تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817116842




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همايش آسيب شناسي عزاداري در اراك برگزار شد يك استاد حوزه:مداحان امروز از عالمان ديني وظايف سنگين‌تري بر عهده دارند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: همايش آسيب شناسي عزاداري در اراك برگزار شد يك استاد حوزه:مداحان امروز از عالمان ديني وظايف سنگين‌تري بر عهده دارند
خبرگزاري دانشجويان ايران - اراك
سرويس: شهرستان‌ها

در آستانه فرارسيدن ايام عزاداري حسيني، همايش آسيب‌شناسي عزاداري با هدف تبيين جايگاه مداحي و روش‌هاي عزاداري و مداحي با حضور شوراي هيات‌هاي مذهبي و مداحان خاندان عصمت و طهارت و جمعي از مسؤولان استان در سالن زيتون جمعيت هلال احمر استان مركزي برگزار شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه مركزي، حجت‌الاسلام والمسلمين اسفندياري از اساتيد حوزه با اشاره به اهميت جايگاه مداحي در نظام اسلامي گفت: مداحان امروز در كاربردهاي اجتماعي و نيز مسئوليت دينداري از عالمان ديني وظايف سنگين‌تري بر عهده دارند، بنابراين توجه و ارائه آموزش‌هاي لازم به مداحان از اهميت بالايي برخوردار است.

وي گفت: مداحان در عزاداري‌ها بايد مبتني بر اصول و روش‌هايي مداحي كنند كه مردم پيرامون آنها با طريقت، منش و آزادگي ائمه اطهار بيش از گذشته آشنا شده و بر ظلم و ستمي كه بر آنها روا شده است آگاهي يابند.

اسفندياري با انتقاد از ورود افراد ناآگاه به عرصه مداحي و انحراف در مداحي‌ها و عزاداري‌ها، اظهار كرد: هم اينك شاهد آن هستيم كه هر فرد بدون صلاحيت و تنها بر اساس صدايي خوش جمعيتي را به عنوان مداح به گرد خود جمع كرده است و هرچه مي‌خواهد به عنوان مداحي به مردم عرضه مي‌كند كه اين موضوع سبب بروز انحرافاتي در مداحي‌ها و عزاداري عاشقان حسيني شده است كه مي‌طلبد بزرگان مداحي با اتخاذ شيوه‌هايي از ورود اين افراد به جامعه مداحي جلوگيري كنند.

وي از مداحان خواست با ايجاد اتحاديه و صنفي و شناسنامه‌دار نمودن مداحان آموزش ديده و داراي صلاحيت‌هاي لازم در اين عرصه نسبت به تربيت مداحان امام شناس و دين شناس درس گرفته از محضر علماي دين جلوي بروز خرافي گري در مداحي ها را بگيرند.

حجت الاسلام شريعت نيا از اساتيد حوزه علميه قم نيز در اين همايش گفت: اشكي كه امروز در مظلوميت امام حسين (ع) و يارانش ريخته مي‌شود، اشكي سياسي، اجتماعي و فرهنگي است كه مداحان هر روز بر غنا و ارزش آن مي‌افزايند.

وي با اشاره به انحرافات صورت گرفته در واقعيت‌هاي ديني در ساير اديان، ماندگاري اسلام ناب محمدي و واقعه عاشورا را محصول سخنراني‌ها و مداحي مداحان خاندان اهل بيت دانست و گفت: با مداحي و سخنراني هاي شيعيان در خصوص مصائب خاندان اهل بيت(ع)، چراغ امام حسين(ع) هرچه كهنه‌تر مي شود بر روشنايي آن افزوده مي‌شود كه اين موضع نشان از مشيت الهي بر دوام و پايداري اين واقعه در همه اعصار است.

به گفته وي مجالس و محافل عاشورايي سبب تحولات بسياري در ميان افراد به ظاهر غير مسلمان شده است به گونه اي كه در بسياري از بلاد غيراسلامي به حرمت ماه محرم، عاشور و تاسوعا بسياري از اعمل انجام نمي‌شود.

او گفت: حضور خودجوش مردم و عزاداري براي سالار شهيدان در جامعه سبب محكوميت بسياري از رذايل اخلاقي و غيرارزشي شده است كه با توجه به اين مهم مداحان نيز بايد در مداحي‌هاي خود پليدي‌ها را براي انزجار بيش از پيش به مردم معرفي كنند.

شريعت‌نيا بر لزوم هماهنگي ميان سخنرانان ومداحان در هيات‌هاي مذهبي به منظور عمق بخشيدن به عزاداري‌ها تاكيد و بيان كرد: برخي از مداحان به دليل ناهماهنگي با سخنرانان به گونه‌اي عمل مي‌كنند كه تمامي زحمات سخنران در زمينه معرفي جايگاه ائمه اطهار زير سوال رود كه مي‌طلبد در اين زمينه بيش از گذشته توجه صورت گيرد.

همچنين در اين مراسم از تعدادي از مقالات برتر در زمينه آسيب هاي اجتماعي با اهدا لوح و هدايايي قدرداني شد.

انتهاي پيام
 شنبه 7 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن