تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815473838




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

15 دي روز اعلام نتايج مسابقه ورود به مركز شهرتوزيع آرم‌هاي طرح ترافيك از 22 بهمن


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: 15 دي روز اعلام نتايج مسابقه ورود به مركز شهرتوزيع آرم‌هاي طرح ترافيك از 22 بهمن
عكس: نگار متين‌نيامدير صدور مجوز طرح ترافيك در شهرداري تهران: هرگونه آرم غير از آرم طرح ترافيك صادر شده توسط شهرداري براي ورود به محدوده طرح، غيرقانوني و فاقد اعتبار است


گروه حمل‌و‌نقل: فريد قديري- نتايج مسابقه ورود به مركز شهر تهران 15 دي ماه اعلام مي‌شود.
گزارش اوليه سازمان حمل‌و‌نقل و ترافيك شهرداري تهران از ثبت‌نام اينترنتي آرم طرح ترافيك نشان مي‌دهد: اندكي بيش از 47هزار نفر متقاضي دريافت مجوز ورود به محدوده طرح ترافيك هستند. اين در حالي است كه بر اساس سهميه‌بندي انجام شده، فقط 15هزار نفر از متقاضيان واجد شرايط مي‌توانند آرم طرح ترافيك سال 88 را دريافت كنند.
شهرداري تهران 29 سال است كه با اعمال سياست بازدارندگي مانع از ورود حجم زيادي از خودروها به مناطق مركزي شهر مي‌شود.
اين سياست كه در راستاي اجراي طرح ترافيك اعمال مي‌شود در سال‌هاي اخير به دليل تراكم بيش از حد خودرو تشديد شده است، به طوري كه هم محدوده طرح گسترش يافته و هم سخت‌گيري براي صدور آرم بيشتر شده است.
تهراني‌هاي صاحب خودرو سال‌ها است براي ورود به مناطق مركزي شهر از شهرداري اجازه مي‌گيرند تا اگر حائز شرايط ورود بودند، مجوز يك ساله براي آن‌ها صادر شود.
براي سال 88 تعداد 89هزار و 200 فقره آرم طرح ترافيك در نظر گرفته شده است كه به سه گروه حمايتي، حقيقي و حقوقي بر اساس ظرفيت و شرايط در نظر گرفته شده، از 22 بهمن‌ماه توزيع مي‌شود.
غلامحسين زمان‌آبادي، مدير صدور مجوز طرح ترافيك در سازمان حمل‌و‌نقل و ترافيك در گفت‌و‌گو با دنياي‌اقتصاد، درباره نحوه اختصاص آرم‌هاي سال 88 گفت: گروه حمايتي شامل بيماران خاص، جانبازان، معلولين، خانواده‌هاي شهدا و همچنين خبرنگاران است كه براي اين گروه 20هزار فقره آرم در نظر گرفته شده است. وي ماهيت گروه حقيقي را شركت‌هاي توليدي و خصوصي و همچنين مردم عادي عنوان كرد و گفت: براي اين گروه نيز 15هزار فقره آرم طرح ترافيك تخصيص داده شده است كه 9هزار آرم براي شركت‌ها و 7هزار آرم نيز براي مردم عادي در نظر گرفته شده است، اما از آنجا كه بيش از سه برابر اين ظرفيت، افراد ثبت‌نام كرده‌اند، لذا واجدين شرايط با 16 آيتم كه در سازمان حمل‌و‌نقل تعريف شده، اولويت‌بندي خواهند شد.
زمان‌آبادي گروه سوم براي دريافت مجوز طرح ترافيك را شامل سازمان‌ها، ارگان‌ها، نهادها و همچنين حمل‌ونقل عمومي دانست كه براي اين گروه كه حقوقي هستند 30هزار آرم در نظر گرفته شده است.
مسوول صدور آرم تصريح كرد: ثبت‌نام‌كنندگان دريافت آرم از نيمه دي‌ماه مي‌توانند به سايت شهرداري تهران مراجعه كنند و با كد رهگيري كه در اختيار دارند از حائز شرايط بودن خود مطلع شوند. زمان‌آبادي افزود: واجدين شرايط بايد به يكي از دفاتر خدمات الكترونيك در سطح شهر مراجعه كنند و نسبت به ارائه مدارك لازم براي صدور آرم اقدام كنند.
مسوول صدور آرم درباره آرم طرح ترافيك مخصوص خبرنگاران گفت: فقط به خبرنگاراني كه خودرو به نام آنها يا همسرشان است، آرم تعلق مي‌گيرد و خبرنگاران مي‌توانند از طريق 22 انجمن صنفي موجود در حوزه رسانه و مطبوعات، نسبت به درخواست صدور آرم اقدام كنند.
زمان‌آبادي خاطرنشان كرد: براي رفاه حال خبرنگاران چنانچه خبرنگاري خودروي مورد استفاده‌اش به نام والدينش است، مي‌تواند با دريافت وكالت محضري و تبديل شدن مالكيت خودرو به نام خبرنگار يا همسر وي، براي دريافت آرم اقدام كند.
مسوول صدور آرم در ادامه گفت‌وگو با دنياي اقتصاد با انتقاد از برخي سازمان‌هايي كه بدون هماهنگي با شهرداري تهران، مجوزهايي براي تردد خودرو در محدوده طرح ترافيك صادر مي‌كنند هشدار داد: مطابق مصوبه سال 81 هيات دولت، عبور و مرور وسايل نقليه مجاز در محدوده طرح ترافيك در ساعات ممنوعه منوط به اخذ مجوز تردد از شهرداري تهران است.
زمان‌آبادي تاكيد كرد: صدور هرگونه آرم غير از آرم طرح ترافيك صادر شده توسط شهرداري براي ورود به محدوده طرح، غيرقانوني است.
شكل و شمايل آرم سال 88
آرم طرح ترافيك سال 1388 به گونه‌اي طراحي شده كه شكوفايي شهرداري تهران در آن به نمايش گذاشته شده است. تصوير آرم‌هاي جديد طرح‌ترافيك شامل نماد 8 گل شهرداري تهران (آرم شهرداري) است كه 8 پروژه مهم عمراني و شهري كه در سال نوآوري و شكوفايي در تهران به بهره‌برداري رسيده است در اين گل‌ها به نمايش گذاشته شده است. اين پروژه‌ها شامل مترو، BRT، برج ميلاد، تونل توحيد، تونل رسالت، سينما آزادي، پرديس سينمايي و مسجد جامع ميدان فلسطين است. هزينه چاپ و صدور هر آرم طرح ترافيك حدود 20هزار تومان است.
شهرداري تهران سال گذشته 18ميليارد تومان از محل فروش آرم‌هاي طرح ترافيك درآمد كسب كرد كه كل اين رقم صرف خريد اتوبوس‌هاي BRT و توسعه حمل‌ونقل عمومي شد.
 يکشنبه 8 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 173]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن