تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819605316




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك مسوول فرهنگي: مداحان درك مردم از عاشورا را افزايش دهند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: يك مسوول فرهنگي: مداحان درك مردم از عاشورا را افزايش دهند
مدير كل تبليغات اسلامي خراسان شمالي گفت: مداحان قشري تاثيرگذار بر فرهنگ اسلامي هستند و بايد درك مردم از واقعه عاشورا را افزايش دهند.


به گزارش ايرنا حجت الاسلام "نورالله ولي نژاد" روز يكشنبه در گردهمايي ستايشگران اهل بيت (ع) اظهار داشت: مداحان بايد از اشعاري استفاده كنند كه از پيرايه ها و انحرافات بركنار باشد.
وي افزود: براي رسيدن به اين منظور و استفاده از اشعار مذهبي كه در آن شان اهل بيت پيامبر (ع) رعايت شود برگزاري نشست هاي مشورتي با حضور مداحان براي بررسي و تحليل اشعار ضروري است.
يكي از مبلغان روحاني استان نيز با اشاره به تاثيرگذاري مراسم عاشورايي بر جامعه اسلامي گفت: بازشناسي اسلام حسيني و اسلام يزيدي، انگيزه بخشي در خصوص احقاق حق اهل بيت (ع) و پيروانش در جامعه از تاثيرات برگزاري مراسم دهه محرم است.
حجت الاسلام داود كميجاني با ذكر سير تاريخي شكل گيري عزاداري ماه محرم در ايران افزود: عزاداري اباعبدالله الحسين (ع) و شهداي كربلا در دوره صفويه شكل منسجمي به خود گرفت و با توجه به حضور دولتي شيعي گسترش يافت.
وي با اشاره به نقش مداحان در تبيين قيام عاشورا، بر بيان اهداف قيام امام حسين (ع) در اشعار مذهبي تاكيد كرد و اظهار داشت: بايد عامه جامعه را نسبت به افكار و عقايد امام حسين (ع) و ائمه اطهار بيشتر آشنا نمود.
رييس كانون مداحان خراسان شمالي نيز در اين گردهمايي ضمن تشريح فعاليت هاي كانون مداحان اين استان گفت: بيش از 400 نفر در اين استان عضو كانون مداحان هستند.
ك/1 7184/626/659 ماره 1072 ساعت 19:51 تمام
 دوشنبه 9 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن