تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان، با نيّت خوب و اخلاق خوب، به تمام آنچه در جستجوى آن است، از زندگى خوش و امني...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816158331




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

محاصره غزه و سكوت مسلمانان/ بين‌الملل(6)نوراللهيان در گفت‌وگو با ايكنا:اوج آرمان‌خواهي ايران در حمايت از فلسطين در پيام رهبري تبلور‌يافت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: محاصره غزه و سكوت مسلمانان/ بين‌الملل(6)نوراللهيان در گفت‌وگو با ايكنا:اوج آرمان‌خواهي ايران در حمايت از فلسطين در پيام رهبري تبلور‌يافت
گروه بين‌الملل: پيام مقام معظم رهبري در محكوميت جنايت‌هاي رژيم غاصب صهيونيسم اوج آرمان‌خواهي ملتي بود كه همواره براي حمايت از فلسطين و فلسطينيان و مظلومان سراسر جهان از جان، مال و همه هستي خود مايه‌گذاشته و سرمايه‌هاي ايمان، عشق خود را در اين راه فدامي‌كنند.
حجت‌الاسلام و المسلمين «محمدرضا نوراللهيان» پژوهشگر ديني و مشاور دفتر مقام معظم رهبري در امور تبليغي و آموزشي خارج از كشور در گفت‌و‌گوي تلفني با خبرنگار بخش بين‌الملل خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) ضمن بيان اين مطلب گفت: مقام معظم رهبري حضرت آيت‌الله سيد «علي خامنه‌اي» (مدظله‌العالي) با پيام خود به جهانيان اعلام‌كرد ملت ايران تمام امكانات خود را به‌كار مي‌گيرد تا انسانيت در آرامش به سربرد.

نوراللهيان افزود: آيت‌الله سيد «علي سيستاني» و حضرت آيت‌الله خامنه‌اي(مدظله‌العالي) به‌عنوان دو مرجع عالي‌قدر شيعيان با محكوم‌‌كردن جنايت‌هاي اخير اسرائيل در نوار غزه و صدور پيام ويژه‌اي در اين زمينه جلوتر از ديگر علماي اديان به ويژه عالمان مسلمان برخاستند و با دفاع از ملت مظلوم فلسطين و همدردي با خانواده‌هاي داغدار غزه مقداري از مصيبت بزرگ آنان را كاهش‌دادند.

اين فعال عرصه‌هاي ديني فرهنگي، اظهارات آيت‌الله سيستاني خطاب به كشورهاي اسلامي مبني بر اقدام عملي اين كشورها براي نجات فلسطين را اين‌گونه تحليل‌كرد: دولت‌ها در سازمان ملل كرسي و در مجالس كشور خود نيز اهرم‌هاي قوي مردمي همچون«NGO»هاي تأثير‌گذار دارند كه مي‌توانند با سازمان‌دهي مناسب، تمامي اين اهرم‌ها را به‌كار گرفته و با ارسال كمك‌هاي مالي و قطع‌كردن صادرات نفتي خود به اسرائيل گام‌هاي ديگري عليه اين رژيم بردارند.

وي همچنين موافقت بيمارستان‌هاي كشورهاي اسلامي با انتقال مجروحان غزه به اين بيمارستان‌ها، پناه‌دادن آوارگان فلسطين، تحصن در سازمان ملل و فشار ديپلماسي بر اسرائيل را از ديگر حمايت‌هاي بين‌المللي براي نجات مظلومان فلسطين عنوان‌كرد.

حجت‌الاسلام والمسلمين نوراللهيان در ادامه، مسئوليت شخصيت‌هاي ديني جهان به ويژه علماي مسلمان در برابر بحران كنوني غزه را بسيار مهم برشمرد و گفت: علماي مسلمان بايد در مناطق مختلف جهان همچون «اندونزي»، «مالزي»، «تركيه»، «آلباني»، «كوزوو» و كشورهاي جنوب شرق آسيا ميان مردم حاضر شده و با جمع‌آوري كمك‌هاي مادي و معنوي آنان به كم‌ترين وظيفه خود در اين زمينه عمل‌كنند.

حادثه غزه؛ تراژدي هولناك جامعه انساني

نوراللهيان در بخش ديگري از سخنان خود حادثه غزه را تراژدي هولناكي براي جامعه انساني توصيف‌ و اظهار‌كرد: اين جنايت صهيونيستي كه از روز شنبه شروع‌شد و همچنان ادامه‌دارد، تازگي نداشته بلكه رويه عادي اشغالگران غاصب اسرائيل بود و مسلمانان غيور كه در اين حادثه به شهادت رسيدند، شش ماه محاصره نوار غزه و 60 سال جنايت‌هاي صهيونيسم را تحمل كرده‌‌بودند.

رئيس پيشين سازمان مدارس و حوزه‌هاي علميه خارج از كشور در ادامه با بيان اين‌كه بمباران اخير اسرائيل در نوار غزه با آغاز سال‌‌نو ميلادي و سال‌نو هجري همزمان شده‌است، اظهار‌كرد: من از طريق اين رسانه قرآني از رهبران كليساها، «پاپ بنديكت شانزدهم» و ديگر كشيشان غيور سراسر جهان مي‌پرسم آيا انجيل اجازه مي‌دهد كه سربازان آغاز سال‌نو ميلادي و كريسمس را روي اجساد زنان و كودكان بي‌گناه فلسطين جشن بگيرند؟ آيا اين جنايت‌ها با آموزه‌هاي وحياني عيسي مسيح(ع) هم‌خواني دارد؟

وي همچنين رهبران و انديشمندان مسلمان را خطاب قرار‌داده و گفت: تمامي انديشمندان مسلمان سراسر جهان به ويژه علماي مراكز اسلامي مصر همچون «الأزهر» بايد در آغاز سال‌نو هجري فرياد برآورده و به جهانيان اعلام‌كنند كه سال‌نو اسلامي با جنايت ددمنشانه صهيونيسم در نوار غزه هم‌ز‌مان شده و كاملاً با قوانين حقوق بشر در تعارض است.

وي با بيان اين‌كه اسرائيل آزادي مظلومان فلسطين را غصب‌كرده، يادآور‌شد: اسرائيل جريان شصت ساله‌اي است كه بعد از جنگ‌هاي صليبي كه با اسلام اتفاق افتاد و دولت عثماني بزرگ را تكه تكه كرده و به كشتار مسلمانان پرداخت، برنامه‌اي طراحي شده از سوي غرب بود؛ غرب انتظار داشت درياي مديترانه، «حوضچه داخل صحن حياط» خودش باشد اما، مخالفت‌ كشورهايي همچون «سوريه»، «لبنان»، «ايران» و حتي «تركيه» با سياست‌هاي اسرائيل و مقاومت آنان در برابر جنايت‌هاي اين رژيم حمايت روزافزون غرب از مولود شوم خود را به دنبال داشت و اين حمايت‌ها اكنون محاصره شش ماهه غزه و فاجعه انساني اين منطقه را به بار آورده‌است.

وي در ادامه آتش‌بس اخير حماس و اسرائيل در نوار غزه و جنايت‌هاي كنوني اين منطقه را با يكديگر مقايسه كرد و تمامي اين حركات را از تاكتيك‌ها و سياست‌هاي رژيم اسرائيل و تلاش اين رژيم براي خارج‌شدن از تنگنا دانست و گفت: اسرائيلي‌ها پيش از جنايت اخير خود از حاكمان چندين كشور اسلامي اجازه‌گرفتند و پس از ديدار وزير خارجه مصر با «ايهود اولمرت» نخست وزير رژيم صهيونيستي فاجعه غم‌انگيز قتل عام مسلمانان در نوار غزه اتفاق‌افتاد.

اين مسئول فرهنگي همچنين معتقد‌است سران مصري در رسانه‌ها از دفاع از غزه و بازگشايي گذرگاه رفح در اين منطقه دم مي‌زنند در حالي كه حمايت اين كشور و كشورهايي همچون «عربستان» و حتي «اردن» از اسرائيل، فضا را به گونه‌اي فراهم كرده‌است كه اكنون جهانيان تصاوير پي‌درپي شهيد و مجروح‌شدن جوانان سلحشور فلسطيني را شاهدهستند.

محكوميت حادثه غزه از سوي وابستگان صهيونيسم نفاق سياسي را نشان‌داد

نوراللهيان حمايت مصر و عربستان از اسرائيل و محكوميت ظاهري جنايت‌هاي صهيونيست‌ها از سوي اين كشورها را نوعي نفاق سياسي برشمرد و يادآور‌شد: اين گروه‌‌ها همان منافقيني هستند كه پيامبر (ص) از آنان سخن‌مي‌گفت؛ زيرا سران اين كشورها از يك سو خود را طرفدار اسلام و مخالف يهوديان صهيونيسم مي‌دانند و از سوي ديگر در جنايت‌هاي اسرائيل شريك‌هستند.

وي توضيح‌داد: سران اين كشورها فقط در سرزميني اسلامي زندگي مي‌كنند و به ظاهر، شعار طرفداري از اسلام و مخالفت با صهيونيسم را سر‌مي‌دهند اما، با حمايت‌هاي اقتصادي و سياسي خود روند تحقق اهداف شوم اسرائيل غاصب را تسهيل‌مي‌كنند.

حجت‌الاسلام والمسلمين نوراللهيان در بخش ديگري از اين گفت‌و‌گو به نقش كليدي جنبش «حماس» در ناكامي جنايت‌هاي اسرائيل اشاره‌كرد و گفت: جنبش مقاومت اسلامي حماس همچنان مردانه در صحنه مبارزه با اشغالگران صهيونيسم ايستاده‌است و شهادت شيخ «احمد ياسين» و ديگر رهبران حماس الگوي مردان، زنان و حتي كودكان فلسطيني قرار گرفته و آنان با تكيه بر ايمان براي رهايي قدس و فلسطين تلاش مي‌كنند.

محمدرضا نوراللهيان در پاسخ به سؤال خبرنگار ايكنا مبني بر اين‌كه، چرا برگزاري همايش‌ها و نشست‌هاي مختلف در محكوميت جنايت‌هاي اسرائيل نتيجه چنداني ندارد، بيان‌كرد: نمي‌توان گفت همه اين همايش‌ها بي‌نتيجه است زيرا هر اقدام عملي نيازمند مباني نظري است، زماني كه برخي از نشست‌ها بي‌نتيجه باشد بايد ترديد‌كرد كه پشت صحنه اين همايش‌‌ها دستان صهيونيسم قرار گرفته‌است.

نوراللهيان همچنين با تأكيد بر نقش مهم برگزار‌گنندگان همايش‌هاي ضد صهيونيستي در نتيجه‌بخش بودن اين همايش‌ها، ابراز اميدواري‌كرد اقدام اجرايي در اين زمينه را كشورهاي اسلامي و فرزندان حزب‌الله انجام‌دهند.

عمده جريان رسانه‌اي جهان در اختيار صهيونيسم قرار گرفته‌است

اين روحاني ايراني در ادامه نقش رسانه‌ در انعكاس اخبار مربوط به فلسطين را مهم برشمرد و افزود: اكنون عمده جريان رسانه‌اي جهان به نوعي در اختيار يهوديان صهيونيسم قرار گرفته‌است و براي ناكام‌گذاشتن تلاش‌هاي صهيونيسم در اين رسانه‌ها مسلمانان بايد با بهره‌مندي از شيوه‌هاي منطقي و نوين و به كمك رسانه‌هاي ديداري و شنيداري خود فرياد مظلومان فلسطين را به گوش جهانيان برسانند.

حجت‌الاسلام والمسلمين نوراللهيان همچنين بر اين باور است كه سازمان كنفرانس اسلامي، انجمن علماي مسلمان و سازمان آموزش، علوم و فرهنگ اسلامي( آيسسكو) بايد با همكاري يكديگر نشستي واحد برگزار‌كرده و بيانيه‌اي به‌منظور محكوميت جنايت‌هاي اسرائيل صادر‌كنند.

نوراللهيان اميدوار است كه ايرانيان آغاز‌گر اين حركت باشند و از مؤسسه بين‌المللي قدس كشورمان به‌ويژه يار ديرينه امام خميني(ره) حجت‌الإسلام والمسلمين «علي اكبر محتشمي‌پور» نايب رئيس اين مؤسسه خواست در راستاي حمايت از فلسطين هر آنچه را در توان‌دارند براي بسيج دانشگاه‌ها، حوزه‌ها، مراكز علمي و هدايت رسانه‌هاي ديني و قرآني به‌كار گيرند.

مشاور رهبري در پايان تظاهرات ديروز و امروز مردم ايران در محكوم‌كردن جنايت‌هاي اسرائيل را اقدامي قابل‌ستايش برشمرد و يادآورشد: تمامي شهروندان ايراني در اين روزهاي محرم بايد با تمسك به نام حسين(ع) در آئين‌هاي عاشورايي خود براي رهايي مسلمانان مظلوم غزه دست به دعا برداشته و از خداوند متعال نابودي صهيونيسم جنايتكار و وابستگان اين رژيم را خواستار‌شوند.
 سه شنبه 10 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 134]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن