تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن به ميل و رغبت خانواده اش غذا مى خورد ولى منافق ميل و رغبت خود را به خانواده ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816943637




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدير عامل كارگزاري بانك ملت:زمان عرضه سهام بانك ملت قابل تخمين نيست


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: مدير عامل كارگزاري بانك ملت:زمان عرضه سهام بانك ملت قابل تخمين نيست
ايلنا- مديرعامل كارگزاري بانك ملت گفت: زمان عرضه سهام بانك ملت مشخص نيست و زمان اجرايي شدن اين عرضه را نمي‌‏توان ظرف مدت يك ماه آينده تخمين زد.
محمد غفارزاده به تصويب عرضه سهام بانك ملت در بورس اشاره كرد و اظهار داشت: نزديك به يك سال است كه مراحل تشريفاتي و قانوني عرضه سهام بانك ملت در بورس طي شده و از سوي بانك ملت نيز تمامي شروط هيات پذيرش بورس محقق شده است.
وي افزود: سازمان خصوصي‌سازي، بانك ملت، شركت بورس و شركت كارگزاري بانك ملت براي پذيرش 5درصدي اين سهام اعلام آمادگي كردند و طي اين فرآيند در انتظار تبديل بانك ملت از شركت سهامي خاص به سهامي عام قرار داريم كه اين كار زمان‌‏بر است.
مديرعامل كارگزاري بانك ملت به نحوه قيمت‌‏گذاري اين سهام اشاره كرد و گفت: با توجه به اينكه سازمان خصوصي‌‏سازي متولي اين امر است، تخمين زمان و قيمت عرضه به عهده اين سازمان است كه انتظار داريم سهام بانك ملت با قيمتي مناسب و جذاب به بازار عرضه شود، در حال حاضر نمي‌‏توان قيمت عرضه اوليه به بازار را مشخص كرد، بلكه اين عرضه با تعهد پذيره‌‏نويسي از سوي موسسات سرمايه‌گذاري قيمت‌گذاري خواهد شد.
وي در پايان زمان اجرايي شدن عرضه سهام بانك ملت را نامشخص دانست و افزود: با توجه به اينكه مدت‌‏ها است عرضه سهام بانك‌‏ها به بورس از برنامه‌‏هاي سازمان خصوصي‌‏‌‏سازي است، در حال حاضر زمان اجرايي شدن اين عرضه را نمي‌‏توان ظرف مدت يك ماه آينده تخمين زد و شركت كارگزاري بانك ملت منتظر اعلام آمادگي از سوي سازمان خصوصي‌سازي و بانك ملت است تا فعاليت خود را آغاز كند.
تعهد پذيره‌نويسي در عرضه بانك ملت، مانع فشار نقدينگي
در همين رابطه، مدير عمليات تالار كارگزاري بانك كشاورزي گفت: تعهد پذيره‌نويسي در عرضه سهام بانك ملت مانع فشار نقدينگي به بازار خواهد شد. همايون دارابي به نحوه عرضه 5‌درصدي سهام بانك ملت اشاره كرد و اظهار داشت: از آنجا كه شاخص بازار سرمايه از تيرماه سال‌جاري دوهزارو 900 واحد بالا بوده كه با30 درصد كاهش با افت شاخص‌ها روبه‌رو شديم، در چنين شرايطي عرضه 5درصدي سهام بانك ملت به بورس مستلزم برنامه‌ريزي و مديريت مناسب است.
وي افزود: ارزيابي قيمت اين سهام توسط موسسه تامين سرمايه پذيره‌نويسي امين صورت مي‌گيرد كه براساس توافق اين موسسه با سازمان خصوصي‌سازي، اين موسسه موظف است قيمت مناسبي براي عرضه سهام تعيين كرده و آن را به بازار عرضه كند و در صورت عدم استقبال بازار از قيمت سهم موسسه مزبور موظف به خريد سهام است.
كارشناس كارگزاري بانك كشاورزي عرضه غيركارشناسانه سهام بانك ملت را بستري براي اعمال فشار به بازار سرمايه دانست و افزود: در صورتي كه عرضه سهام بانك ملت به بازار با دقت و كارشناسانه صورت نگيرد، فشار بالايي را به بازار اعمال خواهد كرد زيرا بازده كوتاه مدت عرضه‌هاي اوليه نسبت به شرايط كل بازار غيرعادي و در صورتي كه تعهد پذيره‌نويسي براي اين امر نباشد، بازار سرمايه فشار نقدينگي بسياري را متحمل خواهد شد.
دارابي، به اثرات نامشهود بحران جهاني بر نظام بانكداري اشاره كرد و اظهار داشت: بر اساس اصل 44 عرضه سهام شركت‌هايي مثل فولاد مباركه كه از قيمت‌هاي جهاني تبعيت مي‌كنند، به دليل بروز بحران جهاني با مشكل روبه‌رو خواهد شد، اما عرضه سهام شركت‌هايي مثل مخابرات و بانك‌ها كه از تاثير مستقيم اين بحران دور هستند، كمتر شاهد افت شاخص‌ها خواهند بود، چرا كه رشد شاخص اين‌گونه شركت‌ها تحت شرايط حاكم بر داخل كشور است كه آن نيز با مديريتي مناسب مهار شدني است.
كارشناس كارگزاري بانك كشاورزي با تاكيد بر سود كم بانك‌هاي دولتي در ادامه افزود: با توجه به اينكه بانك‌هاي دولتي از سود كم و دارايي بالايي برخوردارند و ريسك‌پذيري آنها به دلايل متعدد از جمله بدهي دولت به بانك‌ها، مطالبات مشكوك‌الوصول، سود كمتر آنها به بانك خصوصي به همراه تورم نيروي انساني، بدهي به صندوق بازنشستگي بالا رفته است كه به موجب اين عوامل فشار بسياري به ساختار مالي بانك‌ها وارد شده است.
دارابي مساله قيمت‌گذاري سهام بانك ملت را مهم‌ترين چالش عرضه آن دانست و افزود: بانك ملت از دارايي بالا و تعداد بيش از سه هزار شعبه برخوردار است كه هنگام تعيين قيمت، پارادوكس ايجاد شده و از آنجا كه بانك ملت به عنوان اولين بانك دولتي به بازار عرضه مي‌شود، بايد قيمت‌گذاري آن كارشناسانه صورت گيرد.
وي به مزاياي خصوصي شدن بانك ملت اشاره كرد و گفت: با خروج بانك از ساختار دولتي اين بنگاه‌هاي اقتصادي مي‌توانند، با دوري گزيدن از فشار تاثيرات دستوري دولتي سيستم جديدي را تجربه كرده و به سود بيشتري دست يابند كه براي اشخاصي كه ميان مدت به خريداري سهم مي‌پردازند، سرمايه‌گذاري در سهام بانك ملت كه از دارايي بالا و سود پاييني برخوردار است، مفيد خواهد بود.
 سه شنبه 10 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 184]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن