تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به زيادى نماز و روزه و حج و احسان و مناجات شبانه مردم نگاه نكنيد، بلكه به راستگويى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813284426




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انتقاد صندوق بين المللى پول از سياستهاى اقتصادى انگليس كاهش نرخ ماليات كارساز نيست


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: انتقاد صندوق بين المللى پول از سياستهاى اقتصادى انگليس كاهش نرخ ماليات كارساز نيست
صندوق بين المللي پول با انتقاد از سياست هاي اقتصادي دولت انگليس اعلام كرد كاهش ماليات بر ارزش افزوده نمي تواند بحران در اين كشور را حل نمايد.

به گزارش فارس «اوليوير بلانچارد» در مصاحبه با روزنامه لوموند، تصريح كرد، كاهش ماليات بر ارزش افزوده بهترين راهكار براي افزايش هزينه هاي مصرفي در اقتصاد انگليس نيست، چون اين مساله موجب تشويق مردم به مصرف بيشتر نخواهد شد.

وي تاكيد كرد: كاهش موقت ماليات بر ارزش افزوده ايده خوبي نيست و موجب افزايش رشد اقتصادي انگليس نخواهد شد.

گفتني است، دولت گوردون براون نرخ ماليات بر ارزش افزوده را از ابتداي ماه دسامبر از 17.5 درصد به كمتر از 15درصد كاهش داده تا بتواند ضمن افزايش مصرف، رشد اقتصادي اين كشور را افزايش دهد.

جورج اوسبورن نماينده محافظه كار پارلمان انگليس نيز با انتقاد شديد از سياستهاي براون گفت، كاهش نرخ ماليات بر ارزش افزوده موجب نجات اقتصاد انگليس از بحران و ركود نخواهد شد و حزب كارگر بار ديگر كشور را به سمت ورشكستگي اقتصادي پيش مي برد.

شايان ذكر است رشد اقتصادي انگليس طي سه ماه سوم سالجاري به كمتر از 0.6درصد رسيده كه اين ميزان رشد از سال 1990 تاكنون بي سابقه است.

پاپ:

شرايط نگران كننده است

رهبر كاتوليكهاي جهان در پيام كريسمس خود هشدار داد اگر خودخواهي قدرتهاي بزرگ ادامه يابد بحران اقتصادي كنوني حاكم بر جهان، تمامي كشورها را به سمت نابودي سوق خواهد داد.

به گزارش خبرگزاري فارس پاپ بنديكت شانزدهم تاكيد كرد: پيام اصلي كريسمس، احياي اميد و اميدواري در جهان است. شرايط اقتصادي جهان بسيار نگران كننده است و همه كشورهاي فقير و ثروتمند جهان به نوعي آثار منفي اين بحران را احساس كرده اند.

وي افزود: شركتهاي بزرگ جهان با كاهش سود روبرو هستند و مجبورند تا تعداد زيادي از كارمندان را اخراج كنند. بسياري از مردم جهان نيز خانه هاي خود را از دست داده اند. اگر هر كشوري و هر فردي تنها به دنبال تامين منافع خود باشد، جهان به زودي رو به نابودي خواهد رفت.

پاپ در ادامه به شرايط اقتصادي آفريقا اشاره كرد و گفت: گرسنگي و فقر در بين كشورهاي آفريقايي به شدت در حال افزايش است. بحران هاي اقتصادي مي تواند منجر به تشديد بي ثباتي هاي سياسي و اجتماعي در آفريقا شود.

وي با اشاره به گسترش خشونتها در خاورميانه و بحران فلسطين، بدون محكوم كردن جنايات صهيونيستها تنها خواستار حل بحران خاورميانه از طريق گفت وگو و مذاكره شد.

كاهش هزينه هاي مصرفي در آمريكا

براي پنجمين ماه متوالي، ميزان هزينه هاي مصرفي در اقتصاد آمريكا در ماه نوامبر كاهش يافت.

به گزارش بي بي سي، ميزان هزينه هاي مصرفي در اقتصاد آمريكا طي ماه نوامبر 0.6درصد كاهش يافت. اين رقم طي ماه اكتبر نيز يك درصد كاهش يافته بود.

ميزان سفارشات توليدات صنعتي آمريكا نيز طي ماه گذشته يك درصد كاهش يافت. اين رقم در ماه اكتبر نيز با كاهش 8.4درصدي روبرو شده بود. كاهش توليدات صنعتي آمريكا از جولاي 2000 تاكنون بي سابقه بوده است.كاهش فروش خودرو نيز به شدت به صنايع خودروسازي آمريكا و صنايع وابسته به آن ضرر وارد كرده است.

افزايش بيكاري در آمريكا نيز در حالي است كه درآمد مردم اين كشور طي ماه نوامبر بيش از 0.2 درصد و طي ماه اكتبر بيش از 0.1 درصد كاهش يافته بود. نرخ بيكاري آمريكا طي ماه گذشته به بيش از 6.7درصد رسيد كه طي 15سال اخير بي سابقه است.

به اعتقاد برخي كارشناسان، تشديد بحران و ركود اقتصادي مي تواند نرخ بيكاري آمريكا را به بيش از 10درصد افزايش دهد. شايان ذكر است هزينه هاي مصرفي دوسوم اقتصاد آمريكا را تشكيل مي دهند.

اوباما: بحران در آمريكا گسترده است

در حاليكه رئيس جمهوري جديد آمريكا از اول بهمن ماه وارد كاخ سفيد خواهد شد، در نطقي به مناسبت كريسمس با انتقاد از بوش، مشكلات اقتصادي در آمريكا را گسترده عنوان كرد.

به گزارش سي ان ان، باراك اوباما در اين نطق از بيكاري ميليونها آمريكايي خبر داد و بحران مسكن و آموزش را چالشي براي خانواده هاي آمريكايي در سال نو عنوان كرد.

وي كه براي گذراندن تعطيلات كريسمس به هاوايي رفته است وعده داد براي حل مشكلات اقتصادي مردم در ايالات متحده در سال جديد تمام تلاش خود را بكار گيرد.

بحران موجب افزايش فروش اينترنتي هداياي كريسمس در فرانسه شد

بحران اقتصادي در اروپا موجب شده است تعداد فزاينده اي از مردم اين كشور به فروش هداياي عيد كريسمس خود در اينترنت روي آورند.

به گزارش شبكه پنج تلويزيون فرانسه، افرادي كه از هديه عيد كريسمس خود رضايت ندارند يا افرادي كه هديه اي تكراري دريافت كرده اند به فروش آنها در اينترنت روي مي آورند. نكته جالب اين است كه خريداران اين محصولات نيز، اجناس نو را 30 تا 40درصد زير قيمت اصلي آنها خريداري مي كنند. امسال با بحران اقتصادي تعداد فروش هداياي كريسمس به طور قابل توجهي در اينترنت افزايش يافته است.نيمي از مردم فرانسه امروزه عقيده دارند فروش هداياي كريسمس در اينترنت امري شوكه آور نيست.

نظرسنجي ها نشان مي دهد 47درصد از افرادي كه كالاهاي خود را در اينترنت به فروش مي گذارند، پول به دست آمده را صرف هزينه هاي روزمره خود مي كنند در حالي كه سالهاي قبل به خريد محصولات ديگر روي مي آوردند. برخي ها نيز به مبادله هداياي خود مي پردازند.
 شنبه 7 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن