به كارگرداني همسرش سام مندس كه براي زيباي آمريكايي برنده اسكار شد. اين بار هم داستان درباره احساس بيهودگي است. به اين مسئله رمان محبوب سال 1961 ريچارد بيتس را كه مبناي فيلم بوده و زمان وقوع داستان در سال هاي 1950 بوده است هم اضافه كنيد كه راي دهندگان آكادمي شيفته آن هستند.

9-ميليونر زاغه نشين: در سال هاي اخير هميشه يك فيلم اميدواركننده در فهرست نامزدها حضور داشته است. در سالي كه قرار نيست يك ليتل ميس سانشاين يا جونو داشته باشيم، با فيلمي روبه رو هستيم كه مي توان عبارت فيلمي كه حسي خوب ايجاد مي كند را درباره آن به كار برد. سايمن بوفوي فيلم نامه نويس ميليونر زاغه نشين پيش از اين به عنوان تهيه كننده فيلم فول مانتي برنده اسكار شده است.

10-وال اي: آكادمي چند سال پيش با راه انداختن بخش بهترين پويانمايي عملا كاري كرد كه اين گونه براي هميشه از بخش بهترين فيلم جدا شود، اما دستاوردهاي وال اي حتي با استانداردهاي بالاي استوديو پيكسار ممكن است باعث نفوذ در اين ديوار شود.گذشته از اين، هر فيلمي كه بتواند تا يك ساعت اول بدون استفاده از ديالوگ، تماشاگران را از هر گروه سني با خود درگير كند، براي جلب نظر اعضاي آكادمي مشكلي نخواهد داشت.

10 فيلم ساز كه شانس بيشتري براي دريافت اسكار بهترين كارگردان را دارند
دني بويل، ديويد فينچر، ران هوارد و استفن دالدري از فيلم سازاني هستند كه شانس حضور در بخش بهترين كارگردان هشتاد و يكمين دوره اسكار را دارند. در فاصله كمتر از يك ماه به اعلام نامزدهاي اسكار 2009، نشريه اسكرين ديلي اسامي 20 فيلم ساز شايسته نامزدي در بخش بهترين كارگردان را اعلام كرد كه در ميان آن ها 10 نفر بخت بيشتري دارند:

1- دني بويل / ميليونر زاغه نشين

تسلط خيره كننده بويل بر رسانه خود هيچ گاه به اندازه ميليونر زاغه نشين آشكار نبوده است. او با استفاده از سبك غريزي خاص و شناخته شده خود در فيلم هايي مانند قطار بازي و 28 روز بعد، در يك رمانس بسيار نامعقول كه در بمبئي روي مي دهد، تماشاگران را در همه جاي دنيا به هيجان مي آورد و بايد به آساني براي اولين بار نامزد اسكار شود.

2- ديويد فينچر / مورد عجيب بنجامين باتن

فينچر با تكيه به درام هاي بسيار خوب مانند زودياك، اتاق وحشت و باشگاه مشت زني يكي از بزرگ ترين نام هاي هاليوود است، اما زمان لازم بود تا او فيلمي درخور توجه در فصل جوايز بسازد. مورد عجيب بنجامين باتن فيلمي سرشار از جزئيات موثر و پيچ و تاب هاي كارگرداني است كه فينچر به سبب آن شهرت دارد. اين شاهكار فيلم سازي مي تواند براي او يك اسكار به همراه داشته باشد.

3- كريستوفر نولان / شواليه تاريكي

اگر هاليوود نتواند خود را براي نامزد كردن فيلمي برگرفته از يك قصه مصور در بخش بهترين فيلم قانع كند، نبايد از قرار دادن نولان در بخش بهترين كارگردان طفره برود. او يك درام جنايي دهه هفتادي كه در گاتام روي مي دهد ساخته است و در اين روند نمونه اي از فيلم سازي در حوزه بلاك باسترها ارائه داده كه پيچيدگي، تعليق يا سبك در آن قرباني نشده است.

4- ران هوارد / فراست / نيكسن

هوارد با فراست / نيكسن پيچيده ترين فيلم خود تا به امروز را ساخته است و باظرافت نمايش نامه پيتر مورگان را بي آن كه كمترين نشانه اي از منشا تئاتري آن به چشم بخورد، به پرده بزرگ سينما آورده است. توجه هوارد به جزئيات تاريخي، همكاري فوق العاده او با بازيگرانش و ضرب آهنگ به دقت تنظيم شده اين فيلم بايد دومين اسكار را برايش به همراه داشته باشد.

5- گاس ون سنت / ميلك

دامنه كاري ون سنت شناخته شده است. او مي تواند فيلم هاي قراردادي هاليوودي مانند ويل هانتينگ خوب، پيدا كردن فورستر و بعد جري و فيل بسازد، اما ميلك تجسم دوران كاري اوست و با قصه گويي بي كم و كاست و پرداخت بسيار متفكرانه شخصيت ها، موضوع، وقايع تاريخي و دوربين، دوران سياسي هاروي ميلك را پوشش مي دهد.

6- كلينت ايستوود / بچه عوضي

ايستوود امسال با 2 فيلم از راه رسيده و در پي چهارمين نامزدي اسكار در يك دهه اخير است. راي دهنده ها شايد براي بازي در گران تورينو و كارگرداني بچه عوضي او را نامزد كنند. او در بچه عوضي با همان سبك كارگرداني دست كم گرفته شده خود به شكل باوقار داستان تكان دهنده ناپديد شدن يك پسربچه در سال 1928 را بدون جنون و ملودرام به تصوير مي كشد.

7- استفن دالدري / خواننده

دالدري تنها با سومين فيلمش خود را به عنوان يكي از فيلم سازان بزرگ اروپا مطرح كرده است. دالدري هوشمندانه مسائل شخصي و سياسي را درون يك داستان پيچيده تلفيق مي كند.

8- باز لورمن / استراليا

اين روزها كمتر كارگرداني در دنيا هست كه زيبايي شناختي كاري او مانند لورمن باشد. استراليا به اين دليل كه تلفيقي از كمدي و تراژدي و مضامين اجتماعي و رمانس است، با واكنش متفاوت تماشاگران روبرو شده است، اما جسارت بصري لورمن بايد براي او نامزدي اسكار همراه داشته باشد، هر چند وقتي مولن روژ سال 2001 نامزد بهترين فيلم شد، لورمن از فهرست جا ماند.

9- سام مندس / مسير انقلابي

مندس از سال 2000 كه زيباي آمريكايي براي او اسكار بهترين كارگردان را به ارمغان آورد، تاكنون نتوانسته است به فهرست نهايي نامزدهاي بخش بهترين كارگردان راه پيدا كند، اما مسير انقلابي مي تواند اين روند را تغيير بدهد، به خصوص كه او به شكلي غيرمنتظره نامزد جايزه گلدن گلوب شده است.

ديگر رقبا:

10- دارن آرونوفسكي / كشتي گير

11- جان پاتريك شنلي، ترديد

12- كلينت ايستوود، گران تورينو

13- برايان سينگر، لكري

14- جاناتان دمي، ريچل ازدواج مي كند

15- اندرو استنتن، ل اي

16- مايك لي، بي غم

17- تام مكارتي، ميهمان

18- اد زوئيك، مقاومت

19- ايتن و جوئل كوئن، پس از خواندن بسوزان

20- گابريله موچينو، هفت پوند

هيوجكمن مجري مراسم اسكار 2009 شد
هيوجكمن براي نخستين بار اجراي مراسم اعطاي جوايز اسكار را بر عهده گرفت. لارنس مارك تهيه كننده پخش تلويزيوني مراسم اسكار و بيل كاندن تهيه كننده اجرايي مراسم در بيانيه اي مشترك ضمن اعلام اين خبر افزودند: هيوجكمن يك مجري كامل و ستاره سرشناس بين المللي است. او هم چنين استيل، وقار و حس موقعيت شناسي دارد. هيو بهترين گزينه براي اجراي جشن سالانه سينماست. جكمن اين روزها فيلم سينمايي استراليا را به كارگرداني باز لورمن روي پرده سينماها دارد كه در آن با نيكول كيدمن بازيگر هم وطن خود هم بازي است. او سال 2004 براي بازي به نقش پيتر آلن در موزيكال بسيار موفق پسري از استراليا برنده جايزه توني شد و سال آينده ميلادي با سرچشمه هاي افراد ايكس: ولوورين به سينما باز خواهد گشت. پارسال جان استيوارت اجراي مراسم اسكار را به عهده داشت.

جري لوئيس در اسكار 2009 تقدير مي شود

كمدين معروف آمريكايي جايزه انسان دوستانه جين هرشولت هشتاد و يكمين دوره جوايز اسكار را دريافت مي كند.

رئيس آكادمي علوم و هنرهاي سينمايي درباره اعطاي جايزه انسان دوستانه جين هرشولت به لوئيس گفت: جري يك كمدين افسانه اي است كه با جمع آوري بودجه و افزايش آگاهي ها درباره افراد مبتلا به پلاسيدگي عضلاني به هزاران هزار نفر كمك كرده است. بازيگر 82 ساله متولد نيوجرسي در اوايل سال هاي 1950 انجمن پلاسيدگي عضلاني را تاسيس كرد و اين انجمن با برپايي مراسم مختلف سالانه بيش از 2 ميليارد دلار جمع آوري كرده است. لوئيس از 1952 رئيس اين انجمن است. از برندگان قبلي جين هرشولت مي توان به شري لنسينگ، كوئينسي جونز و پل نيومن اشاره كرد. اين جايزه به آن دسته از افراد صنعت سينما اعطا مي شود كه تلاش هاي انسان دوستانه آن ها به سود سينما بوده است. لوئيس با فيلم هاي كمدي چون پروفسور ديوانه، هالو، بوئينگ بوئينگ، 3 نفر روي كاناپه و... براي علاقه مندان سينما چهره اي آشناست. او سال 1982 در سلطان كمدي مارتين اسكورسيزي كنار رابرت دنيرو نقش آفريني كرد. روياي آريزونا امير كوشتوريتسا از ديگر فيلم هاي لوئيس است. اين بازيگر قديمي در سال هاي اخير با بيماري هاي مختلف دست و پنجه نرم كرده است.

رقابت 15 فيلم براي اسكار جلوه هاي ويژه 2009
فيلم هاي روزي كه زمين از حركت ايستاد و مورد عجيب بنجامين باتن در فهرست اوليه آكادمي علوم و هنرهاي سينمايي براي حضور در بخش اسكار جلوه هاي ويژه تصويري حضور دارد. ورايتي اعلام كرد: در فهرست كميته اجرايي شاخه جلوه هاي ويژه آكادمي اسكار تعداد زيادي فيلم با موضوع ابر قهرمان ها ديده مي شود. اين كميته در عين حال فيلم هايي مانند مورد عجيب بنجامين با موضوع مردي كه با گذشت زمان جوان مي شود و استراليا با چشم اندازهايي كه به طور ديجيتال تغيير كرده است، به فيلم هاي سرشار از جلوه هاي ويژه مانند تحت تعقيب با بازي آنجلينا جولي و اسپيد ريسر برادران واچووسكي ترجيح داده است. ديگر فيلم هاي اين فهرست عبارت است از وقايع نگاري نارنيا: شاهزاده كاسپين، كلاورفيلد، شواليه تاريكي، روزي كه زمين از حركت ايستاد، هنكاك، هلبوي2: ارتش طلايي، هالك شكست ناپذير، اينديانا جونز و قلمرو جمجمه بلورين، آيرون من، سفر به مركز زمين، موميايي: مقبره امپراتور اژدها، مايه آرامش و وقايع نگاري اسپايدرويك. كميته اجرايي شاخه جلوه هاي ويژه آكادمي علوم و هنرهاي سينمايي اوايل ژانويه 15 فيلم منتخب را به 7 فيلم كاهش مي دهد و در نهايت با راي اعضا 3 فيلم به فهرست نامزدان نهايي اسكار جلوه هاي ويژه راه مي يابد.

رقابت 14كارتون براي اسكار بهترين پويانمايي بلند
آكادمي علوم و هنرهاي سينمايي فهرست اوليه نامزدهاي بخش پويانمايي بلند اسكار هشتاد و يكم را اعلام كرد كه از ميان آن ها 3 فيلم به فهرست نهايي اين بخش راه پيدا مي كند. رويترز اعلام كرد: فهرست اوليه اين بخش شامل 14 فيلم بولت، دلگو، شكارچيان اژدها، مرا به ماه ببر، ايگور، كونگ فو پاندا، ماداگاسكار: فرار به آفريقا، 9/99، خزندگان آسمان، شمشير بيگانه، داستان دسپرو، والس با بشير، وال اي و هورتن صداي يكهو مي شنود دكتر سوس است. در ميان فيلم هاي انتخاب شده پويانمايي وال اي به كارگرداني اندرو استنتن بيشترين بخت را حضور در فهرست نهايي و حتي دريافت جايزه اسكار دارد. اين فيلم درباره روباتي تنها و نظافتچي به نام وال اي است كه به روباتي در فضا دل مي بازد و با او راهي سفري بين كهكشاني مي شود. وال اي چندي پيش از تلويزيون ايران نيز پخش شد. از ديگر فيلم هاي پيشتاز بخش پويانمايي بلند مي توان به 3 فيلم پر فروش هورتن صداي يكهو مي شنود دكتر سوس با صداي جيم كري در نقش اصلي، كونگ فو پاندا با صداي جك بلك و داستين هافمن و ماداگاسكار: فرار به آفريقا با صداي بن استيلر و كريس راك اشاره كرد.نامزدهاي هشتاد و يكمين دوره جوايز اسكار 22 ژانويه 2009 (سوم بهمن) اعلام و مراسم اعطاي جوايز اسكار 22 فوريه (چهارم اسفند) در كداك تيه تر لس آنجلس برگزار مي شود.
 سه شنبه 10 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 276]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن