تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز در اول وقت خشنودى خداوند، ميان وقت رحمت خداوند و پايان وقت عفو خداوند است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816676611




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديرعامل شركت آب و فاضلاب : 30 درصد از شهرهاي استان اصفهان شبكه فاضلاب دارند


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: مديرعامل شركت آب و فاضلاب : 30 درصد از شهرهاي استان اصفهان شبكه فاضلاب دارند
اصفهان ـ خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي : مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان اصفهان با اعلام اين كه اعتبار 14 ميلياردتوماني امسال نيمي از زيان هاي اين شركت را هم پوشش نمي دهد گفت : هم اكنون از مجموع 82 شهر استان تنها 28 شهر از شبكه لوله گذاري فاضلاب استفاده مي كنند.
وي به سالروز تصويب قانون تشكيل شركت هاي آب و فاضلاب محمدرضا ميرفخزايي مديرعامل اين شركت در استان اصفهان در جمع خبرنگاران اصفهان با اشاره به چگونگي تحويل حق توزيع آب در بخش خصوصي به شهرداري ها و تشكيل شركت هاي آب منطقه اي و آب و فاضلاب در طول 60 سال گذشته گفت : اصفهان از قديمي ترين شركت هاي كشور است كه در بخش جمع آوري و دفع فاضلاب شهري رتبه اول را دارد.
محمدرضا فخرايي در ادامه به نرخ پايين آب بها و تفاوت آن با نرخ واقعي هزينه هاي آب را مورد اشاره قرار داد و گفت : با اجماع همه شركت ها در اين مورد تعيين قيمت جديد آب در دستور كار هيات دولت قرار گرفته كه اميدواريم جايگزين بخشي از زيان هاي اين شركت بشود.
وي افزود : امسال بيش از 20 7 ميليارد تومان در بخش فروش آب و دفع فاضلاب زيان داده ايم كه در مقايسه با اعتبار 14 9 ميلياردتوماني تصويب شده نيمي از آنها را هم پوشش نداده است .
وي بااشاره به فروش بيش از 46 هزار اشتراك جديد آب و فاضلاب در سال 86 و 87 افزود : از ابتداي امسال تاكنون در مجموع 514 كيلومتر به شبكه آب و فاضلاب استان اضافه شده كه به بخش هاي انتقال دو فروش انشعاب آب و فاضلاب توسعه و اصلاح شبكه و لوله گذاري تقسيم مي شود.
ميرفخرايي از اعتبار حدود 21 ميلياردتوماني مصوب براي طرح هاي عمراني امسال در بخش آب و فاضلاب خبر داد و گفت : با وجود جهش قابل توجه اين اعتبار نسبت به سال گذشته به دليل خشكسالي و چالش هاي ديگر جوابگوي هزينه هاي اين شركت نخواهيم بود.
او كه معتقد بود 85 درصد از آب شرب استان از تصفيه خانه بابا شيخ علي و مابقي به وسيله چاه هاي عميق فلمن و چشمه ها تامين مي شود يادآور شد : با انجام طرح تحقيقاتي بر روي ده حلقه چاه فلمن بايد ظرفيت آب دهي اين چاه ها را براي مواقع بحراني مانند سيلاب بحران نفت و غيره افزايش دهيم .
شناسايي منابع آب شيرين حتي در مناطق كويري پرداخت الكترونيكي قبوض و راه اندازي سيستم مدرن پاسخگويي مركز 122 ازجمله فعاليت هاي برجسته اي بود كه فخرايي بااشاره به آنها گفت : كاهش هدررفتن آب از 32 درصد سال گذشته به آمار 8 درصدي ظرف مدت دو سال را با تلاش براي رفع به موقع نشت لوله هاي اصلي و جلوگيري از افزايش انشعابات غيرمجاز آغاز كرده ايم .
فخرايي با ابراز نگراني از افزايش آمار انشعابات غيرمجاز و هدررفتگي آب در كنتورهاي فرسوده افزود : بررسي و اصلاح شبكه فاضلاب شهرهاي شاهين شهر خميني شهر و به ويژه اصفهان با تخصيص 50 ميليون يورو از جمع مصوبات سفر رئيس جمهوري در حال اجراست .
وي ادامه داد : با توجه به ضرورت اصلاح اين شبكه فرسوده با انجام كار شناسايي شش نقطه همزمان طرح ترميم 5 كيلومتر از نقاط حساس پيگيري شده است . وي بااشاره به اجراي چنين طرحي براي نخستين بار در كشور افزود : با توجه به قدمت شبكه فاضلاب در شهرهاي ديگر برنامه هاي اصلاحي شركت آب و فاضلاب استان زير ذره بين مسئولان استاني و وزارت نيرو پيگيري مي شود.
وي تنها 52 درصد از مشمولان بخشودگي 7 مترمكعب را واجد شرايط اين قانون دانست و گفت : بيش از 42 درصد از مشتركاني كه از وضعيت مالي خوبي هم برخوردارند تنها به علت شرايط وجود واحد مسكوني ناعادلانه از اين بخشودگي استفاده مي كنند.
وي بااشاره به بدهي سنگين مشتركين آب در استان اصفهان از مشتركان بزرگ اين شركت هستند كه حدود 6 4 ميليارد تومان بدهكارند اما ساير بدهكاران مربوط به بخش خصوصي است كه به علت عدم وصولي تاكنون چندباري هم مجبور به قطع آب آنها شده ايم .
وي به آمار 25 9 ميليارد توماني بدهي هاي اين شركت در هشت ماهه امسال اشاره كرد و يادآور شد : از سال گذشته تاكنون شركت توانسته تنها 2 4 ميليارد تومان از بدهي هاي خود را وصول نمايد .
وي بااشاره به عقد قرارداد با شركت هاي داخلي و خارجي از ورود آخرين تكنولوژي براي اصلاح شبكه فرسوده استان خبر داد و تصريح كرد : الان در دنيا به جاي لوله گذاري مجدد از سيستم تزريق مواد به بدنه لوله ها استفاده مي كنند كه به مراتب آسانتر و ارزانتر از حفاري هاي مجدد است .
فخرايي بااشاره به افتتاح چندين پروژه عمراني مختلف در دهه فجر امسال از افتتاح بزرگترين پروژه خط انتقال فاضلاب در شمال اصفهان بهره برداري از 6 مخزن ذخيره آب در نقاط مختلف و طرح بزرگ اطلاع رساني 122 خبر داد و خاطرنشان كرد : هم اكنون بيش از 12 مخزن ذخيره آب با حجم ذخيره 17 هزار مترمكعب در دست ساخت است كه براي مواقع بحراني خشكسالي ضروري هستند .
به گفته فخرايي بيش از 880 هزار انشعاب آب و 430 هزار انشعاب فاضلاب در حال حاضر در سراسر استان نصب شده و حدود 25 هزار انشعاب هم بعد از واگذاري مراحل نصب را طي مي كند.
وي به آمار 46 درصدي مشتركان كم مصرف از 7 تا 20 مترمكعب اشاره كرد و افزود : با توجه به كارهاي فرهنگي انجام شده خوشبختانه آمار مشتركاني كه مطابق با الگوي مصرف آب استفاده مي كنند افزايش داشته است . او كه مي گويد حدود 12 9 درصد از مشتركان اصفهان با مصرف كمتر از 7 متر مكعب آب ماهانه فيش معادل صفر ريال دريافت مي كنند ادامه داد : 80 درصد حجم آب مشتركان را به مصارف خانگي اختصاص دارد كه تنها حدود نيمي از درآمدهاي شركت را تامين مي كند.
وي به جريان پرونده بدهي 12 ميلياردتوماني شركت هاي آب منطقه اي و آب و فاضلاب از شركت نفت اشاره كرد و گفت : در بحران نفت با خارج شدن بخشي از تصفيه خانه باباشيخ علي از مدار فيلترها عدم فروش آب و مشكلات ديگر حدود 8 3 ميليارد تومان به تاسيسات شركت خسارت وارد شد و شركت آب منطقه اي هم براي پايش دقيق آب و سنجش ميزان آلودگي رودخانه به حدود 4 ميليارد تومان اعتبار نياز دارد بنابراين پرونده اين حادثه در دادگاهي در استان چهارمحال وبختياري در حال پيگيري است تا با تخصيص اين اعتبارات معضلات ناشي از بحران تركيدگي لوله نفت برطرف شود.
 سه شنبه 10 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 138]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن