تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خدايا روزى كن مرا محبّت خودت و محبّت دوستدارانت را و محبّت آنچه مرا به تو نزديك مى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816673368




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار كوتاه اقتصادي


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: اخبار كوتاه اقتصادي
ذخيره سازي نفت ايران در راستاي سياست هاي كاهشي اوپك است
وزير نفت گفت : ذخيره سازي نفت خام توليدي كشور در نفتكش ها در راستاي سياست هاي كاهش سقف توليد اوپك انجام مي گيرد. « غلامحسين نوذري » در گفت و گو با برنا در خصوص انتشار خبري در نشريه « بيزنس ويك » مبني بر ذخيره سازي نفت ايران در 7 نفتكش غول پيكر مستقر در خليج فارس به اميد افزايش قيمت اظهار داشت ذخيره سازي نفت خام بر روي نفتكش ها امري طبيعي است . به اعتقاد وي توليدكنندگان بزرگ نفت دنيا همواره بخشي از نفت خود را بر روي آب نگه مي دارند. وزير نفت با تاكيد برا ين موضوع كه ذخيره سازي نفت در نفتكش ها در راستاي سياست هاي كاهش سقف توليد سازمان كشورهاي صادر كننده نفت بوده است تصريح كرد : از اين رو ايران به عنوان دومين توليد كننده بزرگ نفت خام در اوپك عرضه نفت خام خود را به بازار كاهش داده است .
بانك مركزي ناخواسته كشور را به سمت ركود اقتصادي برده است
وزير كار با اشاره به شوكي كه از سال گذشته اتفاق افتاده و ادامه دارد گفت : مسئولان بانك مركزي كشور را ناخواسته به سمت ركود اقتصادي برده اند. به گزارش خبرگزاري فارس سيدمحمد جهرمي با بيان اينكه موضوعاتي كه در مركز تصميم گيري مي شود اگر در استان ها پيگيري لازم صورت گيرد كاملا عملياتي مي شود گفت : در استان ها معاونت هاي برنامه ريزي در بخش عمراني و برنامه ريزي نقش كليدي را دارند و تا زماني كه كشور را به سمت يك اقتصاد پويا و درآمد كافي جداي از درآمد نفت سوق ندهيم مشكلات نوسانات قيمت نفت برنامه ها را دچار مشكل مي كند.
هدفمند كردن يارانه ها به نفع آب و برق است
وزير نيرو لايحه هدفمند كردن يارانه ها را به نفع صنعت آب و برق دانست و گفت : با تصويب و اجراي اين لايحه تعرفه هاي اين بخش كه از سال 83 ثابت مانده است به تدريج واقعي مي شود . پرويز فتاح در مصاحبه با خبرنگاران گفت : ارزان بودن قيمت ها باعث اسراف و رشد بي رويه مصرف شده و با تعرفه تكليفي مجلس و دولت توان مالي شركت هاي آب و برق هم كاهش يافته است . وي اجراي طرح بزرگ تحول اقتصادي را فرصت خوبي براي اصلاح الگوي مصرف بهينه سازي استفاده از خدمات زيربنايي ترين بخش اقتصادي و واقعي شدن يارانه ها خواند و گفت : در لايحه هدفمند كردن يارانه ها كه اين هفته به مجلس مي رود بحث تعديل تعرفه هاي آب و برق در چند بند مشخص شده است . فتاح گفت : درنشست هايي با نمايندگان مجلس توضيح كاملي ارائه كرديم و ابهام روش هاي پرداخت هدفمند يارانه ها به مشتركان برطرف شد.
آغاز انتشار اوراق رهني مسكن
وزير مسكن و شهرسازي از آغاز انتشار اوراق رهني مسكن در ماه جاري خبر داد و گفت : اين برنامه با عرضه 500 ميليارد ريال اوراق رهني مسكن در بورس در اين ماه كليد مي خورد. محمد سعيدي كيا در گفتگو با مهر با بيان اينكه انتشار اوراق مشاركت رهني مسكن مراحل نهايي خود را مي گذراند افزود : انتشار اين اوراق در دي ماه جاري منتشر خواهد شد. وزير مسكن و شهرسازي با اشاره به اينكه « من اميدوار بودم كه اين اوراق زودتر از اين موعد منتشر مي شد » تصريح كرد : اما با توجه به اينكه اين كار براي اولين بار در كشور صورت مي گيرد بنابر اين براي اينكه مشكلي ايجاد نشود بررسيهاي بيشتري نيز انجام مي شود.
مبادله كالا بين ايران و عراق استاندارد مي شود
با امضاي يادداشت تفاهم همكاري ميان سازمان هاي استاندارد جمهوري اسلامي ايران و عراق روابط تجاري دو كشور تسهيل مي شود. به گزارش واحد مركزي خبر با اين يادداشت تفاهم همكاري كه در ديدار نظام الدين برزگري رئيس موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران با همتاي عراقي خود در تهران امضا شد فعاليت هاي بازرگاني دو كشور تسهيل و وارد مرحله جديد مي شود.
اين يادداشت تفاهم در 31 بند و 8 موضوع ازجمله مبادله اطلاعات و انتشارات تدوين استاندارد همكاري در جهت شناسايي متقابل گواهي نامه ها و تاييد صلاحيت شناسايي متقابل اندازه شناسي و وزن و مقياس ها توسعه همكاري هاي منطقه اي فرامنطقه اي و بين المللي آموزش و تحقيقات برگزاري همايش ها و كاهش موانع فني تجاري توسط سعيد عبدالوهاب عبدالقادر رئيس سازمان مركزي استاندارد و كنترل كيفيت عراق و همتاي ايراني وي امضا شد.
افت فشار يا قطعي گاز در هيچ نقطه اي از كشور وجود ندارد
مدير هماهنگي و نظارت بر توليد انتقال و توزيع گاز شركت ملي گاز گفت : در حال حاضر در هيچ يك از نقاط كشور مسئله افت فشار ياقطعي گاز وجود ندارد. حسن منتظر تربتي در گفت و گو با خبرگزاري فارس با اشاره به آخرين وضعيت مصرف گاز كشور اظهار داشت : در هفته گذشته با توجه به افزايش نسبي دما تا روز پنج شنبه مصرف گاز بخش هاي تجاري خانگي و صنايع غيرعمده رو به كاهش بود . وي افزود : بر اين اساس مصرف اين بخشها از حدود 390 ميليون متر مكعب ابتداي هفته به حدود 320 ميليون متر مكعب كاهش يافت . به گفته وي پيش بيني مي شود براي هفته آينده تا جمعه با كاهش دما مصرف گاز بخش هاي خانگي و تجاري به حدود 380 ميليون متر مكعب در روز برسد . بر اين اساس ميانگين دماي كنوني كشور در هفته جاري از 9 درجه بالاي صفر به 3 درجه بالاي صفر كاهش يابد.
انتشار گزارش عملكرد دستگاهها در اجراي اصل 44 تا پايان سال جاري
رئيس سازمان بازرسي كل كشور با بيان اينكه مقدمات اجراي درست اصل 44 فراهم نيست گفت : جديدترين گزارش اين سازمان از اجراي اصل 44 قانون اساسي تا پايان سال منتشر مي شود . مصطفي پورمحمدي در گفتگو با مهر در پاسخ به اين پرسش كه آيا سازمان بازرسي كل كشور قصد دارد اسامي دستگاههايي را كه در راستاي اجراي درست اصل 44 مقاومت مي كنند اعلام كند گفت : جديدترين گزارش از اجراي درست اصل 44 را تا پايان سال تهيه و اعلام مي كنيم . وي با اشاره به اينكه هم اكنون مقاومت زيادي در برابر اجراي اصل 44 قانون اساسي ديده نمي شود گفت : اما ظاهرش اين است كه مقدمات اجراي آن هنوز فراهم نيست . رئيس سازمان بازرسي كل كشور در عين حال مطرح كرد : در حال حاضر موج واگذاري شركتهاي دولتي وجود دارد و خيلي ها اعلام آمادگي كرده اند.
تغيير زمان معاملات رينگ كشاورزي بورس كالا
از روز شنبه زمان معاملات رينگ كشاورزي بورس كالا تغيير كرد. به گزارش خبرگزاري فارس داد و ستد محصولات كشاورزي در رينگ كشاورزي شركت بورس كالاي ايران به صبح انتقال يافت . بر اين اساس از روز شنبه معاملات رينگ كشاورزي هر روز صبح راس ساعت 9 و 30 دقيقه در تالار اصلي برگزار مي شود .
راستي آزمايي 90 درصد اطلاعات اقتصادي خانوار
رئيس مركز آمار ايران از اتمام راستي آزمايي 90 درصد اطلاعات اقتصادي خانوار براي هدفمند كردن يارانه ها بر اساس پايگاه هاي اطلاعاتي خبر داد و گفت : كار خوشه بندي را بزودي آغاز مي كنيم . محمد مدد در گفتگو با مهر با بيان اينكه 90 درصد كار راستي آزمايي مربوط به طرح جمع آوري اطلاعات اقتصادي خانوار انجام شده است گفت : اطلاعات مربوط به پايگاه هايي كه راستي آزمايي بر اساس آمار آنها صورت مي گيرد جمع آوري شده و در حال راستي آزمايي اين اطلاعات هستيم . رئيس مركز آمار ايران با بيان اينكه 90 درصد كار راستي آزمايي اطلاعات انجام شده است تصريح كرد : تا دو هفته آينده نيز بقيه كار انجام مي شود و كار راستي آزمايي به اتمام مي رسد.
وي بيان كرد : پس از آن بايد مدل كار را نيز در كميسيون تخصصي طرح تحول اقتصادي به تصويب برسانيم تا بعد از آن بتوانيم كار خوشه بندي را آغاز كنيم .
مدد در مورد اطلاعات ناقص يا داراي اشكال افرادي كه اطلاعات خود را بر اساس فرم اطلاعات اقتصادي خانوار به مركز آمار ايران ارائه داده اند بيان كرد : مركز آمار كد رهگيري اين افراد را در سايت خود قرار خواهد داد تا افرادي كه اطلاعات ارائه شده توسط آنها ناقص يا داراي اشكال بوده موضوع را پيگيري كرده تا در نهايت بتوانند در طرح شركت داشته باشند.
 يکشنبه 8 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن