تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداى عزّوجلّ به موسى عليه‏السلام وحى كرد: اى موسى! به زيادى ثروت شاد مشو و در هيچ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803885613




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تاكيد امامان جمعه استان بر احياي فريضه امر به معروف و نهي از منكر


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: تاكيد امامان جمعه استان بر احياي فريضه امر به معروف و نهي از منكر
امامان جمعه استان خراسان رضوي در آستانه ماه محرم با تاكيد بر پرهيز عزاداران از بدعت ها و خرافه ها در آيين هاي ويژه عزاداري، لزوم حضور پرشور مردم در محافل و تعظيم شعائر مذهبي را در اين ايام خواستار شدند. آنان با اشاره به اهداف قيام امام حسين(ع) و درس هاي عاشورا، بر احياي فريضه امر به معروف و نهي از منكر در جامعه و زنده نگه داشتن قيام امام حسين(ع) تاكيد كردند.خطيبان جمعه استان با تقدير از خدمات ارزنده نهضت سوادآموزي درباره سالروز شهادت آيت ا... غفاري، روز خانواده، ولادت حضرت عيسي(ع) و حوادث نوار غزه، مطالبي را بيان كردند.

فلسفه عاشورا
فيض آباد- امام جمعه فيض آباد با اشاره به نقش خانواده در تحكيم بنيان هاي اعتقادي جامعه گفت: قطع رحم، ظلم و قسم دروغ گناهاني است كه مواخذه آن ها در همين دنيا انجام مي گيرد، لذا به صله رحم و توجه به خويشاوندان توصيه فراوان شده است. حجت الاسلام بهمني با گرامي داشت سالروز تاسيس نهضت سوادآموزي افزود: يكي از اقدامات خوب نظام، توجه به تعليم و تربيت و سوادآموزي است و بايد از تلاش همه دست اندركاران تقدير شود.وي با توجه به آغاز سال قمري و حلول ماه محرم بر برپايي مجالس عزاداري سالار شهيدان با معنويت تاكيد كرد و گفت: اصل فلسفه عاشورا، دادن فرهنگ عاشورايي به جامعه است و بايد از بدعت ها و خرافه ها در مراسم عزاداري پرهيز شود.

صلابت ملت ايران
كاشمر- امام جمعه كاشمر گفت: صلابتي كه ملت ايران، امروز در دنيا پيدا كرده، سبب توجه كشورهاي دنيا در زمينه هاي ديپلماسي، سياسي و اقتصادي شده است.حجت الاسلام«سيدقاسم يعقوبي» يكي از نشانه هاي تقوا را بزرگ داشت شعائر ديني دانست و افزود: عاشورا يكي از مهم ترين شعائر ديني و مذهبي است كه هر چه در اين راه وقت صرف كنيم، به تقواي بيشتر دست خواهيم يافت.وي تعظيم در برابر شعائر را از نشانه هاي تقوا و از كارهاي متقين دانست و اظهار داشت: اگرچه دشمنان در تلاش هستند كه اين شعائر را از بين ببرند اما خوشبختانه با اهتزاز پرچم شعائر در جامعه ضمن به وجود آمدن خوشحالي در بين اقشار جامعه، سبب ياس و نااميدي در دشمنان شده است.وي با تاكيد بر پرهيز از خودنمايي و خودخواهي و هرگونه اعمالي كه باعث خدشه دار كردن مراسم عاشورا مي شود، يادآور شد: بايد مراسم عاشورا و زنده نگه داشتن قيام خونين امام حسين(ع) سنتي برگزار شود و عاشورا را به پايگاهي براي تربيت نيرو براي امام عصر تبديل كنيم.او تقرب به خداوند و امر به معروف و نهي از منكر را از اهداف مهم عاشورا بيان كرد و خاطرنشان كرد: با برپايي مراسم عاشورا بايد روح معنويت، شجاعت و مردانگي در عزاداران و ساير افراد جامعه تقويت شود.وي جامعه عاشورايي را جامعه اي دانست كه ذلت نمي پذيرد و اهل شجاعت و مردانگي است و جز از خدا از هيچ كسي هراسي ندارد و با جرأت اعلام مي كند كه آمريكا هيچ غلطي نمي تواند بكند.

بزرگ ترين امر به معروف
نصرآباد- امام جمعه نصرآباد با استناد به آيات و روايات اسلامي به تبيين شيوه هاي امر به معروف و نهي از منكر پرداخت و با بيان اين كه امر به معروف و نهي از منكر از لوازم حكومت اسلامي به شمار مي رود اظهار داشت: هدف اساسي در امر به معروف و نهي از منكر، تحقق معروف و زدودن منكر است.حجت الاسلام توكلي فعاليت هاي سوادآموزي را نوعي جهاد در راه تعالي جامعه دانست و افزود: ارتقاي سطح سواد و افزايش آموزش هاي مردمي، باعث ارتقاي سطح تحليل مردم است كه اين امر در هدايت مردم به مقاصد اصلي نظام و شناخت توطئه هاي رنگين دشمن موثر است. وي در بخشي از سخنان خود و با فرارسيدن محرم افزود: اسلام از اين مكتب عاشورايي سيراب مي شود و فرهنگ ظلم ستيزي در رگ پير و جوان و زن و مرد جاري مي شود، از همين رو استكبار جهاني با هدف بي محتوا كردن مجالس عزاداري و ايجاد انحراف در اين شور حسيني توطئه هايي را در قالب تضعيف ماهيت معنوي و معرفتي سوگواري ها و آغشته كردن آن ها به خرافات دنبال مي كنند. حجت الاسلام توكلي با تاكيد بر اين كه شعار اصلي پيروان امام حسين(ع) و دغدغه اصلي دين اكنون رژيم صهيونيستي است، اظهار داشت: بزرگ ترين امر به معروف، دعوت همگان به مبارزه با اين غده سرطاني است و بهترين نهي از منكر مبارزه با اين رژيم غاصب و ضداسلامي است.

واقعيت قيام امام حسين(ع)
شهر خرو- امام جمعه شهر خرو با اشاره به فرا رسيدن ايام ماه محرم گفت: واقعيت قيام امام حسين(ع) واقعيتي انكارناپذير مي باشد.حجت الاسلام «دستجردي» در ادامه گفت: قيام امام حسين(ع) براي رياست و ديگر مسائل نبود بلكه براي اصلاح امتش بود. وي از نمازگزاران خواست بعد از ١٤٠٠ سال از اين قيام بزرگ مراسم عزاداري را باشكوه برگزار كنند. وي تاكيد كرد: اگر در اين آيين ها اصلاح جامعه نباشد برپايي اين مراسم هيچ ارزشي ندارد.

وي در بيان مسائل روز به طرح تحول اقتصادي دولت اشاره كرد و گفت: هدف از تحول اقتصادي كم مصرف كردن نيست، بلكه درست مصرف كردن است و عامل اصلي بيمار بودن اقتصاد كشور ما، رعايت نكردن مباني اسلام در آن مي باشد.

اولين و مهم ترين معروف در اسلام
بردسكن- اقامه نماز اولين و مهم ترين معروف در اسلام است. امام جمعه بردسكن در خطبه هاي نماز جمعه اين شهرستان گفت: با توجه به فرا رسيدن ماه محرم بايد هيئت هاي عزاداري طوري برنامه ريزي كنند كه در اقامه نماز اول وقت خللي ايجاد نشود.حجت الاسلام«احمدزاده» افزود: انقلاب ما خدمات زيادي در بخش هاي عمراني، اقتصادي و فرهنگي به جامعه ارائه داده و يكي از اين خدمات ارتقاي سطح علمي و فرهنگي جامعه است. وي با اشاره به سالروز تأسيس نهضت سوادآموزي گفت: نهضت سوادآموزي در امر ريشه كن كردن بي سوادي يكي از عناصر مهم انقلاب است و امروز در خيلي از مناطق كشور شاهد برگزاري جشن ريشه كني بي سوادي هستيم. وي افزود: امر به معروف و نهي از منكر مراحلي دارد و مهم ترين مرحله آن اعلام انزجار و تنفر از منكر است و در مرحله زباني بايد طوري انجام شود كه مشكلي به وجود نياورد.

احياي امر به معروف و نهي از منكر
صالح آباد- خطيب موقت جمعه صالح آباد ضمن سفارش همه نمازگزاران به رعايت تقواي الهي بهترين راه مقابله با تهاجم فرهنگي دشمن را احياي امر به معروف و نهي از منكر بيان كرد.حجت الاسلام«مهاجراني» با تشريح ابعاد زندگاني و قيام امام حسين(ع) خاطرنشان كرد: امروزه، دنيا در مقابل حركت حضرت امام حسين(ع) سرتعظيم فرود آورده است و جهانيان به عظمت قيام ايشان پي برده اند.وي با بيان فعاليت هاي ارزنده نهضت سوادآموزي منطقه صالح آباد اظهار داشت: حضرت امام خميني(ره) در هفتم دي ماه ٥٨ با فرمان تاريخي خود كه برپايه درايت و نگرشي والا استوار بود گام مثبتي در جهت رفع مشكلات محرومان و مستضعفان جامعه برداشتند.

بركات امر به معروف و نهي از منكر
خواف- امام جمعه خواف در آستانه سالروز قيام حضرت اباعبدا...الحسين(ع) بر اقامه نماز و زنده نگه داشتن آن به عنوان يك مجموعه انسان ساز و احياي امر به معروف و نهي از منكر به عنوان فلسفه قيام عاشورا تاكيد كرد. حجت الاسلام رمضان پور با توجه به بركات امر به معروف و نهي از منكر و با عنايت به بيانات مقام معظم رهبري درخصوص امر به معروف و نهي از منكر گفت: بايد امر به معروف و نهي از منكر همگاني شود و نبايد به يك قشر و طبقه خاص مختص شود.وي ضمن گرامي داشت هفتم دي ماه سالروز تشكيل نهضت سوادآموزي، بر همكاري بيشتر مردم با نهضت سوادآموزي براي ريشه كني و برگزاري جشن بي سوادي در شهرستان تاكيد كرد و خدمات صورت گرفته در بعد از انقلاب را يك نعمت برشمرد.امام جمعه خواف با اشاره به سالروز قيام حسيني گفت: قيام حضرت امام حسين(ع) درس هاي بزرگي به انسانيت داد و همين انسان هاي والامقام، سير والاي انساني را نشان بشريت دادند. وي انقلاب اسلامي را مرهون انقلاب حسيني دانست و با توجه به در پيش رو بودن انتخابات و بعضي اظهارنظرها در اين خصوص گفت: امروز همه مسئوليت داريم آن چه را رهبري مي گويند مو به مو اجرا كنيم، راه مشخص است و خط و مشي را رهبري تعيين مي كنند، بايد درخصوص انتخابات پيش رو بيانات مقام معظم رهبري را نصب العين صحبت ها و اظهارنظرها قرار دهيم چرا كه تمام همت دشمنان نظام اين است كه پيوند مستحكم بين دولت و ملت را تضعيف كنند.

درس هاي عاشورا
گلبهار: امام جمعه گلبهار در آستانه فرا رسيدن ماه محرم گفت: حلول ماه محرم باعث به وجود آمدن هيجانات خاصي در افراد مي شود و درس هاي عاشورا انسان ها را متحول مي كند.حجت الاسلام زنگنه با تاكيد بر احياي امر به معروف و نهي از منكر به بيان احاديثي در اين رابطه پرداخت.وي با تقدير از خدمات نهضت سوادآموزي گفت: تاسيس نهضت سوادآموزي يكي از ابتكارات خوب امام راحل بود كه اثرات ماندگاري در جامعه اسلامي ما داشته است.

تعظيم شعائر
تربت جام: امام جمعه تربت جام با تاكيد بر برگزاري باشكوه عزاداري سرور و سالار شهيدان گفت: عزاداري مصداق مودت اهل بيت(ع) و تعظيم شعائر و فرياد مظلوم عليه ظالم است.حجت الاسلام موسوي فر از عزاداران خواست از مطالب ذلت آميز و افراطي پرهيز كنند. وي با بيان گزارشي از حج سال جاري گفت: عزت ايران اسلامي در بين ملت هاي مسلمان كاملا محسوس است. وي با اشاره به اعترافات وزراي خارجه آمريكا و اسرائيل گفت: پيام انقلاب اسلامي به مردم جهان رسيده است و هيچ كس قادر به جلوگيري از اين نفوذ معنوي نيست.

محرم فرصتي براي اتحاد
فريمان- امام جمعه فريمان، پنج دي ماه، سالروز حادثه دل خراش زلزله بم را كه در آن تعداد كثيري از هم وطنان جان باختند، گرامي داشت و با اشاره به هفت دي ماه سالروز تاسيس نهضت سوادآموزي گفت: سوادآموزي يكي از سنت هاي حسنه اي است كه امام راحل آن را بنا كرد و اكنون نرخ بي سوادي در بسياري از نقاط كشور و حتي در برخي مناطق به صفر رسيده است كه بايد شكر اين مسئله را به جاي آورد. حجت الاسلام طباطبايي افزود: ماه محرم و صفر فرصت مناسبي براي اتحاد و وحدت مسلمانان حتي اديان مختلف با محوريت امام حسين(ع) است و اين ماه فرصت مناسبي براي پرهيز از تفرقه و دوري از خرافات است. به گفته وي بايد به چهره شهر فريمان چهره عزا داده شود و مردم حضور پررنگ در محافل مذهبي داشته باشند و هيئت هاي مذهبي و مردم مساجد را خالي نكنند.

هشدار درباره آيين هاي عزاداري
طرقبه- خطيب جمعه طرقبه با اشاره به حادثه سال ٦١ هجري و قيام امام حسين(ع) گفت: نهال اسلام به بركت خون اباعبدا... و ياران عزيزش آبياري شد و پس از ١٤ قرن باعث شد كه بر قدرت جهان اسلام روز به روز افزوده شود. حجت الاسلام ايزدي در ادامه ضمن هشدار درباره به ابتذال كشيدن عزاداري هاي محرم گفت: بايد جلوي عناوين اهانت آميز نسبت به امام حسين(ع) و خواندن اشعار مبتذل گرفته شود.وي در ادامه با اشاره به ولادت حضرت مسيح(ع) گفت: چشمان اهل معرفت به طلوع خورشيد جمال پيامبر مهر و كرامت، مبشر رسالت احمد حضرت مسيح(ع) روشن شد و اميدواريم كه اين ميلاد باعث شناخت بيشتر جهانيان به رسالت پيامبران شود.

مظلوميت غزه بايد محور محرم باشد
شهر فيروزه- خطيب جمعه فيروزه گفت: نهضت حسيني و امر به معروف و نهي از منكر و وضعيت دهه محرم بايد به عنوان سه موضوع مرتبط با يكديگر پرداخته شود. حجت الاسلام غلامرضا شرعي افزود: شمر و يزيد زمان، صهيونيست ها هستند كه بني اميه وار نهايت ظلم را در غزه مرتكب مي شوند.وي با اشاره به توطئه هاي استكبار عليه اسلام و تشيع گفت: دشمنان اسلام برنامه ريزي كرده اند تا عزاداري هاي محرم را از محتوا و جهت گيري اصلي خود منحرف كنند، لذا بايد مراقب گرايش هاي ناصحيح و خرافات و بدعت ها در اين مراسم ارزشمند باشيم. وي كاركردها و آثار بزرگ داشت عاشورا را همگرايي و افزايش سطح آگاهي هاي عمومي مردم در زمينه هاي اعتقادي و سياسي و اجتماعي و همچنين تقويت عواطف و بهره وري هاي عملي دانست و تاكيد كرد: بايد از سطحي نگري و رفتارهاي موهنانه مثل قمه زدن و علم كشي، نصب تصوير توهمي و اشعار توهين آميز و بي محتوا پرهيز شود.

رسالت اصلي عزاداران
رشتخوار- امام جمعه رشتخوار گفت: بيان فلسفه مهم قيام امام حسين(ع) و ترويج فرهنگ امر به معروف و نهي از منكر بايد رسالت اصلي عزاداري ها باشد. حجت الاسلام محمد كازري افزود: عزاداران بايد از انجام اعمال خرافي و دور از شان اسلام پرهيز كنند.وي با اشاره به اين كه استكبار جهاني درصدد گرفتن دين ماست گفت: با تمسك به دين و اهل بيت هيچ وقت استكبار نمي تواند در بين مسلمانان رخنه كند.وي گفت: مجالس عزاداري امام حسين(ع) بهترين مراكز امر به معروف و نهي از منكر است و نبايد خداي نكرده در اين مجالس زمينه فساد ايجاد شود.او با ذكر اين كه محرم ماه خودسازي، معرفت و شناخت پيدا كردن نسبت به امامت، توحيد و ارزش هاي الهي و انساني است، گفت: مردم قدر ماه محرم را بدانند. وي به پا داشتن نماز در هر حال و هر مكان را از وظايف مهم هيئت هاي مذهبي و عزاداري ذكر كرد.

لزوم حل مشكلات آموزشياران
سبزوار- امام جمعه سبزوار گفت: تشكيل نهضت سوادآموزي به فرمان معمار انقلاب يكي از دستاوردهاي ارزشمند انقلاب و نظام مقدس جمهوري اسلامي است.حجت الاسلام غلامحسين ابراهيمي شرايط دشوار دوران آغازين پيروزي انقلاب را يادآور شد و گفت: در آن دوران هنوز در بسياري از روستاها مدرسه اي وجود نداشت و بيشتر مردم از نعمت سواد بي بهره بودند.وي در ادامه از حل نشدن مشكلات آموزشياران نهضت سوادآموزي گلايه كرد و گفت: پيش از اين كه اين ها برخي مسئولان را نفرين كنند، به مسائلشان رسيدگي كنيد.وي در آستانه فرا رسيدن ماه محرم و هفته امر به معروف و نهي از منكر گفت: اگر بخواهيم اسلام بيمه شود و قرآن و اهل بيت را درست بشناسيم، بايد اجراي امر به معروف و نهي از منكر را در جامعه تداوم بخشيم.او حضرت اباعبدا...(ع) را مصداق بارز آمر به معروف و ناهي از منكر عنوان كرد و افزود: امام حسين(ع) شهيد شد تا دين اسلام باقي بماند و عمل به اين موضوع نبايد منحصر به ماه محرم شود.وي با بيان اين كه انسان تا زنده است اين وظيفه را بر عهده دارد، اظهار داشت: اجراي امر به معروف و نهي از منكر داراي شرايطي است كه بايد رعايت شود.وي اجراي عدل را موجب آبادسازي جامعه، اجراي سنت الهي، آرامش دهنده به دل ها و نظم بخشي به جامعه عنوان كرد و گفت: نبايد وضع به گونه اي باشد كه هر كس نفوذ بيان بيشتري دارد، كارش بيشتر پيش برود.

ضعف هاي اعتقادي برخي افراد
نيشابور- خطيب جمعه شهر نيشابور سالروز تولد حضرت عيسي بن مريم(ع) را گرامي داشت و خاطرنشان كرد: آن حضرت در زمان پيامبري خويش مردم را به ظهور حضرت ختمي مرتبت محمدمصطفي(ص) بشارت داد و همه پيروانش را به پيروي از ايشان دعوت كرد. حجت الاسلام عبدالجواد غرويان افزود: اكنون به دليل ضعف هاي اعتقادي برخي افراد فريب گروه هاي تبشيري را مي خورند و مسيحي مي شوند. وي تصريح كرد: با آمدن آخرين دين، و بشارت ساير انبيا به اين دين، ديگر هيچ كس حق ندارد غير از اسلام، از دين ديگري پيروي كند. وي با گرامي داشت ياد كشته شدگان زلزله بم و تشكر از خدمات ادارات به اين منطقه، در عين حال از وجود برخي مشكلات مردم ناشي از زلزله اظهار تاسف كرد و خواستار رفع آن ها شد.

همگاني بودن عاشورا
درگز- امام جمعه درگز با اشاره به فرا رسيدن ماه محرم افزود: عاشورا متعلق به همه است وهمه بايد سعي كنند ارزش هاي ديني را در جامعه رواج دهند.حجت الاسلام ناهيدي افزود: هرچه زمان مي گذرد، ارزش هاي ديني بيشتر زنده مي شوند و اين نشان مي دهد كه مردم حقيقت طلب هستند و ظلم و زور را نمي پذيرند.وي نقش خانواده ها در ايجاد فضاي سالم در جامعه را يادآور شد و افزود: اگر در خانواده ها صميميت، مهرباني و صفات پسنديده باشد، قطعا به جامعه هم ترويج پيدا خواهد كرد.وي سالروز زلزله بم را يادآور شد و افزود: با توجه به تلفات زلزله و روي گسل بودن كشورمان ضروري است همه در استحكام بناها توصيه هاي كارشناسان را به كار گيرند تا ميزان خسارات كاهش يابد، وي به سالروز تشكيل نهضت سوادآموزي اشاره كرد و افزود: كسب رتبه اول كشوري و اعلام پايان بي سوادي در درگز بسيار اميدبخش و مايه افتخار است.

فرهنگ عزت بخش عاشورا
تربت حيدريه- امام جمعه تربت حيدريه به فرازهايي از يك خطبه نهج البلاغه اشاره كرد و گفت: فساد و تباهي و جنگ و خون ريزي ريشه در روحيه استكباري دارد. حجت الاسلام مهدي شريعتي تبار در ادامه به حماسه نهم دي ماه سال ٥٧ تربت حيدريه اشاره كرد و گفت: در چنين روزي مردم تربت حيدريه با تقدير ٩ شهيد والامقام مجسمه طاغوت را به زير كشيدند و شهر را به دست روحانيت در خط امام سپردند و ٤٣ روز قبل از ساير شهرها، حكومت اسلامي جايگزين حكومت طاغوت شد. خطيب جمعه عامل اين حماسه و حماسه پيروزي انقلاب اسلامي و استمرار ٣٠ ساله آن را فرهنگ عزت بخش عاشورا اعلام كرد و ضمن تاكيد بر عمل به فريضه بزرگ امر به معروف و نهي از منكر، همگان را بر استفاده بهينه از مكتب عاشورا و تقويت عشق به امام حسين(ع) و معرفت ديني و پاي بندي عملي و اخلاقي به اسلام دعوت كرد.وي تاكيد كرد: براي مقابله با جنگ نرم كه در دستور كار دشمن قرار گرفته است، بايد از مكتب عاشورا كمك و ياري گرفت.

محرم ماه احياي نماز و زكات
سرخس-امام جمعه سرخس در خطبه هاي نماز جمعه گفت: اسلام مي خواهد نهاد خانواده به نهادي مقدس، مستحكم، اخلاقي و نوراني تبديل شود.حجت الاسلام حسين ملكي ابرده با گرامي داشت روز سوادآموزي و فرمان امام راحل براي تشكيل نهضت سوادآموزي، نهضت سوادآموزي را جلوه اي از مديريت آسماني ايشان دانست و افزود: بي سوادي دام استكبار و استثمار براي بي خبر نگاه داشتن مردم و غارت ملت ها وجهان است.وي با بزرگ داشت هفته احياي امر به معروف و نهي از منكر، محرم را ماه احياي نماز، زكات، اخلاص و ايثارجان براي حفظ ايمان برشمرد و خواستار اجراي باشكوه مراسم عزاداري و سياه پوش شدن شهر در اين ماه شد.

راه امام حسين(ع)
درود- امام جمعه موقت شهر درود آحاد مردم را به شركت گسترده و باشكوه در مراسم ايام محرم و سوگواري سالار شهيدان فراخواند.حجت الاسلام قاسم زاده با اشاره به سالروز حادثه زلزله بم گفت: بناهايي كه در شهرها و روستاها ساخته مي شود، بايد با اصول ساخت و ساز مطابقت داشته باشد تا شاهد بروز حوادث تلخ و ناگواري مثل زلزله بم و رودبار نباشيم.وي سالروز تاسيس نهضت سوادآموزي را يادآور شد و از مردم خصوصا پيرمردها و پيرزن ها به دليل همكاري با آموزشياران نهضت در راه ريشه كني بي سوادي تقدير كرد.وي آغاز سال ٢٠٠٩ ميلادي را به هم وطنان مسيحي تبريك گفت.

الگو گرفتن از سيره امام حسين(ع)
قوچان- امام جمعه قوچان گفت: قرآن كتاب هدايت است و قيام امام حسين(ع) نيز بر اساس دستورات الهي و قرآن بود.حجت الاسلام مروج گفت: در ماه محرم، در كنار عزاداري ها و الگو گرفتن از سيره امام حسين(ع) و ائمه بايد همچنان با مردم مظلوم غزه و ستمديدگان فلسطيني همراه باشيم و همواره سفارش امام حسين را در مقاومت و ايستادگي در مقابل زورگويان و ستمگران و دوري از ذلت و خواري به ياد داشته باشيم.وي ضمن تبريك ميلاد حضرت مسيح(ع) و اشاره به مناسبت هاي هفته همچون سالروز تاسيس نهضت سوادآموزي به فرمان امام(ره) و شهادت آيت ا... غفاري گفت: هرچيزي معيارو نشانه اي دارد و نشانه مومن، دعوت او به معروف و نشانه منافق دعوت مردم به سوي منكرات و زشتي هاست.وي يزيد را چهره پليد و منكر زمان امام حسين(ع) و صهيونيست را منكر و مايه خشونت و وحشي گري اين عصر دانست.

زنده نگه داشتن عاشورا
شانديز- امام جمعه شانديز با تسليت حلول ماه محرم گفت: شهادت امام حسين(ع) يك شهادت ويژه بود و امروز بايد بكوشيم عزاداري اين واقعه بزرگ را پرشورتر از گذشته برگزار كنيم و عاشورا را زنده نگه داريم. حجت الاسلام حسيني با اشاره به نشست مشترك ١+٥ با حضور كشورهاي عرب گفت: آن ها ايران را خطري در منطقه دانسته اند ولي ايران اسلامي حامي محرومان عالم و مدافع انسان هاي آزاده است.وي ياد و خاطره شيخ بهايي را گرامي داشت و افزود: در ٣٠ سال گذشته حوزه هاي علميه چندان موفق نبوده و افرادي چون شيخ بهايي كمتر پرورش يافته اند.

حفظ بنيادهاي خانواده
چناران- امام جمعه چناران با اشاره به هفته نهضت سوادآموزي، اهميت سوادآموزي را در دين اسلام برشمرد و گفت: ريشه همه بدي ها و جهل و ناداني ها، بي سوادي است و بي سوادي براي يك كشور اسلامي، ننگ است.حجت الاسلام كوثري با اشاره به روز خانواده گفت: شناخت جامعه پويا و سالم از خانواده شروع مي شود و خانواده، اولين نهاد اجتماعي است، لذا بايد در حفظ بنيادهاي خانواده وتقويت آن ها همه آحاد جامعه بكوشند.وي با اشاره به فرا رسيدن ماه محرم به برپايي عزاداري هاي سنتي و اصيل تاكيد كرد و گفت: تمثال هاي منتسب به ائمه از مساجد جمع آوري شود و هيئت ها از آلات موسيقي استفاده نكنند بلكه به گونه اي عزاداري كنند كه فلسفه و اساس قيام امام حسين(ع) تبيين و زنده نگه داشته شود.امام جمعه چناران بار ديگر بر خاموش كردن بلندگوهاي بيروني مسجد و تكايا تاكيد كرد گفت: بهتر است از بلندگوهاي بيروني فقط براي پخش اذان استفاده شود.

مايه قوام دين
خوشاب: امام جمعه سلطان آباد گفت: قوام دين و مصلحت توده مردم و غايت دين در گرو امر به معروف و نهي از منكر است.

حجت الاسلام «ثباتي مقدم» با بيان اين كه يكي از مهم ترين انگيزه هاي سيدالشهدا(ع) امر به معروف و نهي از منكر بود، بر احياي اين سنت الهي در جامعه تاكيد كرد.وي با گرامي داشت سالروز رحلت ابوذر از صحابه بزرگ پيامبر اسلام(ص) به سالروز شهادت آيت ا... غفاري نيز اشاره كرد و وي را از ياران باوفاي حضرت امام در روزهاي آغازين انقلاب معرفي كرد.

وي با گرامي داشت روز تاسيس نهضت سوادآموزي گفت: مايه شرمندگي است در كشوري كه مهد علم و ادب است، افرادي از نعمت خواندن و نوشتن محروم باشند.
 يکشنبه 8 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 146]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن