تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بپرهيز از كارى كه موجب عذرخواهى می ‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816735021




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

؛رويدادهاي هفته سوادآموزي در خراسان رضوي


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: ؛رويدادهاي هفته سوادآموزي در خراسان رضوي
؛ هم زمان با هفته سوادآموزي، فعاليت هاي متنوعي در شهرستان هاي استان در حال برگزاري است.خبرنگاران خراسان در شهرستان ها از اين مراسم اخبار و گزارش هايي ارسال كرده اند كه در اين ستون تقديم خوانندگان مي شود:

؛مظلوميت نهضت سوادآموزي
؛سبزوار، مهرنيا:فرماندار سبزوار گفت: با وجود تاثيرگذاري عظيم نيروهاي نهضت سوادآموزي بر نظام و جامعه، اين حوزه در مسائل معيشتي،استخدامي و امنيت شغلي مغفول مانده است.

عنابستاني وجود اين مشكل را از مظلوميت هاي نهضت سوادآموزي برشمرد و افزود:تلاش هاي انجام شده در اين حوزه كافي نبوده و بايد با توجه خاص به آن، مسير قانوني تعيين شده براي استخدام آموزشياران عملي شود.فرماندار سبزوار بالا رفتن سطح علمي كشورمان در نتيجه افزايش سطح آگاهي عمومي را براي دنيا تعجب برانگيز خواند و اضافه كرد:نهضت سوادآموزي علاوه بر افزايش سطح آگاهي عمومي بايد به دانش تخصصي مردم به عنوان يك بخش مهم هم بپردازد.

عنابستاني در ادامه نيروهاي نهضت سوادآموزي را سربازان سخت كوش خط مقدم جبهه مبارزه با جهل، ناآگاهي و بي سوادي معرفي كرد.رئيس اداره نهضت سوادآموزي سبزوار هم در اين نشست آموزشياران اين شهرستان را ٤٣٠ نفر اعلام كرد و گفت: از اين تعداد ٦٩ نفر واجد شرايط استخدام بوده و حدود دو تا سه سال در اين رابطه معطل مانده اند.

محمدعلي اطهري نيا با اشاره به اين كه دلايلي همچون كسري بودجه استخدام آموزشياران نهضت را با مشكل مواجه كرده گفت: اين در حالي است كه طبق ماده شش اساس نامه نهضت سوادآموزي، آموزشياران با سابقه پنج سال خدمت آموزشي منظم و مداوم در نهضت، پس از احراز شرايط مندرج در قانون بايد به استخدام آموزش و پرورش در آيند.

وي در عين حال با بيان اين كه ذره اي از تلاش ما در جهت خدمت بي منت و عمل به رسالتمان كم نشده گفت:هم اكنون ميانگين باسوادي در جمعيت١٠ تا ٤٩ ساله سبزوار ٩٧ درصد است.

اين مسئول افزود:از ٤٤٣ روستاي اين شهرستان در٩٠ روستا جشن شكرگزاري باسوادي برگزار شده و در٣٠ درصد روستاهاي اين شهرستان هم هم زمان با سي امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي اين جشن برگزار مي شود.اين مسئول با بيان اين كه تا پايان سال ٨٩ كليه افراد ١٠ تا ٤٩ سال در سبزوار باسواد مي شوند اظهار داشت:پس از آن پرداختن به فعاليت هاي تكميلي توسط اين نهاد دنبال خواهد شد.

؛جشن سوادآموزي سال آينده در نيشابور برگزار مي شود
؛زبرخان، نجم الشريعه-رئيس نهضت سوادآموزي شهرستان نيشابور گفت:سال ٨٨ جشن شكرگزاري سوادآموزي را در اين شهرستان برگزار مي كنيم.

حجت الاسلام ايرواني حد مطلوب سوادآموزي را بين سنين١٠ تا ٤٩ سال ذكر كرد وگفت:طبق برنامه ريزي انجام شده در كشور طي ٣ سال بي سوادي ريشه كن مي شود و ما در شهرستان نيشابور طي زمان بندي انجام شده اين كار را يك سال زودتر انجام مي دهيم.وي نرخ بي سوادي در آغاز پيروزي انقلاب را ٥/٥٧ درصد ذكر كرد و گفت:در حال حاضر اين رقم به ٥/٨ درصد كاهش يافته است.

وي افزود:اين حركت گسترده و عميق فرهنگي به دست ايثارگران نهضت سوادآموزي با همه سختي ها و مشكلات انجام شده است و با حمايت و پشتيباني دست اندركاران ادامه مي يابد.

؛برگزاري جشن ريشه كن كردن بي سوادي در٣٠ روستاي كاشمر
؛كاشمر،خبرنگار خراسان- جشن ريشه كن كردن بي سوادي در ٣٠ روستاي كاشمر برگزار شد.به گزارش خبرنگاران ما امام جمعه كاشمر در مراسم جشن شكرگزاري ريشه كني بي سوادي در ٣٠ روستاي شهرستان كاشمر، با بيان اين مطلب گفت: انسان از آن جا كه قدرت تعليم و تعلم دارد،خليفه خدا بر روي زمين است.

حجت الاسلام سيدقاسم يعقوبي با اشاره به زحمات نهضت سوادآموزي، خاطرنشان كرد:هر چند هنوز به مرحله ايده آل نرسيده ايم ولي امروزه ما در سطح جهان جزو كشورهاي پيشتاز در مبارزه با بي سوادي هستيم.وي با بيان اين كه نهضت سوادآموزي اين شعار انقلاب را كه«ما مي توانيم»،به مرحله عمل در آورده است،اظهار داشت:اين موفقيت به دست نيامده مگر با عزم راسخ و پايداري و حوصله اي كه معلمان نهضت سوادآموزي به خرج دادند و توانستند ديو سياه جهل و بي سوادي را در جامعه منزوي كنند.

امام جمعه كاشمر اظهار داشت:وقتي حضرت امام(ره) دستور مبارزه با بي سوادي را صادر كردند، اين كار را يك نهضت و يك خيزش ناميدند و فرمودند كه همه باسوادها به پا خيزند و همه بي سوادها همت كنند چرا كه اين كار فراتر از يك نهاد و يك اداره است و نياز به عزم ملي دارد كه با تلاش نهضت سوادآموزي اين عزم و اراده ملي به وجود آمد و كار و كوشش نهضت ثمر داد.

يعقوبي افزود:ما در حال توسعه هستيم و توسعه هم به انسان هاي توسعه يافته نياز دارد كه قدم اول آن سواد است.امام جمعه كاشمر با تأكيد بر اين كه امروزه سواد در سطح جهان معاني جديدي پيدا كرده است، تصريح كرد:امروزه اگر كسي بعضي مهارت هاي زندگي مانند استفاده از رايانه و اينترنت را نداند،به او بي سواد گفته مي شود لذا بايد براي بالا بردن سطح سواد جامعه همچنان تلاش كرد.
 سه شنبه 10 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 134]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن