تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تقواى الهى داشته باشيد و اصلاح كنيد ميان خودتان را زيرا خداوند در روز قيامت ميان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817025701




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تدارك رژيم صهيونيستي براي عمليات گسترده زميني در غزه


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: تدارك رژيم صهيونيستي براي عمليات گسترده زميني در غزه
پس از آنكه روز گذشته يك سخنگوي ارتش اسرائيل اعلام كرد تاكنون صدها ساختمان اداري مسكوني و شماري از مقرهاي نظامي حماس و جهاد اسلامي در نوارغزه هدف موشك ها وبمباران هاي جنگنده هاي اين رژيم قرار گرفته « ايهود باراك » وزير جنگ رژيم صهيونيستي از تدارك نيروي زميني و تانك هاي ارتش براي ورود به نوار غزه خبر داد.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه يك سخنگوي ارتش اسرائيل اعلام كرد جنگنده هاي تل آويو روز شنبه تاكنون بيش از 230 نقطه از نوار غزه را هدف بمباران هاي خود قرار داده اند .
وي تاكيد كرد كه اين 250 هدف شامل زيرساخت هاي حماس مانند مجتمع وزارت خانه ها مقرهاي پليس ساختمان هاي نظامي و مناطق پرتاب موشك بوده است .
براساس گزارش ها تاكنون دستكم 280 فلسطيني به شهادت رسيده و حدود 900 نفر نيز مجروح شده اند كه به علت شدت جراحات شمار قربانيان در حال افزايش است .
روزنامه صهيونيستي « هاآرتص » نيز به نقل از مقامات نظامي صهيونيست اعلام كرد كه صدها نفر از نيروهاي ارتش رژيم صهيونيستي اوايل وقت ديروز به سمت مرز نوار غزه حركت كردند كه احتمالا حكايت از آمادگي براي آغاز حملات زميني به غزه دارد.
ايهود اولمرت در آغاز نشست كابينه رژيم صهيونيستي اعلام كرد كه عمليات نظامي در غزه ادامه خواهد داشت و احتمالا بيش از حد انتظارها به طول بينجامد.
وي علت طولاني شدن اين عمليات را براي « بازگرداندن آرامش » دانست و تاكيد كرد كه جبهه داخلي براي پيروزي در اين عمليات بايد استقامت داشته باشد.
در عين حال ايهود باراك وزير جنگ رژيم صهيونيستي به رغم درخواست شوراي امنيت براي توقف اقدامات نظامي گفت : ارتش اسرائيل عمليات نظامي در غزه را افزايش مي دهد.
وي ادامه داد : ارتش اسرائيل ممكن است در صورت ضرورت عمليات زميني را در نوارغزه درپيش گيرد.
وزير جنگ رژيم صهيونيستي همچنين دستور داده كه همه گذرگاه هاي تجاري با نوارغزه بسته باشد و تنها اجازه عبور كمك هاي انساني از گذرگاه « كرم ابوسالم » در جنوب نوارغزه را داده است .
سخنگوي وزارت جنگ رژيم صهيونيستي نيز به نقل از باراك گفت : ما براي هر احتمالي آماده ايم و اگر لازم باشد كه نيروهاي دفاعي از هموطنان خود را مستقر كنيم اين كار را خواهيم كرد.
راديو اسرائيل نيز اعلام كرد : يگان هاي نفربر زرهي و نيروهاي ذخيره در منطقه مجاور نوارغزه مستقر شده اند و سربازان ذخيره به خدمت فراخوانده شده اند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه يكي از مقامات ارشد رژيم صهيونيستي در اين زمينه ادامه داد : همانگونه كه پيشتر هشدار داده شده بود براي پشتيباني از حملات اسرائيل عليه نوارغزه از عملياتهاي زميني نيز استفاده خواهد شد. بنابراين هزاران تن از نيروهاي احتياط فراخوانده شده اند تا در صورت نياز وارد عمل شوند.
اين مقام اسرائيلي پس از نشست فوري كابينه رژيم صهيونيستي به خبرنگاران اعلام كرد كه پيش نويس استفاده از هزاران نظامي ذخيره به تصويب رسيده است .
ژنرال عاموس ملكا رئيس سابق سازمان اطلاعات نظامي رژيم صهيونيستي به راديو اسرائيل گفت : عمليات نيروي هوايي آغاز خوبي بود اما نمي تواند جلوي تهديدات حماس را گرفته باشد و بايد با عمليات زميني عليه اهداف معين ادامه پيدا كند.
احتمال آغاز حملات زميني رژيم صهيونيستي به غزه در شرايطي است كه مبارزان فلسطيني ديروز موفق به شليك چندين موشك به عمق 38 كيلومتري سرزمين هاي اشغالي شده اند .

شبكه تلويزيوني الجزيره در اين باره گفت كه موشك هايي كه ديروز به شهرك « گان يفنا » و عسقلان شليك شد بسياري از صهيونيست ها را در زيرزمين ها محبوس كرده است .
خبرنگار الجزيره در رام الله گفت : اين شهرك 38 كيلومتر از شمال غزه فاصله دارد . اين دورترين نقطه اي است كه موشك هاي فلسطيني تاكنون به آن اصابت كرده است . گرچه اصابت دو فروند موشك به گان يفنا هيچ تلفات جاني يا زيان مالي در پي نداشت اما وجود اين شهرك در نزديكي شهر اشدود نشان مي دهد برد موشك هاي فلسطيني گسترده تر شده و مي تواند ده ها هزار اسرائيلي را در تيررس قرار دهد. ارتش اسرائيل از ساكنان مقيم اين مناطق خواستند در اماكن امن باقي بمانند.
وي افزود : روشن است مرحله بعدي عمليات اسرائيل نفوذ نيروهاي زميني به غزه است و اين امر لزوما به معناي يورش كامل و گسترده به غزه نيست در چنين حالتي غزه به مناطق مختلف تقسيم و ارتباط اين مناطق با يكديگر قطع خواهد شد.
وي اضافه كرد : اسرائيل چندين احتمال ممكن را درباره ادامه اين جنگ پيش بيني كرده است مانند اينكه حماس و ساير گروه هاي مقاومت هر روز بيش از 300 موشك به داخل اسرائيل شليك كنند يا اينكه عمليات شهادت طلبانه در داخل اسرائيل توسط گروه هاي فلسطيني از سرگرفته شود و دامنه اعتراضات در كرانه غربي و ساير سرزمين هاي فلسطيني در حد قيام عليه اسرائيل گسترش يابد.
افشاي چراغ سبز سران عرب
منابع اروپايي به شبكه « نحرين نت » اعلام كردند : حمله اسرائيل به نوارغزه با موافقت مصر عربستان واردن و حمايت آمريكا صورت گرفته است .
به گزارش خبرگزاري ايسنا منابع اروپايي اعلام كردند : حسني مبارك رئيس جمهور مصر از اسرائيل خواست در راستاي اجراي حمله گسترده به نوارغزه و پايان دادن به اوضاع كنوني در نوارغزه وارد عمل شود.
اين منابع تاكيد كردند : حسني مبارك به « تزيپي ليوني » وزير امور خارجه اسرائيل گفته است : ما نمي خواهيم در نوار غزه حزب الله ديگري داشته باشيم .
برخي رهبران حماس معتقدند كه مسئولان امنيتي مصر با اسرائيل همدستي داشته اند و هدف از پيام سليمان به رهبران حماس به منظور هشدار براي آماده باش نيروهاي امنيتي بوده است .
شبكه « نحرين نت » به نقل از يك گزارش محرمانه اروپايي اعلام كرد : مسئولان امنيتي عربستان نيز در اردن با مقام هاي امنيتي اسرائيل در ابتداي ماه جاري ديدار كردند و خواستار اجراي حمله گسترده به نوارغزه و تغيير وضعيت اين منطقه و نابودي حماس جهاد و بقيه گروه هاي مقاومت شدند.
منابع اروپايي تاكيد كردند : اين حملات با چراغ سبز آمريكا صورت گرفت ; اين مقام ها پيش بيني كردند كه « جورج بوش » رئيس جمهور آمريكا نيز از جزييات عمليات اسرائيل و همچنين از موافقت عربستان مصر و اردن براي اجراي اين حملات آگاهي داشته است .
همچنين در اين باره رهبر اخوان المسلمين مصر تاكيد كرد اگر همراهي و حمايت سران عرب كاخ سفيد وسازمان ملل نبود اسرائيل هرگز دست به چنين جنايت وحشيانه اي در غزه نمي زد.
به گزارش ايرنا « مهدي عاكف » هولوكاست اسرائيل در غزه يك اقدام بسيار هولناك خواند و موضع مقامات مصر و اعراب را در قبال جنايات رژيم اسرائيل عليه ساكنان نوارغزه بشدت محكوم كرد.
عاكف گفت كه تمامي جهانيان نظاره گر اين جنايات هستند ولي دست به هيچ تحركي نمي زنند بگونه اي كه تزيپي ليوني وزير امور خارجه رژيم صهيونيستي در جريان سفر اخيرش به قاهره آشكارا اعلام كرد كه اسرائيل به نوارغزه حمله خواهد كرد و مصر همپيمان اسرائيل به شمار مي رود.
در اين ارتباط معاون رئيس دفتر سياسي جنبش حماس جنبش فتح و برخي از كشورهاي عرب را به همكاري با صهيونيست ها در مورد حمله وحشيانه به نوار غزه متهم كرد.
ابومرزوق در گفت وگو با شبكه الجزيره مصر را متهم ساخت كه به طور غيرمستقيم و با توجه به ادامه انسداد گذرگاه ها در اوضاع كنوني نوار غزه دست داشته است .

وي گفت : كشورهايي وجود دارند كه اسرائيل را به ادامه جناياتش تشويق كرده اند و در انسداد معابر نيز مشاركت دارند.
ابومرزوق افزود : اين حمله كه به منظور هدف قرار دادن جنبش حماس و نابودي مقاومت فلسطين صورت گرفته است ; هرگز نخواهد توانست اهدافش را محقق سازد. اسرائيل بعد از شكست محاصره نوارغزه دست به چنين اقدام ددمنشانه اي زده است و بايد بداند كه اين بار نيز به خواسته هاي خود نخواهد رسيد و نخواهد توانست ملت فلسطين را به تسليم وادارد.
ابومرزوق در مورد واكنش حماس به تجاوز كنوني اظهار داشت : ما از ملت و كودكان و مردم دفاع خواهيم كرد و استفاده از هر گزينه ممكن را مجاز مي دانيم .
وي گفت : حجم واكنش حماس را شرايط و وضعيت كنوني تعيين خواهد كرد زيرا احتمال مي رود به دنبال اين حمله هوايي حملات زميني گسترده نيز صورت بگيرد و نگراني هايي نيز در اين زمينه وجود دارد.
خبرگزاري فارس : مردم مصر هم زمان با مردم ساير كشورهاي عربي و اسلامي نيز به خيابانها ريختند و در محكوميت جنايات اسرائيل در غزه شعارهاي ضدصهيونيستي سر دادند.
تظاهركنندگان همچنين پرچم اسرائيل را به آتش كشيده و آن را زيرپاهاي مردم انداختند. آنها همچنين رفع محاصره غزه قطع روابط ديپلماتيك مصر با رژيم صهيونيستي و بازگرداندن سفير مصر از تل آويو را خواستار شدند.
شركت كنندگان در اين تظاهرات سكوت كشورهاي عربي در مقابل جنايات رژيم صهيونيستي را محكوم كردند و از دولت مصر خواستند كه از مردم غزه حمايت كنند.
در سوريه نيز هزاران نفر از مردم در اعتراض به جنايات رژيم صهيونيستي در نوارغزه و كشتار فلسطينيان دست به تظاهرات زده و پرچم هاي رژيم صهيونيستي و آمريكا را به آتش كشيدند.
در تصاويري كه از سوي تلويزيون سوريه پخش شد تظاهرات كنندگان را در حالي نشان مي دهد كه پرچم هاي فلسطين و سوريه بعلاوه پرچم هاي سبزرنگ جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس ) و همچنين پرچم زرد رنگ جنبش مقاومت حزب الله لبنان را در دست داشتند.
همچنين در تركيه هزاران تن از مردم شهرهاي مختلف در اعتراض به تهاجم ددمنشانه رژيم صهيونيستي به غزه يك صدا فرياد مرگ بر اسرائيل سر دادند.
تظاهركنندگان در حالي كه شعارهاي سلام بر حماس مرگ بر اسرائيل مقاومت ادامه خواهد داشت و اسرائيل از فلسطين گم شو سر داده بودند خواهان توقف فوري تهاجم به غزه شدند.
گزارش ها حاكيست مردم كشورهاي اردن مراكش فرانسه لبنان عراق و برخي ديگر از كشورهاي منطقه در تظاهرات مردمي در محكوميت جنايات رژيم صهيونيستي در نوارغزه شركت كردند.
پاپ جنايت در غزه را محكوم كرد
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه پاپ « بنديكت شانزدهم » امروز در دومين روز از حملات اسرائيل به نوار غزه با محكوم كردن خشونت ها از همه طرف هاي دخيل در حوادث غم انگيز در خاورميانه خواست در رعايت انسانيت و خرد تلاش كنند.
پاپ كه در مراسم دعاي هفتگي خود در واتيكان سخن مي گفت تاكيد كرد : « من تقاضاي خاتمه خشونت هايي را دارم كه بايد به هر شكلي كه باشد محكوم شوند. من خواستار برقراري مجدد آتش بس در نوار غزه هستم . »
بنديكت شانزدهم افزود : « من از جامعه بين الملل مي خواهم هر آنچه در توان دارد براي كمك به خاتمه اين بن بست ميان اسرائيلي ها و فلسطيني ها به كار گيرد. »
بيانيه شوراي امنيت
شوراي امنيت سازمان ملل با صدور بيانيه اي بدون اشاره به جنايت هاي اسرائيل آتش بس فوري در غزه را خواستار شد.
به گزارش شبكه تلويزيوني العربيه شوراي امنيت سازمان ملل در پايان نشست فوق العاده خود براي بررسي اوضاع غزه در بيانيه اي اعلام كرد كه آتش بس فوري در اين منطقه را خواستار است .
زلماي خليل زاد نماينده آمريكا در سازمان ملل پس از اين نشست فوق العاده گفت : پيش از آتش بس در نوارغزه حماس بايد پرتاب موشك ها را متوقف كند. خليل زاد از كشته شدن غيرنظاميان در حملات اسرائيل به غزه ابراز تاسف كرد.
 يکشنبه 8 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن