تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص): طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816758015




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري: نام ايران با ثبت جهاني آيين ها در جهان طنين انداز مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري: نام ايران با ثبت جهاني آيين ها در جهان طنين انداز مي شود
مراسم ثبت آيين هاي ورز ش هاي پهلواني و زورخانه اي به عنوان نهمين ميراث معنوي در فهرست ملي، با بستن بازوبند بر بازوي پهلوان سال 1387 ايران توسط رييس جمهور برگزار شد.
به گزارش ايسنا، در اين مراسم كه امروز (يكشنبه، هشتم دي ماه) در سالن اجلاس سران كشورهاي اسلامي برگزار شد، رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري اظهار داشت: ثبت آيين هاي ورزش هاي پهلواني و زورخانه اي نشانه عزم جمهوري اسلامي ايران در پاسداشت ارزش هاي اين سرزمين است. ثبت اين مراسم با حضور رييس جمهور، تاكيدي بر اين حقيقت است كه اين آيين در گذر تاريخ به دست ما رسيده و مسووليت پاسداشت آن برعهده ايران امروز است.
اسفنديار رحيم مشايي بيان كرد: ثبت ورزش هاي زورخانه اي تجديد ميثاق با آرمان هاي ائمه اطهار (ع) است و اين كه ايران هم چنان پرچم دار ارزش هاي اسلامي است و امروز، در عرصه بين المللي آمادگي خود را براي حفاظت از ارزش هاي اسلامي اعلام مي كند.
وي با اشاره به اين كه ثبت هر اثر با هدف حفاظت از آن انجام مي شود، گفت: در دولت نهم تلاش هاي بسياري براي ارتقاي تعداد آثار فيزيكي ثبت شده در فهرست آثار ملي انجام شده اند. پيش از دولت نهم، تعداد اين آثار 11 هزار و پس از دولت نهم 23 هزار است كه اين نشانه عزم جمهوري اسلامي ايران براي حفاظت از آثار تاريخي است.
او ادامه داد: ميراث معنوي نشاني از ارزش هاي انساني ايرانيان است كه امروز به نسل حاضر رسيده و حفاظت از آن بسيار ارزشمند است. ثبت ميراث معنوي از زمستان سال گذشته، با ثبت نوروز در فهرست ميراث معنوي آغاز شد و امروز شاهد ثبت نهمين اثر هستيم و تلاش مي كنيم، اين حركت روبه رشد و تعالي در زمينه هاي مختلف انجام شود.
رحيم مشايي افزود: امسال، در پايان آيين هاي عزاداري و در آستانه اربعين، آيين هاي عزاداري عاشورا و تاسوعا و اربعين حسيني نيز به ثبت مي رسند.
به گفته او، ورزش پهلواني يك انديشه، مرام و مكتب است. امروز ايرانيان افتخار مي كنند كه در كنار رشته هاي گوناگون ورزشي، آيين پهلواني را به جهانيان عرضه كنند. با ثبت جهاني ورزش هاي زورخانه اي و با ايجاد امكان آشنايي جهان با اين ورزش، نام ايران يك بار ديگر به عنوان كشوري بزرگ و مهد ارزش هاي انساني در جهان طنين انداز خواهد شد.
وي اظهار كرد: پاكي از اصلي ترين پايه هاي اين ورزش است و پهلوان اگر پاك نباشد، به اين جايگاه نمي تواند دست يابد. ورود به زورخانه، مشروط به شروطي بوده كه مهم ترين آن ها پاكي است. هم چنين لازمه استقرار عدالت، استفاده از قدرت است و پهلوان براي دفاع از حق و برخورد با ناحق، از شمشير خود استفاده مي كند.
او ادامه داد: در كنار اصول مدار بودن، مكتب پهلواني كمي اصولگراست و پايه هاي ارزش هاي انساني در آن موج مي زند. اين نشان مي دهد كه اين ورزش به اصول انساني مرتبط است. جهان و جامعه جهاني بايد عدالت محور باشد و استقرار عدالت بيش از هر موضوع ديگري نيازمند نگاه بلندي است تا جامعه را از وضعيت موجود به وضعيت مطلوب برساند.
رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري گفت: جامعه نيازمند روحي بلند و عزمي جزم است و براي تحقق اين امور به حماسه نياز دارد، چون حماسه بستر ساز عدالت است و روح قهرماني اگر با حماسه همراه شود، عدالت شكل مي گيرد. قهرمان هايي مانند رستم، سياوش، آرش، پورياي ولي و تختي نه به خاطر مدال جهاني كه از اين نظر هم پهلوان بودند كه مظهر مكتب پهلواني اند.
او بيان كرد: پيام مراسم امروز اين است كه جهان بداند، تنها در سايه روحيه پهلواني است كه سعادت، صلح، پايداري و امنيت را براي ملت هاي دنيا مي توان ايجاد كرد.
وي اظهار داشت: جنايتي كه در دنيا انجام مي شود و همين امروز كه مردم غزه بي دفاع در محاصره اند، به دليل آن است كه جهان با مكتب جهانمردي فاصله بسيار دارد. اميدوارم روزي همه ملت هاي دنيا به صورت نمادين اين ورزش را با نماد صلح و دوستي عرضه كند.
 يکشنبه 8 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن