تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسادت نمى ورزد، منافق حسادت مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816767193




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش ايلنا از مذاكرات ايران براي حل بحران غزه؛مذاكره با سران كشورهاي اسلاميتاكيد برضرورت تشكيل جلسه فوق‌‏العاده كنفرانس اسلامي انتقاد از سكوت مطلق شوراي امنيت و....


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: گزارش "ايلنا" از مذاكرات ايران براي حل بحران غزه؛مذاكره با سران كشورهاي اسلاميتاكيد برضرورت تشكيل جلسه فوق‌‏العاده كنفرانس اسلامي انتقاد از سكوت مطلق شوراي امنيت و....


تهران- خبرگزاري كار ايران
همزمان با افزايش جنايات غزه از سوي رژيم اشغالگر و غاصب فلسطين، مقام معظم رهبري در پيامي امروز را عزاي عمومي براي همدردي با ملت مظلوم و ستمديده فلسطين اعلام كرد. پس ازفرمان مقام معظم رهبري مبني بر اينكه همه مجاهدان فلسطيني، ملت‌‏هاي مسلمان و آزاديخواه، علما، روشنفكران و رسانه هاي جهان اسلام بايد مسووليت بسيار سنگين خود در مقابله با جنايات صهيونيزم خونخوار را به هر نحو ممكن ادا كنند، هيات دولت در شب گذشته تصميماتي را دراين راستا اتخاذ كرد كه از جمله آنها مي‌‏توان به ارسال پيام‌‏هاي ويژه‌‏ براي سران كشورها، اهداي يك سوم حقوق دولتي‌‏ها به مردم غزه و پيگيري محاكمه سران رژيم صهيونيستي در دادگاه‌‏هاي صالح اشاره كرد.

رئيس‌‏جمهور در هفتم دي‌‏ماه و در حالي‌‏كه يورش زميني و هوايي به مردم بي‌‏گناه غزه در حال افزايش بود، در مكالمه تلفني با امير قطر خواستار اتخاذ تدابير راهگشا براي دفاع و حمايت از مردم مظلوم فلسطين شد.
محمود احمدي‌‏نژاد با اشاره به ضرورت تشكيل جلسه فوق‌‏العاده اتحاديه عرب و كنفرانس اسلامي گفت: سكوت مطلق شوراي امنيت سازمان ملل متحد در خصوص كشته شدن صدها انسان بي‌‏گناه نگران‌‏كننده است و نشان مي‌‏دهد كه ادعاهاي مطرح شده از سوي اين سازمان ها براي دفاع از حقوق بشر، پوچ و عبث مي‌‏باشد.
رئيس‌‏جمهور با تأكيد بر ضرورت حمايت از مقاومت مردم فلسطين به عنوان صحنه‌‏گردان اصلي اين سرزمين اظهار داشت: به فضل الهي با كمك‌‏هاي كشورهاي اسلامي شرايط به نفع مردم فلسطين تغيير كرده و جنايات رژيم صهيونيستي متوقف خواهد شد.
امير قطر نيز در اين گفتگوي تلفني با اشاره به تلاش‌‏هاي خود براي كمك به مرد م فلسطين گفت: نهايت تلاش خود را براي تشكيل اجلاس سران اتحاديه عرب و وزراي خارجه كنفرانس اسلامي براي حمايت از مردم غزه انجام خواهم داد چرا كه اگر كشورهاي عربي امروز نتوانند كاري انجام دهند، بايد صلح اعراب را پايان يافته تلقي كرد.
احمدي‌‏نژاد پس از مذاكره با امير قطر، در گفت‌‏وگوي تلفني با بشار اسد "رئيس‌‏جمهور سوريه" ضمن تأكيد بر استفاده كشورهاي اسلامي و عربي از ظرفيت‌‏هاي خود براي دفاع از حقوق مردم فلسطين،خواستار تشكيل جلسه فوق‌‏العاده اتحاديه عرب و كنفرانس اسلامي در سطح وزراي خارجه شد.
رئيس‌‏جمهور در اين مكالمه تلفني خواستار شكايت كشورهاي اسلامي از رژيم صهيونيستي به سازمان ملل شد و تصريح كرد: با اين اقدام خود بايد اين سازمان را در معرض آزمايش افكار عمومي جهانيان قرار دهيم.
وي با بيان اينكه جنايات صهيونيست‌‏ها از موضع قدرت نيست، گفت: امروز صهيونيست‌‏ها در سراشيبي سقوط و اضمحلال قرار دارند و مي‌‏خواهند از مردم فلسطين انتقام بگيرند اما به فضل الهي سرنوشتي جز شكست و بدبختي نخواهند داشت.
بشار اسد نيز در اين مكالمه تلفني با اظهار نگراني از شرايط اسفبار غزه گفت: بايد تلاش كنيم مردم غزه را از جنايت رژيم صهيونيستي نجات دهيم و هر چه زودتر اجلاس اتحاديه عرب و كنفرانس اسلامي تشكيل شود.
در ساعات اوليه يك شنبه 8 دي‌‏ماه نيز سايت خبري رياست جمهوري از مذاكرات تلفني رئيس‌‏جمهور با دبيركل جنبش جهاد اسلامي فلسطين خبر داد.محمود احمدي‌‏نژاد ضمن محكوم كردن جنايات رژيم صهيونيستي اظهار داشت: اين جنايت‌‏ها شرايط را براي رژيم صهيونيستي تغيير نمي‌‏دهد بلكه پرونده‌‏شان را سنگين‌‏تر و سرنوشت خود را وخيم‌‏تر خواهد نمود.
رئيس‌‏جمهور در مكالمه تلفني با "رمضان عبدالله" ضمن تسليت به شهداي غزه و اعلام همبستگي با مردم مظلوم فلسطين تصريح كرد: ملت ايران به شدت از اين حوادث ناراحت و سوگوار هست و تا ‌آخر در كنار مردم فلسطين و مقاومت خواهد ايستاد.
وي با تأكيد بر مقاومت مردم مظلوم فلسطين گفت: آن چيزي كه كمر رژيم صهيونيستي را شكسته و آ‌نها را مأيوس نموده، همان مقاومت مردم فلسطين است.
"رمضان عبدالله "دبيركل جنبش جهاد اسلامي فلسطين نيز ضمن تشكر از مواضع شجاعانه رئيس‌‏جمهور در حمايت از مردم مظلوم فلسطين اظهار داشت: اين جنايت‌‏ها حقيقت رژيم صهيونيستي را فاش مي‌‏كند. اين اقدام نشان‌‏گر ضعف در برابر مقاومت اسلامي مي‌‏باشد كه در فلسطين ، لبنان ، جمهوري اسلامي ايران و جهان اسلام شاهد آن هستيم.
در همان روز رئيس‌‏جمهور تماسي هم با نخست‌‏وزير مالزي داشت و طي آن تصريح شد: كشورهاي اسلامي بايد هرچه سريعتر اقدامي مناسب در خصوص مساله فلسطين به ويژه اوضاع غزه انجام دهند.
محمود احمدي‌‏نژاد و عبدالله احمد بداوي با محكوم كردن جنايات رژيم صهيونيستي در غزه اظهار داشتند: به فضل خدا مردم غزه پيروز خواهند شد و دشمن غاصب نمي‌‏تواند كاري كند.
رئيس جمهوري اسلامي ايران و نخست وزير مالزي جنبش عدم تعهد و سازمان كنفرانس اسلامي را از جمله زمينه‌‏هاي فراوان موجود براي همكاري ميان كشورهاي اسلامي در خصوص فلسطين برشمردند و بر ضرورت تشكيل نشست‌‏هاي ويژه تاكيد كردند.
فعاليت رئيس‌‏جمهور درخصوص مذاكره با سران كشورهاي اسلامي براي يافتن راهكاري در جهت حل بحران غزه كماكان ادامه يافت. به نحوي كه محمود احمدي‌‏نژاد در روز دوشنبه 9 دي‌‏ماه در گفت‌‏وگوي تلفني با رئيس‌‏جمهورالجزاير با تأكيد بر اينكه صهيونيست‌‏ها با تشديد جنايات و كشتن مردم درصدد از بين بردن اساس و پايه مقاومت هستند، تصريح كردند: كشورهاي اسلامي بايد با استفاده از راهكارهاي مناسب از جمله فشار به حاميان رژيم صهيونيستي از ادامه جنايات صهيونيست‌‏هاي اشغالگر جلوگيري كنند.
محمود احمدي نژاد و عبدالعزيز بوتفليقه در گفت‌‏وگويي تلفني، بر لزوم ارايه كمك به مردم مظلوم غزه تأكيد كردند و اظهار داشتند: كمك‌‏هاي دارويي، درماني و غذايي بايد با گشوده شدن گذرگاه رفح در مصر به سرعت در اختيار فلسطينيان قرار گيرد.
رؤساي جمهوري اسلامي ايران و الجزاير خاطر نشان كردند: برگزاري نشست فوق‌‏العاده سازمان كنفرانس اسلامي در اسرع وقت ضروري است.
دبير سياسي جنبش حماس از مسوولان سياسي ديگري بود كه احمدي‌‏نژاد با وي در مورد بحران غزه به گفت‌‏وگو پرداخت. رئيس‌‏جمهوري اسلامي ايران جنايات صهيونيست‌‏ها در غزه را نشانه ضعف و اضمحلال رژيم صهيونيستي بر شمرد و تصريح كرد: ملت فلسطين به ويژه ساكنان غزه با ايستادگي و مقاومت بر رژيم صهيونيستي پيروز مي‌‏شوند.
محمود احمدي‌‏نژاد در گفت‌‏وگوي تلفني با خالد مشعل دبير سياسي جنبش حماس اظهار داشت: كشورهاي اسلامي بايد با اقدامات مناسب از ادامه جنايات صهيونيست‌‏ها جلوگيري كنند.
رئيس‌‏جمهوري اسلامي ايران با تاكيد بر لزوم ارايه كمك‌‏هاي غذايي و دارويي به مردم فلسطين از طريق گذرگاه رفح خاطرنشان كرد: دولت و ملت ايران همواره حامي ملت مظلوم فلسطين خواهند بود.
خالد مشعل "دبير سياسي جنبش حماس" نيز در اين گفت‌‏وگوي تلفني با بيان اينكه صهيونيست‌‏ها با تشديد جنايات خود در صدد تسليم كردن مقاومت و حماس هستند، تأكيد كرد: غزه و مقاومت هرگز تسليم نخواهند شد و در نهايت بر صهيونيست‌‏ها پيروز مي‌‏شوند.
دبير سياسي جنبش حماس همچنين از حمايت‌‏ها و سياست‌‏هاي رهبر معظم انقلاب اسلامي و دولت و ملت ايران در قبال ملت مظلوم فلسطين قدرداني كرد.
رئيس‌‏جمهوري اسلامي ايران و رئيس دوره‌‏اي سازمان كنفرانس اسلامي نيز درمورد بحران غزه به بحث و تبادل نظر پرداختند و بر لزوم تلاش مناسب و سريع كشورهاي اسلامي براي جلوگيري از فعاليت‌‏هاي ضدانساني صهيونيست‌‏ها در غزه تأكيد كردند.
محمود احمدي‌‏نژاد و عبدالله واد در گفت‌‏وگويي تلفني، با اشاره به اوضاع اسفبار مردم مظلوم غزه تصريح كردند: بايد با گشودن راه‌‏ها ، كمك هاي غذايي،دارويي و درماني به مردم غزه ارايه شود.
رئيس‌‏جمهوري اسلامي ايران و رئيس دوره‌‏اي سازمان كنفرانس اسلامي همچنين ضرورت تشكيل نشست فوق‌‏العاده سازمان كنفرانس اسلامي را خاطرنشان كردند.
احمدي‌‏نژاد در اين گفت‌‏وگوي تلفني اظهار داشت: كشورهاي اسلامي بايد از ادامه جنايات صهيونيست‌‏ها جلوگيري كنند.
رئيس‌‏جمهور سنگال كه همزمان رياست دوره‌‏اي سازمان كنفرانس اسلامي را بر عهده دارد، تأكيد كرد: سازمان كنفرانس اسلامي جنايات صهيونيست‌‏ها را محكوم كرده و براي نجات فلسطينيان تلاش مي‌‏كند.
به نظر مي‌‏رسد كه گفت‌‏وگوها و مذاكرات رئيس‌‏جمهور با سران كشورهاي اسلامي طي روزهاي آتي ادامه داشته باشد.چراكه مسلمانان غزه در حالي‌‏كه نه تنها چشم‌‏اميدي به ياري كشورهاي عربي ندارند بلكه از حمايت‌‏هاي بي‌‏دليل و شرم‌‏آور آنها از رژيم پليد و خون‌‏آشام صهيونيستي دل آزرده هستند و ايران را به عنوان ام‌‏القراي اسلام تنها پايگاه و پشتيبان خود مي‌‏دانند.
پايان‌‏پيام

كد خبر: 465691
 دوشنبه 9 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 147]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن