تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):پيامبر خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله مردى را ديدند كه موهاى ژوليده و جامه‏اى چركين و سر و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816740682




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آخوندي : خصوصي سازي بهانه است عده اي به دنبال اهداف شخصي و گروهي اند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: آخوندي : خصوصي سازي بهانه است عده اي به دنبال اهداف شخصي و گروهي اند
سخنگوي سازمان تربيت بدني با اشاره به اينكه سازمان تربيت بدني به عنوان بخشي از نظام قطعا در راستاي خصوصي سازي و واگذاري امور به مردم قدم برمي دارد گفت : برخي از تبليغات كه اين روزها درباره واگذاري استقلال و پيروزي به چشم مي خورد اهداف ديگري غير از بحث خصوصي سازي را دنبال مي كند.
محمد آخوندي به برخي مطالب كه اين روزها درباره واگذاري باشگاههاي استقلال و پيروزي مطرح مي شود اشاره كرد و گفت : خصوصي سازي با توجه به قوانين كشور و اصل 44 قانون اساسي تكليف همه دستگاهها از جمله سازمان تربيت بدني است و اين سازمان با برنامه اي كه تنظيم كرده درهمه بخش ها به دنبال اجراي آن است . از جمله در بخش ساخت و ساز كه سياست سازمان بارها اعلام شده و قطعا به جز پروژه هاي ملي از پايان سال 88 ساير ساخت و سازها با توجه به سياستهاي حمايتي پيشنهاد شده توسط سازمان به مردم و بخش خصوصي واگذار خواهد شد.
مدير كل امور بين الملل و روابط عمومي سازمان تربيت بدني گفت : بايد به اين نكته توجه كرد كه در اداره ورزش هم بسياري از امور در اختيار مردم است و باشگاههاي ورزشي در سراسر كشور كه به رشته هاي انفرادي مي پردازند عامل مهمي در توسعه ورزش در سالهاي اخير بوده اند كه اين روند با حمايتهاي سازمان سرعت بيشتري خواهد گرفت . دراين راستا سازمان در 2 سال گذشته با شناسايي باشگاههايي كه حداقل در 5 رشته ورزشي فعاليت منظم دارند به آنها كمك مالي كرده است كه اين روند با دقت و گستردگي بيشتر همچنان ارائه خواهد شد البته اكثريت اين باشگاهها در رشته هايي غير از فوتبال فعال بوده اند.
آخوندي افزود : مشكل اساسي در اين بخش مربوط به باشگاههاي فوتبال در كشور است و سازمان دراين بخش طرح كاملي به دولت ارائه كرده است كه بر اساس آن با برنامه ريزي انجام شده باشگاههاي فوتبال كه بسياري از آنها با بودجه دولت فعاليت مي كنند در پروسه زماني مشخص به بخش خصوصي و مردم واگذار خواهند شد.
به گفته سخنگوي سازمان تربيت بدني بي ترديد اگر بدون مطالعه و برنامه ريزي دقيق و يكباره حمايت دولت از باشگاههاي فوتبال برداشته شود شاهد نابودي فوتبال خواهيم بود و مشكلات فراواني در راه اداره تيم هاي فوتبال ايجاد خواهد شد كه نمونه هاي آن اين روزها به چشم مي خورد.
وي افزود : اتفاقا بسياري از دستگاههاي دولتي با توجه به هزينه هاي فراوان تيمداري در بخش فوتبال علاقمند به ادامه اين روند نيستند و اگر بدون برنامه مشخص و احساسي با اين مساله برخورد شود و پروسه تحويل اين تيمها از بخش دولتي به بخش خصوصي صحيح انجام نشود تنها نتيجه آن ايجاد مشكلات جديد براي تيمهايي است كه از سوي بنگاههاي دولتي اداره مي شوند.
آخوندي افزود : قطعا سازمان تربيت بدني و دولت بيشترين تمايل را به واگذاري اين تيم ها دارند اما بايد توجه كرد كه تا زمينه هاي لازم براي واگذاري كه مهمترين آن درآمدزايي است ايجاد نشود قطعا هيچ بخش خصوصي نخواهد توانست تيمهاي ليگ برتر فوتبال را با اين هزينه هاي زياد اداره كند. تا زماني كه منابع مالي اصلي درآمدزايي فوتبال از جمله حق پخش تلويزيوني تبليغات و اسپانسر بليت فروشي و موضوع كپي رايت حل و فصل نشود قطعا خصوصي سازي درست اتفاق نخواهد افتاد كه البته بسياري از اين مسائل نيز در خارج از حيطه اختيارات سازمان تربيت بدني است و سازمان به كمك فدراسيون فوتبال با تعامل ساير دستگاهها در حال حل اين مشكلات است .
سخنگوي سازمان افزود : دراين ميان موضوع جالب توجه تبليغات فراوان برخي درباره خصوصي سازي استقلال و پيروزي است در حالي كه تيم هاي صنعتي در مجموع چندين برابر استقلال و پيروزي از بودجه دولت هزينه مي كنند و كسي صحبت از خصوصي سازي اين تيم ها نمي كند و عده اي فقط به خصوصي شدن استقلال و پيروزي فكر مي كنند. بي ترديد با تصويب طرح پيشنهادي سازمان تربيت بدني همه باشگاهها در مسير خصوصي سازي قرار مي گيرند كه استقلال و پيروزي هم در ميان اين باشگاهها هستند. همه مطمئن باشند سازمان اولين مدافع و پيگير جدي خصوصي شدن همه تيم هاي دولتي از جمله استقلال و پيروزي است .
به گفته سخنگوي سازمان تربيت بدني شرايط باشگاه استقلال و پيروزي با ساير تيم ها متفاوت است و قطعا علاه بر ملاحظاتي كه در واگذاري ساير تيم ها وجود دارد بايد شرايط اين دو تيم را ويژه مورد بررسي قرار داد و اجازه نداد اين سرمايه هاي ملي دستخوش مسائل سياسي و غير ورزشي شوند.
وي افزود : عجيب است كه آقايان در طي سالهاي گذشته هيچ اقدامي عملي براي واگذاري اين باشگاهها انجام نداده اند و حالا مرتب درباره واگذاري اين دو باشگاه سخنراني مي كنند . مدتي با كار تبليغاتي صحبت از ورود اين 2 باشگاه به بورس شد كه قطعا با توجه به شرايط مالي اين باشگاهها امكان ورود آن به بورس وجود نداشت و جالب است كه افرادي كه قبلا در جايگاههايي مثل معاون سازمان يا رئيس فدراسيون فوتبال بوده اند و هيچ اقدامي در اين بخش نكرده اند اين روزها مرتب دم از خصوصي سازي مي زنند. به نظر مي رسد براي عده اي از افراد خصوصي شدن اين باشگاهها بهانه است و به دنبال اهداف ديگري هستند. به هرحال سازمان تربيت بدني خواهان واگذاري و خصوصي شدن همه باشگاههاي دولتي از جمله استقلال وپيروزي است و بهتر است دراين ميان كارشناسان و رسانه هاي محترم با بحثهاي تخصصي و كارشناسي و به دور از هيجانات كاذب راهكارهاي دقيق خصوصي سازي را تبيين كنند تا اجازه داده نشود با تصميمات احساسي و قطع حمايتهاي دولت از فوتبال شاهد نابودي اين رشته باشيم .
 شنبه 7 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن