تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):ریشه های کفر سه چیز است:حرص و بزرگ منشی نمودن و حسد ورزیدن.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813094610




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ورزش - سال اسپانيايي


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: ورزش - سال اسپانيايي
ورزش - سال اسپانيايي

قهرماني لوئيس هميلتون در مسابقات اتومبيلراني فرمول يك در آخرين گراندپري سال در اينتر لاگوس برزيل، قهرماني منچستريونايتد در ليگ برتر، جام باشگاه‏هاي اروپا و جهان، پيروزي اسپانيا در جام فوتبال ملت‏هاي اروپا و قرار گرفتن رافائل نادال، بازيكن تنيس اسپانيا در صدر رده‏بدني جهاني از رويدادهاي مهم سال ۲۰۰۸ ميلادي هستند. هرچند كه بازي‏هاي المپيك پكن با تحت‏الشعاع قرار دادن اين رقابت‏ها، مهم‌ترين رخداد ورزشي سال ۲۰۰۸ محسوب مي‏شود. درخشش قهرماناني چون مايكل فلپس، شناگر آمريكايي كه براي اولين‌بار در تاريخ بازي‏هاي المپيك، قادر به كسب ۸ مدال طلا شد و يوساين بولت، دونده‏ جامائيكايي كه براي اولين‌بار با كسب ۳ مدال طلا، دو ركورد جهاني در دو ۱۰۰ و ۲۰۰ متر را هم شكست، از جمله دستاوردهاي مهم در اين دوره از بازي‏هاي المپيك بود كه بيش از پيش بر جذابيت اين بازي‏ها در پكن افزود اما گذشته از حضور پرقدرت اين ورزشكاران، بازي‏هاي المپيك در پكن جلوه‏ ديگري پيدا كرد و برگزاري بزرگ‏ترين، زيباترين و باشكوه‏ترين مراسم افتتاحيه و اختتاميه، آنچه را كه واقعا شايسته‏ اين بازي‏ها بود، ادا كرد.

به علاوه، معماري مجلل و تماشايي محل برگزاري رقابت‏ها، ورزشگاه «لانه‏ پرنده» و «مكعب آبي»، تمامي موضوعات قبل از آغاز اين بازي‏ها، از جمله اعتراض‏هاي فعالان حقوق بشر، نگراني‏ها در مورد آلودگي هوا در پكن و نارضايتي روزنامه‏نگاران از مسدود كردن بعضي از سايت‏ها توسط مقام‌هاي چين را تحت‏الشعاع قرار داد و همزمان با آغاز موسيقي دلنشين مراسم افتتاحيه، اين موضوعات هم به فراموشي سپرده شد. اين المپيك نيز همچون ساير المپيك‌ها با حوادث ريز و درشت بسياري همراه بود. مثل در آغوش گرفتن دو ورزشكار اهل روسيه و گرجستان در رشته‏ تيراندازي به نشان وحدت، در حالي كه هزاران كيلومتر دورتر، دو كشور درگير جنگ بودند، نمونه‏اي از اين حوادث در پكن بود. براي اولين‌بار در تاريخ بازي‏هاي پارالمپيك هم، برگزاري اين بازي‏‏ها با همان ميزان اهميت و شكوه المپيك برگزار شد و تعداد تماشاچيان تلويزيوني اين بازي‏ها در سراسر جهان كه جذب اين دوره‏ بازي‏هاي پارالمپيك شده بودند، به مراتب بيشتر از دوران قبل بود. سال ۲۰۰۸ براي ورزش اسپانيا، سال پرباري بود. پيروزي يك بر صفر تيم‌ملي فوتبال اسپانيا بر آلمان و قهرماني در جام ملت‏هاي اروپا، قهرماني كارلوس ساستره در توردو فرانس و پيروزي رافائل نادال بر راجر فدرر در فينال تنيس ويمبلدون، موفقيت‏هاي ورزشكاران اسپانيا در اين سال را نشان مي‏دهد.

اسپانيا همچنين در رقابت‌هاي جام ديويس نيز قهرمان شد تا تنها حسرت تيم‌هاي اين كشور شكست تيم بسكتبال اين كشور در فينال المپيك باشد. در سال ۲۰۰۸ منچستريونايتد با شكست دادن چلسي در ضربات پنالتي در فينال جام باشگاه‏هاي اروپا در مسكو، جام قهرماني را پس از ۹ سال در آغوش گرفت و نام خود را مجددا بر اين جام ثبت كرد. در همين حال، منچستريونايتد در مسابقات قهرماني باشگاه‏هاي جهان كه از سوي فيفا در ژاپن برگزار شد، به مقام قهرماني جهان رسيد. كريستيانو رونالدو، بازيكن پرتغالي اين تيم كه فصل گذشته ۴۲ گل براي تيمش به ثمر رساند، مرد سال فوتبال انگلستان و برنده‏ توپ طلايي فوتبال اروپا شد اما قهرماني لوئيز هميلتون به عنوان اولين راننده‏ سياهپوست، فرمول يك و بالا بردن جام قهرماني مسابقات فرمول يك سال ۲۰۰۸ در گراند‏پري برزيل از ديگر وقايع ورزشي قابل توجه ۲۰۰۸ است. هميلتون كه سال گذشته با چند اشتباه و بدشانسي، قادر به كسب اين مقام نشد، به عنوان جوان‏ترين قهرمان جام فرمول يك، نام خود را در تاريخ مسابقات اتومبيلراني ثبت كرد.
 دوشنبه 9 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن