تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):پشیمانی از گناه برای توبه کافی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815150184




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير كار: مصرف گرايي در كشور بايد به سمت افزايش توليد هدايت شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: وزير كار: مصرف گرايي در كشور بايد به سمت افزايش توليد هدايت شود
وزير كار و امور اجتماعي گفت: مصرف گرايي رايج در جامعه امروز بايد به سمت افزايش توليد انبوه در كشور هدايت شود.


"محمد جهرمي" روز شنبه در جمع صاحبان صنايع در ساختمان فن آوري شهرك صنعتي شمس آباد از توابع شهرستان ري اظهار داشت: تا زمانيكه ديدگاه ما به محصولاتي مانند نفت يك نگاه مصرفي باشد، نمي توانيم سطح توليد را در كشور ارتقا دهيم.
وي گفت: ما بايد از راه افزايش درآمد سرانه، انتظارات رفاهي مردم را تامين و كليه فعاليت هاي خود را به سوي شناخت معضلات توليد و موانع آن متمركز كنيم.
جهرمي با بيان اين مطلب كه تنها راه تحقق اين مساله بهبود فضاي كسب و كار در مراكز توليدي و صنعتي است، گفت: بعضي از جريانات سياسي از طريق شعارهاي مختلف مي خواهند حمايت خود را از كارگران اعلام كنند.
وي ادامه داد: رونق بخش هاي توليدي و صنعتي تنهاتوسط اصلاح برخي قوانين ميان كارگر و كارفرما مانند بيمه بيكاري، تنظيم صحيح قراردادهاي موقت امكانپذير است.
وزير كار و امور اجتماعي افزود: براي دست يابي به چشم اندازي موفق در عرصه توليد انبوه، مستلزم برنامه ريزي اساسي و ريشه اي مي باشيم.
وي افزود: اينكه چه كسي قرار است سرمايه گذاري كند و آيا فعاليت هاي توليدي بايد به بخش خصوصي واگذار شده و يا دولت بر تمامي امور نظارت داشته باشد، بايد به شكل كاربردي مشخص شود.
او گفت: اداره كردن همه كارها با استفاده از بخش دولتي امكانپذير نيست و البته دولت بايد بسترمطلوبي را براي واگذاري امور توليدي به بخش خصوصي فراهم كند.
وي اظهاركرد: صاحبان صنايع بايد اين مساله را بدانند كه سرمايه گذاري كمتر از 20 درصد اصلا به صرف نيست و برگشت سرمايه در سرمايه گذاري با حجم بالا، يك اصل مهم محسوب مي شود.
وي با اشاره به اينكه اصل 44، تنها به واگذاري كارخانه هامحدود نمي شود، گفت: اصل 44، براي افزايش كارايي و بهره وري و توليد ثروت تدوين شده و دولت بايد از چرخه اقتصاد، خارج شود.
او گفت: سرمايه گذار به دنبال اين است كه هزينه هاي اضافي نداشته باشد و تمامي افكارش در راستاي راه اندازي خط توليد شكل مي گيرد.
جهرمي افزود: ما در كشور با كمبود سرمايه مواجه نيستيم اما سياست هاي بانكي و پولي بايد به طور كاربردي درست و اصلاح شود.
وزيركار ادامه داد: در شرايط فعلي، افرادي كه داراي سرمايه بيشتري هستند، تسهيلات بانكي زيادتري دريافت مي كنند و اين در حالي است كه كارآفرينان فاقد سرمايه، قادر به ارايه طرح و كارايي قابل توجهي در بخش توليد نيستند.
وي افزود: كارفرما بايد از درون افراد كارگر انتخاب شود، چرا كه آنان مي توانند مشابه توليدات خود را در مكان هاي مختلف صنعتي افزايش دهند.
جهرمي گفت: قرار نيست نظام توليد در بخش كشاورزي و يا صنعت با حاشيه سود بسيار كم باشد اما در سيستم بازار و اقتصاد زير زميني داراي سود بالا باشد.
در پايان اين مراسم، تعدادي از صاحبان كارخانجات صنعتي در شهرك صنعتي شمس آباد، به بيان مشكلات خود پرداختند.
ك2 7300/1644/1840 شماره 675 ساعت 15:16 تمام
 شنبه 7 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن